Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

Termostat czy czujnik temperatury???


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
174 odpowiedzi na ten temat

#141 danieljj

danieljj
  • Forumowicz
  • 95 postów
  • Dołączył:11 wrz 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:GRAJEWO
  • Województwo:podlaskie
  • Auto:VC 2.0 DTI 16V + RED BOX G-CS

Napisany 02 luty 2010 - 20:57

korzystalem z ksiazki sam naprawiam vectra c gdzies jest link na forum. ogolnie duzej filozofi nie ma tak z pamieci to odkrecic zaworek w chlodnicy zeby spuscic plyn ktory znajduje sie stojac przodem do samochodu z lewej strony pod spodem auta z boku chlodnicy.odkrecic korek od zbiornika wyrownaczego plynu chlodniczego i czekac az zejdzie plyn .demontujesz rure gumowa od turbo ktora idzie pod plastikowa pokrywa silnika (pod pokrywa idzie metalowa apotem jest gumowa ja demontujesz bedzie dostep do termostatu)na silniku patrzac z gory tak w lewym dolnym rogu bedzie czujnik cieczy chlodzacej ktory odpinasz i ponizej jego jest termostat dochodza do niego dwie rury grubsze i jedna ciensza. potem przyda sie tobie mala grzechotka ktora ulatwi i skroci prace.odkrecasz 3 sruby i zdejmujesz 3 gumowe przewody dwa grubsze i jeden cienszy. kiedy odkrecisz termostat przeczysc powieszchnie styku termostatu i silnika , uszczelka jest metalowa jak nie masz nowej to mozesz uzyc tej samej tylko daj troche silikonu. wklad demontujesz specjalnym kluczem ktory powinienes miec razem z wkladem taki w ksztalcie litery U , w obudowie termostatu musisz przeczyscic powierzchnie styku wkladu termostatu z obudowa termostatu(tak jak pisalem wczesniej wyrabia sie obudowa termostatu dlatego wymienilem na nowy caly termostat za 175zl)a skladanie w odwrotnej kolejnosci. jak wszystko zlozysz zalej plyn i niech samochod popracuje troche pogazuj go troche tak bez przesady i dolej plynu chlodniczego do poziomu wymaganego na zbiorniczku wyrownawczym. przejedz sie autem az sie zagrzeje i obserwuj temp. czy termostat sie otwiera. jak cos pisz pomoge
  • 0


#142 Manhir

Manhir
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Dołączył:09 sty 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Głuchołazy/Wrocław
  • Województwo:opolskie
  • Auto:VC 1,9 CDTI Hatchback '05

Napisany 03 luty 2010 - 11:30

Przeczytaj wątek od początku to rozwieją się wszelkie Twoje wątpliwości. 5 raz pisać o tym samym nie wypada.


Reasumujac:
Nie rozwialo :(

Sprobuje nagrzac dziada bez nawiewu. Jak sie podniesie temp to jest OK. Potem bujana w jakis korek miejski ( we wrocku tego pelno ), albo zostawie na jalowym biegu - i obserwacja, czy opadnie do symbolicznego 0 (70st C), jezeli nie - nie trzeba sie przejmowac. Jezeli tak to dla spokoju ducha wymienic.
Do tego obserwacja temp. w ukrytym menu.

Jezeli dobrze Wasze dywagacje rozumiem...

Dzieki b. wielkie.
  • 0

#143 radeqs

radeqs
  • Forumowicz
  • 767 postów
  • Dołączył:09 sty 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ruda Śląska
  • Województwo:śląskie
  • Auto:VC Caravan 19 CDTI 150 km '06

Napisany 03 luty 2010 - 12:09

Reasumujac:
Nie rozwialo :(

Sprobuje nagrzac dziada bez nawiewu. Jak sie podniesie temp to jest OK. Potem bujana w jakis korek miejski ( we wrocku tego pelno ), albo zostawie na jalowym biegu - i obserwacja, czy opadnie do symbolicznego 0 (70st C), jezeli nie - nie trzeba sie przejmowac. Jezeli tak to dla spokoju ducha wymienic.
Do tego obserwacja temp. w ukrytym menu.

Jezeli dobrze Wasze dywagacje rozumiem...

Dzieki b. wielkie.

To jeszcze uzupełnię to o pomacanie węży od chłodniczy przy temperaturze wg ukrytego menu poniżej 70 stopni. Jeśli będą gorące - termostat do wymiany. Przy obecnie panujących temperaturach (minimalnie poniżej 0) nagrzewnica chyba nie jest w stanie odbierać więcej ciepła niż produkuje silnik w czasie jazdy. Co innego jak na dworze jest -20. Ale o tym wszystkim było już napisane w tym wątku :rolleyes:
  • 0

#144 krzys138

krzys138
  • Klubowicz
  • 136 postów
  • Dołączył:06 gru 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:krapkowice
  • Województwo:opolskie
  • Nr klubowy:955
  • Auto:VECTRA C 1,9CDTI 2006
  • Oddział VKP:Opolski

Napisany 06 luty 2010 - 13:12

witam panowie mam pytanie czy ten termostat jest warty uwagi http://moto.allegro...._b_1_9cdti.html
  • 0

#145 OKO50

OKO50
  • Forumowicz
  • 543 postów
  • Dołączył:01 sie 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gliwice
  • Województwo:śląskie
  • Auto:DT 05 i DTH 08

Napisany 06 luty 2010 - 13:16

Oryginał (może nie każdy) jest właśnie tej firmy tylko w opakowaniu GM i 100pln droższy. Od ok 6000km jeżdżę na takim ale GM bo akurat innego nie było (250pln sklep), wszystko OK, temperatura pracy silnika ok. 85-87 *C

Edytowany przez OKO50, 06 luty 2010 - 13:20.

  • 0

#146 krzys138

krzys138
  • Klubowicz
  • 136 postów
  • Dołączył:06 gru 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:krapkowice
  • Województwo:opolskie
  • Nr klubowy:955
  • Auto:VECTRA C 1,9CDTI 2006
  • Oddział VKP:Opolski

Napisany 06 luty 2010 - 13:44

Oryginał (może nie każdy) jest właśnie tej firmy tylko w opakowaniu GM i 100pln droższy. Od ok 6000km jeżdżę na takim ale GM bo akurat innego nie było (250pln sklep), wszystko OK, temperatura pracy silnika ok. 85-87 *C

to znaczy że nozna go brac za tę cenę
  • 0

#147 OKO50

OKO50
  • Forumowicz
  • 543 postów
  • Dołączył:01 sie 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gliwice
  • Województwo:śląskie
  • Auto:DT 05 i DTH 08

Napisany 06 luty 2010 - 13:52

Poczytaj jeszcze, inni montowali tez te termostaty. Ja jeszcze za krótko jeżdżę aby coś więcej napisać - do tej pory działa jak należy (niby GM).
Na pierwszy rzut oka różnic nie ma możne jakieś w materiale albo producent czujników inny - ciężko powiedzieć.

Edytowany przez OKO50, 06 luty 2010 - 13:52.

  • 0

#148 radeqs

radeqs
  • Forumowicz
  • 767 postów
  • Dołączył:09 sty 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ruda Śląska
  • Województwo:śląskie
  • Auto:VC Caravan 19 CDTI 150 km '06

Napisany 09 luty 2010 - 07:28

witam panowie mam pytanie czy ten termostat jest warty uwagi http://moto.allegro...._b_1_9cdti.html

To chyba optymalny stosunek cena/jakość. Pewności prawidłowego działania dopóki nie zamontujesz mieć nie będziesz, ale z tego co się orientuje Wahler ma najmniej walniętych na dzień dobry termostatów.
  • 0

#149 PŁatek

PŁatek
  • Forumowicz
  • 211 postów
  • Dołączył:24 maj 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kraków/Nowy Targ/Torino
  • Auto:VB X20XEV '99, VC Z19DT '05

Napisany 09 luty 2010 - 08:20

Wahler i Behr ida na pierwszy montaz. Lepszych termostatow nie idzie wsadzic do tego silnika.^_^

  • 0

#150 krzys138

krzys138
  • Klubowicz
  • 136 postów
  • Dołączył:06 gru 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:krapkowice
  • Województwo:opolskie
  • Nr klubowy:955
  • Auto:VECTRA C 1,9CDTI 2006
  • Oddział VKP:Opolski

Napisany 09 luty 2010 - 17:20

To chyba optymalny stosunek cena/jakość. Pewności prawidłowego działania dopóki nie zamontujesz mieć nie będziesz, ale z tego co się orientuje Wahler ma najmniej walniętych na dzień dobry termostatów.

dzięki termostat zamuwiony mechanik czeka
  • 0

#151 jazzman

jazzman
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Dołączył:18 maj 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Turek
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:VC Z19DT '06

Napisany 16 luty 2010 - 18:14

też teraz zmieniałem termostat na wahlera. u mnie temperatura utrzymuje się na 85 st lub nieco poniżej...a i mechanik nie wziął za dużo za wymianę;)
  • 0

#152 Banana

Banana
  • Przyjaciel VKP
  • 470 postów
  • Dołączył:06 maj 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Września
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:A6 2.4 V6 & Swift mk3 1.0

Napisany 01 marzec 2010 - 10:05

U ojca po wymianie na Wahlera w 1.9 CTDI temperatura cały czas 84-86 C a nagrzewa się po około 6-7km. Wcześniej wskazówka podchodziła do 80 przy ostrym traktowaniu. Spalanie w końcu się unormowało w czyli w trasie zależności od warunków od 5.8l ( w Polsce ) do 6.7l ( autostrady zagranicą 150-170km/h ). Wcześniej wskazówka od paliwa spadała jak szalona a spalanie było na poziome 8-10L /100km.
  • 0

#153 nmaniek1

nmaniek1
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Dołączył:08 maj 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Jawor
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:Vectra 1.9 CDTI 150kM 2004r

Napisany 04 marzec 2010 - 12:19

Oryginał (może nie każdy) jest właśnie tej firmy tylko w opakowaniu GM i 100pln droższy. Od ok 6000km jeżdżę na takim ale GM bo akurat innego nie było (250pln sklep), wszystko OK, temperatura pracy silnika ok. 85-87 *C

Witam. Na to nie ma przepisu który będzie lepiej działał. Jak pisałem wcześniej miałem w orginalnym pudełku GM i pochodził mi 7 miesięcy. 4 grudnia reklamowałem w firmie STACHOWIAK wysłali na ekspertyzę do niemiec i dopiero dzisiaj to jest 4 marca (TRZY MIESIĄCE !!!) uznali reklamację i przysłali mi nowy WAHLERA w orginalnym pudełku GM. Więc zanim kupicie zapytajcie wcześniej jakie są warunki gwarancji. POZDRAWIAM
  • 0

#154 mark1401

mark1401
  • Forumowicz
  • 9 postów
  • Dołączył:09 kwi 2009
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:opel vectra c 2.2 DTI

Napisany 16 marzec 2010 - 14:09

Witam , dużo tu informacji o termostacie, o temperaturach itp.itd. z tych opisów stwierdzam , że mam uszkodzony termostat w swojej VC 2,2 DTI . Doczytałem się jakiej firmy i za ile można kupić taki termostat. Moje pytanko, czy może ktoś sam wymieniał w swoim samochodzie cały termostat wraz z obudową. Mam zamiar sam spróbować wymienić czytając o kosztach robocizny. Może ktoś opisze w punktach krok po kroku.


Pozdrawiam
  • 0

#155 dziksen

dziksen
  • Forumowicz
  • 110 postów
  • Dołączył:11 lis 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bogatynia
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:Opel Vectra 1.9 CDTI 150 KM Automat

Napisany 16 marzec 2010 - 14:54

Też przerabiałem temat termostatu. Z reguły znałem przypadki, że termostat się zawieszał i pozostawał otwarty. w przypadku vectry jest o tyle dziwne, że termostat jakby działał prawidłowo otwiera - ale po prostu za wcześnie u mnie było to ok. 75 stopni i zaraz wskazówka do samego dołu. Z początku myślałem, że czujnik oszukuje ale zrobiłem test z drugim termometrem i czujnik był ok. Teraz wymieniłem termostat na Wahlera i temperatura trzyma się na 85 stopni po ok. 7 km gdy na zewnatrz jest koło zera. Czy jest ogrzewanie czy nie wskaźnik jest w okolicach 85 stopni. Sama wymiana termostatu też nie jest jakaś skomplikowana - dobre szczypce do ściągniecia opasek,zestaw kluczy a na pewno przyda się mała grzechotka do odkręcenia samego termostatu. Ja nie spuszczałem całego płynu tylko przez otwór czujnika temp. wyciągałem strzykawą z wężykiem ok. 1,5 litra płynu. Przed wykręceniem czujnika dobrze odkręcić korek zbiorniczka zejdzie ciśnienie i koniecznie znowu zakręcić.

Edytowany przez dziki-prezes, 16 marzec 2010 - 14:55.

  • 0

#156 sodi

sodi
  • Forumowicz
  • 19 postów
  • Dołączył:09 sty 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:pomorskie
  • Auto:Vectra 1.9 CDTI 150KM (Z19DTH)

Napisany 22 marzec 2010 - 18:33

U mnie temperatura podchodziła bardzo powoli do 81 st. i zaraz spadała do 76 st. i tak sobie wędrowała w tym przedziale. Prawidłowa temperatura silnika Z19DTH (VC 1.9CDTI 150KM) to 88 st. Wymieniłem termostat na WAHLER (180 zł.) i wszystko jest OK, szybciej sie nagrzewa i dochodzi do 88 st. i tak cały czas trzyma (no chyba że jakś korek to sie lekko podnosi ale później szybko wraca do swojego poziomu). Pozdrawiam
  • 0

#157 KROPEK

KROPEK
  • Klubowicz
  • 202 postów
  • Dołączył:28 sie 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kropkolandia
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:815
  • Auto:Diablica wożąca Kropka :)
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 25 marzec 2010 - 17:53

Witam, pytanie może trochę z innej beczki :(
Na komputerze BC dziś temperatura doszła mi do 100 st :( po wyłączeniu silnika temperatura pokazywana na wyświetlaczu spadła od razu do 73 st. Czy to jest normalne ???
I drugie pytanie przy jakiej temperaturze powinien włączać się wentylator ??
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedz.
  • 0

#158 radeqs

radeqs
  • Forumowicz
  • 767 postów
  • Dołączył:09 sty 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ruda Śląska
  • Województwo:śląskie
  • Auto:VC Caravan 19 CDTI 150 km '06

Napisany 25 marzec 2010 - 20:16

Witam, pytanie może trochę z innej beczki :(
Na komputerze BC dziś temperatura doszła mi do 100 st :( po wyłączeniu silnika temperatura pokazywana na wyświetlaczu spadła od razu do 73 st. Czy to jest normalne ???
I drugie pytanie przy jakiej temperaturze powinien włączać się wentylator ??
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedz.

Pierwszy stopień wentylatora załącza się chyba przy 98. Po raz kolejny śmiem twierdzić, że ukryte menu powinno pozostać ukryte. Po to jest sterownik silnika i ikonka auta z kluczem, aby sygnalizować problem, gdyby coś było nie tak. Na wskazówce miałeś zapewne 92-93 stopnie i gdybyś nie wiedział o istnieniu ukrytego menu, to nawet nie zwróciłbyś na to uwagi.
  • 1

#159 KROPEK

KROPEK
  • Klubowicz
  • 202 postów
  • Dołączył:28 sie 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kropkolandia
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:815
  • Auto:Diablica wożąca Kropka :)
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 25 marzec 2010 - 20:37

Pierwszy stopień wentylatora załącza się chyba przy 98. Po raz kolejny śmiem twierdzić, że ukryte menu powinno pozostać ukryte. Po to jest sterownik silnika i ikonka auta z kluczem, aby sygnalizować problem, gdyby coś było nie tak. Na wskazówce miałeś zapewne 92-93 stopnie i gdybyś nie wiedział o istnieniu ukrytego menu, to nawet nie zwróciłbyś na to uwagi.


Zgadza się, wskazówka było lekko powyżej 90 st.
Ale bardzo zaskoczyło mnie wskazanie z ukrytego menu odnośnie spadku pokazywanej temperatury po wyłączeniu silnika.
  • 0

#160 Redsik

Redsik
  • Forumowicz
  • 848 postów
  • Dołączył:20 paź 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Krakow/Stavern Norwegia
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:Opel VC Kombi 1.9 CDTI 168KM I 390NM

Napisany 27 lipiec 2012 - 23:51

Panowie a jesli na autostradzie z normalnej jazdy 100 km na godzine nagle strasznie przyspiesze do 160 temperatura ze 85 wzrasta do 95 na desce czy to prawidlowe dzialanie??Tez tak macie??Jakie macie wskazania na zegarach przy predkosci 160 km??Pomoze ktos??
  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_