Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

lampka kontrolna układu elektronicznego silnika - zapala się i gaśnie...


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
25 odpowiedzi na ten temat

#1 Homolka

Homolka
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Dołączył:24 cze 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Płock
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Opel Vectra Kombi 1.8 16V 1998r.

Napisany 01 październik 2009 - 17:53

Witojcie Vektromaniacy

Od jakich 2 dni, podczas jazdy zapala mi się lampka kontrolna układu elektronicznego silnika. Oprócz tej paskudnej lanpki, nic się nie dzieje - samochód odpala się normalnie, obroty ok, moc też. Akumulator wygląda ok - przynajmniej na to wskazuje.
Co ciekawe, po krótkiej chwili (30 sekundach do 1 minuty) wyłącza się. Jeszcze nie zauważyłem w którym dokładnie momencie to się dzieje, ale przyznam szczerze, że się trochę martwię.

Proszę kolegów o pomoc w temacie, ewentualne podpowiedzi na co zwrócić uwagę, co sprawdzić, itd. Ja nie mam zielonego pojęcia co to może być.
Pytajcie, jakich jeszcze informacji potrzebujecie, ja napiszę główne:
Opel Vectra B Kombi 1.8 (115 KM), rocznik 1998 (przed liftem), benzyna (bez gazu).

PS. Do kolegów adminów - nie wiem czy pod dobrą kategorią piszę temat, jakby co proszę o przeniesienie i wyrozumiałość za złe wklejenie tematu.

Edytowany przez Homolka, 03 październik 2009 - 08:59.
odczytaj błedy wg instrukcji poniżej - napisz numery błędów i wtedy zobaczymy co dalej z tematem / zubek

  • 0


#2 maliniak35

maliniak35
  • Forumowicz
  • 585 postów
  • Dołączył:07 cze 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ciechanowiec-WARSZAWA
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:opel vectra b kombi X1.8XE LPG 2 gen..

Napisany 01 październik 2009 - 18:09

musisz zczytać błędy,to będziemy myśleć..


tu masz jak to zrobić;

http://www.vectraklu...dvices/pokaz/52
  • 0
Dodany obrazek

#3 D.A.N.I.

D.A.N.I.
  • Forumowicz
  • 786 postów
  • Dołączył:26 sty 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:ZIELONA GÓRA
  • Województwo:lubuskie
  • Auto:MERCEDES CLK 230 W208 2.3 KOMPRESSOR - 197 KM :)

Napisany 01 październik 2009 - 18:41

Tak jak napisał maliniak35,zczytaj błędy.Na końcu tego tematu w formacie Excel 95 masz tabelę kodów czterocyfrowych :) :
http://www.vectraklu...dow_usterek.htm

Edytowany przez D.A.N.I., 01 październik 2009 - 18:42.

  • 0

#4 Homolka

Homolka
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Dołączył:24 cze 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Płock
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Opel Vectra Kombi 1.8 16V 1998r.

Napisany 02 październik 2009 - 09:11

ok, dzisiaj podjadę do mechaniorka i zobaczymy co za kod będzie.

Poszperałem trochę jeszcze i wydaje mi się, że może mieć jakiś związek ze świecami!
Samochód był sprowadzony i ja ze świecami nic nie robiłem - czy to może być ???

Jak często powinno się je wymieniać ? Mam obecnie przejechane równo 150 000.
Jakie polecacie ?
  • 0

#5 Arcik

Arcik
  • Forumowicz
  • 2165 postów
  • Dołączył:30 lis 2007
  • Płeć:Nie ustawione
  • Województwo:śląskie
  • Nr klubowy:713
  • Oddział VKP:Śląski

Napisany 02 październik 2009 - 09:17

A po co masz jechać do mechaniora. Sam zczytaj te błędy - tam jest przecież dokładna instrukcja jak to zrobić. Chyba że ci się nie chciało czytać do końca albo masz za ciężki portfel.

Co do świec to lepiej je wymień bo nie wiesz kiedy poprzedni właściciel je ostatnio wymieniał a wymiana jeśli dobrze pamiętam to co 30tyś.km
  • 0
Sempiku, czyn swoja powinnosc

#6 Homolka

Homolka
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Dołączył:24 cze 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Płock
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Opel Vectra Kombi 1.8 16V 1998r.

Napisany 02 październik 2009 - 09:25

A po co masz jechać do mechaniora. Sam zczytaj te błędy - tam jest przecież dokładna instrukcja jak to zrobić. Chyba że ci się nie chciało czytać do końca albo masz za ciężki portfel.

Co do świec to lepiej je wymień bo nie wiesz kiedy poprzedni właściciel je ostatnio wymieniał a wymiana jeśli dobrze pamiętam to co 30tyś.km


Nie śmiejcie się ale ze mnie jest blondynka :lol: jeżeli chodzi o dłubanie w samochodzi - leje i jadę (czasami trochę za szybko... :rolleyes: )

Mechaniora i tak musze zaliczyć bo mam akurat wymianę oleju, więc przy okazji podepnie i sprawdzi.
A jakiej firmy i jakie świece najlepiej do mojego "wiciorka" zapodać ?
  • 0

#7 Arcik

Arcik
  • Forumowicz
  • 2165 postów
  • Dołączył:30 lis 2007
  • Płeć:Nie ustawione
  • Województwo:śląskie
  • Nr klubowy:713
  • Oddział VKP:Śląski

Napisany 02 październik 2009 - 09:31

A jakiej firmy i jakie świece najlepiej do mojego "wiciorka" zapodać ?


GM , NGK
Ja jeżdżę teraz na NGK i nie narzekam
  • 0
Sempiku, czyn swoja powinnosc

#8 D.A.N.I.

D.A.N.I.
  • Forumowicz
  • 786 postów
  • Dołączył:26 sty 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:ZIELONA GÓRA
  • Województwo:lubuskie
  • Auto:MERCEDES CLK 230 W208 2.3 KOMPRESSOR - 197 KM :)

Napisany 02 październik 2009 - 15:34

Dokładnie tak jak pisze art_S,sam zczytaj błędy,parę złotych zostanie w kieszeni ;) ,to nic trudnego,uważaj tylko żeby niezewrzeć innych pinów :) .To naprawdę proste :P .
Co do świec to polecane na forum są NGK i GM.Ja jeżdżę też na NGK.Wymiana świec co 30.000 tyś. km. o ile nie posiadasz gazu w VIKTORII :) .
  • 0

#9 Homolka

Homolka
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Dołączył:24 cze 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Płock
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Opel Vectra Kombi 1.8 16V 1998r.

Napisany 02 październik 2009 - 17:29

A więc (wiem, wiem, zdania się nie zaczyna od "a więc" :P )

Właśnie wróciłem od mechaniorka.
Olejek wymieniony (Castrol Magnatec 15W40), świeczki wymienione (niestety BOSCH, bo innych nie mogłem dostać, ale podobno dobre).

Jeżeli chodzi o mój mały problemik, to jestem ciekawy waszej opinii:

Mechanior podłączył się i..... (na moje szczęście) tylko jeden błąd się powtarza - SONDA LAMDA! :o
Mówię sobie, fajnie, kolejny wydatek... ale po chwili, mechanior odpala wiciorka i sprawdza tą sondę. Okazuje się (mówi mi), że ona pracuje całkowicie prawidłowo (wymienia jakieś zakresy w których powinna pracować), pokazuje mi na kompie.
Pytam więc, co do jasnej ciasnej dolega mojej ukochanej.

Mechanior mówi, że na 99% jest pewny, że wina jest PALIWA!!! :o
Że musiałem gdzieś nalać jakiegoś trefnego paliwa i teraz są takie jaja. Tłumaczę mu, że w sumie tankuje na 1 stacji (ORLEN w Kutnie - jak jadę na wieś, przy okazji zawsze tam zalewam do pełna). Tankuje tam od 2-3 lat i nigdy nie miałem problemów. Latem zalewam 95, na zimę dostaje Vervę 98 :D

No i teraz pytanie do szanownych kolegów znawców i fachowców - czy jest to możliwe ? :blink:

Edytowany przez Homolka, 02 październik 2009 - 17:31.

  • 0

#10 Miły

Miły
  • Moderator
  • 13116 postów
  • Dołączył:11 lip 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Międzyzdroje
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Nr klubowy:225
  • Auto:VC 2,0T GTS Z20NET i LPG :)
  • Oddział VKP:Zachodniopomorski

Napisany 02 październik 2009 - 18:20

(niestety BOSCH, bo innych nie mogłem dostać, ale podobno dobre).

rewelacyjne nie są :(

No i teraz pytanie do szanownych kolegów znawców i fachowców - czy jest to możliwe ? blink.gif

Mało realne, może źle sonde sprawdził ?
sprawdzał czy pracuje w pełnym zakresie ?
  • 0
Moja była VB: VB 1,6 16V 120KM
.
Moja obecna VC: VC 2,0T 420Nm i 275 KM

#11 Homolka

Homolka
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Dołączył:24 cze 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Płock
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Opel Vectra Kombi 1.8 16V 1998r.

Napisany 02 październik 2009 - 18:30

sprawdzał czy pracuje w pełnym zakresie ?
[/quote]


Właśnie w tym sęk, że sprawdzał...
  • 0

#12 Arcik

Arcik
  • Forumowicz
  • 2165 postów
  • Dołączył:30 lis 2007
  • Płeć:Nie ustawione
  • Województwo:śląskie
  • Nr klubowy:713
  • Oddział VKP:Śląski

Napisany 02 październik 2009 - 23:09

Jaki masz przebieg w tej vectrze że zalałeś silnik minerałem??? Masz jakieś wycieki,łyka ci oliwe czy to ten fachowiec ci polecił ten olej????
Moim zdaniem powinieneś dać półsyntetyk czyli 10W40 jeśli nie masz w/w objawów i jeździć na nim najdłużej jak tylko to możliwe ( nie mówię w tym miejscu o pełnym syntetyku bo podejrzewam że masz natrzaskane około 200tys.km i mogłoby rozszczelnić ci silnik jeżeli nie było tam syntetyku do końca), a mineralny to zabójstwo dla tego silnika

Moim zdaniem minerał to tylko jak silnik już zaczyna zipać po woli

Edytowany przez art_S, 02 październik 2009 - 23:11.

  • 0
Sempiku, czyn swoja powinnosc

#13 Homolka

Homolka
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Dołączył:24 cze 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Płock
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Opel Vectra Kombi 1.8 16V 1998r.

Napisany 03 październik 2009 - 08:56

Silnik zalałem minerałem, ponieważ kupując go rok temu nie wiedziałem jaki był olej wlany.
Mam przejechane (według licznika, który nie wiadomo czy jest orginalny) 150 000 km.

W poprzednim autku (Opel Astra Kombi 1.4, rocznik 1999) na początku był mineralny, później właśnie zalałem go półsyntetykiem i zaczyły się jaja (przecieki i wiecznie dolewałem oleju (około 1 litra na 5000 km :o ). Przy wiciorce, nawet kapki nie dolałem - silnik suchutki :rolleyes:

Ale olej olejem - to już jest nieważne! B)

Czekam na więcej wypowiedzi na temat tego co mi mechanik powiedział - czy jest to możliwe, czy mam się przejmować, czy ktoś nie miał podobnego przypadku, itd.
Jestem cały czas online, więc jak ktoś ma dodatkowe pytania, pytajcie - w miarę możliwości (i wiedzy) będę odpowiadał. :rolleyes:

Edytowany przez Homolka, 03 październik 2009 - 08:57.

  • 0

#14 JarekS

JarekS
  • Administrator
  • 9737 postów
  • Dołączył:27 lip 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:511
  • Auto:Vectra C 2.0T
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 03 październik 2009 - 09:05

Za bogata lub za uboga mieszanka może również być spowodowana przekłamywaniem czujnika temperatury który podaje sygnał na komputer, kolejnym uszkodzeniem może być pęknięty kolektor wydechowy.
Z własnego doświadczenia radze Ci już pozostać na mineralnym. Proponuje abyś udał się jeszcze raz do niego aby sprawdził kolektor oraz ten czujnik.
Pozdrawiam
  • 0

#15 Homolka

Homolka
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Dołączył:24 cze 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Płock
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Opel Vectra Kombi 1.8 16V 1998r.

Napisany 03 październik 2009 - 09:14

Hmm, ciekawe - muszę sprawdzić. :blink:
W sumie jeżeli mechanik ma racje, to zobaczymy - zostało mi jeszcze 20 litrów paliwa. Jak będzie już prawie pusto, zaleje ją do pełna Vervą 98 i zobaczymy.

Tylko mam obawy o te 20 litrów :unsure: - czy czasem nie będę miał jakieś niespodzianki na drodze i nie stanę w polu <_< :o
No i czy to "bezpieczne" takie jeżdzenie z tym błędem... :huh:
  • 0

#16 Homolka

Homolka
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Dołączył:24 cze 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Płock
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Opel Vectra Kombi 1.8 16V 1998r.

Napisany 03 październik 2009 - 11:12

Panowie - chyba znalazłem rozwiązanie - całkiem przypadkowo - chyba ;)

Żona wysłała mnie do miasta :D , pojeździłem trochę ( w sumie jakieś 20 km + 2 przystanki). Silnik rozgrzał się, pracował jak zwykle normalnie.
A najlesze z tego wszystkiego, że ta cholerna kontrolka nie zapaliła mi się ani razu :o :o :o . Zazwyczaj, jak jechałem do pracy (ma 5 km do roboty) zawsze się włączała 2-3 razy, teraz nic - nawet nie mrógła!

A teraz rozwiązanie kierowcy, mechanika amatora czyli moje:

WINA PO STRONIE ŚWIEC ??? :huh:

Mechanior mówił mi, że te które wyjął były ostro przepalone, wypalone, w sumie nie nadawały się już do niczego (nie mam pojęcia ile moja WICIA jeździła na nich.
Teraz kolejne pytanie: czy jest jakiś związek między sondą lambda a świecami ??? Ja się nie znam, więc pytam.

Jadę jeszcze teraz kawałek dalej i zobaczymy czy się kontrolka zapali - jak wrócę zdam "obszerną" relację :D

PS. Ale nadal czekam na propozycje i odpowiedzi...

Edytowany przez Homolka, 03 październik 2009 - 14:44.

  • 0

#17 Homolka

Homolka
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Dołączył:24 cze 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Płock
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Opel Vectra Kombi 1.8 16V 1998r.

Napisany 03 październik 2009 - 14:43

Niestety :huh: to nie jest rozwiązanie. <_<
Kontrolka zapaliła się po 30 km na jakąś minute i zgasła. A już myślałem, że to będzie takie proste :rolleyes:

A więc narazie pozostaje wyjeździć "trefne paliwo" i zalać nowym - zobaczymy co wtedy.
  • 0

#18 JarekS

JarekS
  • Administrator
  • 9737 postów
  • Dołączył:27 lip 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:511
  • Auto:Vectra C 2.0T
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 03 październik 2009 - 14:48

A po co czekać pojedź na shella zatankuj power i po kłopocie, wszystko się zmiesza. Jednak na 99% to nie będzie paliwo.
  • 0

#19 maliniak35

maliniak35
  • Forumowicz
  • 585 postów
  • Dołączył:07 cze 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ciechanowiec-WARSZAWA
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:opel vectra b kombi X1.8XE LPG 2 gen..

Napisany 03 październik 2009 - 15:14

A po co czekać pojedź na shella zatankuj power i po kłopocie, wszystko się zmiesza. Jednak na 99% to nie będzie paliwo.



zgadzam sie z jarkiems co do paliwa,szarpał by,mulił,ale check od jakości benzyny?
  • 0
Dodany obrazek

#20 hapko

hapko
  • Moderator
  • 6869 postów
  • Dołączył:07 sie 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Nr klubowy:214
  • Auto:VC GTS 2.0T & AH kombi 2.0T
  • Oddział VKP:Zachodniopomorski

Napisany 03 październik 2009 - 15:42

Niestety sonda to takie ustrojstwo czasem niby pracuje a czasem nie.
może sie wieszac, może być problem z jej temp jak padnie grzałka albo choćby może miec problem z wtyczką lub jej kablem...

na pewno nie świece i nie paliwo
takie tłumaczenie wmyśla mechanik jak nie wie co trzeba zrobić/naprawic
  • 0
VC Dodany obrazek
AH Dodany obrazek

Były: Escort 94' 1,6 16V I VB 96' x20xev II VB 97' x20xev CA 89' 1,2 VA 2000 92' c20xe CB 00' x12xe' III VB 01' Zender y22dtr




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_