Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
* * * * * 1 głosów

Luzu na drążku ciąg dalszy... Zestaw naprawczy z allegro...


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
31 odpowiedzi na ten temat

#1 ChildOfTheKoRn

ChildOfTheKoRn
  • Forumowicz
  • 58 postów
  • Dołączył:28 gru 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Vectra B CD 2.0 16V Po-Lift

Napisany 30 wrzesień 2009 - 22:07

Jakiś czas temu pozbyłem się luzu na drążku dzięki metodzie na "koszulkę termokurczliwą". Luzy wyraźnie się zmniejszyły. Niestety problem wrócił ale już ze zdwojona siłą. Dodatkowo doszedł problem masakrycznie trudnego wrzucenia jedynki (wchodzi tylko po wcześniejszym wrzuceniu dwójki) oraz nie wracania lewarka do pozycji do wrzucenia "trójki" (na środek) po wybiciu któregoś biegu. Reasumując kielnia jak dzwon...


Na allegro znalazłem coś takiego...

Czy ktoś próbował wymienić swój koszyk na ten z aukcji?? Wszystko grało??

Sprzedawca oferuje wymianę koszyka na tej aukcji
Trochę dużo zabawy. Wyjąć cały mechanizm, wysłać, założyć z powrotem... Szybciej i łatwiej jest zrobić to samodzielnie a za 40zeta, które zostają w kieszeni parę piwek można przechylić.

Wszystko niby pięknie ale boję się jednak późniejszej regulacji biegów. Po przeszukaniu forum znalazłem kilka uwag jak to zrobić ale były one (jak dla mnie) za mało szczegółowe a nie chce uziemić samochodu na amen. Czy mógłby ktoś napisać laikowi trochę szczegółowiej jak to zrobić?

Będę wdzięczny za podpowiedzi.

Edytowany przez ChildOfTheKoRn, 30 wrzesień 2009 - 22:27.

  • 0


#2 vitacola

vitacola
  • Forumowicz
  • 10 postów
  • Dołączył:29 wrz 2009
  • Województwo:UK
  • Auto:VB 2.0 16v

Napisany 01 październik 2009 - 01:19

wczoraj to przerabiałem. Ja załatwiłem ten problem buteleczką po actimelu :D dolna część butelki ma kształt prawie identyczny jak kula, wystarczy tylko odpowiednio wyciąć. Poza tym tworzywo z którego zrobiona jest buteleczka bardzo łatwo dopasowuje się do kształtu koszyka. Użyłem trochę smaru i jak dla mnie jest okej, drążek nie lata na boki, ale też nie wraca sam na środek,być może dopasuje się z czasem.
Ja regulowałem biegi przy pomocy dwóch klipsów zamontowanych przy lewarku do których zamocowane są linki zmiany biegów, musisz zdjąć mieszek i popatrzeć jak to wszystko działa i nie powinieneś mieć większych problemów z regulacją. Linka z białym klipsem ustawia pozycję do zmiany biegu, a z szarym wkłada bieg. Mam nadzieje że jest to w miarę zrozumiałe, niestety nie potrafię tego lepiej wytłumaczyć, chyba że przez telefon.

Pozdrawiam
  • 0

#3 ChildOfTheKoRn

ChildOfTheKoRn
  • Forumowicz
  • 58 postów
  • Dołączył:28 gru 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Vectra B CD 2.0 16V Po-Lift

Napisany 04 październik 2009 - 20:54

Dzięki za podpowiedź ;)
Skoro mówisz, że nie jest to takie straszne wypada tylko spróbować ;)
  • 0

#4 vitacola

vitacola
  • Forumowicz
  • 10 postów
  • Dołączył:29 wrz 2009
  • Województwo:UK
  • Auto:VB 2.0 16v

Napisany 05 październik 2009 - 00:07

Jest jeszcze w temacie zmiany oleju w F23 porada VU i tam tez jest opisana regulacja.

Cyt.

" REGULACJA CIEGIEL:

1. Trzeba zciagnac mieszek i dostac sie do wybieraka dzwigni zmiany biegow.
2. Wrzucamy na luz
3. Blokujemy dzwignie zmiany biegow srebrna zawleczka znajdujaca sie przy kuli dzwigni.
4. Wypinamy zawleczki ciegiel przy dzwigni
5. Udajemy sie pod maske i reka zmieniamy pokolei wszytkie biegi wybierakiem na skrzyni konczac na polozeniu luz. Przy wbitym biegu nie damy rady zapiec ciegiel do wybieraka przy dzwigni.
6. Zapinamy zawleczki ciegiel.
Wszystkie biegi powinny ladnie wchodzic przy wlaczonym silniku i wcisnietym sprzegle. "
  • 0

#5 ChildOfTheKoRn

ChildOfTheKoRn
  • Forumowicz
  • 58 postów
  • Dołączył:28 gru 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Vectra B CD 2.0 16V Po-Lift

Napisany 06 październik 2009 - 15:10

Dzięki za podrzucenie tej porady.
  • 0

#6 zolty

zolty
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Dołączył:01 paź 2007
  • Skąd:Wrocław
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:opel vectra b 2.0dti 99r. kombi

Napisany 17 październik 2009 - 19:56

Jakiś czas temu pozbyłem się luzu na drążku dzięki metodzie na "koszulkę termokurczliwą". Luzy wyraźnie się zmniejszyły. Niestety problem wrócił ale już ze zdwojona siłą. Dodatkowo doszedł problem masakrycznie trudnego wrzucenia jedynki (wchodzi tylko po wcześniejszym wrzuceniu dwójki) oraz nie wracania lewarka do pozycji do wrzucenia "trójki" (na środek) po wybiciu któregoś biegu. Reasumując kielnia jak dzwon...


Na allegro znalazłem coś takiego...

Czy ktoś próbował wymienić swój koszyk na ten z aukcji?? Wszystko grało??

Sprzedawca oferuje wymianę koszyka na tej aukcji
Trochę dużo zabawy. Wyjąć cały mechanizm, wysłać, założyć z powrotem... Szybciej i łatwiej jest zrobić to samodzielnie a za 40zeta, które zostają w kieszeni parę piwek można przechylić.

Wszystko niby pięknie ale boję się jednak późniejszej regulacji biegów. Po przeszukaniu forum znalazłem kilka uwag jak to zrobić ale były one (jak dla mnie) za mało szczegółowe a nie chce uziemić samochodu na amen. Czy mógłby ktoś napisać laikowi trochę szczegółowiej jak to zrobić?

Będę wdzięczny za podpowiedzi.

tak jak kolega ChildOfTheKoRn bałem sie regulacji ale zaryzykowałem i kupiłem ZEST. NAPRAWCZY- GAŁKA BIEG. ZAFIRA- ASTRA -LINKI (numer 750071646) login allegro goscia to (lecho) niz bawic sie koszulka termokurczliwa. Dzisiaj własnie zamontowalem tą tulejke i powiem rewelacja ładnie wbijaja sie biegi,co do regulacji linek tez niema zadnych problemow .Umnie ta tulejka bardzo sie starła dlatego miałem problemy z bijaniem biegów .Wymiana zajeła mi dwie godziny ,więc polecam

Załączone pliki


  • 0

#7 tomas k

tomas k
  • Forumowicz
  • 230 postów
  • Dołączył:15 mar 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Letterkenny
  • Województwo:warmińsko-mazurskie
  • Auto:Vectra 2.2dti opc

Napisany 23 październik 2009 - 17:29

Witam wszystkich mam ten sam problem spory luz na dzwigni jednak u mnie chyba nie da sie wymienic tego koszyka gdyz po prostu go tam nie ma posiadam vectre 2.2DTI z 2001r i do skrzyni dochodzi prent a nie linki moze macie jakis przydatne podpowiedzi co z tym zrobic dzieki z gory !!
  • 0

#8 Ryba

Ryba
  • Forumowicz
  • 2303 postów
  • Dołączył:08 sie 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wasilków
  • Województwo:podlaskie
  • Auto:Partner 06' 1.6 HDI / Coupe 300CE-24V

Napisany 24 październik 2009 - 08:59

U mnie też jest pręt i niewielki luz, ale narazie da się jeździć, w każdej poliftówce pewnie tak było ?
  • 0

#9 kowalmarcinek

kowalmarcinek
  • Forumowicz
  • 2002 postów
  • Dołączył:15 kwi 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa/ LRA
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Vectra B 2.6 IRMSCHER LINE

Napisany 24 październik 2009 - 09:01

dokładnie ja tez mam pręt
jezdzę teraz bez tunelu i wszystko widać
  • 0

#10 Arek_21Byd

Arek_21Byd
  • Forumowicz
  • 549 postów
  • Dołączył:06 lip 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bydgoszcz / Kapuściska
  • Województwo:kujawsko-pomorskie
  • Auto:Mogło by już być...

Napisany 24 październik 2009 - 10:32

ja mam przedlifta i mam też pręt no i ten nieszczęsny luz na drążku
  • 0

#11 tomas k

tomas k
  • Forumowicz
  • 230 postów
  • Dołączył:15 mar 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Letterkenny
  • Województwo:warmińsko-mazurskie
  • Auto:Vectra 2.2dti opc

Napisany 24 październik 2009 - 11:32

Wszyscy maja pręt mam i ja :) problem u mnie polega na tym ze podczas jazdy zaczyna ciezko wchodzić mi pierwszy bieg i z tego co mi sie wydaje to nic innego nie wchodzi w gre jak wymiana całego mechanizmu na nowy

http://moto.allegro....l_vectra_b.html
  • 0

#12 Arek_21Byd

Arek_21Byd
  • Forumowicz
  • 549 postów
  • Dołączył:06 lip 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bydgoszcz / Kapuściska
  • Województwo:kujawsko-pomorskie
  • Auto:Mogło by już być...

Napisany 24 październik 2009 - 11:39

może i masz racje tylko pytanie w jakim stanie dostaniesz cały wybierak ???
  • 0

#13 zolty

zolty
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Dołączył:01 paź 2007
  • Skąd:Wrocław
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:opel vectra b 2.0dti 99r. kombi

Napisany 24 październik 2009 - 19:51

może i masz racje tylko pytanie w jakim stanie dostaniesz cały wybierak ???

tak kolega 'Arek_21Byd' ma racje w jakim stanie dostaniesz cały lewarek ,ja tez szukałem i szczerze ciezko trafic na w miare mozliwa dużo osób pruboje tą koszulką termokurczliwa ratowac i pomaga nawet w jakims poscie gdzies to było tylko poszukac jak wymieniaja. POZDRAWIAM
  • 0

#14 Grzechu72

Grzechu72
  • Sponsor Forum
  • 1396 postów
  • Dołączył:10 gru 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Pułtusk
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:VB X20XEV F23

Napisany 25 październik 2009 - 10:48

ja mam przedlifta i mam też pręt no i ten nieszczęsny luz na drążku


Arek można kupić taki pierścień gumowy -nowy kosztuje kilkanaście zł - gdzieś już było o tym napisane

i jeszcze jedno jak zadajesz pytania w dziale sprzedam to wklejaj foty wybieraka od skrzyni F18
bo kilka razy posiłkowałeś się fotami od skrzyni F23 - ona ma inny wybierak i sterownie na linki

Załączone pliki


  • 0
CZĘŚCI VB X16XEL,X18XE,X20XEV,X18XE1,Z18XE,Z22SE,X25XE,X20DTH,X20DTL,Y20DTH,Y22DTR
CZĘŚCI VC Z18XE >>>>> TEL 692-576-419 <<<<<<

#15 Arek_21Byd

Arek_21Byd
  • Forumowicz
  • 549 postów
  • Dołączył:06 lip 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bydgoszcz / Kapuściska
  • Województwo:kujawsko-pomorskie
  • Auto:Mogło by już być...

Napisany 27 październik 2009 - 21:21

A cha jakoś nie mogłem ogarnąć tego z kumałem dopiero jak zobaczyłem że mam trochę inaczej czyli w moim przypadku muszę wymienić tą gumkę i luz zniknie
  • 0

#16 Shymon

Shymon
  • Forumowicz
  • 1257 postów
  • Dołączył:04 cze 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:VB 2.0 `97 sedan i VB 1.8 `96 habeta

Napisany 02 listopad 2009 - 21:16

Arek można kupić taki pierścień gumowy -nowy kosztuje kilkanaście zł - gdzieś już było o tym napisane

i jeszcze jedno jak zadajesz pytania w dziale sprzedam to wklejaj foty wybieraka od skrzyni F18
bo kilka razy posiłkowałeś się fotami od skrzyni F23 - ona ma inny wybierak i sterownie na linki

Czy da rade dostać ten sam gumowy pierścień ?
  • 0

#17 Kristo19

Kristo19
  • Forumowicz
  • 201 postów
  • Dołączył:30 kwi 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Stalowa Wola
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:Była VB jest VC 1.8 GTS Z18XE

Napisany 02 listopad 2009 - 21:28

Da rade, popytaj w ASO powinni mieć na miejscu. A jak nie będą mieć to poproś to Ci sprowadzą.

Edytowany przez Kristo19, 02 listopad 2009 - 21:30.

  • 0

#18 LION2

LION2
  • Forumowicz
  • 8 postów
  • Dołączył:16 paź 2008
  • Województwo:kujawsko-pomorskie
  • Auto:VB 1,6 16v

Napisany 26 listopad 2009 - 09:54

Witam wszystkich

Pozwoliłem się podpiąć pod ten wątek ponieważ mam poważny problem z włączaniem biegów. Oczywiście jak wszyscy mam luz w gałce zmiany biegów. Sprawdziłem (niestety), że do momentu wejścia do skrzyni biegów wszystko jest OK. Wymieniłem już tą kostkę plastikową ze sworzniami oraz zastosowałem patent z koszujką termokurczliwą. Jest o wiele lepiej jednak nadal luz w gałce jes ok 0,5 srednicy gałki. Początkowo miałem problem z biegami 1 ,2 więc wyregulowałem gałkę tak, że teraz 1, 2 są ok ale za to 5 kiepska. Wie ktoś może czy w skrzyni biegów można coś sprawdzić bez rozbierania skrzyni w drobny mak? Ja mam VB kombi z 2001 roku z silnikiem 1,6 16V Z16XE.


Pozdrawiam i dzięki za pomoc.
  • 0

#19 Kamil_K

Kamil_K
  • Przyjaciel VKP
  • 1093 postów
  • Dołączył:22 lis 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:VC 1.9CDTI; FFII 1.6

Napisany 26 listopad 2009 - 10:24

0,5 srednicy gałk


Ja zakładałem u siebie 2 koszulki termokurczliwe jedna a później druga... skrzynia chodziła bez problemów przez ponad rok, teraz wymieniałem drążek na krótszy też założyłem dwie koszulki i jest super... nie zapomnijcie tylko o ich posmarowaniu i na pewno będzie wszystko wracało na miejsce.

We Wrocławiu ponad rok temu był spot-termokurczliwy ;) w kilku autach zrobione zostały luzy przy użyciu koszulek i wszytko śmiga jak ta lala :lol: a koszt ok 4zł a metr termokurcza starczającego dla kliku aut w zupełności mnie przekonuje :)
  • 0

#20 ozi

ozi
  • Forumowicz
  • 1362 postów
  • Dołączył:08 paź 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:śląskie
  • Auto:vectra b 2.0 16 v+gaz

Napisany 26 listopad 2009 - 10:25

nie masz co sprawdzać w skrzyni albo mechanicm do wymiany albo zrób najpierw regulacje biegów
http://forum.vectrak.....zmiany biegów
http://forum.vectrak.....ulacja biegów
http://forum.vectrak.....ulacja biegów
http://forum.vectrak.....ulacja biegów
http://forum.vectrak...t...cja biegĂłw
  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_