Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

pomarańczowa kontrolka oleju!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
20 odpowiedzi na ten temat

#1 wazka1987

wazka1987
  • Forumowicz
  • 3 postów
  • Dołączył:01 lip 2009
  • Województwo:kujawsko-pomorskie
  • Auto:brak

Napisany 30 wrzesień 2009 - 19:33

Witam mam pytanie bardzo ważne w mojej vectrze C 2.2 benzyna zapala się czasami pomarańczowa lampka poziomu oleju w tym okienku pod obrotomieem czasami zapali sie na poczatku jazdy czasami później czasamii wcale i mam pytanie poziom oleju mieści sie w normie jescze nawet dolałem 200ml. Od czego to może byc czy to jest poprostu takie przypomienie o sprawdzaniu ( bo wiem że w vectrze b na tym duzym wyświetlaczy u kumpla jest napisane czesto check oil) czy to jest na tej samej zasadzie czy to jest jaki bląd a moze to jest jesczze cos innego np. termin wymiany oleju. Z góry dziękuje za pomoc :)
  • 0


#2 Oggway

Oggway
  • Przyjaciel VKP
  • 641 postów
  • Dołączył:19 paź 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław

Napisany 30 wrzesień 2009 - 20:08

Kontrolka nie sygnalizuje braku oleju tylko jego zbyt male cisnienie (no, OK, w przypadku braku oleju pompa tez nie wytworzy cisnienia :)).
Przyczyna moze byc moim zdaniem dwojaka:
1) wyrobienie zebow pompy zebatej oleju, a przez to zbyt niskie cisnienie oleju w instalacji.
Czy po przegazowaniu auta (zwiekszenie obrotow silnika i sprzezonej z nim pompy oleju) kontrolka gasnie?
2) skrzywiony smok w misce olejowej (raz w zyciu widzialem przypadek ulamanego smoka [edit: auto w ktorym widzialen ten przypadek mialo u poprzedniego wlasciciela pecha zahaczyc o cos miska olejowa. Rozbita miska poszla do wymiany, ale skrzywiony smok tylko wyprostowano - a tak naprawde nadlamano go przy prostowaniu]), przez co przy wyzszych obrotach, gdy wal korbowy i korbowody rozpylaja olej po sciankach skrzyni korbowej a jego poziom w misce olejowej spada - pompa przez zbyt wysoko umieszczony kruciec smoka zasysa powietrze zamiast oleju.

Pozdrawiam

Edytowany przez Oggway, 30 wrzesień 2009 - 20:10.

  • 0

#3 wazka1987

wazka1987
  • Forumowicz
  • 3 postów
  • Dołączył:01 lip 2009
  • Województwo:kujawsko-pomorskie
  • Auto:brak

Napisany 30 wrzesień 2009 - 20:16

nie nie gaśnie
  • 0

#4 Oggway

Oggway
  • Przyjaciel VKP
  • 641 postów
  • Dołączył:19 paź 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław

Napisany 30 wrzesień 2009 - 20:27

Proponuje zrzucic miske olejowa i zobaczyc jak wyglada smok.
Jesli okaze sie, ze wszystko z nim OK - mozna by na probe dodac "zageszczacza" do oleju - jesli po takiej akcji kontrolka przestanie blyskac - winna bedzie pompa.

A! Jest jeszcze trzecia - calkiem prawdopodobna - przyczyna: byc moze masz uszkodzony czujnik cisnienia oleju? Jesli masz mozliwosc, to przeloz go na kilka dni z innego auta i obserwuj co sie bedzie dzialo.

Pozdrawiam
  • 0

#5 kberest

kberest
  • Przyjaciel VKP
  • 2180 postów
  • Dołączył:03 lis 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:Insignia A20DTH (sedan)

Napisany 30 wrzesień 2009 - 20:30

Spokojnie!! :)
W VC pomarańczowa kontrolka na wyswietlaczu pod obrotomierzem oznacza za niski poziom, za niskie ciśnienie sygnalizuje czerwona osobna kontrolka.
Na forum jest sporo informacji i zapalającej się żółtej kontrolce poziomu oleju i jak temu zaradzić.
  • 0

#6 Oggway

Oggway
  • Przyjaciel VKP
  • 641 postów
  • Dołączył:19 paź 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław

Napisany 01 październik 2009 - 06:39

:) No coz... Ja jestem z epoki VB :)
Nasze firmowe astry tez swieca kontrolka "check" gdy maja malo oleju - kontrolka cisnienia pozostaje ciemna, a zapala sie wlasnie "check" i komp wlacza program awaryjny. Straszliwie mylace jest takie wskazanie.
Pozdrawiam
  • 0

#7 zubek

zubek
  • Moderator
  • 23146 postów
  • Dołączył:29 lip 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:WWL
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:300
  • Auto:VC/03/Y22DTR/SW
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 01 październik 2009 - 06:46

Kontrolka nie sygnalizuje braku oleju tylko jego zbyt male cisnienie

W VC pomarańczowa kontrolka na wyswietlaczu pod obrotomierzem oznacza za niski poziom

Dokładnie - przyczyna jest albo w oleju (czasem przechodzi po wymianie na nowy), w jego poziomie (ale to raczej wyeliminowane), albo w czujniku poziomu oleju. Skoro poziom jest napewno dobry (pomiar na ciepłym silniku ok. 5 minut po wyłaczeniu) to proponuję jeździć dalej i sprawdzić czy nie "przejdzie" po wymianie oleju. Jak nie przejdzie to może czujnik wariuje.
  • 0

================================================================

                     do 4VIII urlop / kontakt może być utrudniony lub wcale

================================================================


#8 RadekS

RadekS
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Dołączył:25 maj 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Białystok
  • Województwo:podlaskie
  • Auto:Vectra C 2002 1.6 2002r LPG Prins

Napisany 01 październik 2009 - 07:14

u mnie ta kontrolka sie zawsze zapala jak poziom oleju znajdzie sie na połowie miarki, i jest juz tak od "lat", wiec albo dolej oleju żeby było pod max, albo kalibracja czujnika (o ile takie coś istnieje ;) ).
  • 0

#9 l4ska

l4ska
  • Forumowicz
  • 166 postów
  • Dołączył:17 cze 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kraków
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:Vc 1.9 CDTI 150KM Kombi

Napisany 03 grudzień 2009 - 16:40

Czyli jeżeli ta kontrolka na wyświetlaczu pod obrotomierzem się zapala a stan oleju jest OK , to raczej nie mam się czym przejmować ? Dodam że zapala się bardzo rzadko i nieregularnie , po zgaszeniu i odczekaniu parunastu sekund gaśnie i po odpaleniu już jej nie ma ......aż znowu się zapali a jakieś 2 tygodnie :D
  • 0

#10 Sambor

Sambor
  • Klubowicz
  • 897 postów
  • Dołączył:27 lis 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szkocja
  • Województwo:UK
  • Nr klubowy:811
  • Auto:VX Insignia 2.0 CDTI
  • Oddział VKP:UK,DE i zagranica

Napisany 03 grudzień 2009 - 17:47

Czyli jeżeli ta kontrolka na wyświetlaczu pod obrotomierzem się zapala a stan oleju jest OK , to raczej nie mam się czym przejmować ? Dodam że zapala się bardzo rzadko i nieregularnie , po zgaszeniu i odczekaniu parunastu sekund gaśnie i po odpaleniu już jej nie ma ......aż znowu się zapali a jakieś 2 tygodnie :D

Ja mam dokladnie tak samo.Poziom oleju dochodzi do min i kontrolka sie zapala.Po dolaniu gasnie i jest spokoj.Ktos pisal na forum ze silniki 2.2 mialy kiedys 5l oleju ale zostalo to pozniej zmienione na 4.5l i moze czujniki wariuja nawet jak jest poziom pomiedzy kreskami.Ale nie wiem czy to prawda(5l na 4.5l)?
  • 0

#11 l4ska

l4ska
  • Forumowicz
  • 166 postów
  • Dołączył:17 cze 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kraków
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:Vc 1.9 CDTI 150KM Kombi

Napisany 04 grudzień 2009 - 09:40

Ale u mnie jest taka różnica że mam olej prawie pod max :D Ale narazie nie świeci :) Zapaliła się 2 razy , po zgaszeniu i odczekaniu parunastu sek. przy ponownym odpalaniu gasła.
  • 0

#12 lukasz88swc

lukasz88swc
  • Forumowicz
  • 134 postów
  • Dołączył:27 lut 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Vectra 1.9 Z DTH 2005 Astra II 2.0 16v 2001

Napisany 28 październik 2011 - 08:49

Witam u Mnie w VC 1.9 ZDTH ta przypadlosc wyglada tak ze zapala sie nie zalezne od ilosci km przejechanym. Czasem po 3 km czasem po trasie po 70 nie ma regoly a poziom oleju jest kontrolowany caly czas. Mechanik powiedzial ze w VC czujniki nawalaja poziomu oleju. Narazie sie nie przejmuje moze bym przelozyl od kogos z Płocka czujnik na pare dni by wyeliminowac przyczyne?
  • 0

#13 Krzysiekk884

Krzysiekk884
  • Forumowicz
  • 1701 postów
  • Dołączył:14 lis 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Piotrków Trybunalski
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:Vectra GTS Z22SE

Napisany 30 październik 2011 - 19:58

Ja zawsze pilnuje tego żebym miał na zimnym silniku pełny stan oleju. Na ciepłym - czyli po przejechaniu minimum 30kilometrów żeby olej osiągnoł odpowiednią temp. pracy i odczekaniu 5 min. od zgaszenia mam 3/4 stanu i kontrolka mi sie nie zapala.

Nie wiem dokladnie po ilu km olej jest odpowiednio nagrzany, ale w moim poprzednim aucie miałem czujnik temp. oleju i pamiętam że temp. wody idzie dużo szybciej w góre niż temp. oleju, a te 30km to nażuciłem sobie sam jako wyznacznik.
Pamiętam że kiedy po odpaleniu temp. wody doszła do 90 stopni to olej miał około 64, a optymalnie przy dłuższej jeździe 94-96 stopni, ale kiedy pocisłem fure to olej dochodził nawet do 126 stopni. Tak że między skrajnościami gdzie woda ma 90 stopni olej może miedź między 60 lub 120 stopni a to wydaje mi sie jest dużą różnicą co do sprawdzania oleju na ciepłym silniku.

Dlatego uważam że opel pisząc w instrukcji że olej należy sprawdzić na rozgrzanym silniku "do temp. roboczej" 5 min. po zgaszeniu powinien montować w autach czujnik temp. oleju.

Edytowany przez Krzysiekk884, 30 październik 2011 - 20:08.

  • 0

#14 koliber

koliber
  • Forumowicz
  • 204 postów
  • Dołączył:15 wrz 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kutno /Derby
  • Województwo:UK
  • Auto:Vectra 1.8i VVT SRi [Sat Nav] 5dr Hatchback

Napisany 07 listopad 2013 - 08:10

Panowie a co może być przyczyną tego że od 3 dni od rana jak auto zimne to ta czerwona kontrolka gaśnie parę sec po odpaleniu 3-5 sec i potem już jest ok jak zgasze i odpale jeszcze raz nic się nie dzieje nic się nie pali na desce pod czas jazdy żadne kontrolki tylko na zimnym gaśnie z opóźnieniem olej wczoraj wymieniłem Ale nie pomogło co może być przyczyną myślę o czujniku z góry dziękuję za wszelkie sugestię

Edytowany przez koliber, 07 listopad 2013 - 08:11.

  • 0

#15 Martimo

Martimo

    Przewodniczący Oddziału Małopolskiego

  • Klubowicz
  • 1400 postów
  • Dołączył:21 sty 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bochnia / Wrocław
  • Województwo:małopolskie
  • Nr klubowy:926
  • Auto:C5 II RHR HDI Break / Astra F C14NZ LPG
  • Oddział VKP:Małopolski

Napisany 07 listopad 2013 - 08:17

olej wczoraj wymieniłem

jak zmieniałeś - olej był spuszczony z misy przy gorącym silniku, czy też wyssany?
  • 0

8.gif


#16 koliber

koliber
  • Forumowicz
  • 204 postów
  • Dołączył:15 wrz 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kutno /Derby
  • Województwo:UK
  • Auto:Vectra 1.8i VVT SRi [Sat Nav] 5dr Hatchback

Napisany 07 listopad 2013 - 08:20

Spuszczony na gorącym silniku bo wcześniej była wymiana termostatu

Edytowany przez koliber, 07 listopad 2013 - 08:26.

  • 0

#17 inspektorek

inspektorek
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Dołączył:04 kwi 2013
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:pomorskie
  • Auto:Z18XE

Napisany 07 listopad 2013 - 21:08

Skoro poziom oleju jest w porządku, to nie masz się czym przejmować. U mnie poziom oleju w normie, a kontrolka pali się. Nie ma na to żadnej reguły, silnik pracuje normalnie i wszystko jest w porządku - byłem z tym u mechanika.
  • 0

#18 Krzysiekk884

Krzysiekk884
  • Forumowicz
  • 1701 postów
  • Dołączył:14 lis 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Piotrków Trybunalski
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:Vectra GTS Z22SE

Napisany 22 listopad 2013 - 12:55

Może troche odgrzeje, ale nie wydaje mi sie żeby nie bylo sie czym przejmować jeśli po odpaleniu zimnego silnika przez jakiś czas świeci sie jeszcze kontrolka oleju (czerwona!!!) tzn. że nie ma ciśnienia.

Koliber na jakim oleju jeździsz?
  • 0

#19 koliber

koliber
  • Forumowicz
  • 204 postów
  • Dołączył:15 wrz 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kutno /Derby
  • Województwo:UK
  • Auto:Vectra 1.8i VVT SRi [Sat Nav] 5dr Hatchback

Napisany 24 listopad 2013 - 13:52

Może troche odgrzeje, ale nie wydaje mi sie żeby nie bylo sie czym przejmować jeśli po odpaleniu zimnego silnika przez jakiś czas świeci sie jeszcze kontrolka oleju (czerwona!!!) tzn. że nie ma ciśnienia.

Koliber na jakim oleju jeździsz?



wczesniej byl 5w40 teraz jak wymieniałem wlałem 5w30
  • 0

#20 Krzysiekk884

Krzysiekk884
  • Forumowicz
  • 1701 postów
  • Dołączył:14 lis 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Piotrków Trybunalski
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:Vectra GTS Z22SE

Napisany 24 listopad 2013 - 22:28

Dziwna sprawa w takim razie. Kontrolka powinna gasnąć od razu bez zwłoki. Znajomy kiedyś tak miał jak zagiął miskę olejową co spowodowało przytkanie smoka, ale np. u mnie miska jest z duraluminium tzn. że prędzej by pękła niż się zagięła.
  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_