Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
* * * * - 12 głosów

Filtr cząstek stałych (DPF, FAP)...


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
1952 odpowiedzi na ten temat

#621 Adamskibdg

Adamskibdg
  • Forumowicz
  • 8 postów
  • Dołączył:17 maj 2012
  • Województwo:kujawsko-pomorskie
  • Auto:VW Golf IV

Napisany 17 październik 2012 - 21:58

trzeba najpierw poczytac forum zapoznac się z problemem a potem myślec o zakupie auta z DPF
lepiej zapobiegać niż leczyć ... (teraz większość diesli ma filt czątek stałych)

ja mam DPF auto zrobiło już 6tyś od zakupu nie jest to inwazyjny problem tylko trzeba miec wiedze jak z nim postępować
czyli sprawdzaj na światłach w czasie postoju jaki jest wynik chwilowego spalania
0,6-0,9 jest to normal w 1.9DTL/DT/DTH bez włączonej klimy z klimą jest to 0,9 do 1,2

Jeśli ta wartość skoczyła do 4 litrów filtr zaczyna się wypalać wtedy należy dac mu się wypalic najlepiej jechac na takim biegu by obroty było coś koło 2500tyś
czas takiego wypalania to kilka- kilkanaście minut(z zegarkiem w reku nie sprawdzałem ja tak robie)
Jeśli kiedyś zgasiłeś auto na etapie wypalania czyli automatycznie zaburzyłeś cykl to filtr się zapycha i auto wpada w tryb serwisowy
trzeba o tym pamiętać


To wiem jeszcze więcej i kolego dziękuję za informację...zresztą pozostałym też... ;) cenne rady.
  • 0


#622 tom398

tom398
  • Forumowicz
  • 7 postów
  • Dołączył:07 kwi 2012
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Vectra C

Napisany 28 październik 2012 - 15:57

Od kilku dni mam problem z filtrem dpf trzeci dzień z rzędu po przejechaniu ok. 10-15km włącza się wypalanie filtra.
Nigdy wcześniej nie gasiłem silnika w czasie wypalania zawsze czekałem do końca wypalania, wypalany w czasie jazdy nie na postoju.
Pozatym wszystko wydaję się OK nie wyświetla żadnego błędu na zegarach itp.
Pod kompa jeszcze nie podpinałem. Silnik 1.9 120KM 2007 rok.
Może ktoś miał już coś takiego i zdjagnozuje przed podpięciem kompa, z góry dzięki za wszelkie pomysły.
  • 0

#623 Travis

Travis
  • Klubowicz
  • 1105 postów
  • Dołączył:17 sty 2012
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Księstwo (L) Warszawskie
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:967
  • Auto:bidne kombi na olej z frytek
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 28 październik 2012 - 17:07

Od kilku dni mam problem z filtrem dpf trzeci dzień z rzędu po przejechaniu ok. 10-15km włącza się wypalanie filtra.
Nigdy wcześniej nie gasiłem silnika w czasie wypalania zawsze czekałem do końca wypalania, wypalany w czasie jazdy nie na postoju.
Pozatym wszystko wydaję się OK nie wyświetla żadnego błędu na zegarach itp.
Pod kompa jeszcze nie podpinałem. Silnik 1.9 120KM 2007 rok.
Może ktoś miał już coś takiego i zdjagnozuje przed podpięciem kompa, z góry dzięki za wszelkie pomysły.


wjedz na jakaś autostrade i daj mu się wypalic zwieksz obroty silnika na niższym biegu
bo z tego co opisujesz to nie jest tak do konca ze wypalił Ci się prawidłowo (filtr wypala się prawidłowo tylko wtedy kiedy silnik pracuje na wyższych obrotach ponieważ jest inna cyrkulacja powietrza)
ja ostatnio miałem taką akcję pojechałem na grzyby 50km za warszawę przez calą drogę nic but 140-170km/h (obwodnica pusto wiec można)
dojechałem do domu i zaczyna się wypalanie wiec nawrotka na obwodnice 20minut i auto już normalnie dziala (cykl się wypalił)

cykl wypalanie może się zakończyć ale nie do końca - podjedz na komputer może coś wyskoczy
  • 0

#624 wolf80

wolf80
  • Forumowicz
  • 1177 postów
  • Dołączył:02 mar 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:BDG/GB-ok.cambridge
  • Województwo:UK
  • Auto:VC kombi Z19DTH+DPF MY05

Napisany 28 październik 2012 - 22:11

juz ktorys raz czytam ze do pomyslnej operacji wypalania dpf-a jest potrzebna nie wiem jaka predkosc, co Wy wszyscy chcecie sie pozabijac lub kogos?

wyjechac gdzies, a jak nie ma takiej opcji to po miescie(jak zgodnie z przepisami to trafiasz na zielona fale)obroty silnika w przedziale 2,5-3 tys/min i wszystko gra...

po co to walic na zlamanie karku, lub narazac sie na jakis mandat...(co powiesz policjantowi,"... eee panie wladzo bo ja zapie**. lubie a tak szczegolnie jak mi sie dpf wypala.."?

Edytowany przez wolf80, 28 październik 2012 - 22:12.

  • 0

#625 suhy

suhy
  • Forumowicz
  • 304 postów
  • Dołączył:10 lut 2012
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Żagań/Lubin
  • Województwo:lubuskie
  • Auto:Opel Vectra C 1,9 CDTI 150KM 2004r. z DPF

Napisany 28 październik 2012 - 22:29

Dokładnie. Wystarczy zredukować bieg a obroty się podniosą i można jechać przepisowo.
W zime też 170 byście lecieli po lodzie?
  • 0

#626 matherr

matherr
  • Forumowicz
  • 2825 postów
  • Dołączył:10 kwi 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Tarnów
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:VC z19dth 07'

Napisany 28 październik 2012 - 22:35

ja wypalam prawie zawsze na 3 biegu przy obrotach ok 2000-2500 i mam jakieś 70-80 na zegarku, w niemcowni nie mają problemu bo tam w zasadzie tylko po autostradach się lata
  • 0

#627 loczek

loczek

    Przewodniczący Oddziału Łódzkiego

  • Klubowicz
  • 877 postów
  • Dołączył:12 lis 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łódź
  • Województwo:łódzkie
  • Nr klubowy:397
  • Auto:Asterix z19dth kombi
  • Oddział VKP:Łódzki

Napisany 31 październik 2012 - 15:39

ja ostatnio miałem taką akcję pojechałem na grzyby 50km za warszawę przez calą drogę nic but 140-170km/h (obwodnica pusto wiec można)
dojechałem do domu i zaczyna się wypalanie wiec nawrotka na obwodnice 20minut i auto już normalnie dziala (cykl się wypalił)

czy nadal twierdzisz ,że dpf Ci nie przeszkadza ? :Pmasz samozaparcie kolego :) to jest chore

Od kilku dni mam problem z filtrem dpf trzeci dzień z rzędu po przejechaniu ok. 10-15km włącza się wypalanie filtra.
Nigdy wcześniej nie gasiłem silnika w czasie wypalania zawsze czekałem do końca wypalania, wypalany w czasie jazdy nie na postoju.
Pozatym wszystko wydaję się OK nie wyświetla żadnego błędu na zegarach itp.
Pod kompa jeszcze nie podpinałem. Silnik 1.9 120KM 2007 rok.
Może ktoś miał już coś takiego i zdjagnozuje przed podpięciem kompa, z góry dzięki za wszelkie pomysły.

nie zdążył się wypalić bankowo , jeżeli użytkujesz auto na krótkich trasach to życie z tym ekologicznym wynalazkiem będzie upierdliwe (oczywiście dopóki nie zdecydujesz się go wywalić . do wypalenia żadna autostada ani nawet ekspresówka nie jest potrzebna ale kawałek drogi o dużej płynności ruchu już tak , a taką w niektórych rejonach ciężko znaleźć , nie tylko w wawie
  • 0
kocham ciężką pracę - mógłbym patrzeć na nią godzinami


PAMIĘTAJ !!! NIKT CI TEGO NIE DA CO CI LOCZEK OBIECA :-)
EPD97NE.jpg

#628 hazell

hazell
  • Forumowicz
  • 224 postów
  • Dołączył:13 sty 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Grodzisk Maz.
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:VC GTS 3.2V6 AF33

Napisany 06 listopad 2012 - 10:58

Za to u mnie jest totalny burak - gdy nasycenie filtra (pustego de facto) zbliża się do ok 90%, auto przechodzi w tryb awaryjny. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu auta (pusty) dpf się wypala i problem znika.
Burak jest w tym, że gdy auto przechodzi w tryb awaryjny powodem tego jest błąd - awaria siłownika przepustnicy...
Zanim to powiązałem, już prawie kupiłem drugą przepustnicę ale okazało się, że koleś miał od innego silnika.
Aby filtr mi się nie wypalał co jakieś 500km wymieniam go na nowy op-comem, tryb awaryjny i usterka przepustnicy się nie pojawia ale jest to upierdliwe niemiłosiernie.

Pracuję obecnie nad innym rozwiązaniem i mam nadzieję, że przyniesie skutek.


Okazało się, że awaria siłownika przepustnicy to zbieg okoliczności - wymieniłem przepustnicę i jest ok.

Co do patentu, który polegał na wpięciu w czujnik temperatury dwóch diód połączonych szeregowo aby zafiksować na stałe podwyższoną temperaturę spalin to wytestowałem - patent nie działa.
Wypalanie DPF nadal się uruchamia z tym, że wydaje się, że leje mniej wahy niż normalnie.

Dodatkowy mankament to błąd, który wyskoczył mi z rana - uwaga:
"temperatura powietrza wlotowego mierzona przez czujnik temperatury spalin (rząd 1 czujnik 2) nieprawdopodobna"

szok.

Powoduje to wejście silnika w tryb awaryjny. Trzeba chwilę odczekać, zgasić silnik i ponownie uruchomić.

Generalnie kupa.
  • 0

#629 loczek

loczek

    Przewodniczący Oddziału Łódzkiego

  • Klubowicz
  • 877 postów
  • Dołączył:12 lis 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łódź
  • Województwo:łódzkie
  • Nr klubowy:397
  • Auto:Asterix z19dth kombi
  • Oddział VKP:Łódzki

Napisany 08 listopad 2012 - 13:01

nie wiecie ile jest warty wkład do DPFa i czyw ogóle jest coś warty ? gdzieś czytałem ale nie pamiętam :blush:
  • 0
kocham ciężką pracę - mógłbym patrzeć na nią godzinami


PAMIĘTAJ !!! NIKT CI TEGO NIE DA CO CI LOCZEK OBIECA :-)
EPD97NE.jpg

#630 matherr

matherr
  • Forumowicz
  • 2825 postów
  • Dołączył:10 kwi 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Tarnów
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:VC z19dth 07'

Napisany 08 listopad 2012 - 13:03

nie wiecie ile jest warty wkład do DPFa i czyw ogóle jest coś warty ? gdzieś czytałem ale nie pamiętam :blush:

http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/164204-dpf-chiptuning-i-moje-przygody/ jakieś teorie tutaj padały...
  • 0

#631 ksmx

ksmx
  • Forumowicz
  • 193 postów
  • Dołączył:21 gru 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Poznań
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:VC 1.9 CDTI 150 KM 06

Napisany 11 listopad 2012 - 13:29

Heh. Podczas wypalania zawsze mi się zapala kontrolka z "kluczykiem". W końcu kupiłem op-coma na amazonie. Oprócz uwalonej świecy mam błąd P1100 (czujnik temperatury spalin, pozycja 1,1). Podejrzewam, że to jest przyczna dla której wypalanie DPFa jest z błędami. Teraz tak, jakoś w przyszłym miesiącu zamierzam DPF'a "naprawić" przez ekstrakcję. Czy muszę naprawiać ten czujnik?
  • 0

#632 Pampam69

Pampam69
  • Forumowicz
  • 1619 postów
  • Dołączył:28 maj 2009
  • Płeć:Nie ustawione
  • Województwo:mazowieckie

Napisany 28 listopad 2012 - 09:04

Heh. Podczas wypalania zawsze mi się zapala kontrolka z "kluczykiem". W końcu kupiłem op-coma na amazonie. Oprócz uwalonej świecy mam błąd P1100 (czujnik temperatury spalin, pozycja 1,1). Podejrzewam, że to jest przyczna dla której wypalanie DPFa jest z błędami. Teraz tak, jakoś w przyszłym miesiącu zamierzam DPF'a "naprawić" przez ekstrakcję. Czy muszę naprawiać ten czujnik?


wytnij ten szajs
  • 0

#633 Travis

Travis
  • Klubowicz
  • 1105 postów
  • Dołączył:17 sty 2012
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Księstwo (L) Warszawskie
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:967
  • Auto:bidne kombi na olej z frytek
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 28 listopad 2012 - 15:52

juz ktorys raz czytam ze do pomyslnej operacji wypalania dpf-a jest potrzebna nie wiem jaka predkosc, co Wy wszyscy chcecie sie pozabijac lub kogos?

wyjechac gdzies, a jak nie ma takiej opcji to po miescie(jak zgodnie z przepisami to trafiasz na zielona fale)obroty silnika w przedziale 2,5-3 tys/min i wszystko gra...

po co to walic na zlamanie karku, lub narazac sie na jakis mandat...(co powiesz policjantowi,"... eee panie wladzo bo ja zapie**. lubie a tak szczegolnie jak mi sie dpf wypala.."?



troche się może źle wyraziłem
taką prędość to albo droga ekspresowa albo autostrada
auto szczedólnie takie trzeba czasem przegonić bo się silnik zamula itd..

W zime też 170 byście lecieli po lodzie?

140-170 to normalna prędkosć przelotowa ..
po lodzi nie po normalnej drodze przystosowanej do szybkiego ruchu jak najbardziej.
  • 0

#634 kacperr

kacperr
  • Forumowicz
  • 466 postów
  • Dołączył:28 kwi 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:VC kle kle

Napisany 28 listopad 2012 - 17:09

Bardziej wytrzymały ten dpf jest w oplowskich 1.9 niż np we francuzach? Ile wytrzymuje? (tak pi razy oko)
  • 0

#635 wolf80

wolf80
  • Forumowicz
  • 1177 postów
  • Dołączył:02 mar 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:BDG/GB-ok.cambridge
  • Województwo:UK
  • Auto:VC kombi Z19DTH+DPF MY05

Napisany 28 listopad 2012 - 17:30

ja slyszalem, ze te FAP-y potrafia odmowic posluszenstwa calkowitego nawet przed 150t.km.
Ale zapewne tez w duzej czesci do tego przyklada sie kierowca...
  • 0

#636 matherr

matherr
  • Forumowicz
  • 2825 postów
  • Dołączył:10 kwi 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Tarnów
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:VC z19dth 07'

Napisany 28 listopad 2012 - 17:33

Bardziej wytrzymały ten dpf jest w oplowskich 1.9 niż np we francuzach? Ile wytrzymuje? (tak pi razy oko)

poprzednia VC którą jeździłem ma teraz u znajomego 210 tys km i z dpf-em jeszcze problemów nie było, na pewno są auta na forum z większym przebiegiem i dpf-em
  • 0

#637 marek750

marek750
  • Klubowicz
  • 1253 postów
  • Dołączył:14 lut 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:się wziął Opel?? Dąbrowa Górnicza Sosnowiec Będzin
  • Województwo:śląskie
  • Nr klubowy:806
  • Auto:Signum 1,9 CDTi TECH2
  • Oddział VKP:Śląski

Napisany 28 listopad 2012 - 20:27

poprzednia VC którą jeździłem ma teraz u znajomego 210 tys km i z dpf-em jeszcze problemów nie było, na pewno są auta na forum z większym przebiegiem i dpf-em


Mój Signum ma już prawie 200tys (ok 198 tys) i tak samo brak problemów z filterkiem, chociaż nie powiem, bo czasami jest trochę upierdliwy jak np zajeżdżam na miejsce a on się akurat zaczął wypalać. ;) Co nie znaczy że go się pozbędę razem z EGR'em przy modyfikacji wydechu....... ;)
  • 0

 Części z poliftowych reflektorów AFL, Klamki zewn, UEC pod AFL, Dokładka tył Signum, Progi..

Diagnostyka Tech2

Auto Detailing
Nowe części z ASO w niższej cenie, na zamówienie - PW

jkt5.jpg


#638 jacas

jacas
  • Forumowicz
  • 332 postów
  • Dołączył:30 cze 2012
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:malbork
  • Województwo:pomorskie
  • Auto:VC 1,9cdti 2006r ,VB 1,7td 1996r

Napisany 29 listopad 2012 - 09:04

u mnie 240000 i zero problemów z dpf fakt faktem dwa razy w tygodniu trasa po 150km na drodze S22
  • 0

#639 Travis

Travis
  • Klubowicz
  • 1105 postów
  • Dołączył:17 sty 2012
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Księstwo (L) Warszawskie
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:967
  • Auto:bidne kombi na olej z frytek
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 29 listopad 2012 - 09:05

jak ktoś zna zasadę dzialania tego filtra i nie jeździ tylko po miescie to problemów mieć nie powinien ..
  • 0

#640 captein

captein
  • Forumowicz
  • 32 postów
  • Dołączył:06 lis 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gliwice
  • Województwo:śląskie
  • Auto:opel vectra 1,9 cdti combi

Napisany 08 grudzień 2012 - 17:21

Koledzy mam 84% nasycenia filtra, próbowałem opcomem zmusić go do wypalenia ale komunikat brzmiał że się nie udaje,bo prób przeprowadziłem kilka,wersja opcoma nie taka czy jakaś inna przyczyna może być? Druga sprawa, jak długo trzeba go męczyć na tych 2,5 tys obrotów by komp wypalił filter, próbowałem kilkakrotnie i również w ten sposób się nie udało, zaczynam się martwić, macie jakiś pomysł jak go zmusić do wypalenia?
  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_