Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

Stuk przy skręcie kierownicą w prawym przednim kole


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
3 odpowiedzi na ten temat

#1 klekocix

klekocix
  • Forumowicz
  • 282 postów
  • Dołączył:26 lis 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Skoda Octavia kombi 1.9 TDI Tour

Napisany 16 lipiec 2009 - 14:13

Witam :)

Mam następujący problem. Pojawiły się u mnie stuki w zawieszeniu z prawej przedniej strony.

Co wiem:
- amortyzatory przód są L=72% P=68%
- auto sprawdzone na szarpakach na stacji diagnostycznej - coś strasznie wali w prawym przednim kole podczas szarpania (diagnosta stwierdził że ukłąd kierowniczy jest w idealnym stanie, tylko coś w górnej części zawieszenia jest nie tak)
- stuk występuje przy normalnej jeździe szczególnie przy skręcie kół w prawo, szczególnie podczas jazdy (częściej przy skręcie w prawo niż w lewo)

Diagnosta wspominał coś że może to być uszkodzone łożysko górnego mocowania amortyzatora/sprężyny (wydaje mi się że to dokładnie powiedział).
Czy jest to coś poważnego? znaczy ile mogę jeszcze na tym stukaniu przejeździć, czy powinienem odrazu samochód oddać do mechanika? Pytam tak ponieważ jestem teraz na urlopie i samochód jest wielkim dla mnie ułatwieniem w dojazdach do rodziny.
Do sierpnia chciałbym żeby to wytrzymało a wtedy będę miał czas oddać auto do fachowca.

Czy jeśli jest to te łożysko to jaki mogą być koszta? Samego łożyska oraz robocizny? Czy te łożyska wymienia się po 2 czy można pojedynczo?

A może za mało napisałem o tym wszystkim co się z nim dzieje?
  • 0


#2 nanek84

nanek84
  • Forumowicz
  • 246 postów
  • Dołączył:03 lut 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Małomice-BL(Bilzen)
  • Województwo:lubuskie
  • Auto:Vikunia B było X16XEL jest C20XE

Napisany 16 lipiec 2009 - 20:37

Wystarczająco napisałes Stary ;) Lepiej podjedz do jakiegos mechanika i zrób to szybko,niby nic takiego niebezpiecznego ale czesci do tego czyli te łożysko górne razem z poduszkami czyli tymi gumami to smieszna cena napewno nie dużo kosztuje.Możesz wymienić jedną stronę jeżeli druga strona jest okej!No ale z drugiej strony to najlepiej by było komplet zrobic z przodu i masz spokój na jakis czas...zależy tez wszystko ile masz w portfelu Sianka!

Edytowany przez nanek84, 16 lipiec 2009 - 20:38.

  • 0

#3 DarkoPa

DarkoPa
  • Forumowicz
  • 407 postów
  • Dołączył:25 gru 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:włocławek
  • Województwo:kujawsko-pomorskie
  • Auto:Opel Vectra 1.9 dth Cosmo OPC

Napisany 17 lipiec 2009 - 18:46

Wystarczająco napisałes Stary ;) Lepiej podjedz do jakiegos mechanika i zrób to szybko,niby nic takiego niebezpiecznego ale czesci do tego czyli te łożysko górne razem z poduszkami czyli tymi gumami to smieszna cena napewno nie dużo kosztuje.Możesz wymienić jedną stronę jeżeli druga strona jest okej!No ale z drugiej strony to najlepiej by było komplet zrobic z przodu i masz spokój na jakis czas...zależy tez wszystko ile masz w portfelu Sianka!

tak jak przedmowca pisze lepiej teraz miec małe koszty z wymiana niz pozniej cos moze dojsc i stowki moga sie zaczac sypac to moje zdanie tymbardziej jak narazie tylko jedna strona gra to zrobic jedna a druga jak poleci za jakis czas
  • 0

#4 JarekS

JarekS
  • Administrator
  • 9856 postów
  • Dołączył:27 lip 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:511
  • Auto:Vectra C 2.0T
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 17 lipiec 2009 - 18:54

elementy zawieszenia wymienia się parami, z resztą jak w tym Ci strzela za chwilę poleci w drugim, na bank będą to łożyska, poduszki amortyzatorów przerabiałem to już dwukrotnie. Koszt za obie strony nie powinien przekroczyć 200 zł więc zastanów się czy warto na czymś takim jeżdzić i ryzykować poważniejszą awarią.
  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_