Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
* * * * * 5 głosów

1.9 CDTi, kostka trzeciego wtryskiwacza


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
552 odpowiedzi na ten temat

#161 Żywcia

Żywcia
  • Moderator
  • 5711 postów
  • Dołączył:07 kwi 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Tomaszów Maz.
  • Województwo:łódzkie
  • Nr klubowy:50
  • Auto:VC 1,9 CDTI 194 KM/416Nm vagon stilo 1.9 jtd
  • Oddział VKP:Łódzki

Napisany 08 lipiec 2011 - 06:25

też tak właśnie myślę
  • 0


#162 jabolkg

jabolkg
  • Klubowicz
  • 7860 postów
  • Dołączył:26 paź 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kamienna Góra, Krzeszów
  • Województwo:dolnośląskie
  • Nr klubowy:465
  • Auto:VC 1.9 Kombi Klekot, KIA Sorento CRDI Honda CBR

Napisany 08 lipiec 2011 - 07:54

A co do naprawy to nie świruj, jak już masz jakiś uraz do spraw elektronicznych to daj jakiemuś koledze na browara niech ci te dwa przewody od nowej wtyczki wlutuje wyjdzie taniej od ASO ;)
  • 0
Było BMW 318, opel kadet 1.3, opel astra 1.8, opel vectraB V6 a teraz VC turbo kombi klekot CDTI :) jednym słowem fan opla od lat

Dodany obrazek

Naród wspaniały, tylko ludzie ch^&e (Józef Piłsudski)

Regeneracja kolektorów 1,9 CDTI 150KM o szczegóły pytać na PW Strona o kolektorach CDTI Kliknij


#163 Żywcia

Żywcia
  • Moderator
  • 5711 postów
  • Dołączył:07 kwi 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Tomaszów Maz.
  • Województwo:łódzkie
  • Nr klubowy:50
  • Auto:VC 1,9 CDTI 194 KM/416Nm vagon stilo 1.9 jtd
  • Oddział VKP:Łódzki

Napisany 08 lipiec 2011 - 08:03

spoko właśnie zaraz jadę chwilowo reaniomować tą - jak się da i walę do piotrkowa zamawiać nową bo muszę dać zaliczkę i czekać ok tygodnia. co do zmiany to też już mam sprawę nagraną z kumplem co mi ją wymieni.

ps wtyczka reanimowana - blaszki przeczyszczone i podgięte - na chwilę obecną jest ok ale wszystko się okaże jak pojadę wieczorkiem na spot

oczywiście wymiana murowana

Edytowany przez Żywcia, 08 lipiec 2011 - 09:32.

  • 0

#164 zbk

zbk
  • Forumowicz
  • 165 postów
  • Dołączył:08 paź 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:maków maz/ warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:z19dth gts

Napisany 11 lipiec 2011 - 11:14

kiedy najlepiej sprawdzac te dawki korekcyjnne? na rozgrzanym i jałowym, zimnym i jalowym czy podczas jazdy? zeby to najbardziej wiarygodne bylo:)
  • 0

#165 papas5

papas5
  • Forumowicz
  • 3489 postów
  • Dołączył:02 lip 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:kiedyś Płock teraz WARS i SAWA
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Peugeot 301 ALLURE, 1,6 VTI, 2013 r.

Napisany 11 lipiec 2011 - 11:43

kiedy najlepiej sprawdzac te dawki korekcyjnne? na rozgrzanym i jałowym, zimnym i jalowym czy podczas jazdy? zeby to najbardziej wiarygodne bylo:)


rozgrzany motor , bieg jałowy
  • 0

#166 k4syx

k4syx
  • Klubowicz
  • 2538 postów
  • Dołączył:14 mar 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa/Piastów
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:435
  • Auto:VC Z19DTH HB
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 11 lipiec 2011 - 13:48

Dokładnie. Było pisane wyżej, czytamy, czytamy...
  • 0
-=Traktor pałer=-_________________________________________Dzień bez awarii to dzień stracony

4ka w nicku zastępuję literę "a" - często "kasyx" jest już zajęte. Więc bez łamania języka jest "kasyx" :)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dodany obrazek

#167 Żywcia

Żywcia
  • Moderator
  • 5711 postów
  • Dołączył:07 kwi 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Tomaszów Maz.
  • Województwo:łódzkie
  • Nr klubowy:50
  • Auto:VC 1,9 CDTI 194 KM/416Nm vagon stilo 1.9 jtd
  • Oddział VKP:Łódzki

Napisany 16 lipiec 2011 - 10:59

No i ja wreszcie się doczekałem wymiany. Zrobiłem to będąc na gościnnych występach w salonie opla Olsztynie. Zmusiła mnie do tego sytuacja. Z reanimacji starej kostki niestety wiele nie skorzystałem bo przejechałem może 500 km i znowu kicha. Ponieważ mieli kostkę na miejscu w salonie pojechałem i zrobiłem od ręki. Koszt 90 kostka i 30 wymiana
  • 0

#168 75czacha

75czacha
  • Forumowicz
  • 2 postów
  • Dołączył:21 lip 2011
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:opel vectra c

Napisany 21 lipiec 2011 - 12:50

Witam , mam pytanko. Kupiłem zestaw naprawczy wtryskiwaczy z końcówką wtyku do opla vectry c i nie wiem jakie przewody podłączyć do trzeciego wtrysku.Są 3 rodzaje ; cienki z niebieską gumką , średni z brązową i gruby z żółtą.
  • 0

#169 jabolkg

jabolkg
  • Klubowicz
  • 7860 postów
  • Dołączył:26 paź 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kamienna Góra, Krzeszów
  • Województwo:dolnośląskie
  • Nr klubowy:465
  • Auto:VC 1.9 Kombi Klekot, KIA Sorento CRDI Honda CBR

Napisany 21 lipiec 2011 - 12:56

Grube z żółtymi
  • 0
Było BMW 318, opel kadet 1.3, opel astra 1.8, opel vectraB V6 a teraz VC turbo kombi klekot CDTI :) jednym słowem fan opla od lat

Dodany obrazek

Naród wspaniały, tylko ludzie ch^&e (Józef Piłsudski)

Regeneracja kolektorów 1,9 CDTI 150KM o szczegóły pytać na PW Strona o kolektorach CDTI Kliknij


#170 75czacha

75czacha
  • Forumowicz
  • 2 postów
  • Dołączył:21 lip 2011
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:opel vectra c

Napisany 21 lipiec 2011 - 13:04

dzięki kolego,po obiadku zabieram się za wymiankę
  • 0

#171 ra_decki

ra_decki
  • Forumowicz
  • 436 postów
  • Dołączył:09 gru 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Świnoujście/Szczecin
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:Signum 1.9 CDTI 150KM

Napisany 22 lipiec 2011 - 19:22

rowniez u siebie chyba musze zabrac sie za wymiane wtyczki, egr dziala sprawnie a odczuwam poszarpywanie przy odpuszczaniu gazu podczas przyspieszania oraz na jalowym silnik czasem nierowno pracuje
oto moje dawki
1. 1.08
2. -1.04
3. -1.29
4. 1.26
czy ktoras z nich podpowiada ktora wtyczka moze byc walnieta ? dolewalem stp i nie pomoglo wiec podejrzewam ze to cos z wtryskiwaczami (wtyczkami)
  • 0

#172 slater7

slater7
  • Forumowicz
  • 84 postów
  • Dołączył:31 sty 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:UK/PL Londyn/Czeladz
  • Województwo:UK
  • Auto:VC Design 1.9 CDTi 190PS **07*** estate

Napisany 22 lipiec 2011 - 21:16

rowniez u siebie chyba musze zabrac sie za wymiane wtyczki, egr dziala sprawnie a odczuwam poszarpywanie przy odpuszczaniu gazu podczas przyspieszania oraz na jalowym silnik czasem nierowno pracuje
oto moje dawki
1. 1.08
2. -1.04
3. -1.29
4. 1.26
czy ktoras z nich podpowiada ktora wtyczka moze byc walnieta ? dolewalem stp i nie pomoglo wiec podejrzewam ze to cos z wtryskiwaczami (wtyczkami)

Te dawki sa na rozgrzanym silniku? Jesli tak to troszke przy duzo i nie koniecznie to wina wtyczek i kabli - przejdz sie autem coby osiagnelo odpowiednia temperature,podepnij op-com i sprawdz dawki,jesli beda nadal wysokie to maska w gore,plastikowa pokrywa na bok i sprobuj podociskac wtyczki na wtryskach patrzac czy dawki sie zmieniaja jesli leca w dol przy ruszaniu okablowaniem,wtyczkami to wiadomo ze do wymiany :)
Jesli nie to zawsze mozesz rozebrac kable i obejrzec...ale raczej stawialbym na same wtryski....wtedy akcja z czyszczonkiem - na forum zafiry chwalili Liqui Moly Diesel Spulung zalewasz do filtra paliwa i silnik na tym chodzi ok 10-15min potem musisz dolać do paliwa jakiś środek który smaruje wtryski ... ponieważ Spulung mocno je wysuszy
  • 0

#173 ra_decki

ra_decki
  • Forumowicz
  • 436 postów
  • Dołączył:09 gru 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Świnoujście/Szczecin
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:Signum 1.9 CDTI 150KM

Napisany 22 lipiec 2011 - 21:56

Te dawki sa na rozgrzanym silniku? Jesli tak to troszke przy duzo i nie koniecznie to wina wtyczek i kabli - przejdz sie autem coby osiagnelo odpowiednia temperature,podepnij op-com i sprawdz dawki,jesli beda nadal wysokie to maska w gore,plastikowa pokrywa na bok i sprobuj podociskac wtyczki na wtryskach patrzac czy dawki sie zmieniaja jesli leca w dol przy ruszaniu okablowaniem,wtyczkami to wiadomo ze do wymiany :)
Jesli nie to zawsze mozesz rozebrac kable i obejrzec...ale raczej stawialbym na same wtryski....wtedy akcja z czyszczonkiem - na forum zafiry chwalili Liqui Moly Diesel Spulung zalewasz do filtra paliwa i silnik na tym chodzi ok 10-15min potem musisz dolać do paliwa jakiś środek który smaruje wtryski ... ponieważ Spulung mocno je wysuszy


na rozgrzanym, tzn opcom wskazywal 91stopni, wlasnie wyjezdzilem zbiornik z stp, musze podjechac na opcoma, sprawdzic dawki czy cos to dalo i zrobic jak piszesz, poruszac kostkami i zobaczyc czy bedzie roznica, ewentualnie takie czyszczenie wtryskow mozna wykonac samemu czy lepiej udac sie gdzies do fachowca ? wymieniac filr paliwa przy tym ?? auto mam od niedawna takze jeszcze nie ogarniam tak jak swojego starego klekota ale ten silnik chyba sie sam odpowietrza wiec nie ma obowy ze sie zapowietrzy po otworzeniu filtra paliwa ?
  • 0

#174 slater7

slater7
  • Forumowicz
  • 84 postów
  • Dołączył:31 sty 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:UK/PL Londyn/Czeladz
  • Województwo:UK
  • Auto:VC Design 1.9 CDTi 190PS **07*** estate

Napisany 23 lipiec 2011 - 02:08

na rozgrzanym, tzn opcom wskazywal 91stopni, wlasnie wyjezdzilem zbiornik z stp, musze podjechac na opcoma, sprawdzic dawki czy cos to dalo i zrobic jak piszesz, poruszac kostkami i zobaczyc czy bedzie roznica, ewentualnie takie czyszczenie wtryskow mozna wykonac samemu czy lepiej udac sie gdzies do fachowca ? wymieniac filr paliwa przy tym ?? auto mam od niedawna takze jeszcze nie ogarniam tak jak swojego starego klekota ale ten silnik chyba sie sam odpowietrza wiec nie ma obowy ze sie zapowietrzy po otworzeniu filtra paliwa ?

Kliknij na slowo zafiry w moim poprzednim poscie przekieruje cie do tematu ktory ma 9 stron na temat srodkow i czyszczenia....a propo filtra - sam sie odpowietrza trzeba tylko po wymianie trzy,cztery razy przekrecic kluczyk i odczekac za kazdym razem po ok 30sek i sie sam odpowietrzy....jeden koles w przed ostatnim poscie zalał na prawie pusty bak dwie flaszki tego specyfiku i pojezdzil chwile potem full bak premium paliwka i pisal ze za***iscie....

Edytowany przez slater7, 23 lipiec 2011 - 05:24.

  • 0

#175 ftomek

ftomek
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Dołączył:23 wrz 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:VC 1.9 CDTi 150KM

Napisany 25 lipiec 2011 - 08:36

Zdaje się, że i mnie dopadła klątwa wtyczki ;-), chociaż nie jestem do końca pewny. Dzisiaj rano w drodze do pracy auto zaczęło szarpać, ale nie tak jak u wszystkich podczas jazdy tylko na wolnych obrotach. Szarpanie miało różną siłę, przy mocniejszych szarpnięciach zapalała się kontrolka auta z kluczem (na ok. 1s.). Po chwili doszło jeszcze pojedyncze szarpnięcie przy przyśpieszaniu w okolicach 2tys. obr., 2-gi bieg. - takie jedno szarpnięcie jakby nagle paliwa zabrakło , ok. 1s. Poza tym auto jedzie normalnie, moc w normie.
Silnik 19DTH, kostki żółte, bez żadnych znaczków (czyli chyba jeszcze nie ruszane).
Przeczytałem temat ale nikt nie pisał, że mu szarpało na wolnych obrotach, u wszystkich przerywa przy przyśpieszaniu, stąd moja wątpliwość.
  • 0

#176 jabolkg

jabolkg
  • Klubowicz
  • 7860 postów
  • Dołączył:26 paź 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kamienna Góra, Krzeszów
  • Województwo:dolnośląskie
  • Nr klubowy:465
  • Auto:VC 1.9 Kombi Klekot, KIA Sorento CRDI Honda CBR

Napisany 25 lipiec 2011 - 08:39

Czasami szarpie też na wolnych obrotach.
  • 0
Było BMW 318, opel kadet 1.3, opel astra 1.8, opel vectraB V6 a teraz VC turbo kombi klekot CDTI :) jednym słowem fan opla od lat

Dodany obrazek

Naród wspaniały, tylko ludzie ch^&e (Józef Piłsudski)

Regeneracja kolektorów 1,9 CDTI 150KM o szczegóły pytać na PW Strona o kolektorach CDTI Kliknij


#177 ftomek

ftomek
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Dołączył:23 wrz 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:VC 1.9 CDTi 150KM

Napisany 25 lipiec 2011 - 08:40

No to spróbuję po pracy umówić się z którymś z kolegów z opcomem, że by to potwierdzić. Dzięki Jabolkg za info.
Czyli to na 90% objawy kostki ?
Wcześniej zdarzyło się, że szarpnął przy przyśpieszaniu (ok. 2tys. obr., 2-gi bieg) ale typowałem, że to wina egr, ale może niekoniecznie ...

Edytowany przez ftomek, 25 lipiec 2011 - 08:49.

  • 0

#178 jabolkg

jabolkg
  • Klubowicz
  • 7860 postów
  • Dołączył:26 paź 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kamienna Góra, Krzeszów
  • Województwo:dolnośląskie
  • Nr klubowy:465
  • Auto:VC 1.9 Kombi Klekot, KIA Sorento CRDI Honda CBR

Napisany 25 lipiec 2011 - 09:02

Najlepiej zawsze podpinać autko pod kompa wtedy od razu można coś powiedzieć na podstawie błędów które wyskoczą.
  • 0
Było BMW 318, opel kadet 1.3, opel astra 1.8, opel vectraB V6 a teraz VC turbo kombi klekot CDTI :) jednym słowem fan opla od lat

Dodany obrazek

Naród wspaniały, tylko ludzie ch^&e (Józef Piłsudski)

Regeneracja kolektorów 1,9 CDTI 150KM o szczegóły pytać na PW Strona o kolektorach CDTI Kliknij


#179 Jac_en

Jac_en
  • Forumowicz
  • 63 postów
  • Dołączył:08 gru 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:Vectra C 1.9CTDI 150KM

Napisany 26 lipiec 2011 - 07:05

Jak mi padła wtyczka to zupełnie przestał palić na trzeci cylinder. Autem tak szarpało że myślałem że szyby wypadną :/ Oczywiście w pełnym zakresie obrotów.
  • 0

#180 ftomek

ftomek
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Dołączył:23 wrz 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:VC 1.9 CDTi 150KM

Napisany 26 lipiec 2011 - 07:39

Sprawa wyjaśniona. Bez sprawdzania kompem, zaryzykowałem i poruszałem i docisnąłem tę kostkę. Objawy zniknęły - zero szarpania na wolnych, zero przerw przy przyśpieszaniu i chyba nawet jedzie lepiej ;) (ale to już może autosugestia :D ). Czyli na 100% mam winowajcę. Wczoraj byłem w ASO DolnyŚląsk, żeby kupić "zestaw naprawczy" ale pan nie bardzo wiedział o czym mówię ... Niestety nie zapisałem sobie numeru części z forum. Dzisiaj uzbrojony w numerek obdzwonię nasze wrocławskie ASO. Bo z tego co czytam to kostkę trzeba wymienić.
  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_