Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

Wymiana Paska rozrządu VC 2.0DTI


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
19 odpowiedzi na ten temat

#1 Rafal Joker

Rafal Joker
  • Forumowicz
  • 209 postów
  • Dołączył:18 mar 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Nowy Sacz-->Anglia (obecnie) --->15 min od Londynu
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:Opel Vectra C 2.0 DTI / Insignia 2.0CDTI 160KM

Napisany 15 kwiecień 2009 - 19:02

Witam posiadam Opla Vectre 2.0 DTI niedawno kupiona, mam zamar zrobic pelen Servis z wymiana oleju wszytkich plynow, dokladnym sprawdzeniem calego auta.
Dzwoniac to servisu Opla dowiedzialem sie ze auto bylo servisowane wlasnie w servisach Opla i pytajac o caly servis i wymiane oleju zapytalem o Pasek Rozrzadu, gdzie pan z ktorym rozmawialem po sprawdzeniu auta w bazie danych powiedzial mi ze to Diesel :) (oczym oczywisicie wiem hehe) i w tego typu silnikach Dieslowskich nie wymienia sie paska rozrzadu tak czesto, (auto ma przejechane 129tys km) poczym zapytalem wiec kiedy byl wymieniany ten pasek, poniewaz auto kupowalem z komisu a facet sprzedajacy niewiedzial kiedy on byl wymieniany, Po czym w odpowiedzi uslyszalem ze on niewie ale zobaczy na pasek w trakcie servisu i mi powie czy jest do wymiany. Moje pytanie brzmi czy rzeczywiscie w Diesela'ch tak zadko sie wymiania pasek rozrzadu jest to moj pierwszy diesel i niewiem jak sprawa wyglada mialem zawsze auta na benzyne i wiem ze tam wymiana jest dosyc czestrza niz to co mowil mi Pan z Servisu Opla o Diesela'ch, dodam ze autko jest z 2004 roku.

Niechcac rozpoczynac nowego tematu mam jeszcze jedno pytanie wystepowalo mi lekkie pukanie z tylu w autcie jakby w kole od strony kierowcy szczegulnie przy ciasnych zakretach, mi sie osobiscie wydaje ze moze to byc amortyzator lecz niejestem pewny wiec wole uslyszec od was opinie na ten temat. Moj kolega mial taki sam problem tylko w Renault Menage i powiedzl mi ze u niego byl amortyzator wiec pewnie bedzie to samo umnie czy myslicie tak samo??

Pozdrawiem Rafal Joker
  • 0


#2 cichy117

cichy117
  • Forumowicz
  • 4771 postów
  • Dołączył:03 lut 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ostrołęka
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:vauxhal vb 2.5 v6 + lpg design edition

Napisany 15 kwiecień 2009 - 19:04

Masz łańcuch a nie pasek. Praktycznie się go nie wymienia
  • 0

#3 Rafal Joker

Rafal Joker
  • Forumowicz
  • 209 postów
  • Dołączył:18 mar 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Nowy Sacz-->Anglia (obecnie) --->15 min od Londynu
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:Opel Vectra C 2.0 DTI / Insignia 2.0CDTI 160KM

Napisany 15 kwiecień 2009 - 19:19

Jestes pewny bo mi sie wydaje ze mam pasek tak jak patrzylem na silnik ale moze sie myle bo sie zbyt dobrze nieznam
  • 0

#4 cichy117

cichy117
  • Forumowicz
  • 4771 postów
  • Dołączył:03 lut 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ostrołęka
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:vauxhal vb 2.5 v6 + lpg design edition

Napisany 15 kwiecień 2009 - 19:25

Jest łańcuch.Wszystkie Dti są na łańcuchu
  • 0

#5 Rafal Joker

Rafal Joker
  • Forumowicz
  • 209 postów
  • Dołączył:18 mar 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Nowy Sacz-->Anglia (obecnie) --->15 min od Londynu
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:Opel Vectra C 2.0 DTI / Insignia 2.0CDTI 160KM

Napisany 15 kwiecień 2009 - 19:34

czyli niema takiej opcji zeby byl pasek, to co to jest po lewej stronie w silniku i wyglada podobnie jak pasek ?? hmm bo sam sie teraz zastanawiam co ja tam mam sorry ze tak pytam
  • 0

#6 zubek

zubek
  • Moderator
  • 23561 postów
  • Dołączył:29 lip 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:WWL
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:300
  • Auto:VC/03/Y22DTR/SW
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 15 kwiecień 2009 - 19:39

To o czym piszesz to jest pasek.... wielorowkowy/klinowy. I nie z lewej tylko z prawej (strony auta określa się siedząc za kółkiem)
Od rozrządu masz łąńcuch i było o tym pińcet razy. Amen
Co do stukania to jeź na scieżkę zdrowi bo zgadując możesz wymienić pół auta
  • 0

#7 Rafal Joker

Rafal Joker
  • Forumowicz
  • 209 postów
  • Dołączył:18 mar 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Nowy Sacz-->Anglia (obecnie) --->15 min od Londynu
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:Opel Vectra C 2.0 DTI / Insignia 2.0CDTI 160KM

Napisany 15 kwiecień 2009 - 19:46

Ok w takim razie temat jest do zamknieca dzieki wielkie jak zawsze Formum Vectry okazalo sie bardzo pomocne Dziekie wielkie pozdrawiam Joker. Musze dodac ze to formu dziala bardzo dobrze naprawde bardzo mi sie podoba kolezenskie podejscie do problemow i bardzo trafne opinie pozdrawiam jeszcze raz
  • 0

#8 magdaGD

magdaGD
  • Forumowicz
  • 5 postów
  • Dołączył:25 mar 2010
  • Województwo:pomorskie
  • Auto:Vectra C DTi 2.2

Napisany 25 marzec 2010 - 18:48

Rany, to co ma łancuch czy pasek rozrzadu???
Mam vectre c 2.2 DTi i mam łancuch
co jest w silniku DTi 1.9
a co jest w silniku DTI 2.0


bo co post to inne odpowiedzi!!!
Pozdrawiam
  • 0

#9 XNR

XNR
  • Przyjaciel VKP
  • 3697 postów
  • Dołączył:10 mar 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:mam :)

Napisany 25 marzec 2010 - 18:51

2.0 DTI maja łańcuch
  • 0

#10 czybit16

czybit16
  • Forumowicz
  • 212 postów
  • Dołączył:21 lis 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Toruń
  • Województwo:kujawsko-pomorskie
  • Auto:Vectra C Y22DTR '02 2,2 DTI

Napisany 25 marzec 2010 - 19:22

co jest w silniku DTi 1.9 pierwsze słyszę aby Opel wogóle montował silniki 1.9 DTI :unsure: co jak już to CDTI i one są na pasku....i wymieniasz go co 120 tyś.


Pasek w DTI masz jedynie założony na kółkach od sprężarki klimy i pompy wspomagania...a właściwie co ile go się wymienia ???? bo dopiero teraz to mnie zastanowiło poprzedni właściciel wymieniał go przy 150 tyś.. teraz mam nabite 180 tyś... :22:

Edytowany przez czybit16, 25 marzec 2010 - 19:26.

  • 0

#11 magdaGD

magdaGD
  • Forumowicz
  • 5 postów
  • Dołączył:25 mar 2010
  • Województwo:pomorskie
  • Auto:Vectra C DTi 2.2

Napisany 25 marzec 2010 - 19:33

znaczy ze jesli kupie vectre C z roku co najmniej 2006 o pojemnosci 2.0 DTi to bedzie łancuch?
  • 0

#12 XNR

XNR
  • Przyjaciel VKP
  • 3697 postów
  • Dołączył:10 mar 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:mam :)

Napisany 25 marzec 2010 - 19:39

znaczy ze jesli kupie vectre C z roku co najmniej 2006 o pojemnosci 2.0 DTi to bedzie łancuch?

czytaj forum, a sie dowiesz ;)
modele przed liftem mialy silniki 2.0 DTI
modele po lifcie maja silniki 1.9

do kolego czybit16 wymieniaj co 40-50 tys
nie jest to droga zabawa,
a jak sie popsuje to dopiero zaboli ;)
  • 1

#13 magdaGD

magdaGD
  • Forumowicz
  • 5 postów
  • Dołączył:25 mar 2010
  • Województwo:pomorskie
  • Auto:Vectra C DTi 2.2

Napisany 25 marzec 2010 - 20:00

Kolega ma racje, moja nieuwaga
silniki DTI 2.0 koncza sie na 2005, potem to juz VECTRA 1.9 CDTI - szkoda (nie cierpie pasków)
nie rozumiem dlaczego nie ma juz tamtych pojemnosci i dlaczego nie uzywaja łancuchow tylko gorszych pasków - wie ktos moze?
  • 0

#14 radeqs

radeqs
  • Forumowicz
  • 767 postów
  • Dołączył:09 sty 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ruda Śląska
  • Województwo:śląskie
  • Auto:VC Caravan 19 CDTI 150 km '06

Napisany 25 marzec 2010 - 20:00

znaczy ze jesli kupie vectre C z roku co najmniej 2006 o pojemnosci 2.0 DTi to bedzie łancuch?

Nie kupisz bo takowych nie ma.
Pasek ma swoje wady i zalety. Wady: konieczność wymiany co ileś tys. kilometrów. Zalety: wymiana znacznie tańsza od łańcucha i pewność, że następne ileś tys. km będzie spokój. W niektórych samochodach dowcip polega na tym, że łańcuch trzeba wymieniać nie rzadziej niż w innych pasek - wtedy dopiero boli. No i na koniec: jeśli przed zakupem turbo diesla odstrasza Cię fakt wymiany paska co np. 120 tys km. i poniesienie w związku z tym kosztów około 700 zł, to odpuść sobie w ogóle turbo diesla. Sprawdź ile kosztuje turbina, koło dwumasowe, pompa wtryskowa, wtryski i przemyśl to jeszcze raz. Jak ma stać i służyć do wyjazdu do kościoła co tydzień w niedziele, to są do tego lepsze auta niż T. D.

Edytowany przez radeqs, 25 marzec 2010 - 20:10.

  • 0

#15 XNR

XNR
  • Przyjaciel VKP
  • 3697 postów
  • Dołączył:10 mar 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:mam :)

Napisany 25 marzec 2010 - 20:11

nie rozumiem dlaczego nie ma juz tamtych pojemnosci i dlaczego nie uzywaja łancuchow tylko gorszych pasków - wie ktos moze?

niestety silniki 2.0 to stara konstrukcja
wszyscy ida w silniki 1.9 poniewaz sa wydajniejsze i mocniejsze
co do trwalosci to bym polemizowal ale tak postanowil Opel

silniki 2.0 w VC to dokladnie ta sama jednostka co 2.0 w VB 101 KM
1.9 w VC to juz 120 i 150 KM
  • 0

#16 magdaGD

magdaGD
  • Forumowicz
  • 5 postów
  • Dołączył:25 mar 2010
  • Województwo:pomorskie
  • Auto:Vectra C DTi 2.2

Napisany 25 marzec 2010 - 20:46

Jak ma stać i służyć do wyjazdu do kościoła co tydzień w niedziele, to są do tego lepsze auta niż T. D.


moja vectra to pierwszy diesel jaki posiadam i musze przyznac ze jestem zadowolona (mam go juz 2 lata i 40k kilometrow rocznie robie) poki co wymieniłam oprocz olejow i filtrow, ostatnio swiece - na trasie pali mi 5l/100km (nie szaleje na drodze) (dlatego zalezy mi na łancuchu aby co 1,5 roku nie wymieniac paska)
Mysle o zmianie zamochodu, moj to rocznik 2004 i 108k km przejechane, mysle aby sostac przy vektrze i widze ze bez paska sie nie obejdzie (chce rocznik od 2006)
  • 0

#17 radeqs

radeqs
  • Forumowicz
  • 767 postów
  • Dołączył:09 sty 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ruda Śląska
  • Województwo:śląskie
  • Auto:VC Caravan 19 CDTI 150 km '06

Napisany 25 marzec 2010 - 23:33

moja vectra to pierwszy diesel jaki posiadam i musze przyznac ze jestem zadowolona (mam go juz 2 lata i 40k kilometrow rocznie robie) poki co wymieniłam oprocz olejow i filtrow, ostatnio swiece - na trasie pali mi 5l/100km (nie szaleje na drodze) (dlatego zalezy mi na łancuchu aby co 1,5 roku nie wymieniac paska)
Mysle o zmianie zamochodu, moj to rocznik 2004 i 108k km przejechane, mysle aby sostac przy vektrze i widze ze bez paska sie nie obejdzie (chce rocznik od 2006)

W związku z tym, że przeciętny człowiek nie jeździ tylko po trasie można założyć, że średnie spalanie to 7 L/100 km. Koszt paliwa na 100 km to koło 28 zł. Koszt amortyzacji rozrządu (700 zł/ 120 Mm) to około 60 gr/100 km. Czyli koszt rozrządu to około 2,2 % pieniędzy wydawanych na paliwo (w przypadku diesla, w przypadku benzyny wychodzi jeszcze sporo mniej). Wiadomo chyba wszystkim że to nie jedyny koszt posiadania auta: serwisy, amortyzacja itd. Więc realnie to pewnie około 1% kosztów poniesionych na użytkowanie auta. Warto kruszyć kopie?
PS. Skoro auto masz od dwóch lat, to poprzedni właściciel musiał zrobić 28 tys km w ciągu 4 lat (czyli 7000 km rocznie). W przypadku diesla to bardzo realne ;)

Edytowany przez radeqs, 25 marzec 2010 - 23:34.

  • 0

#18 zubek

zubek
  • Moderator
  • 23561 postów
  • Dołączył:29 lip 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:WWL
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:300
  • Auto:VC/03/Y22DTR/SW
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 26 marzec 2010 - 09:30

nie rozumiem dlaczego nie ma juz tamtych pojemnosci i dlaczego nie uzywaja łancuchow tylko gorszych pasków - wie ktos moze?

bo GM kupił gotową konstrukcję od fiata
reasumując:
Y20DTR (2.0dti), Y22DTR (2.2dti) - łańcuch
Z19DTL, Z19DT, Z19DTH (1.9cdti) - pasek

Edytowany przez zubek73, 26 marzec 2010 - 09:32.

  • 0

#19 breugnir

breugnir
  • Forumowicz
  • 6 postów
  • Dołączył:19 maj 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wa-Ma
  • Województwo:warmińsko-mazurskie
  • Auto:Vectra C 1.9 CDTI

Napisany 27 maj 2010 - 10:46

Z19DTL, Z19DT, Z19DTH (1.9cdti) - pasek


Przymierzam się do zmiany rozrządu: VC 2006 1,9 CDTI Z19DTL. Mam taki dylemat gdyż serwis (nieautoryzowany) i jedna hurtownia mówią, że pompy wody nie ma, a druga hurtownia mówi, że jest pompa wody.

Na razie zamówiłem:

1. Pasek Bosh
2. rolkę napinającą i prowadzącą SKF

Potrzebuję czegoś jeszcze? Jest tam pompa, czy je nie ma? Z góry dzięki za pomoc!
  • 0

#20 zubek

zubek
  • Moderator
  • 23561 postów
  • Dołączył:29 lip 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:WWL
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:300
  • Auto:VC/03/Y22DTR/SW
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 27 maj 2010 - 11:58

Taaa... nie ma - zapytaj ich o taklą część:
GM93178713, kat. 63 34 003 POMPA WODNA, ZESP.
ciekawe co to jest ich zdaniem
Pompa jest taka zama jak w Z19DT - tematów o tym na forum jest co najmniej kolka
  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_