Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

Filtr stożkowy a instalacja LPG


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
48 odpowiedzi na ten temat

#1 ruti

ruti
  • Forumowicz
  • 139 postów
  • Dołączył:30 lis 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:krosno
  • Auto:e39 touring 528i

Napisany 03 marzec 2005 - 09:31

witam. wypralem wczoraj filtr stozkowy. byl bardzo ale to bardzo brudny. po zalozeniu na benzynie chodzi duzo lepiej natpmiast na gazie przestal chodzic. tzn. jest slaby, przy ruszaniu gasnie i nie chce a wolne obroty praktycznie zniknely. czy jest mozliwe ze teraz ma za duzo powietrza przez to ze filtr zostal oczyszczony a za uboga mieszanke LPG i dlatego tak sie zachowuje???????
  • 0
viki 2000 2.0 C20XE +digital+lpg ale wywalilem to dziadostwo i jest tylko PB :):)


#2 zubek

zubek
  • Moderator
  • 23146 postów
  • Dołączył:29 lip 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:WWL
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:300
  • Auto:VC/03/Y22DTR/SW
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 03 marzec 2005 - 10:56

czy jest mozliwe ze teraz ma za duzo powietrza przez to ze filtr zostal oczyszczony ??

Możliwe. Generalnie stosowanie filtra stożkowego przy instalkach I i II generacji jest raczej bez sensu - trudno ustawić prawidłowo dolot powietrza a efekt nawet po prawidłowym ustawieniu i tak jest mizerny - no może troszkę więcej mocy na najwyższych obrotach (sam nie próbowałem ale takie są opinie użytkowników i gazowników).

Temat był już przerabiany na forum: http://forum.vectrak...hp?mode=results
  • 0

================================================================

                     do 4VIII urlop / kontakt może być utrudniony lub wcale

================================================================


#3 sqiz

sqiz
  • Forumowicz
  • 164 postów
  • Dołączył:30 sty 2005
  • Skąd:Łódź

Napisany 03 marzec 2005 - 11:01

prawdza, sam dziwiem sie dlaczego jak mnie montowali gaz w poprzednim aucie to odwrócili dolot powietrza tak |eby przypadkiem ped zimnego powietrza podczas jazdy nie wpadal wprost do rury dolotowej.

Teraz wiem, stozek plus gaz zdecydowanie odradzaja gazownicy
  • 0
narazie seria:(((
ale są już plany:-)))

#4 ruti

ruti
  • Forumowicz
  • 139 postów
  • Dołączył:30 lis 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:krosno
  • Auto:e39 touring 528i

Napisany 03 marzec 2005 - 12:33

tylko ze u mnie to jest wogole dziwna sprawa. mam instaleke landi ta co regoluje silniczkiem krokowym sklad mieszanki z sondy lambda. i teraz tak. pojechalem ostatnio do nich bo zalozylem zwykly filtr powietrza i bylo wlasnie podobnie jak teraz tzn slaby itd. podlaczyli komputer i skald mieszanki byl ustawiony na 73 na tych wskaznikach . zeby chodzil prawidlowo to musieli podkrecic az na 163. powiedzial mi ten gaziaz ze nie bardzo podoba mu sie ten filtr. zalozylem wiec storzek spowrotem i skrecil go na 73 i chodzil. no i wczoraj wypralem ten filtr i porobilo sie znowu. i teraz tak. albo stozek byl juz tak zapchany ze podawal znikome ilosci powietrza albo cos z tym gazem nie tak. mam zalozony mikser taki jak przychodzi do tego typu silnika bo cos tez mi nabakiwali ze moze przez mikser tak sie dzieje ze ma za male zwezki. ale skoro jest to mikser ktory zakladaja do kazdej calibry, kadetta i vectry z silnikiem C20XE to nie moze byc nic innego.
  • 0
viki 2000 2.0 C20XE +digital+lpg ale wywalilem to dziadostwo i jest tylko PB :):)

#5 Hubik

Hubik
  • Forumowicz
  • 51 postów
  • Dołączył:11 sie 2004
  • Skąd:Gdynia

Napisany 04 marzec 2005 - 09:49

regulację gazownika powinieneś wykonać na czystym filtrze i na nowych świecach - też mam stożek i to wsilniku 2,5 v6 mało tego gaz intalacja landi taka jak twoja i nie mam problemów na gazie chodzi beż zarzutów na benzynie jak oszalały ogier :) rurę od powietrza gazownik odgina do środka auta bo przy sporych predkościach podmuchy powietrza niesłużą w jeżdzie na gazie. ale w tej instalacji można ustawic opóżnienie spadku obrotów na gazie oraz jego pracę przy dużych predkościach również. ja po pierwszej próbnej jeżdzie to zauważyłem i gazownik też jadąc ze m,ną dlatego ustawił mi raz a dobrze i jeżdże już rok super. pozdr. Hubik.
  • 0
:) sprzedana Vectra B, obecnie ford focus II, a latem tylko Kawasaki ZX-10-R

#6 Poochini

Poochini
  • Forumowicz
  • 740 postów
  • Dołączył:07 sie 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:POLAND
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Passat B5 FL Variant 1.9 TDI 130KM

Napisany 11 sierpień 2006 - 14:04

Byłem dzisiaj popatrzyc po sklepach moto za drążkiem reakcyjnym silnika, ale temat zszedl na tunning. Sprzedawca ku mojemu zdziwieniu powiedzial, ze coraz częściej lokalne firmy zakladające gaz, biorą filtr stożkowy, taki jak jest do sprzedania na forum
http://img138.images...?image=1ud3.png
Podobno o wiele lepiej auto sie zbiera. Nie zależnie od instalacji. Sam nie był pewien i dlatego porusze ten temat. Spotkaliście sie z takim czyms?
  • 0

#7 MrSpike

MrSpike
  • Forumowicz
  • 2103 postów
  • Dołączył:06 wrz 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:WY
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:psssssssst...

Napisany 11 sierpień 2006 - 14:51

przy II generacji przeszkadza, przy IV moze ale nie musi pomoc
  • 0

#8 Adam

Adam
  • Przyjaciel VKP
  • 4737 postów
  • Dołączył:22 lut 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:śląskie
  • Auto:-

Napisany 11 sierpień 2006 - 15:11

Ja powiem tak, kumpel w Peugoet 306 miał zamontowaną instalację II generacji i stożkowy filtr powietrza, twierdził że przy takim filtrze nie ma szans na strzały gazu w dolocie... Bardzo poleca taki filtr do samochodów których właściciele lubią dynamiczną jazdę! Zresztą chłopak prowadzi warsztat samochodowy i idzie mu bardzo dobrze, więc myślę że wie co mówi!

Osobiście miałem założony filtr stożkowy K&N i mogę powiedzieć że dźwięk silnika w momencie przyśpieszania poprawił się, był bardzie basowy a i na obroty wkręcał się dużo lepiej, jedyny minus takiego filtra to dźwięk na wolnych obrotach a szczególnie gdzy silnik jest zimny, fura wtedy chodzi niczym traktor! Dlatego wróciłem do normalnej wkładki powietrza.
  • 0

#9 kom@homi

kom@homi
  • Przyjaciel VKP
  • 1580 postów
  • Dołączył:13 wrz 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:STILL TYCHY
  • Województwo:śląskie
  • Auto:VECTRA GTS 2.2 147KM + LPG ! 2003r.

Napisany 11 sierpień 2006 - 17:41

najlepsza jest sportowa wkładka filtra powietrza K&N takie cos jak TU wkładasz i jedziesz, a nie jakieś śmieszne stożki ;) , takie jest moje zdanie


zreszta to jużbyło kiedyś przerabiane na forum
  • 0
memento: Nigdy nie kłóć się z debilem, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" _-_-_ Stanisłw Lem


#10 Poochini

Poochini
  • Forumowicz
  • 740 postów
  • Dołączył:07 sie 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:POLAND
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Passat B5 FL Variant 1.9 TDI 130KM

Napisany 12 sierpień 2006 - 11:37

Ok, dzieki.
  • 0

#11 kamilltee

kamilltee
  • Forumowicz
  • 64 postów
  • Dołączył:15 sie 2005
  • Skąd:Warszawa - Łódź

Napisany 10 wrzesień 2006 - 17:18

mam wręcz przeciwne doświadczenie...

nareszcie wywaliłem stożek i mam obudowę standard - wydaje mi się,że auto lepiej się zbiera - na stożku łapało ciepłe powietrze spod maski.
  • 0

#12 MrSpike

MrSpike
  • Forumowicz
  • 2103 postów
  • Dołączył:06 wrz 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:WY
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:psssssssst...

Napisany 10 wrzesień 2006 - 20:21

Ja powiem tak, kumpel w Peugoet 306 miał zamontowaną instalację II generacji i stożkowy filtr powietrza, twierdził że przy takim filtrze nie ma szans na strzały gazu w dolocie... Bardzo poleca taki filtr do samochodów których właściciele lubią dynamiczną jazdę! Zresztą chłopak prowadzi warsztat samochodowy i idzie mu bardzo dobrze, więc myślę że wie co mówi!


hmm, mam wrazenie ze chyba jednak nie do konca. strzaly przy stozkach tez sie zdazaja - z flitra robi sie "pedzel" wtedy :) (chyba ze slabo zamocowany jest i spadnie)

pozdr
spajki
  • 0

#13 Miły

Miły
  • Moderator
  • 12983 postów
  • Dołączył:11 lip 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Międzyzdroje
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Nr klubowy:225
  • Auto:VC 2,0T GTS Z20NET i LPG :)
  • Oddział VKP:Zachodniopomorski

Napisany 10 wrzesień 2006 - 20:43

Ja akurat mam filtr K&N ale jest to po prostu wkladka do orginalnej puszki.
na benzynce jest lepiej na gazie nie widać różnicy miedzy standardową.
  • 0

#14 Fronek

Fronek
  • Forumowicz
  • 133 postów
  • Dołączył:15 lip 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Stargard Szczeciński
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:2,5 V6 '98

Napisany 10 wrzesień 2006 - 22:02

ja mialem filtr stozkowy przy instalacji II generacji
i nie widzialem zadnej roznicy miedzy fabrycznym filtrem a stozkiem
jedynie czego nie nawidzilem to wydobywajacego sie dzwieku,
tak bardzo glosny byl ten stozek ze wstyd mi bylo jezdzic po miescie
przy przyspieszaniu samochod chodzil jak ciagnik i ludzie sie ogladali dookola co tak bardzo glosno chodzi :???:
  • 0

#15 Dudek

Dudek
  • Forumowicz
  • 1074 postów
  • Dołączył:20 lut 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łomża
  • Województwo:podlaskie
  • Auto:LETnie :)

Napisany 11 wrzesień 2006 - 09:14

mam wręcz przeciwne doświadczenie...

nareszcie wywaliłem stożek i mam obudowę standard - wydaje mi się,że auto lepiej się zbiera - na stożku łapało ciepłe powietrze spod maski.


pod maską nie ma zbyt dużo miejsca żeby zrobic to fest jak powinno być na stożku a co za tym idzie poza fajnym dźwiękiem osiągi do bani.Na dole muł w górze troche lepiej.
Przerabiałem to :wink:
  • 0

#16 Srebrny Ninja

Srebrny Ninja
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • Dołączył:07 wrz 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:kilkenny(irlandia)
  • Województwo:UK
  • Auto:VECTRA B 96r 1.6 16V , VECTRA B 00r 1.6 16V

Napisany 12 wrzesień 2006 - 23:18

mam pytanie. czy macie jakis sposob zeby zamocowac stozek tak aby nie latal?wyalilem cala obudowe od filtra ta plastikowa no i musialem przywiazac stozek na jakis gumkach zeby mi nie walil o nadkole.Mooze ktos ma jakis sposob?dzieki i pozdrawiam
  • 0
Srebrny Ninja

#17 MrSpike

MrSpike
  • Forumowicz
  • 2103 postów
  • Dołączył:06 wrz 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:WY
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:psssssssst...

Napisany 13 wrzesień 2006 - 07:44

ja mam rure dolotowa przyspawana od spodu do wspornika a ten dokrecony do nadkola. widac to na tym zdjeciu:
Dodany obrazek

pozdr
spajki
  • 0

#18 Łukasz

Łukasz
  • Forumowicz
  • 705 postów
  • Dołączył:15 lip 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Dąbrowa Górnicza
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Saab 9-3 2.0t

Napisany 13 wrzesień 2006 - 08:02

Spike nie masz klimy?? :roll:
  • 0

#19 kamilltee

kamilltee
  • Forumowicz
  • 64 postów
  • Dołączył:15 sie 2005
  • Skąd:Warszawa - Łódź

Napisany 13 wrzesień 2006 - 09:18

SPIKE:
czy ty masz jakąś przegrodę - bo widzę jakąś jasną linię i nie wiem co to jest?


szkoda że nie zrobiłem foty jak miałem stożek:

początkowo zdjęta była pokrywa obudowy filtra, a stożek leżał sobie w niej. IMO: myslę że to najlepsze rozwiązanie zapewniające minimum ZIMNEGO POWIETRZA.

niestety gazownik wymontował tą dolną obudowe i wsadził mi na nadkole komp od gazu, a stożek podpiął opaską plastikową do uchwytu kompa. IMO: silnik łykał już ciepłe, zwłaszcza przy starcie (podczas jazdy był przepływ powietrza lepszy).

Wróciłem do oryginału by poprawić parametry silnika - ale co ciekawe po zamontowaniu org puszki filtra zrobiło się ciszej.
Ma to swoje plusy, ale ten ryk był czasem milutki dla ucha - niestety denerwował moją dziewczynę :)
*!* jakieś badania udowodniły, że kobiety nie reagują tak negatywnie na przyspieszenie i prędkość, ale na ODGŁOS SILNIKA. Zgodnie z tymi badaniami potwierdzam: odkąd mam ciszej w aucie moja dziewczyna mniej się stresuje w sytuacjach wyprzedzania i przyspieszania :)
  • 0

#20 MrSpike

MrSpike
  • Forumowicz
  • 2103 postów
  • Dołączył:06 wrz 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:WY
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:psssssssst...

Napisany 13 wrzesień 2006 - 10:07

Spike nie masz klimy?? :roll:

jak nie mam jak mam :)

SPIKE:
czy ty masz jakąś przegrodę - bo widzę jakąś jasną linię i nie wiem co to jest?

mam. tylko zdjecie jest ciut nieaktualne - teraz jest dodatkowo odizolowana wykladzina terminczna.


szkoda że nie zrobiłem foty jak miałem stożek:

początkowo zdjęta była pokrywa obudowy filtra, a stożek leżał sobie w niej. IMO: myslę że to najlepsze rozwiązanie zapewniające minimum ZIMNEGO POWIETRZA.

niestety gazownik wymontował tą dolną obudowe i wsadził mi na nadkole komp od gazu, a stożek podpiął opaską plastikową do uchwytu kompa. IMO: silnik łykał już ciepłe, zwłaszcza przy starcie (podczas jazdy był przepływ powietrza lepszy).

Wróciłem do oryginału by poprawić parametry silnika - ale co ciekawe po zamontowaniu org puszki filtra zrobiło się ciszej.
Ma to swoje plusy, ale ten ryk był czasem milutki dla ucha - niestety denerwował moją dziewczynę :)
*!* jakieś badania udowodniły, że kobiety nie reagują tak negatywnie na przyspieszenie i prędkość, ale na ODGŁOS SILNIKA. Zgodnie z tymi badaniami potwierdzam: odkąd mam ciszej w aucie moja dziewczyna mniej się stresuje w sytuacjach wyprzedzania i przyspieszania :)


podczas jazdy w korkach wiadomo ze stozek chwyta glownie cieple powietrze - taki jego urok. wszystki jego zalty za to ujawniaja sie jak jedziesz i zimne powietrze wpada na filtr. co do stresowania kobit - wiekszosc uwaza, ze nie jezdze za szybko ale za malo plynnie ;)

pozdr
spajki
  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_