Skocz do zawarto軼i

Vectra Klub Polska u篡wa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzie si wi璚ej. Aby usun望 t wiadomo嗆, prosz klikn望 w przycisk po prawej:    Akceptuje u篡cie cookie



Zdj璚ie
- - - - -

Jak usun望 filtr cz御teczek sta造ch


  • Prosz si zalogowa aby odpowiedzie
581 odpowiedzi na ten temat

#421 pawel-jaroslaw

pawel-jaroslaw
  • Forumowicz
  • 84 post闚
  • Dołączył:28 lis 2010
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:Jaros豉w
  • Wojew鏚ztwo:podkarpackie
  • Auto:GTS 1.9CDTI 150Km 2004

Napisany 21 lipiec 2011 - 23:03

Mam znajomego, kt鏎y zrobi podobnie dwa lata temu, by u mnie tydzie temu i pyta gdzie mo積a wyprogramowa DPFa bo ma do嗆 robienia za sob wiochy co 1000km ;)

dziwne bo u mnie przed przewierceniem filtra podczas wypalania auto tak samo robi這 wioche jak i po. wcale nie ma teraz wiekszego dymu.
  • 0


#422 slater7

slater7
  • Forumowicz
  • 84 post闚
  • Dołączył:31 sty 2011
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:UK/PL Londyn/Czeladz
  • Wojew鏚ztwo:UK
  • Auto:VC Design 1.9 CDTi 190PS **07*** estate

Napisany 22 lipiec 2011 - 00:17

W mazowieckim nie ma zadnego zakladu bo wrazie co na poprawki jezdzic tyle kilosow do Poznania

Hehehe,dobre..... Poczytaj na necie o Rogalu i firmie MrMotors....zobaczysz ile aut przerobil i ile chipowal i postaraj sie znalezc niezadowolonego....
A z drugiej strony mozesz sie jeszcze zalapac na grupowke do TuneForce - tez b.dobre opinie
  • 0

#423 Pampam69

Pampam69
  • Forumowicz
  • 1619 post闚
  • Dołączył:28 maj 2009
  • P貫:Nie ustawione
  • Wojew鏚ztwo:mazowieckie

Napisany 22 lipiec 2011 - 08:18

Hehehe,dobre..... Poczytaj na necie o Rogalu i firmie MrMotors....zobaczysz ile aut przerobil i ile chipowal i postaraj sie znalezc niezadowolonego....
A z drugiej strony mozesz sie jeszcze zalapac na grupowke do TuneForce - tez b.dobre opinie



Krotkie sprostowanie nie dodalem znaku zapytania? bo z tego co czytam wszyscy jezdza z mazowieckiego do poznania i zapytalem sie czy nie ma zle sformulowane pytanieDodany obrazek
  • 0

#424 slater7

slater7
  • Forumowicz
  • 84 post闚
  • Dołączył:31 sty 2011
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:UK/PL Londyn/Czeladz
  • Wojew鏚ztwo:UK
  • Auto:VC Design 1.9 CDTi 190PS **07*** estate

Napisany 22 lipiec 2011 - 20:45

Krotkie sprostowanie nie dodalem znaku zapytania? bo z tego co czytam wszyscy jezdza z mazowieckiego do poznania i zapytalem sie czy nie ma zle sformulowane pytanieDodany obrazek

Tzn ludzie jezdza do Poznania bo nie jest az tak daleko a cena z grupowej wycinki jest b.dobra i fachowiec b.dobry...
tu masz zapisy:
Zbiorowa wycinka DPF i chiptuning w TuneFORCE i GCSolution
  • 0

#425 zbk

zbk
  • Forumowicz
  • 165 post闚
  • Dołączył:08 pa 2010
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:mak闚 maz/ warszawa
  • Wojew鏚ztwo:mazowieckie
  • Auto:z19dth gts

Napisany 24 lipiec 2011 - 18:10

dzi podczas kolejnego nudnego dnia w pracy wzi窸o mnie na rozmy郵anie:) i pomy郵a貫m, 瞠 przy 'usuni璚iu " filtra metod na wiert這, czyli przewierceniu dziury mamy teoretycznie: r騜nica ci郾ie 0 i nasycenie te chyba powinno by bliskie zeru skoro jest swobodny przelot. jedyna r騜nica to taka 瞠 auto my郵i 瞠 wci捫 ma dpf, ale.... skoro warto軼i s jak wy瞠j to proces wypalania i tak chyba nie powinien si uruchamia?
  • 0

#426 Janow

Janow
  • Forumowicz
  • 346 post闚
  • Dołączył:25 lis 2007
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:Krak闚
  • Wojew鏚ztwo:ma這polskie
  • Auto:Mazda 6 Sport 2,5 170KM

Napisany 24 lipiec 2011 - 20:42

B璠zie si uruchamia cyklicznie, co oko這 1000-1200km, bo to jeden z wariant闚 wypalania.

cytuj帷 za: http://forum.vectrak...talych-dpf-fap/

"Dodatkowa dawka paliwa cz窷ciowo spala si jeszcze w cylindrze podnosz帷 temperatur spalin do oko這 200-250*C... Nast瘼nie spaliny zawieraj帷e mn鏀two niedopalonych w璕lowodor闚 (HC), tlenku w璕la (CO) i tlenku azotu (NO) trafiaj do katalizatora, gdzie wszystko to zostaje dopalone – HC spalaj si do wody i dwutlenku w璕la (CO2), CO utlenia si do do CO2, a NO do wielotlenkow azotu (NOx)... Zysk energetyczny tego procesu jest tak du篡, 瞠 temperatura wzrasta do 500-550*C... Powstaj „czyste” spaliny, ktore trafiaja do w豉軼iwego DPF.."


domniemuj, 瞠 przewiercony sam wk豉d DPF nie powinien dawa efekt闚 dymnych przy okresowym "wypalaniu" ale przewiercenie r闚nie katalizatora b璠zie skutkowa這 emisj w atmosfer ca貫j masy niedopalonego paliwa i innego syfu w postaci zas這ny dymnej.


Niech kto potwierdzi moje domys造.
  • 0
----
Signum Sport 1.9 CDTI 150KM
Suzuki Swift Mk6 1,3 GS 92KM

#427 gela

gela
  • Forumowicz
  • 357 post闚
  • Dołączył:14 wrz 2006
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:Opole
  • Wojew鏚ztwo:opolskie
  • Auto:Signum Z30DT, CB X14XE+LPG, AH Z17DTH

Napisany 24 lipiec 2011 - 20:57

Zauwa篡貫m 瞠 po zamontowaniu wy鄉iewanego przez cz窷 kierowc闚 magnetyzera wyd逝篡 mi si okres mi璠zy wypalaniem DPFa. Wcze郾iej tak co jedno tankowanie wychodzi這, teraz ju jad na trzecim tankowaniu i nie zauwa篡貫m wypalania. Ale b璠 obserwowa dalej, by si przekona czy czasem nie przegapi貫m jakiego wypalania.
Troch nie na temat, ale je瞠li si to potwierdzi, to mo瞠 to by jaka alternatywa dro窺zego usuwania DPFa.
  • 0

#428 jabolkg

jabolkg
  • Klubowicz
  • 7860 post闚
  • Dołączył:26 pa 2006
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:Kamienna G鏎a, Krzesz闚
  • Wojew鏚ztwo:dolno郵御kie
  • Nr klubowy:465
  • Auto:VC 1.9 Kombi Klekot, KIA Sorento CRDI Honda CBR

Napisany 25 lipiec 2011 - 06:40

domniemuj, 瞠 przewiercony sam wk豉d DPF nie powinien dawa efekt闚 dymnych przy okresowym "wypalaniu" ale przewiercenie r闚nie katalizatora b璠zie skutkowa這 emisj w atmosfer ca貫j masy niedopalonego paliwa i innego syfu w postaci zas這ny dymnej.


Niech kto potwierdzi moje domys造.

W sumie te mia貫m podobne teorie , ewentualnie samoch鏚 m鏬豚y pierdzie ogniem bo te 500 stopni nie napotka po drodze ju 瘸dnych opor闚, pytanie tylko jak to zrobi fizycznie w sytuacji gdy katalizator i DPF siedz w tej samej puszcze i o ile DPF jest zrobiony z wytrzyma貫go materia逝 o tyle katalizator jest elementem ceramicznym, kt鏎y rozlatuje si przy lekkim uderzeniu.
  • 0
By這 BMW 318, opel kadet 1.3, opel astra 1.8, opel vectraB V6 a teraz VC turbo kombi klekot CDTI :) jednym s這wem fan opla od lat

Dodany obrazek

Naród wspania造, tylko ludzie ch^&e (Józef Pi連udski)

Regeneracja kolektorów 1,9 CDTI 150KM o szczegó造 pyta na PW Strona o kolektorach CDTI Kliknij


#429 zbk

zbk
  • Forumowicz
  • 165 post闚
  • Dołączył:08 pa 2010
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:mak闚 maz/ warszawa
  • Wojew鏚ztwo:mazowieckie
  • Auto:z19dth gts

Napisany 25 lipiec 2011 - 08:20

czyli wypalanie uruchomi si nawet je郵i inne wymagania nie b璠 spe軟ione ( r騜nica ci郾ie i nasycenie)? bo je郵i tak to tylko po這w michy mamy bo nadal ewentualne nie udane wypalanie daje dodatkowy on w oleju silnikowym.
jabolkg, fakt o tym nie pomy郵a貫m. ale swoj drog strzelaj帷y ogniem samoch鏚 to by豚y ewenement :)
rozumiem 瞠 tech nie wiele tu mo瞠 zdzia豉?
  • 0

#430 jabolkg

jabolkg
  • Klubowicz
  • 7860 post闚
  • Dołączył:26 pa 2006
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:Kamienna G鏎a, Krzesz闚
  • Wojew鏚ztwo:dolno郵御kie
  • Nr klubowy:465
  • Auto:VC 1.9 Kombi Klekot, KIA Sorento CRDI Honda CBR

Napisany 25 lipiec 2011 - 08:37

Wypalanie b璠ziesz mia co jakie 1200km nawet je郵i czujniki b璠 wykazywa造 norm po prostu tak dzia豉 ten soft, nasycenie sobie liczy na podstawie jakiego tam algorytmu i tyle.

Na moje oko jest jeszcze jeden prosty aczkolwiek upierdliwy spos鏏 na unikniecie wypalania przy rozwierconym DPFie, wystarczy co oko這 1000km pod陰czy opcoma i klikn望 w konk pt. "Wymie filtr mikrocz御teczkowy" wtedy ECU b璠zie my郵alo, 瞠 ma nowy filtr i przez kolejne 1000km nie powinno go wypali.
  • 0
By這 BMW 318, opel kadet 1.3, opel astra 1.8, opel vectraB V6 a teraz VC turbo kombi klekot CDTI :) jednym s這wem fan opla od lat

Dodany obrazek

Naród wspania造, tylko ludzie ch^&e (Józef Pi連udski)

Regeneracja kolektorów 1,9 CDTI 150KM o szczegó造 pyta na PW Strona o kolektorach CDTI Kliknij


#431 zbk

zbk
  • Forumowicz
  • 165 post闚
  • Dołączył:08 pa 2010
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:mak闚 maz/ warszawa
  • Wojew鏚ztwo:mazowieckie
  • Auto:z19dth gts

Napisany 25 lipiec 2011 - 18:21

dzi przy okazji podpi璚ia si pod opcom sprawdzi貫m co tam m鎩 dpfik pokazuje i nieco si zdziwi貫m bo ma nasycenie 70% ale r騜nica ci郾ie wynosi 0. to normalne ? bo pierwsze co mi przysz這 do g這wy to 瞠 kto go wyautowa ju
  • 0

#432 Janow

Janow
  • Forumowicz
  • 346 post闚
  • Dołączył:25 lis 2007
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:Krak闚
  • Wojew鏚ztwo:ma這polskie
  • Auto:Mazda 6 Sport 2,5 170KM

Napisany 25 lipiec 2011 - 20:56

dziś przy okazji podpięcia się pod opcom sprawdziłem co tam mój dpfik pokazuje i nieco się zdziwiłem bo ma nasycenie 70% ale różnica ciśnień wynosi 0. to normalne ? bo pierwsze co mi przyszło do głowy to że ktoś go wyautował już



różnicę ciśnień zobaczysz raczej przy obciążeniuDodany obrazek choć u mnie przy zapchanym było już 5kPa na jałowym
błędy zaczynają się przy około 50kPa. Co ciekawe ECU jest tak "miły" że przełączenie w tryb awaryjny pojawia się zawsze po puszczeniu gazu, nigdy przy przyspieszaniu mimo, że wtedy ciśnienie jest najwyższe. Pewnie gdyby było inaczej to Opel miałby już na koncie pozwy zbiorowe...Dodany obrazek

wyautowany dpf widać doskonale po czasie od ostatniej regeneracji. przebieg powyżej 2000km i 0 różnicy ciśnienia to właśnie to.

Edytowany przez Janow, 25 lipiec 2011 - 20:58.

  • 0
----
Signum Sport 1.9 CDTI 150KM
Suzuki Swift Mk6 1,3 GS 92KM

#433 G-CS

G-CS
  • Forumowicz
  • 276 post闚
  • Dołączył:05 cze 2010
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:Krak闚
  • Wojew鏚ztwo:ma這polskie
  • Auto:Focus 3 ST 250/320KM+

Napisany 25 lipiec 2011 - 21:09

po wywaleniu dpf, r騜nica ci郾ie mo瞠 by, za to zape軟ienie ma by 0 i czas od ostatniego wypalania mo瞠 wynosi...nawet 20tkm :rolleyes:
  • 0

#434 Janow

Janow
  • Forumowicz
  • 346 post闚
  • Dołączył:25 lis 2007
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:Krak闚
  • Wojew鏚ztwo:ma這polskie
  • Auto:Mazda 6 Sport 2,5 170KM

Napisany 25 lipiec 2011 - 21:18

katalizator i DPF siedz w tej samej puszcze i o ile DPF jest zrobiony z wytrzyma貫go materia逝 o tyle katalizator jest elementem ceramicznym, kt鏎y rozlatuje si przy lekkim uderzeniu.


My郵, 瞠 a tak delikatny nie jest aby tak od razu p瘯a. Zreszt patrz帷 na DPFa z naszych aut:
Dodany obrazek

豉two mo積a wywnioskowa 瞠 wk豉d filtra b璠zie oddzielony od katalizatora w okolicy wyprowadzenia czujnika ci郾ienia. Pewnie gdyby odkr璚i 鈔ub obok (to pod czujnik temperatury?) i "pomaca" przez dziur 鈔ubokr皻em to mo積a oceni g喚boko嗆 odwiertuDodany obrazek

Najlepiej jakby wypowiedzia si kto kto rozcina DPF i wyjmowa wk豉d. Chyba nawet na forum by這 jakie zdj璚ie, ju nie pami皻am.

ciekawostka - do z19DTH wyst瘼uj te dpfy regenerowane z wyra幡iejszym oddzieleniem


http://allegro.pl/ka...1713072302.html

  • 0
----
Signum Sport 1.9 CDTI 150KM
Suzuki Swift Mk6 1,3 GS 92KM

#435 G-CS

G-CS
  • Forumowicz
  • 276 post闚
  • Dołączył:05 cze 2010
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:Krak闚
  • Wojew鏚ztwo:ma這polskie
  • Auto:Focus 3 ST 250/320KM+

Napisany 25 lipiec 2011 - 21:42

...wywaliłem tego już dziesiątki, jak nie setki, ale takiego "gładkiego" jeszcze nie widziałem, zawsze jest zwężenie ...



Dodany obrazek


Edytowany przez G-CS, 25 lipiec 2011 - 21:58.

  • 0

#436 TuneFORCE

TuneFORCE
  • Sponsor Forum
  • 127 post闚
  • Dołączył:30 cze 2010
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:Pozna/Wa豚rzych
  • Wojew鏚ztwo:wielkopolskie
  • Auto:Golf R 2.0TSI takie tam 350Hp :-)

Napisany 26 lipiec 2011 - 00:04

Janow zamiesił fotkę DPFa z fiata np. Sedici.
Croma ma już taki sam filtr jak Vectra czy Saab.

Opli/Fiatów/Saabów zrobiliśmy już b.dużo, często przyczyną problemów z DPFem jest nie tyle usterka jakiegoś czujnika, EGRa ale pęknie filtra DPF mniej więcej w 1/3 długości patrząc od KATa.
Spowodowane to może być np. wjechaniem w dużą kałuże podczas wypalania.
Jeśli taki filtr sobie pęknie to w wyniku wibracji jedna cześć(ta mniejsza) delikatnie się przekręca/przesuwa, wtedy kanalik nie celuje w kanalik i problem mamy gotowy.

Do tej pory tylko w jednym aucie mieliśmy do czynienia z uszkodzeniem KATa, ale nie głównego tego przy DPFie tylko katalizatora wstępnego który się po prostu z jakiegoś powodu rozpadł i wtopił w KATa głównego. W dwóch przypadkach spotkaliśmy się z sytuacją że w puszce nie było w ogóle KATa :31:
jak się okazywało jeden i drugi właściciel(Szczecin i Wałbrzych) wysyłali filtry do regeneracji...podejrzewam że tam KATy zostały usunięte.

Co do przewiercania itp. naprawdę szkoda się bawic w półśrodki i lepiej zrobić to raz a porządnie ponieważ problem będzie wracał i wracał. Spotkałem się z dwoma przypadkami(Opel i Ford) gdzie ludzie jeździli w ten sposób kilkadziesiąt tyś km, właściciel Opla sprzedawał auto i stwierdził że nie chce żeby ktoś wydzwaniał do niego i dlatego przyjechał do nas a właściciel Forda usuwał filtr dlatego że inaczej musiałby dolać płynu katalicznego.
Czasami zdarzają się ewenementy ale nie jest to regułą, gdyby tak było to by nikt nie siedział i kombinował jak w sofcie wyłączyć DPFa :)

Edytowany przez TuneFORCE, 26 lipiec 2011 - 00:08.

  • 0

#437 Janow

Janow
  • Forumowicz
  • 346 post闚
  • Dołączył:25 lis 2007
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:Krak闚
  • Wojew鏚ztwo:ma這polskie
  • Auto:Mazda 6 Sport 2,5 170KM

Napisany 26 lipiec 2011 - 08:02

Fakt, m鎩 b陰d. Zakodowa這 mi si, 瞠 jest g豉dki, a jest jak m闚icie czyli:
http://allegro.pl/ka...1713072302.html

Aby by這 鄉iesznie, jak na 篡czenie w豉郾ie wr鏂i mi problem dpf. P逝kanie starczy這 na kilka tysDodany obrazek
Pomy郵a貫m o regeneracji (mi這 gdy dizelek nie puszcza chmurek), ale chyba czas przesta na si喚 z ustrojstwem walczy i zrobi jak wszyscy...
  • 0
----
Signum Sport 1.9 CDTI 150KM
Suzuki Swift Mk6 1,3 GS 92KM

#438 jabolkg

jabolkg
  • Klubowicz
  • 7860 post闚
  • Dołączył:26 pa 2006
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:Kamienna G鏎a, Krzesz闚
  • Wojew鏚ztwo:dolno郵御kie
  • Nr klubowy:465
  • Auto:VC 1.9 Kombi Klekot, KIA Sorento CRDI Honda CBR

Napisany 26 lipiec 2011 - 08:12

Janow a my郵isz na czym mo瞠 polega taka regeneracja ? Moim zdaniem po prostu wyci庵aj wn皻rze robi p逝kank i wstawiaj spowrotem, przecie 瞠by zrobi regeneracje polegaj帷 na ca趾owitej wymianie wk豉du trzeba by mie cz窷ci zamienne a nie s康z 瞠by producent takie oferowa.
  • 0
By這 BMW 318, opel kadet 1.3, opel astra 1.8, opel vectraB V6 a teraz VC turbo kombi klekot CDTI :) jednym s這wem fan opla od lat

Dodany obrazek

Naród wspania造, tylko ludzie ch^&e (Józef Pi連udski)

Regeneracja kolektorów 1,9 CDTI 150KM o szczegó造 pyta na PW Strona o kolektorach CDTI Kliknij


#439 Janow

Janow
  • Forumowicz
  • 346 post闚
  • Dołączył:25 lis 2007
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:Krak闚
  • Wojew鏚ztwo:ma這polskie
  • Auto:Mazda 6 Sport 2,5 170KM

Napisany 26 lipiec 2011 - 09:25

Podobno KALI垶KI czy軼i chemicznie lub wymienia wk豉dy. Skoro robi te tzw. DPF uniwersalne to pewnie jaki dost瘼 do tego jest.
Rozwa瘸nie czysto teoretyczne. Szkoda energii na walk z wiatrakami.
Podejrzewam, 瞠 szukaj帷 przyczyn dymienia i resetuj帷 ECU po zabawie z klapkami skasowa貫m te "korekt" dla DPFa. Przebieg od wypalania oko這 900km, nasycenie 54% ale ci郾ienie za wysokie i do czasu gdy nie osi庵nie 80% nie podejmie pr鏏y wypalenia.
Pozostaje dora幡ie opcom a nast瘼nie rozwi您anie radykalne...
  • 0
----
Signum Sport 1.9 CDTI 150KM
Suzuki Swift Mk6 1,3 GS 92KM

#440 k4syx

k4syx
  • Klubowicz
  • 2538 post闚
  • Dołączył:14 mar 2006
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:Warszawa/Piast闚
  • Wojew鏚ztwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:435
  • Auto:VC Z19DTH HB
  • Oddzia VKP:Mazowiecki

Napisany 26 lipiec 2011 - 10:04

W Stanach (i generalnie Ameryce P馧nocnej rozumianej jako USA i Kanada) DPFy s wykorzystywane od wielu lat i tam maj normalne zak豉dy regeneruj帷e DPFy i przywracaj帷e im stan fabryczny - ale nie poprzez wymian.

Z tym 瞠 tam maj na tym ruch ze wzgl璠u na ci篹ar闚ki (nikt tam DPF闚 nie wycina bo mia豚y konkretne k這poty na przegl康ach technicznych itd) wi璚 i jest sens rozwija technologi.

Na youtube jest sporo materia堯w na ten temat (i generalnie w sieci). Urz康zenia jakie maj z tego co widzia貫m dzia豉j na podobnej zasadzie jak czyszczenie ultrad德i瘯ami, ale chyba (o ile pami皻am, bo tematem zainteresowa貫m si ko這 roku temu) robi to nie w p造nie tylko w gazie. W ka盥ym razie czyszczenie ma ile tam etap闚, jest tam te co zwi您ane z p逝kaniem i z przedmuchem w odwrotn stron i generalnie to dzia豉 - DPF jest przywracany do stanu prawie 瞠 fabrycznego.

U nas natomiast nic a nic w temacie chyba si nie dzieje, ale nic dziwnego - rynek jest, ale nie na regeneracj tylko na wycinki ;)

W necie mo積a znale潭 te prezentacje z jakiech kanadyjskich konferencji przemys逝 samochodowego na temat cykli pracy filtr闚 cz御tek sta造ch, metodyki badania, wniosk闚 dotycz帷ych eksploatacji i mo磧iwych przyczyn usterek (materia造 tylko angielskoj瞛yczne, par pdf闚 i PPTki)
  • 0
-=Traktor pałer=-_________________________________________Dzień bez awarii to dzień stracony

4ka w nicku zastępuję literę "a" - często "kasyx" jest już zajęte. Więc bez łamania języka jest "kasyx" :)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dodany obrazek




0 u篡tkownik闚 czyta ten temat

0 u篡tkownik闚, 0 go軼i, 0 anonimowych u篡tkownik闚


Skin Designed By Duke_