Skocz do zawarto軼i

Vectra Klub Polska u篡wa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzie si wi璚ej. Aby usun望 t wiadomo嗆, prosz klikn望 w przycisk po prawej:    Akceptuje u篡cie cookie



Zdj璚ie
- - - - -

Jak usun望 filtr cz御teczek sta造ch


  • Prosz si zalogowa aby odpowiedzie
580 odpowiedzi na ten temat

#201 jabolkg

jabolkg
  • Klubowicz
  • 7860 post闚
  • Dołączył:26 pa 2006
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:Kamienna G鏎a, Krzesz闚
  • Wojew鏚ztwo:dolno郵御kie
  • Nr klubowy:465
  • Auto:VC 1.9 Kombi Klekot, KIA Sorento CRDI Honda CBR

Napisany 02 sierpie 2010 - 11:28

Widzia貫m na w豉sne oczy ca陰 operacj softowego usuwania DPFa w mojej VC i powiem tylko, 瞠 jest chyba jeden z naj豉twiejszych sposob闚 zarabiania na 篡cie jakie kiedykolwiek widzia貫m, czas wykonania operacji jakie 5 minut, p豉ci貫m za te 5 minut 800z bo go嗆 dosta do r瘯i sam sterownik silnika, jak 豉two obliczy roboczogodzina wychodzi 9600z :o
Generalnie samo wy陰czenie softowe DPFa nie jest trudne, ale trzeba mie wiedz co gdzie i jak klikn望 gdy ju soft ze sterownika jest zgrany do komputera i w豉郾ie na to know-how si p豉ci takie chore pieni康ze. W徠pi 瞠by da這 si ot tak zrobi klona np mojego softu i przerzuci do innego sterownika, za to na pewno gdyby kto mia odpowiedni wiedz m鏬豚y poogl康a oryginalny wsad i por闚na go ze wsadem zmodyfikowanym wtedy mo積a by na pewno znale潭 miejsce w kt鏎ym trzeba namiesza 瞠by DPF przesta wariowa.
  • 0
By這 BMW 318, opel kadet 1.3, opel astra 1.8, opel vectraB V6 a teraz VC turbo kombi klekot CDTI :) jednym s這wem fan opla od lat

Dodany obrazek

Naród wspania造, tylko ludzie ch^&e (Józef Pi連udski)

Regeneracja kolektorów 1,9 CDTI 150KM o szczegó造 pyta na PW Strona o kolektorach CDTI Kliknij



#202 DJ_Tomcat

DJ_Tomcat
  • Forumowicz
  • 1618 post闚
  • Dołączył:09 lip 2007
  • P貫:M篹czyzna
  • Wojew鏚ztwo:dolno郵御kie
  • Auto:Z19DTH

Napisany 06 sierpie 2010 - 14:08

Myślę Paweł, że niedługo oprócz kolektorów będziesz usuwał DPF tylko o tym jeszcze nie wiesz ;) soft już jest :) a sprzęt jest w drodze ;)

Edytowany przez DJ_Tomcat, 06 sierpie 2010 - 14:14.

  • 0

#203 gregor 83

gregor 83
  • Forumowicz
  • 14 post闚
  • Dołączył:22 wrz 2009
  • P貫:M篹czyzna
  • Wojew鏚ztwo:opolskie
  • Auto:OPEL VECTRA C 1.9 150KM

Napisany 09 sierpie 2010 - 08:16

Witam

W swojej VC usuni皻o mi progrmowo DPF i przy okazji podnios貫m moc. Go嗆, kt鏎y mi to usuwa powiedzia, 瞠 samego DPF nie trzeba wycina bo jak to wszytko pood豉cza to ju si nie zapcha ( dla mnie dziwne - ale nie znam si). Poje寮zi貫m dwa tygodnie i nagle auto nie jedzie tak jak na poczatku ( filtr mia nasycenie 9%) - dziwnie brakuje mu mocy.
Czy mo瞠 to by ten nieusuni皻y fizycznie DPF ?

Witam

W swojej VC usuni皻o mi progrmowo DPF i przy okazji podnios貫m moc. Go嗆, kt鏎y mi to usuwa powiedzia, 瞠 samego DPF nie trzeba wycina bo jak to wszytko pood豉cza to ju si nie zapcha ( dla mnie dziwne - ale nie znam si). Poje寮zi貫m dwa tygodnie i nagle auto nie jedzie tak jak na poczatku ( filtr mia nasycenie 9%) - dziwnie brakuje mu mocy.
Czy mo瞠 to by ten nieusuni皻y fizycznie DPF ?




Jeszcze jedno - kopci na czarno przy 3000 obrot闚 - jak mocniej mu wstawi.
  • 0

#204 k4syx

k4syx
  • Klubowicz
  • 2534 post闚
  • Dołączył:14 mar 2006
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:Warszawa/Piast闚
  • Wojew鏚ztwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:435
  • Auto:VC Z19DTH HB
  • Oddzia VKP:Mazowiecki

Napisany 09 sierpie 2010 - 08:18

Oczywi軼ie 瞠 tak, trzeba go usun望 fizycznie - przecie sadza z silnika dalej idzie w wydech i dalej si zbiera w filtrze. Teraz masz nawet gorzej bo poprzednio to jakby si filtr zapcha to sterownik pr鏏owa豚y wypali a teraz nawet palcem nie kiwnie i b璠zie si pcha這 dalej. Go嗆 dziwnych kocopa堯w Ci naopowiada.
  • 1
-=Traktor pałer=-_________________________________________Dzień bez awarii to dzień stracony

4ka w nicku zastępuję literę "a" - często "kasyx" jest już zajęte. Więc bez łamania języka jest "kasyx" :)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dodany obrazek

#205 gregor 83

gregor 83
  • Forumowicz
  • 14 post闚
  • Dołączył:22 wrz 2009
  • P貫:M篹czyzna
  • Wojew鏚ztwo:opolskie
  • Auto:OPEL VECTRA C 1.9 150KM

Napisany 09 sierpie 2010 - 08:22

Oczywi軼ie 瞠 tak, trzeba go usun望 fizycznie - przecie sadza z silnika dalej idzie w wydech i dalej si zbiera w filtrze. Teraz masz nawet gorzej bo poprzednio to jakby si filtr zapcha to sterownik pr鏏owa豚y wypali a teraz nawet palcem nie kiwnie i b璠zie si pcha這 dalej. Go嗆 dziwnych kocopa堯w Ci naopowiada.








Tak my郵a貫m. Pewnie dlatego mam teraz problem z moc.
Dziwi mnie te, 瞠 dalej wyskakuje mi b陰d czujnika temperatury ( 1902)
Wywale go fizycznie i zobaczymy co si b璠zie dzia這 - mam tylko nadziej, 瞠 turbinka nie pada.
  • 0

#206 k4syx

k4syx
  • Klubowicz
  • 2534 post闚
  • Dołączył:14 mar 2006
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:Warszawa/Piast闚
  • Wojew鏚ztwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:435
  • Auto:VC Z19DTH HB
  • Oddzia VKP:Mazowiecki

Napisany 09 sierpie 2010 - 08:23

B陰d czujnika temperatury to pewnie od kabla - cz瘰to si rwie. Jego nie wywalaj ;) bo b璠zie 幢e :)
  • 0
-=Traktor pałer=-_________________________________________Dzień bez awarii to dzień stracony

4ka w nicku zastępuję literę "a" - często "kasyx" jest już zajęte. Więc bez łamania języka jest "kasyx" :)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dodany obrazek

#207 gregor 83

gregor 83
  • Forumowicz
  • 14 post闚
  • Dołączył:22 wrz 2009
  • P貫:M篹czyzna
  • Wojew鏚ztwo:opolskie
  • Auto:OPEL VECTRA C 1.9 150KM

Napisany 09 sierpie 2010 - 08:29

B陰d czujnika temperatury to pewnie od kabla - cz瘰to si rwie. Jego nie wywalaj ;) bo b璠zie 幢e :)


Podobno mia by te usuni皻y programowo. Co mo瞠 si sta jak go nie b璠zie ?
Niek鏎zy wstawiaj rurk to przecie musz go odczepi
  • 0

#208 k4syx

k4syx
  • Klubowicz
  • 2534 post闚
  • Dołączył:14 mar 2006
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:Warszawa/Piast闚
  • Wojew鏚ztwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:435
  • Auto:VC Z19DTH HB
  • Oddzia VKP:Mazowiecki

Napisany 09 sierpie 2010 - 08:34

Czujnik tak czy inaczej zawsze zostaje i sobie dzia豉 dalej, nawet jak masz rurk - wtedy sobie mierzy temperatur poza rurk i jest ok. Brak czujnika = tryb awaryjny.
  • 0
-=Traktor pałer=-_________________________________________Dzień bez awarii to dzień stracony

4ka w nicku zastępuję literę "a" - często "kasyx" jest już zajęte. Więc bez łamania języka jest "kasyx" :)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dodany obrazek

#209 jabolkg

jabolkg
  • Klubowicz
  • 7860 post闚
  • Dołączył:26 pa 2006
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:Kamienna G鏎a, Krzesz闚
  • Wojew鏚ztwo:dolno郵御kie
  • Nr klubowy:465
  • Auto:VC 1.9 Kombi Klekot, KIA Sorento CRDI Honda CBR

Napisany 10 sierpie 2010 - 06:32

Czujnik temperatury po prostu poza kontrol filtra cz御tek sta造ch odpowiada r闚nie za kontrol parametr闚 silnika i dlatego nie mo積a go ani wy陰czy, ani tym bardziej samowolnie wyrzuca.
  • 0
By這 BMW 318, opel kadet 1.3, opel astra 1.8, opel vectraB V6 a teraz VC turbo kombi klekot CDTI :) jednym s這wem fan opla od lat

Dodany obrazek

Naród wspania造, tylko ludzie ch^&e (Józef Pi連udski)

Regeneracja kolektorów 1,9 CDTI 150KM o szczegó造 pyta na PW Strona o kolektorach CDTI Kliknij


#210 gregor 83

gregor 83
  • Forumowicz
  • 14 post闚
  • Dołączył:22 wrz 2009
  • P貫:M篹czyzna
  • Wojew鏚ztwo:opolskie
  • Auto:OPEL VECTRA C 1.9 150KM

Napisany 10 sierpie 2010 - 20:44

Czujnik temperatury po prostu poza kontrol filtra cz御tek sta造ch odpowiada r闚nie za kontrol parametr闚 silnika i dlatego nie mo積a go ani wy陰czy, ani tym bardziej samowolnie wyrzuca.

Czyli jak wstawi rurk to musz go gdzie doczepi ? po fizycznym usuni璚iu puchy z filtrem nie b璠zie gdzie go wkr璚i.
  • 0

#211 MRQ

MRQ
  • Klubowicz
  • 592 post闚
  • Dołączył:18 mar 2010
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:Rzesz闚
  • Wojew鏚ztwo:podkarpackie
  • Nr klubowy:877
  • Auto:Signum Z19DTH MY2007
  • Oddzia VKP:Podkarpacki

Napisany 10 sierpie 2010 - 23:00

Wybebesz obudow z wk豉du i b璠ziesz mia gdzie wsadzi.
  • 0

Co mam do us逝g
Moje Signum

Dodany obrazek


#212 k4syx

k4syx
  • Klubowicz
  • 2534 post闚
  • Dołączył:14 mar 2006
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:Warszawa/Piast闚
  • Wojew鏚ztwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:435
  • Auto:VC Z19DTH HB
  • Oddzia VKP:Mazowiecki

Napisany 11 sierpie 2010 - 07:08

Wybebesz obudow z wk豉du i b璠ziesz mia gdzie wsadzi.


Wk豉d z obudowy znaczy si ;)
  • 0
-=Traktor pałer=-_________________________________________Dzień bez awarii to dzień stracony

4ka w nicku zastępuję literę "a" - często "kasyx" jest już zajęte. Więc bez łamania języka jest "kasyx" :)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dodany obrazek

#213 mario1976

mario1976
  • Forumowicz
  • 3 post闚
  • Dołączył:01 cze 2010
  • P貫:M篹czyzna
  • Wojew鏚ztwo:郵御kie
  • Auto:vectra c 1,9 cdti

Napisany 14 sierpie 2010 - 09:52

Widzia貫m na w豉sne oczy ca陰 operacj softowego usuwania DPFa w mojej VC i powiem tylko, 瞠 jest chyba jeden z naj豉twiejszych sposob闚 zarabiania na 篡cie jakie kiedykolwiek widzia貫m, czas wykonania operacji jakie 5 minut, p豉ci貫m za te 5 minut 800z bo go嗆 dosta do r瘯i sam sterownik silnika, jak 豉two obliczy roboczogodzina wychodzi 9600z :o
Generalnie samo wy陰czenie softowe DPFa nie jest trudne, ale trzeba mie wiedz co gdzie i jak klikn望 gdy ju soft ze sterownika jest zgrany do komputera i w豉郾ie na to know-how si p豉ci takie chore pieni康ze. W徠pi 瞠by da這 si ot tak zrobi klona np mojego softu i przerzuci do innego sterownika, za to na pewno gdyby kto mia odpowiedni wiedz m鏬豚y poogl康a oryginalny wsad i por闚na go ze wsadem zmodyfikowanym wtedy mo積a by na pewno znale潭 miejsce w kt鏎ym trzeba namiesza 瞠by DPF przesta wariowa.


Witam wszystkich. Ja tak瞠 mia貫m problem z DPF (3 razy by zapchany),u jednego mechanika najpierw by wypalony Techem, a za drugi razem ju si go nie da這 wypali bo by豉 za du瘸 r騜nica ci郾ie i by czyszczony mechanicznie . Wszystko by這 dobrze do ok. 700 km.potem znowu kluczyk i tryb awaryjny. Po kilku namowach kolegi z pracy postanowi貫m kupi wiert這 widiowe fi 10 o d逝go軼i 60 cm,tylko takie lepsze -markowe za ok 50 z.Wymontowa貫m to badziewie zpod samochodu (vectra 1.9 150km z 2004) i przwierci貫m 4 dziury wzd逝 na wylot nie uszkadzaj帷 katalizatora, ponadto nie wymontowa貫m 瘸dnych czujnik闚 tzn. temperatury i tych rurek od ci郾ienia. Po dokonaniu tej operacji zamontowa貫m ca這嗆 w swoje miejsce wypi貫m 2 browary wsiad貫m do samochodu i odpali貫m. KU mojemu zdziwieniu autko zapali這 i nie pokaza si ,,kluczyk " ci郾ienie w normie tzn na biegu ja這wym -1,0 mPa przy ok.3000 . obrot闚 6 mPa. Autko 鄉iga bez zarzut闚 tylko jak mu mocno depne to przykopci jak dizelek Zmniejszy這 si spalanie o ok.0,3 l na 100 km. Naj鄉ieszniejsze jest to ,瞠 przewiercony DPF wypala mi si systematycznie co 1300 km i to nie jest 瘸rt.Moje zdanie jest takie 瞠 wszyscy magicy w warsztatach to s nie幢i naci庵acze zdzieraj帷 z nas grub kase. Pozdrawiam wszystkich klubowicz闚.

Edytowany przez mario1976, 14 sierpie 2010 - 11:58.

  • 0

#214 MRQ

MRQ
  • Klubowicz
  • 592 post闚
  • Dołączył:18 mar 2010
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:Rzesz闚
  • Wojew鏚ztwo:podkarpackie
  • Nr klubowy:877
  • Auto:Signum Z19DTH MY2007
  • Oddzia VKP:Podkarpacki

Napisany 17 sierpie 2010 - 06:59

Mario, a nie spodziewasz si瘼roblem闚 przy podbijaniu przegl康u? Jak majster looknie w DPFa, a nie daj bo瞠 si zna b璠zie, bo dorabia w ASO to mo瞠 by weso這. DPF wypala ci si regularnie, bo sterownik tak mu ka瞠 niezale積ie od stanu zapchania. Jak nie ma info z czujnika r騜nicy ci郾ie, to wypala regularnie w/g dystansu.
Ja musz pogada獝 macherem i go podpyta co o tym my郵i, mo瞠 jak jabolkg si ju wyspecjalizuje to do niego masowo na full servis wpadn (kolektor,egr,dpf,box). Mo輳 b璠zie rabat za hurt :yahoo:
  • 0

Co mam do us逝g
Moje Signum

Dodany obrazek


#215 mario1976

mario1976
  • Forumowicz
  • 3 post闚
  • Dołączył:01 cze 2010
  • P貫:M篹czyzna
  • Wojew鏚ztwo:郵御kie
  • Auto:vectra c 1,9 cdti

Napisany 19 sierpie 2010 - 07:14

Mario, a nie spodziewasz si瘼roblem闚 przy podbijaniu przegl康u? Jak majster looknie w DPFa, a nie daj bo瞠 si zna b璠zie, bo dorabia w ASO to mo瞠 by weso這. DPF wypala ci si regularnie, bo sterownik tak mu ka瞠 niezale積ie od stanu zapchania. Jak nie ma info z czujnika r騜nicy ci郾ie, to wypala regularnie w/g dystansu.
Ja musz pogada獝 macherem i go podpyta co o tym my郵i, mo瞠 jak jabolkg si ju wyspecjalizuje to do niego masowo na full servis wpadn (kolektor,egr,dpf,box). Mo輳 b璠zie rabat za hurt :yahoo:






szczerze m闚i帷 nie znam osobi軼ie diagnosty,kt鏎y sprawdzi豚y mi DPF ,a jak co to tylko po analizie spalin w闚czas zmienie stacje diagnostyczn (ale my郵 瞠 nie b璠zie to konieczne bo mam znajomego i nie robi mi problem闚).Moje zdanie jest takie ,瞠 jak autko teraz 鄉iga to co jeszcze kombinowa od prawie 6 ty km ani raz nie zapali si kluczyk, olej na bagnecie ok, a to 瞠 od czasu do czasu przykopci, to jest diesel . U mnie za wgranie nowego sowtu bez DPF bior 700 z + wywalenie filtra i wstawienie rurek.Jednak na razie o tym nie my郵 bo po co jak jest wszystko ok.

Edytowany przez mario1976, 19 sierpie 2010 - 07:24.

  • 0

#216 Lestat74

Lestat74
  • Forumowicz
  • 74 post闚
  • Dołączył:25 sty 2007
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:Tarnobrzeg
  • Wojew鏚ztwo:podkarpackie
  • Auto:By豉 VB 2,0 DTI jest VC 1.9 CDTI 171KM/405NM

Napisany 05 luty 2011 - 22:17

Witam,
Mario czy m鏬豚y da zna jak tam twoja modyfikacja DPF'a. Czy nadal to dzia豉?

Pzdr
  • 0

#217 DarkB

DarkB
  • Forumowicz
  • 32 post闚
  • Dołączył:15 gru 2010
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:Szczecin
  • Wojew鏚ztwo:zachodniopomorskie
  • Auto:Vectra 3.0 CDTI Z30DT

Napisany 09 luty 2011 - 22:28

Tez jestem ciekaw czy wszystko ok u mario, skoro mial by mi sie wypalac raz na 1300km to chyba nie jest tak zle, nie wiem jakie ksozta u mnie byly by wywalenia programowo dpf mam z30dt.
  • 0

#218 pawel-jaroslaw

pawel-jaroslaw
  • Forumowicz
  • 84 post闚
  • Dołączył:28 lis 2010
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:Jaros豉w
  • Wojew鏚ztwo:podkarpackie
  • Auto:GTS 1.9CDTI 150Km 2004

Napisany 10 luty 2011 - 18:03

mario zr鏏 jak mozesz prosty schemat w ktorym miejscach i do k康 sie przewierca貫s:D zamierzam wywali DPFa w moim aucie ale przed tym moze bym spr鏏owa tak przewierci jak ty i zobaczyc czy problemy moje z szarpaniem auta ust徙i :D
  • 0

#219 DarkB

DarkB
  • Forumowicz
  • 32 post闚
  • Dołączył:15 gru 2010
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:Szczecin
  • Wojew鏚ztwo:zachodniopomorskie
  • Auto:Vectra 3.0 CDTI Z30DT

Napisany 11 luty 2011 - 00:19

"Nie uszkadzając katalizatora" tzn w tej puszcze jeszcze coś jest? oprócz tego "suporeksu" jest coś co można uszkodzić?
No jestem naprawdę ciekaw, bo raz na 1300km, to czasami po prostu mogę sam op-comem mu zainicjować wypalenie i nie będzie problemu?


P.S

Szkoda że kolega coś zrobił i już za bardzo nie chce się pochwalić co i jak....

Edytowany przez DarkB, 12 luty 2011 - 22:39.

  • 0

#220 pawel-jaroslaw

pawel-jaroslaw
  • Forumowicz
  • 84 post闚
  • Dołączył:28 lis 2010
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:Jaros豉w
  • Wojew鏚ztwo:podkarpackie
  • Auto:GTS 1.9CDTI 150Km 2004

Napisany 16 luty 2011 - 18:26

witam, zrobiłem tak samo jak mario, ale od początku:

Miałem ten sam problem z dpf co mario. niby sie wypala i wszystko jest ok, ale po 700-800 kilometrach coraz częściej wywalało bład: "zbyt duza roznica cisnien miedzy DPF-em", jeździłem tak jeszzce kilkaset km, az sie wypalił DPF i było wszystko w porządku, ale 700km i sytuacja sie powtórzyła, podłączyłem pod kompa dalej błąd: "roznica cisnień..." a nasycenie DPF 45%. wiec sobie myśle ze szlak mnie trafi jeździć w trybie serwisowym kolejne kilkaset km, z reszta jest to nie korzystne dla silnika poniewaz spaliny nie maja gdzie ubywać wiec walą do EGR i do dolotu az bucha spalinami spod 1 klapki wirowej, nie wspomne juz ze mnie daewoo tico wyprzedzają na trasie. Pojechałem do znachora, ktory usuwa DPF-y. Gość mi mowi ze w moim aucie zaktualizowany jest sterownik przez ASO i nie da sie zmienic softu. kazał mi usunąc fizycznie DPF, kupić jakis emulator, i zgłosić sie do niego on to posklada i skasuje 1000zł. Twierdzi tez ze EGRa tez nie da sie wyłaczyć. Wiec ja wkur.... pojechalem do sklepu, kupilem wiertło 60cm długość, srednica 10 mm. wydarłem Wydech, Odkręciłem czujniki zeby nie uszkodzić, i nastepnie przewierciłem 4 otwory przez całą długość, wierciłem od miejsca w ktorym wydech łączy sie z złączą elastyczną, przez cały DPF. Nastepnie wszystko pozakręcałem odpaliłem poszła sadza z rury i jak narazie auto jeździ bez błedu, lepiej sie zbiera. Jedyny minus to przy agresywnej jeździe kopci na czarno. ale jadac normalnie nie dymi wcale, na jałowym biegu tez nie puszcza dymu. Całkowity koszt to 12zł - wiertło i godzina dłubaniny. jak narazie jestem zadowolony z operacji, jak sie cos zepsuje wtedy usune całkowicie dpfa i pojade na zgranie nowego oprogramowania lub załozenie emulatora.
Pozdrawiam

Edytowany przez pawel-jaroslaw, 16 luty 2011 - 18:31.

  • 0




0 u篡tkownik闚 czyta ten temat

0 u篡tkownik闚, 0 go軼i, 0 anonimowych u篡tkownik闚


Skin Designed By Duke_