Skocz do zawarto軼i

Vectra Klub Polska u篡wa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzie si wi璚ej. Aby usun望 t wiadomo嗆, prosz klikn望 w przycisk po prawej:    Akceptuje u篡cie cookie



Zdj璚ie
- - - - -

Jak odpowietrzyc uk豉d ch這dzenia


  • Prosz si zalogowa aby odpowiedzie
54 odpowiedzi na ten temat

#1 ssmmook

ssmmook
  • Forumowicz
  • 9 post闚
  • Dołączył:10 lut 2009
  • P貫:M篹czyzna
  • Wojew鏚ztwo:mazowieckie
  • Auto:Vektra B 2.0 DTI

Napisany 10 luty 2009 - 16:20

Witam.
Spu軼i貫m ostatnio p造n ch這dz帷y z uk豉du gdy wymienia貫m termostat. Po ponownym zalaniu okaza這 si 瞠 wesz這 mniej ni wyla貫m.
Czy uk豉d ch這dzenia w jaki spos鏏 si odpowietrza czy dzieje si to samoczynnie? Chodzi o vectre B 2.0 DTI. Z g鏎y dzi瘯i za pomoc. Pozdrawiam

Edytowany przez ssmmook, 10 luty 2009 - 16:21.

  • 0


#2 cichy117

cichy117
  • Forumowicz
  • 4198 post闚
  • Dołączył:03 lut 2008
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:Ostro喚ka
  • Wojew鏚ztwo:mazowieckie
  • Auto:vauxhal vb 2.5 v6 + lpg design edition

Napisany 10 luty 2009 - 16:31

Ja odpalam i czekam chwil, w razie potrzeby troch dolewam a p騧niej jad si przejecha 瞠by si rozgrza i jeszcze raz sprawdzam
  • 0

#3 nJaro

nJaro
  • Forumowicz
  • 369 post闚
  • Dołączył:17 sie 2008
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:Szczecin
  • Wojew鏚ztwo:zachodniopomorskie
  • Auto:VB X20DTH +

Napisany 10 luty 2009 - 16:52

robie to samo z wlaczonym ogrzewaniem na max - gdzies kiedys czytalem ze tak dobrze jak ogrzewanie jest na max bo plyn do nagrzewnicy jeszcze powinien zleciec, no i auto rozgrzac az sie wentyl wlaczy
  • 0

#4 ssmmook

ssmmook
  • Forumowicz
  • 9 post闚
  • Dołączył:10 lut 2009
  • P貫:M篹czyzna
  • Wojew鏚ztwo:mazowieckie
  • Auto:Vektra B 2.0 DTI

Napisany 11 luty 2009 - 14:24

dzi瘯i
Tak w豉郾ie zrobi
  • 0

#5 wityk

wityk
  • Klubowicz
  • 3606 post闚
  • Dołączył:01 maj 2006
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:Kwidzyn; Stargard Szczeci雟ki
  • Wojew鏚ztwo:zachodniopomorskie
  • Nr klubowy:360
  • Auto:Arosa 1.0 LPG '02; Signum 2.0T LPG '06
  • Oddzia VKP:Zachodniopomorski

Napisany 11 luty 2009 - 14:32

Zr鏏 tak jak pisze nJaro.
Max ogrzewanie
odkr璚ony korek od p造nu ch這dz帷ego
zostaw na ja這wym, niech si rozgrzeje do momentu w陰czenia wentylatora

na koniec uzupe軟ij brak
  • 0

#6 kamil_p

kamil_p
  • Forumowicz
  • 1346 post闚
  • Dołączył:11 lis 2004
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:Kutno
  • Wojew鏚ztwo:堯dzkie
  • Auto:Insignia 2.0CDTI 2009r.

Napisany 11 luty 2009 - 16:52

ja jeszcze sciska貫m gumowy w捫 陰cz帷y ch這dnice z silnikiem - wtedy szybciej ubywa這 p造nu ale tak naprawd to uk豉d odpowietrzy si dopiero po jakim tygodniu i ogrzewanie zacz窸o grza jak wcze郾iej.
  • 0


#7 nJaro

nJaro
  • Forumowicz
  • 369 post闚
  • Dołączył:17 sie 2008
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:Szczecin
  • Wojew鏚ztwo:zachodniopomorskie
  • Auto:VB X20DTH +

Napisany 12 luty 2009 - 01:22

fakt - sciskanie weza przyspiesza wypychanie powietrza z ukladu
  • 0

#8 zamela

zamela
  • Forumowicz
  • 1007 post闚
  • Dołączył:10 sty 2006
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:Pleszew
  • Wojew鏚ztwo:wielkopolskie
  • Auto:VB x20DTL Combi 97r/VB x18xe + BRC 96r

Napisany 03 marzec 2009 - 22:58

Ostatnio jad帷 na trasie zauwa篡貫m 瞠 cos dzieje sie ze wska幡ikiem tmp raz w gore raz w d鏊 az postanowilem zjechac i sprawdzic poziom plynu chlodz帷ego i okazalo sie ze zbiorniczek pusty wi璚 kupilem koncentrat , wla貫m litr + po速ora litra wody poczeka貫m az uk豉d sie odpowietrzy ale chyba do ko鎍a sie nie odp... bo czu貫m jakby w tym w瞛u od termostatu by這 powietrze.
Po przejechaniu kilkunastu km wszystko by這 OK ale po kilku dniach znowu jakby sie uk陰d zapowietrzy i nie wiem co jest przyczyn tego wszystkiego czy nie czasem uszczelka pod g這wica sko鎍zy豉 篡wot.

Wymiana uszczelki jaki to koszt ?
  • 0

#9 diablo

diablo

    Przewodnicz帷y Oddzia逝 UK

  • Klubowicz
  • 1445 post闚
  • Dołączył:23 lis 2008
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:Haughley-UK
  • Wojew鏚ztwo:UK
  • Nr klubowy:634
  • Auto:VB V6 Sri 1999
  • Oddzia VKP:UK,DE i zagranica

Napisany 04 marzec 2009 - 01:31

Ostatnio jad帷 na trasie zauwa篡貫m 瞠 cos dzieje sie ze wska幡ikiem tmp raz w gore raz w d鏊 az postanowilem zjechac i sprawdzic poziom plynu chlodz帷ego i okazalo sie ze zbiorniczek pusty wi璚 kupilem koncentrat , wla貫m litr + po速ora litra wody poczeka貫m az uk豉d sie odpowietrzy ale chyba do ko鎍a sie nie odp... bo czu貫m jakby w tym w瞛u od termostatu by這 powietrze.
Po przejechaniu kilkunastu km wszystko by這 OK ale po kilku dniach znowu jakby sie uk陰d zapowietrzy i nie wiem co jest przyczyn tego wszystkiego czy nie czasem uszczelka pod g這wica sko鎍zy豉 篡wot.

Wymiana uszczelki jaki to koszt ?


a czy Viki robi za soba zaslone dymna?
jesli tak to bedzie to uszczelka.
a jesli nie to nieszczelnosc ukladu
choc nie wykluczona rowniez uszczelka.
ale naj lepiej zaczynac od naj tanszych
tzn wlac naj lepiej plyn do chlodnicy
pojezdzic troche i pogladac chlodnice weze itp
czy nie pozostaly gdzies biale slady.

Edytowany przez diablo2204, 04 marzec 2009 - 01:32.

  • 0
Je郵i pomog貫m u篡j funkcji "PODZI艼OWA", to nic nie kosztuje a mo瞠 鈍iadczy o Twoim dobrym wychowaniu.

Vectra B made in diablo II tzn kolejna V6 w klubie :D

Dodany obrazek


#10 Piotreq

Piotreq
  • Moderator
  • 11122 post闚
  • Dołączył:24 lis 2006
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:υrso
  • Wojew鏚ztwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:506
  • Auto:wszystkomaj帷y Signum Z19DTH z nowym serduchem
  • Oddzia VKP:Mazowiecki

Napisany 04 marzec 2009 - 06:50

robie to samo z wlaczonym ogrzewaniem na max - gdzies kiedys czytalem ze tak dobrze jak ogrzewanie jest na max bo plyn do nagrzewnicy jeszcze powinien zleciec, no i auto rozgrzac az sie wentyl wlaczy

Absolutnie prawid這wo, dodam, 瞠by wentylator ustawi na 0...
W zasadzie podczas nagrzewania si silnika warto go przegazowywa, bo pompa wody zwi瘯sza swoje obroty i wzrasta ci郾ienie p造nu w uk豉dzie, a dzi瘯i temu wszystko trwa szybciej i dok豉dniej.
Uk豉d sam si odpowietrzy, przez korek. Po przeja盥盧e trzeba go dla pewno軼i poluzowa, reszta powietrza zleci ( kr鏒kie " pssyk "), je瞠li poziom w zbiorniczku obni篡 si to uzupe軟i i tyle. ;)

Ostatnio jad帷 na trasie zauwa篡貫m 瞠 cos dzieje sie ze wska幡ikiem tmp raz w gore raz w d鏊 az postanowilem zjechac i sprawdzic poziom plynu chlodz帷ego i okazalo sie ze zbiorniczek pusty wi璚 kupilem koncentrat , wla貫m litr + po速ora litra wody poczeka貫m az uk豉d sie odpowietrzy ale chyba do ko鎍a sie nie odp... bo czu貫m jakby w tym w瞛u od termostatu by這 powietrze.
Po przejechaniu kilkunastu km wszystko by這 OK ale po kilku dniach znowu jakby sie uk陰d zapowietrzy i nie wiem co jest przyczyn tego wszystkiego czy nie czasem uszczelka pod g這wica sko鎍zy豉 篡wot.

Wymiana uszczelki jaki to koszt ?

Musisz znale潭 przyczyn wycieku.
1. Je郵i woda idzie w wydech - mo瞠 by widoczny ( cho nie zawsze tak jest ) bia造 dym z rury wydechowej, a na pewno spaliny b璠 mia造 s這dkawy posmak.
2. Je郵i za woda b璠zie sz豉 w uk豉d olejowy to b璠zie si podnosi jego poziom, na korku wlewowym od spodu zrobi si ma, taka musztarda ( prawie dos這wnie ), na bagnecie w oleju b璠 oka wodne...
3. W przypadku, gdy ani 1. ani 2. jeszcze nie nast徙i造 to ciesz si ale natychmiast zlokalizuj wyciek p造nu. Albo kana albo podno郾ik, jeden siedzie w samochodzie i gazuje silnikiem a drugi pod spodem obserwuje mo磧iwe 郵ady wyciek闚, na przyk豉d po陰czenia w篹y z blokiem, p瘯ni璚ia samych w篹y ( ich kord闚 wewn皻rznych ), DOKxDNIE zobacz jak wygl康a ch這dnica cieczy 0 jej obrze瘸 oraz po陰czenie rdzenia z plastikiem, no i nagrzewnica oraz jej magistrala. Czy w 鈔odku nie czu zapachu p造nu ch這dniczego ? Czy po je寮zie, jak podniesiesz mask i nie wy陰czysz jeszcze silnika nie wydobywa si gdzie para wodna o takim dziwnym zapachu i posmaku ?
4. Zobacz jak zachowuje si termostat - by mo瞠 si przycina. Jak silnik si zagrzewa, wzrasta temperatura cieczy i ci郾ienie, przytkany termostat ( wk豉dka jest wymienna i kosztuje grosze - wymie dla pewno軼i ) dzia豉 jak tama na rzece, a nadmiar p造nu spowodowany wzrostem obj皻o軼i wydostaje si przez korek zbiorniczka wyr闚nawczego.
5. Sam korek te mo瞠 by wadliwy - na ten temat jest mn鏀two post闚 i uwag.

Reasumuj帷, je郵i to " uszczelka " to uszkodzenie mo瞠 dotyczy albo jej samej, albo p瘯ni璚ia kana逝 wodnego w samej g這wicy ( niestety lubi p瘯a, dlatego koniecznie trzeba j wpierw da na pr鏏 ci郾ieniow przed szlifem, aby nie robi 2 razy tego samego ), albo uszkodzenie jest w bloku ( przegrzanie silnika ).

Najpierw postaraj si zlokalizowa wyciek, by mo瞠 to tylko to ale nie bagatelizuj tego, zr鏏 to natychmiast, bo ubytek wody, zw豉szcza w takiej ilo軼i to z造 omen...

Edytowany przez Piotreq, 04 marzec 2009 - 07:11.

  • 0
Gdyby nie wady genetyczne Vectry nie by這by tego forum... uszanuj to !!!
DTI czy TDI, Turbo Diesel to za-je-bista sprawa...
Pomog貫m ???
Masz problem z samochodem ? Zapraszam do siebie : http://www.autobialoleka.pl

#11 diablo

diablo

    Przewodnicz帷y Oddzia逝 UK

  • Klubowicz
  • 1445 post闚
  • Dołączył:23 lis 2008
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:Haughley-UK
  • Wojew鏚ztwo:UK
  • Nr klubowy:634
  • Auto:VB V6 Sri 1999
  • Oddzia VKP:UK,DE i zagranica

Napisany 04 marzec 2009 - 13:55

Absolutnie prawid這wo, dodam, 瞠by wentylator ustawi na 0...
W zasadzie podczas nagrzewania si silnika warto go przegazowywa, bo pompa wody zwi瘯sza swoje obroty i wzrasta ci郾ienie p造nu w uk豉dzie, a dzi瘯i temu wszystko trwa szybciej i dok豉dniej.
Uk豉d sam si odpowietrzy, przez korek. Po przeja盥盧e trzeba go dla pewno軼i poluzowa, reszta powietrza zleci ( kr鏒kie " pssyk "), je瞠li poziom w zbiorniczku obni篡 si to uzupe軟i i tyle. ;)

Musisz znale潭 przyczyn wycieku.
1. Je郵i woda idzie w wydech - mo瞠 by widoczny ( cho nie zawsze tak jest ) bia造 dym z rury wydechowej, a na pewno spaliny b璠 mia造 s這dkawy posmak.
2. Je郵i za woda b璠zie sz豉 w uk豉d olejowy to b璠zie si podnosi jego poziom, na korku wlewowym od spodu zrobi si ma, taka musztarda ( prawie dos這wnie ), na bagnecie w oleju b璠 oka wodne...
3. W przypadku, gdy ani 1. ani 2. jeszcze nie nast徙i造 to ciesz si ale natychmiast zlokalizuj wyciek p造nu. Albo kana albo podno郾ik, jeden siedzie w samochodzie i gazuje silnikiem a drugi pod spodem obserwuje mo磧iwe 郵ady wyciek闚, na przyk豉d po陰czenia w篹y z blokiem, p瘯ni璚ia samych w篹y ( ich kord闚 wewn皻rznych ), DOKxDNIE zobacz jak wygl康a ch這dnica cieczy 0 jej obrze瘸 oraz po陰czenie rdzenia z plastikiem, no i nagrzewnica oraz jej magistrala. Czy w 鈔odku nie czu zapachu p造nu ch這dniczego ? Czy po je寮zie, jak podniesiesz mask i nie wy陰czysz jeszcze silnika nie wydobywa si gdzie para wodna o takim dziwnym zapachu i posmaku ?
4. Zobacz jak zachowuje si termostat - by mo瞠 si przycina. Jak silnik si zagrzewa, wzrasta temperatura cieczy i ci郾ienie, przytkany termostat ( wk豉dka jest wymienna i kosztuje grosze - wymie dla pewno軼i ) dzia豉 jak tama na rzece, a nadmiar p造nu spowodowany wzrostem obj皻o軼i wydostaje si przez korek zbiorniczka wyr闚nawczego.
5. Sam korek te mo瞠 by wadliwy - na ten temat jest mn鏀two post闚 i uwag.

Reasumuj帷, je郵i to " uszczelka " to uszkodzenie mo瞠 dotyczy albo jej samej, albo p瘯ni璚ia kana逝 wodnego w samej g這wicy ( niestety lubi p瘯a, dlatego koniecznie trzeba j wpierw da na pr鏏 ci郾ieniow przed szlifem, aby nie robi 2 razy tego samego ), albo uszkodzenie jest w bloku ( przegrzanie silnika ).

Najpierw postaraj si zlokalizowa wyciek, by mo瞠 to tylko to ale nie bagatelizuj tego, zr鏏 to natychmiast, bo ubytek wody, zw豉szcza w takiej ilo軼i to z造 omen...


mam mala uwage co do pkt 2
wszystko jest ok tylko ze ta "musztarda" moze pokazac sie rowniez jesli silnik nie jest dogrzany
a wszystko bedzie ok.
po za tym to zgadzam sie w pelni z Toba choc sam napisalem "troche" krotsza wersje(tak mi sie wydaje)

pzdr
  • 0
Je郵i pomog貫m u篡j funkcji "PODZI艼OWA", to nic nie kosztuje a mo瞠 鈍iadczy o Twoim dobrym wychowaniu.

Vectra B made in diablo II tzn kolejna V6 w klubie :D

Dodany obrazek


#12 ssmmook

ssmmook
  • Forumowicz
  • 9 post闚
  • Dołączył:10 lut 2009
  • P貫:M篹czyzna
  • Wojew鏚ztwo:mazowieckie
  • Auto:Vektra B 2.0 DTI

Napisany 07 marzec 2009 - 11:26

co zrobic gdy po wymianie termostatu silnik d逝go si grzeje i osi庵a raptem 85st. i nic wi璚ej
  • 0

#13 Mi造

Mi造
  • Moderator
  • 12984 post闚
  • Dołączył:11 lip 2005
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:Mi璠zyzdroje
  • Wojew鏚ztwo:zachodniopomorskie
  • Nr klubowy:225
  • Auto:VC 2,0T GTS Z20NET i LPG :)
  • Oddzia VKP:Zachodniopomorski

Napisany 07 marzec 2009 - 13:25

Silniki diesla dosy d逝go si nagrzewaj :(
ale mo瞠 kupi貫 najta雟zy zamiennik i jak to z zamiennikami bywa - dzia豉 jak chce ;)
Albo przek豉muje Ci czujnik temp. podaj帷y info na zegary.

Wentylator si w陰cza na ch這dnicy ?
przy jakiej temp. na zegarach ?
  • 0
Moja by豉 VB: VB 1,6 16V 120KM
.
Moja obecna VC: VC 2,0T 420Nm i 275 KM

#14 ssmmook

ssmmook
  • Forumowicz
  • 9 post闚
  • Dołączył:10 lut 2009
  • P貫:M篹czyzna
  • Wojew鏚ztwo:mazowieckie
  • Auto:Vektra B 2.0 DTI

Napisany 07 marzec 2009 - 14:23

nie doprowadzi貫m go do takiej temperatury 瞠by wentylator si za陰czy. nie chce si nagrzac do takiej temperatury
  • 0

#15 Piotreq

Piotreq
  • Moderator
  • 11122 post闚
  • Dołączył:24 lis 2006
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:υrso
  • Wojew鏚ztwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:506
  • Auto:wszystkomaj帷y Signum Z19DTH z nowym serduchem
  • Oddzia VKP:Mazowiecki

Napisany 07 marzec 2009 - 15:10

nie doprowadzi貫m go do takiej temperatury 瞠by wentylator si za陰czy. nie chce si nagrzac do takiej temperatury

Nie ma takiej mo磧iwo軼i, musi si zagrza do temperatury roboczej je郵i nie ma mrozu...
  • 0
Gdyby nie wady genetyczne Vectry nie by這by tego forum... uszanuj to !!!
DTI czy TDI, Turbo Diesel to za-je-bista sprawa...
Pomog貫m ???
Masz problem z samochodem ? Zapraszam do siebie : http://www.autobialoleka.pl

#16 Mi造

Mi造
  • Moderator
  • 12984 post闚
  • Dołączył:11 lip 2005
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:Mi璠zyzdroje
  • Wojew鏚ztwo:zachodniopomorskie
  • Nr klubowy:225
  • Auto:VC 2,0T GTS Z20NET i LPG :)
  • Oddzia VKP:Zachodniopomorski

Napisany 07 marzec 2009 - 16:41

Nie ma takiej mo磧iwo軼i, musi si zagrza do temperatury roboczej je郵i nie ma mrozu...

Dok豉dnie tak :)
  • 0
Moja by豉 VB: VB 1,6 16V 120KM
.
Moja obecna VC: VC 2,0T 420Nm i 275 KM

#17 ssmmook

ssmmook
  • Forumowicz
  • 9 post闚
  • Dołączył:10 lut 2009
  • P貫:M篹czyzna
  • Wojew鏚ztwo:mazowieckie
  • Auto:Vektra B 2.0 DTI

Napisany 08 marzec 2009 - 12:27

Nie ma takiej mo磧iwo軼i, musi si zagrza do temperatury roboczej je郵i nie ma mrozu...

no powinien ale nie grzeje si. Dodam 瞠 jak stoi to temperatura si nie podnosi a bywa i tak 瞠 spada
  • 0

#18 Mi造

Mi造
  • Moderator
  • 12984 post闚
  • Dołączył:11 lip 2005
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:Mi璠zyzdroje
  • Wojew鏚ztwo:zachodniopomorskie
  • Nr klubowy:225
  • Auto:VC 2,0T GTS Z20NET i LPG :)
  • Oddzia VKP:Zachodniopomorski

Napisany 08 marzec 2009 - 12:37

To wygl康a na uszkodzony termostat.
  • 0
Moja by豉 VB: VB 1,6 16V 120KM
.
Moja obecna VC: VC 2,0T 420Nm i 275 KM

#19 nJaro

nJaro
  • Forumowicz
  • 369 post闚
  • Dołączył:17 sie 2008
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:Szczecin
  • Wojew鏚ztwo:zachodniopomorskie
  • Auto:VB X20DTH +

Napisany 08 marzec 2009 - 12:42

mam to samo - na postoju zim temperatura spada do 80 stopni, podczas jazdy miejskiej trzyma oko這 90
termostat wymieniony razem z czujnikiem temp.
przek豉ma raczej nie ma bo op-com pokazuje prawie to samo co zegary
  • 0

#20 Mi造

Mi造
  • Moderator
  • 12984 post闚
  • Dołączył:11 lip 2005
  • P貫:M篹czyzna
  • Sk康:Mi璠zyzdroje
  • Wojew鏚ztwo:zachodniopomorskie
  • Nr klubowy:225
  • Auto:VC 2,0T GTS Z20NET i LPG :)
  • Oddzia VKP:Zachodniopomorski

Napisany 08 marzec 2009 - 12:47

mam to samo - na postoju zim temperatura spada do 80 stopni, podczas jazdy miejskiej trzyma oko這 90

Ale to w czasie mroz闚 - a nie teraz ?
  • 0
Moja by豉 VB: VB 1,6 16V 120KM
.
Moja obecna VC: VC 2,0T 420Nm i 275 KM




0 u篡tkownik闚 czyta ten temat

0 u篡tkownik闚, 0 go軼i, 0 anonimowych u篡tkownik闚


Skin Designed By Duke_