Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
* * * * * 3 głosów

Wymiana gum stabilizatora tylnego


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
192 odpowiedzi na ten temat

#21 lukaszek

lukaszek
  • Forumowicz
  • 22 postów
  • Dołączył:18 gru 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lublin (urodzony w Sandomierzu)
  • Województwo:lubelskie
  • Auto:Zafira A 2.0 DTI '01

Napisany 18 marzec 2009 - 22:00

wymieniał ktoś te gumy nie robiąc tego na kanale lub podnosniku tylko normalnie zdjęte kolo + lewarek ???

ja tak robiłem :huh: i to bez kobyłek (tylko 2 lewarki miałem dla zabezpieczenia) zobacz zdjęcia które wstawiłem na serwer parę postów wyżej
  • 0


#22 jacol_m10

jacol_m10
  • Forumowicz
  • 206 postów
  • Dołączył:16 lis 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:wielkopolska - dolny śląsk
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:VW GOLF II

Napisany 19 marzec 2009 - 19:44

Może się komuś przyda
numery i rozmiary gum tył V-B
o4 44 153 - 15mm
04 44 200 - 16mm
04 44 201 - 17mm
04 44 159 - 18mm

numery i rozmiary gum przód
03 50 130 - 16mm
03 50 080 - 17mm
  • 0

#23 Jenot

Jenot
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • Dołączył:20 kwi 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:śląskie
  • Auto:A4, T4 ,

Napisany 19 marzec 2009 - 19:49

Może się komuś przyda
numery i rozmiary gum tył V-B
o4 44 153 - 15mm
04 44 200 - 16mm
04 44 201 - 17mm
04 44 159 - 18mm 2.0 diesel combi u mnie :)

numery i rozmiary gum przód
03 50 130 - 16mm
03 50 080 - 17mm

Uważam że powinno być podpięte , w temacie zawieszenia .

Edytowany przez Jenot, 19 marzec 2009 - 19:49.

  • 0
Dodany obrazek
szanuję tych co szanują mnie...

#24 XPIHb

XPIHb
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Dołączył:15 wrz 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:suwałki
  • Województwo:podlaskie
  • Auto:vectra b

Napisany 21 kwiecień 2009 - 21:23

Witam,
Przyszedł czas wymiany gum stabilizatora .



witam
posiadam VB 98 przedlifta i też mi tłucze na "zadku"
do mojej wchodzą 17
mam także zamiar wymienić gumy
mam rozumieć że 1 komplet (2 gumy) wystarczą na wymianę kompletu gum z tyłu?
jeszcze tam nie zaglądałem to nie mam orietacji ile potrzeba

Edytowany przez zubek73, 21 kwiecień 2009 - 21:52.
nie cytuj całych postów - masz opcję "cytuj zaznaczony tekst" - usuwam / zubek

  • 0

#25 lukaszek

lukaszek
  • Forumowicz
  • 22 postów
  • Dołączył:18 gru 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lublin (urodzony w Sandomierzu)
  • Województwo:lubelskie
  • Auto:Zafira A 2.0 DTI '01

Napisany 21 kwiecień 2009 - 21:49

mam rozumieć że 1 komplet (2 gumy) wystarczą na wymianę kompletu gum z tyłu?
jeszcze tam nie zaglądałem to nie mam orietacji ile potrzeba

tak
  • 0

#26 zubek

zubek
  • Moderator
  • 23316 postów
  • Dołączył:29 lip 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:WWL
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:300
  • Auto:VC/03/Y22DTR/SW
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 21 kwiecień 2009 - 21:50

mam rozumieć że 1 komplet (2 gumy) wystarczą na wymianę kompletu gum z tyłu?

dobrze kombinujesz
  • 0

#27 pagaj4

pagaj4
  • Forumowicz
  • 162 postów
  • Dołączył:23 wrz 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:vectra B 2,2 DTI r. prod. 2001,

Napisany 22 kwiecień 2009 - 07:54

dla sprawniejszego montazu dobrze jest tez te okragłe łby śrub zpiłowac tak aby powstały 2 równiległe krawędzie aby móc przytrzymać śrubę przy skręcaniu całości (ciężko jest po wymianie gumy złapać nakretka pierwszy zwój na śrubie bo śruba sie obraca)
  • 0

#28 XPIHb

XPIHb
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Dołączył:15 wrz 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:suwałki
  • Województwo:podlaskie
  • Auto:vectra b

Napisany 22 kwiecień 2009 - 08:42

wielkie dzieki za pomoc
co kilka głów to nie jadna
no to do roboty
dam znac czy wymiana pomogła
czy też trzeba będzie tuleje wymieniać
dzi :rolleyes:

Załączone pliki


  • 0

#29 Mos

Mos
  • Forumowicz
  • 130 postów
  • Dołączył:19 sty 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:warszawa/ursus
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:VB 2.2DTI Kombi Zender Edition 2002

Napisany 22 kwiecień 2009 - 09:06

Ja jestem po wymianie gum. Niestety dalej skrzypi cały tył więc w następnej kolejności wymiana tulej. Zdziwiłem się troche bo do mojego motoru powinny wchodzić 18mm (i takie też kupiłem) a wcześniej były 17mm :o
  • 0

#30 lukaszek

lukaszek
  • Forumowicz
  • 22 postów
  • Dołączył:18 gru 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lublin (urodzony w Sandomierzu)
  • Województwo:lubelskie
  • Auto:Zafira A 2.0 DTI '01

Napisany 22 kwiecień 2009 - 11:16

dla sprawniejszego montazu dobrze jest tez te okragłe łby śrub zpiłowac[..]bo śruba sie obraca

ja złapałem dla odmiany śrubę w imadle, wd40 zapsikałem i potem zakręcam śrubę kluczem - odkręcam - zakręcam.. itd aż się będzie bez oporów palcami dała kręcić do końca. Druga sprawa że przy śrubie są ząbki zabezpieczające przed kręceniem się okrągłych łbów dlatego warto wybić lekko młotkiem śrubę przy demontażu

W moim były 15stki gumy ('98 1.6 16V sedan)
  • 0

#31 pagaj4

pagaj4
  • Forumowicz
  • 162 postów
  • Dołączył:23 wrz 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:vectra B 2,2 DTI r. prod. 2001,

Napisany 22 kwiecień 2009 - 11:32

w moim przypadku rozmiar gumy tez był inny w katalogu i inny w samochodzie, dlatego najlepiej wejść pod samochód i zmierzyć średnicę stabilizatora suwmiarką, wtedy przy zakupie uwzgledniona zostanie tez faktyczna średnica stabilizatora wraz z jego zuzyciem.
  • 0

#32 Mos

Mos
  • Forumowicz
  • 130 postów
  • Dołączył:19 sty 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:warszawa/ursus
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:VB 2.2DTI Kombi Zender Edition 2002

Napisany 22 kwiecień 2009 - 11:37

w moim przypadku rozmiar gumy tez był inny w katalogu i inny w samochodzie, dlatego najlepiej wejść pod samochód i zmierzyć średnicę stabilizatora suwmiarką, wtedy przy zakupie uwzgledniona zostanie tez faktyczna średnica stabilizatora wraz z jego zuzyciem.

ja swój mierzyłem i było 18mm więc się zdziwiłem, że gumy które tam siedziały miały 17mm ;)
  • 0

#33 jacol_m10

jacol_m10
  • Forumowicz
  • 206 postów
  • Dołączył:16 lis 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:wielkopolska - dolny śląsk
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:VW GOLF II

Napisany 22 kwiecień 2009 - 18:31

ja swój mierzyłem i było 18mm więc się zdziwiłem, że gumy które tam siedziały miały 17mm ;)


Ja tak zawsze robiłem jak był wyrobiony stabilizator, zakładałem o rozmiar mniejsze żeby dłużej wytrzymywały ale tylko wtedy kiedy po założeniu wymiarowych gum na stabilizator było widać, że jest za luźno. Dlatego też podałem numery i wymiary gum żeby można było taki myk zrobić. :D
  • 0

#34 Mos

Mos
  • Forumowicz
  • 130 postów
  • Dołączył:19 sty 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:warszawa/ursus
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:VB 2.2DTI Kombi Zender Edition 2002

Napisany 22 kwiecień 2009 - 18:48

Może się komuś przyda
numery i rozmiary gum tył V-B
o4 44 153 - 15mm
04 44 200 - 16mm
04 44 201 - 17mm
04 44 159 - 18mm

numery i rozmiary gum przód
03 50 130 - 16mm
03 50 080 - 17mm

warto jeszcze dodać tę pozycję:
03-50-086 - 18mm przód
  • 0

#35 XPIHb

XPIHb
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Dołączył:15 wrz 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:suwałki
  • Województwo:podlaskie
  • Auto:vectra b

Napisany 08 maj 2009 - 20:08

witam
no i już jestem po wymianie gum stabilizatora
w autku cicho i przytulnie, zero stuków, puków
i "efektu rozsypanych ziemniaków"
za 50 zyla z robocizną
wiec tuleje będą musiały jeszcze poczekać
dzieki wszystkim którzy się do tego przyczynili
  • 0

#36 buga58

buga58
  • Forumowicz
  • 6 postów
  • Dołączył:05 cze 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:świętokrzyskie
  • Auto:Vectra B

Napisany 05 czerwiec 2009 - 12:05

Cholera , a ja wlasnie wczoraj wymieniłem i jak sie okazalo niepotrzebnie 4 szt. tulejek pływających za ...sluchajcie 450 zł.Same tulejki kosztowały 350zl. Zadowolony , wsiadłem do wozu i nagle rozczarowanie....wymiana nic nie pomogła. Stuki nadal słychac z tyłu i jak mówi kolega odgłosy ziemniaków-haha. Szkoda ze wczesniej nie odszukałem tego forum.Zacząłbym własnie od wymiany gum. Ale zasugerowałem sie uwagami diagnosty,że tuleje trzeba wymienic.Ech...szkoda mi tych pieniedzy bo widać tamte oryginalne tulejki były ok.Pozdrawiam wszystkich forumowiczów:)

Edytowany przez buga58, 05 czerwiec 2009 - 12:07.

  • 0

#37 adamos1987

adamos1987
  • Forumowicz
  • 141 postów
  • Dołączył:06 kwi 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:vectra b DTI 16V

Napisany 05 czerwiec 2009 - 17:15

Pomózcie koledzy bo nie dostałem zadnej odpowiedzi od was, taka zagadka...od pewnego czasu przy wolnych prędkościach i jeździe po dołkach coś nieustannie stuka jakby z przodu jakby z tyłu i chust wie co to.....pojechałem na diagnostykę na sprawdzenie....wjechałem na trzepaki i majster powiedział, że zawieszenie jest w super stanie (użyteczność amorków jeszcze 78%) jak nowe, zadnych luzów, żadnego stukania nie słychać, nawet sam wszedłem zobaczyć i nic cisza.....wszystko sztywne.....zauważył ze tłumik luźno chodzi i to on stuka znaczy obija sie o podłoge od spodu i wydaje takie dzwięki.....wiec kazał wymienic gumy podtrzymujące tłumik....wymieniłem i tu zagadka.....NIC NIE POMOGŁO JAK STUKAŁO PUKAŁO TAK ZOSTAŁO....co to jest??????będe wdzięczny za odpowiedz i wasze rady Koledzy. Może to te gumy stabilizatora (są nowe założone 18mm,m moze taśma obkleić jeszcze drążek) są jeszcze są za lużźno i tak puka coś jeszcze....PANOWIE CO TO MOZE BYC ZA STUKANIE

Edytowany przez adamos1987, 05 czerwiec 2009 - 17:16.

  • 0

#38 Blitz

Blitz
  • Forumowicz
  • 87 postów
  • Dołączył:27 sie 2006
  • Skąd:mazowsze

Napisany 05 czerwiec 2009 - 18:08

Pomózcie koledzy bo nie dostałem zadnej odpowiedzi od was, taka zagadka...od pewnego czasu przy wolnych prędkościach i jeździe po dołkach coś nieustannie stuka jakby z przodu jakby z tyłu i chust wie co to.....pojechałem na diagnostykę na sprawdzenie....wjechałem na trzepaki i majster powiedział, że zawieszenie jest w super stanie (użyteczność amorków jeszcze 78%) jak nowe, zadnych luzów, żadnego stukania nie słychać, nawet sam wszedłem zobaczyć i nic cisza.....wszystko sztywne.....zauważył ze tłumik luźno chodzi i to on stuka znaczy obija sie o podłoge od spodu i wydaje takie dzwięki.....wiec kazał wymienic gumy podtrzymujące tłumik....wymieniłem i tu zagadka.....NIC NIE POMOGŁO JAK STUKAŁO PUKAŁO TAK ZOSTAŁO....co to jest??????będe wdzięczny za odpowiedz i wasze rady Koledzy. Może to te gumy stabilizatora (są nowe założone 18mm,m moze taśma obkleić jeszcze drążek) są jeszcze są za lużźno i tak puka coś jeszcze....PANOWIE CO TO MOZE BYC ZA STUKANIE


Może majster dobrze kombinuje, jeśli to nic z zawieszenia, to czesto w tym miejscu stuka osłona tłumika środkowego.
  • 0

#39 lukaszek

lukaszek
  • Forumowicz
  • 22 postów
  • Dołączył:18 gru 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lublin (urodzony w Sandomierzu)
  • Województwo:lubelskie
  • Auto:Zafira A 2.0 DTI '01

Napisany 06 czerwiec 2009 - 08:52

ze tłumik luźno chodzi i to on stuka znaczy obija sie o podłoge od spodu i wydaje takie dzwięki.....wiec kazał wymienic gumy podtrzymujące tłumik....wymieniłem i tu zagadka.....NIC NIE POMOGŁO JAK STUKAŁO PUKAŁO TAK ZOSTAŁO


Adamos mi też się wydawało że to tłumik - ja obstawiam na gumy - nowe koszt parę złotych - zmierz suwmiarką i lepiej nie kombinować z taśmą, albo wejdź pod samochód, złap za drążek i szarnpnij - ja tak wykryłem u siebie to tłuczenie ziemniaczane

Edytowany przez lukaszek, 06 czerwiec 2009 - 08:54.

  • 0

#40 Novertis

Novertis
  • Forumowicz
  • 69 postów
  • Dołączył:27 gru 2008
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:vectra b 1.8 x18xe1

Napisany 06 czerwiec 2009 - 15:43

mam pytanie związane z wyglądem gum.jak wyglądają zużyte gumy, coś mi z tyłu nawala i nie moge ustalic co.Wymienione tuleje pływające, wzdłużne.gumy wyglądają na ok więc nie wiem czy szarpac mechanika do tego.Samemu nie dam rady zrobić bo nie mam gdzie.
Pozradzcie co i jak
  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_