Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

Opel Vectra C - 1,9 CDTI 150KM czy 120KM


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
5 odpowiedzi na ten temat

#1 !Tommy

!Tommy
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Dołączył:21 sty 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Sosnowiec
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Opel Vectra C 1.9CDTI 150PS

Napisany 21 styczeń 2009 - 11:02

tak jak w temacie. zastanawiam się nad Vectrą C z silnikiem 1,9 CDTI
są 2 wersje które mnie interesują 150 i 120 KM

słyszałem, lecz nie z pewnego źródła, że w tej 150 KM wadą jest jakaś guma przy sprzęgle, a natomiast tej wady nie ma w wersji 120 KM


Czy ktoś z Was posiada ten samochód z takim silnikiem ??

Ogólnie na co zwracać uwagę, jakie wady ma ten samochód itp ??


pozdrawiam


EDIT by jabolkg

Temat przeniosłem do bardziej odpowiedniego działu. Przy okazji szukajka może odpowiedzieć na wiele twoich pytań.



#2 jabolkg

jabolkg
  • Klubowicz
  • 7860 postów
  • Dołączył:26 paź 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kamienna Góra, Krzeszów
  • Województwo:dolnośląskie
  • Nr klubowy:465
  • Auto:VC 1.9 Kombi Klekot, KIA Sorento CRDI Honda CBR

Napisany 21 styczeń 2009 - 11:31

Co prawda było już dość sporo o tym silniku, ale można podsumowac juz konkretnie.

Silnik 120KM to jednostka ośmiozaworowa dużo prostsza od 150KM więc i osprzęt silnika teoretycznie powinien mniej się psuć za to kosztem osiągów
Silnik 150KM to przede wszystkim zmieniona głowica, która ma 16 zaworów i sławne klapy wirowe, których nastawnik do rocznika 2007 był zbudowany wadliwie i wyrabiał sie po jakimś czasie. Problem polegał na tym, że samego nastawnika nie można wymienić więc wiąże się to z wymianą całego kolektora. Z drugiej strony już podobno ktoś na angielskim forum VC przedstawił patent regeneracji przy pomocy ... plastikowej nóżki od mebli :D Sam jeszcze tego patentu nie widziałem.


Obydwa mają też typowe usterki dla VC które na pewno wynajdziesz klikając TUTAJ

Poza tym zmora każdego diesla nie tylko oplowskiego czyli koło dwumasowe, ale niestety nikt jeszcze nic mądrego nie wymyślił na przeniesienie potężnych momentów obrotowych generowanych przez współczesne diesle więc trzeba się z tym chwilowo pogodzić.
W sprawie koła dwumasowego znowu z tego co wiem wymiana w wersji 150KM jest tańsza.
Było BMW 318, opel kadet 1.3, opel astra 1.8, opel vectraB V6 a teraz VC turbo kombi klekot CDTI :) jednym słowem fan opla od lat

Dodany obrazek

Naród wspaniały, tylko ludzie ch^&e (Józef Piłsudski)

Regeneracja kolektorów 1,9 CDTI 150KM o szczegóły pytać na PW Strona o kolektorach CDTI Kliknij


#3 kberest

kberest
  • Przyjaciel VKP
  • 2180 postów
  • Dołączył:03 lis 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:Insignia A20DTH (sedan)

Napisany 21 styczeń 2009 - 11:42

sławne klapy wirowe, których nastawnik do rocznika 2007 był zbudowany wadliwie i wyrabiał sie po jakimś czasie. Problem polegał na tym, że samego nastawnika nie można wymienić więc wiąże się to z wymianą całego kolektora. Z drugiej strony już podobno ktoś na angielskim forum VC przedstawił patent regeneracji przy pomocy ... plastikowej nóżki od mebli :D Sam jeszcze tego patentu nie widziałem.

Plastikowa, miękka podkładka o średnicy otworu około 3-4mm. Drugi dzień jeżdżę na zregenerowanej listwie, póki co jest ok :)

#4 jabolkg

jabolkg
  • Klubowicz
  • 7860 postów
  • Dołączył:26 paź 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kamienna Góra, Krzeszów
  • Województwo:dolnośląskie
  • Nr klubowy:465
  • Auto:VC 1.9 Kombi Klekot, KIA Sorento CRDI Honda CBR

Napisany 21 styczeń 2009 - 11:54

Plastikowa, miękka podkładka o średnicy otworu około 3-4mm. Drugi dzień jeżdżę na zregenerowanej listwie, póki co jest ok :)

Foty i porada bo będzie bite i podkabluję do v-ce szefa technicznego :P
Było BMW 318, opel kadet 1.3, opel astra 1.8, opel vectraB V6 a teraz VC turbo kombi klekot CDTI :) jednym słowem fan opla od lat

Dodany obrazek

Naród wspaniały, tylko ludzie ch^&e (Józef Piłsudski)

Regeneracja kolektorów 1,9 CDTI 150KM o szczegóły pytać na PW Strona o kolektorach CDTI Kliknij


#5 kberest

kberest
  • Przyjaciel VKP
  • 2180 postów
  • Dołączył:03 lis 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:Insignia A20DTH (sedan)

Napisany 21 styczeń 2009 - 11:59

Foty i porada bo będzie bite i podkabluję do v-ce szefa technicznego :P

Foty są, porada będzie.

#6 !Tommy

!Tommy
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Dołączył:21 sty 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Sosnowiec
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Opel Vectra C 1.9CDTI 150PS

Napisany 21 styczeń 2009 - 12:18

ok dzieki na odpowiedzi. poszukam w szukajce jeszcze na ten temat. pozdrawiam




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_