Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
* * * * * 6 głosów

Kolektor dolotowy 1.9 CDTI Z19DTH 150KM


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
3294 odpowiedzi na ten temat

#1461 artuszko

artuszko
  • Forumowicz
  • 15 postów
  • Dołączył:12 wrz 2012
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Krakow
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:Opel Vectra C 1.9 CDTI 150KM

Napisany 06 styczeń 2013 - 19:44

Jak można sprawdzić czy kolektor jest zepsuty? wyskakują jakies błędy na op-comie?
  • 0


#1462 Piotreq

Piotreq
  • Moderator
  • 11607 postów
  • Dołączył:24 lis 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łorsoł
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:506
  • Auto:wszystkomający Signum Z19DTH z nowym serduchem
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 06 styczeń 2013 - 19:52

Jeśli się uwali siłownik klap albo czujnik ciśnienia jest zasmołowany to tak...
To czuć wyraźnie podczas jazdy, nie musi być żadnych błędów...
  • 0
Gdyby nie wady genetyczne Vectry nie byłoby tego forum... uszanuj to !!!
DTI czy TDI, Turbo Diesel to za-je-bista sprawa...
Pomogłem ???
Masz problem z samochodem ? Zapraszam do siebie : http://www.autobialoleka.pl

#1463 artuszko

artuszko
  • Forumowicz
  • 15 postów
  • Dołączył:12 wrz 2012
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Krakow
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:Opel Vectra C 1.9 CDTI 150KM

Napisany 06 styczeń 2013 - 21:42

Dzieki za info! a dokładnie podczas jazdy jakie są objawy?

  • 0

#1464 Piotreq

Piotreq
  • Moderator
  • 11607 postów
  • Dołączył:24 lis 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łorsoł
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:506
  • Auto:wszystkomający Signum Z19DTH z nowym serduchem
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 06 styczeń 2013 - 22:01

Będzie się dławił, tracił moc, może się źle zbierać w całym przedziale obrotów... Może śmierdzieć spalinami spod maski (osłona silnika), zazwyczaj towarzyszą temu dziwne odgłosy pracy silnika. Oczywiście kiedy kolektor jest już w totalnej rozsypce.
Nadweręża się także turbina i jeśli się zbagatelizuje uszkodzenia kolektora to odbija się to zazwyczaj czkawką...
  • 0
Gdyby nie wady genetyczne Vectry nie byłoby tego forum... uszanuj to !!!
DTI czy TDI, Turbo Diesel to za-je-bista sprawa...
Pomogłem ???
Masz problem z samochodem ? Zapraszam do siebie : http://www.autobialoleka.pl

#1465 jabolkg

jabolkg
  • Klubowicz
  • 7860 postów
  • Dołączył:26 paź 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kamienna Góra, Krzeszów
  • Województwo:dolnośląskie
  • Nr klubowy:465
  • Auto:VC 1.9 Kombi Klekot, KIA Sorento CRDI Honda CBR

Napisany 07 styczeń 2013 - 10:00

Najbardziej widoczny objaw uwalonego kolektor to uwalona listwa, która widać zaraz po zdjęciu pokrywy silnika ;) W czasie jazdy tak jak napisał Piotreq


Widzę, że robi się coraz więcej spawaczy amatorów inwestycja w inwertera chwilka zajęć praktycznych i już można wciskać ludziom, że zaspawane klapy to to samo co sprawne klapy :dash: Później ludzie wydzwaniają i pytają czy jestem w stanie to dziadostwo rozwiercić i znowu wstawić klapy. Już mi się nawet nie chce poruszać tematu zasadności występowania pewnych elementów osprzętu silnika bo zaczyna to przypominać dyskusje o wyższości świąt wielkanocnych nad świętami bożego narodzenia, szczęśliwie, jeszcze trochę myślących zostało ;)
  • 0
Było BMW 318, opel kadet 1.3, opel astra 1.8, opel vectraB V6 a teraz VC turbo kombi klekot CDTI :) jednym słowem fan opla od lat

Dodany obrazek

Naród wspaniały, tylko ludzie ch^&e (Józef Piłsudski)

Regeneracja kolektorów 1,9 CDTI 150KM o szczegóły pytać na PW Strona o kolektorach CDTI Kliknij


#1466 artuszko

artuszko
  • Forumowicz
  • 15 postów
  • Dołączył:12 wrz 2012
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Krakow
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:Opel Vectra C 1.9 CDTI 150KM

Napisany 07 styczeń 2013 - 11:11

Możecie polecić dobrego mechanika co dobrze zna temat kolektorów w Krakowie lub okolicach?
  • 0

#1467 jabolkg

jabolkg
  • Klubowicz
  • 7860 postów
  • Dołączył:26 paź 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kamienna Góra, Krzeszów
  • Województwo:dolnośląskie
  • Nr klubowy:465
  • Auto:VC 1.9 Kombi Klekot, KIA Sorento CRDI Honda CBR

Napisany 07 styczeń 2013 - 14:02

Skocz do Redmana do Rybnika
  • 0
Było BMW 318, opel kadet 1.3, opel astra 1.8, opel vectraB V6 a teraz VC turbo kombi klekot CDTI :) jednym słowem fan opla od lat

Dodany obrazek

Naród wspaniały, tylko ludzie ch^&e (Józef Piłsudski)

Regeneracja kolektorów 1,9 CDTI 150KM o szczegóły pytać na PW Strona o kolektorach CDTI Kliknij


#1468 maher

maher
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Dołączył:05 lip 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Sosnowiec
  • Województwo:śląskie
  • Auto:vectra c

Napisany 07 styczeń 2013 - 19:57

Kolego a co te klapy powodują (jak są) bo jestem bardzo ciekaw?
  • 0

#1469 Piotreq

Piotreq
  • Moderator
  • 11607 postów
  • Dołączył:24 lis 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łorsoł
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:506
  • Auto:wszystkomający Signum Z19DTH z nowym serduchem
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 07 styczeń 2013 - 20:10

... powodują zawirowania powietrza w kolektorze ssącym. Nie ma to wpływu na moc silnika (pośrednio) lecz na wymogi ekologiczne czyli normy emisji spalin (Euro4). Dzięki temu lepiej spala się mieszanka oraz powstaje mniej cząstek sadzy i popiołu...
To tak w skrócie...
  • 0
Gdyby nie wady genetyczne Vectry nie byłoby tego forum... uszanuj to !!!
DTI czy TDI, Turbo Diesel to za-je-bista sprawa...
Pomogłem ???
Masz problem z samochodem ? Zapraszam do siebie : http://www.autobialoleka.pl

#1470 maher

maher
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Dołączył:05 lip 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Sosnowiec
  • Województwo:śląskie
  • Auto:vectra c

Napisany 07 styczeń 2013 - 20:14

Ok dzięki,niedługo mam przegląd i poproszę diagnostę o sprawdzenie spalin zobaczę co powie.
  • 0

#1471 Trinity

Trinity
  • Forumowicz
  • 236 postów
  • Dołączył:31 sie 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:dyszel i 150 kuni

Napisany 07 styczeń 2013 - 21:45

Widzę, że robi się coraz więcej spawaczy amatorów inwestycja w inwertera chwilka zajęć praktycznych i już można wciskać ludziom, że zaspawane klapy to to samo co sprawne klapy :dash: Później ludzie wydzwaniają i pytają czy jestem w stanie to dziadostwo rozwiercić i znowu wstawić klapy. Już mi się nawet nie chce poruszać tematu zasadności występowania pewnych elementów osprzętu silnika bo zaczyna to przypominać dyskusje o wyższości świąt wielkanocnych nad świętami bożego narodzenia, szczęśliwie, jeszcze trochę myślących zostało ;)

Zgadzam się z Tobą. Też stwierdziłem, że dyskusja o tym nie ma sensu. Choć ja jestem zwolenikiem wywalania tego wynalazku co też u siebie uczyniłem.
  • 0

#1472 zbigos74

zbigos74
  • Klubowicz
  • 4270 postów
  • Dołączył:08 paź 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kłodzko obecnie Wawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:1044
  • Auto:VC GTS 2.2DTI MY2003,Corsa D 1,3CDTI MY2008
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 08 styczeń 2013 - 17:13

Widzę, że robi się coraz więcej spawaczy amatorów inwestycja w inwertera chwilka zajęć praktycznych i już można wciskać ludziom, że zaspawane klapy to to samo co sprawne klapy Później ludzie wydzwaniają i pytają czy jestem w stanie to dziadostwo rozwiercić i znowu wstawić klapy

wszystko jest fajnie, ale co zrobić z ludźmi, którzy wydzwaniają bo mają założony kolektor regenerowany i po pół roku zaczyna puszczać olej? kazać wszystkim turbiny regenerować? czy wciskać kit że tak ma być? a może winny jest mechanik, który wymieniał kolektor?
a może jeszcze mówić ludziom, którzy mają wirusy, że wymiana i tak nie ma sensu bo za chwilę zacznie puszczać

coś tu chyba jest nie tak, prawda?
  • 0

Programowanie TECH2 - aktualizacja sterowników silnika, Elobau out, aktualizacja softu UWA itp.
Modyfikacja kolektorów dolotowych 1.9cdti 150KM (zaślepianie, wymiana)
Mody mechaniczne (wymiana hamulców, regeneracja zacisków), mechanika ogólna, rozrządy.
Wykonuję swapy silników. Montaż, serwis WEBASTO, EBERSPACHER.
Kontakt na PW, lub tel. 604150592. Zapraszam


#1473 krystian8

krystian8
  • Forumowicz
  • 514 postów
  • Dołączył:23 paź 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:zielona góra / uk portsmouth
  • Województwo:lubuskie
  • Auto:zafira b 150 - brak egr, dpf, klap wirowych

Napisany 08 styczeń 2013 - 19:16

Bo kazdy jest przekonany że po wymianie dłuższy czas bedzie spokój , a tak nie jest
Ludzie wywalają klapy bo mają dość tego wynalazku nawet jesli miało by to byc kosztem paru niutków , ale i tak jest coraz wiecej opini ze nie warto wywalać około 1 tys na klapy które są awaryjne nawet te regenerowane
Większość się pozbyła juz egra i dpfa wiec polece to kazdemu kto jeszcze nie ma za dużego wycieku oleju zeby odłaczył i ustawił w pozycji otwartej i cieszył się jazdą , bo tak czy siak to się.kiedys wyrobi .

Edytowany przez krystian8, 08 styczeń 2013 - 20:29.

  • 0

#1474 zbigos74

zbigos74
  • Klubowicz
  • 4270 postów
  • Dołączył:08 paź 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kłodzko obecnie Wawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:1044
  • Auto:VC GTS 2.2DTI MY2003,Corsa D 1,3CDTI MY2008
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 08 styczeń 2013 - 20:58

i dlatego każdemu polecę przedliftowy kolektor regenerowany, a poliftowego nikomu :P
  • 0

Programowanie TECH2 - aktualizacja sterowników silnika, Elobau out, aktualizacja softu UWA itp.
Modyfikacja kolektorów dolotowych 1.9cdti 150KM (zaślepianie, wymiana)
Mody mechaniczne (wymiana hamulców, regeneracja zacisków), mechanika ogólna, rozrządy.
Wykonuję swapy silników. Montaż, serwis WEBASTO, EBERSPACHER.
Kontakt na PW, lub tel. 604150592. Zapraszam


#1475 maher

maher
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Dołączył:05 lip 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Sosnowiec
  • Województwo:śląskie
  • Auto:vectra c

Napisany 09 styczeń 2013 - 07:57

Troszkę odbiegając od tematu opla,bmw też swojego czasu stosowało patent z klapami w genialnym silniku 3,0l jak i w 2,0l,tylko że tam awaria klap kończyła się zazwyczaj końcem silnika(po prostu klapka stalowa wpadała do komory spalania i dalej...)Wielu użytkowników wywalało te klapy na własną rękę aby cieszyć się z przyjemności jazdy.
BMW dość szybko dostrzegło ten problem i zaczęli montować fabrycznie kolektory bez klapek.
  • 0

#1476 jabolkg

jabolkg
  • Klubowicz
  • 7860 postów
  • Dołączył:26 paź 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kamienna Góra, Krzeszów
  • Województwo:dolnośląskie
  • Nr klubowy:465
  • Auto:VC 1.9 Kombi Klekot, KIA Sorento CRDI Honda CBR

Napisany 09 styczeń 2013 - 08:09

Zbigos jak ktoś ma rozpierdołę wysokiej klasy w całym osprzęcie to nie pomoże mu zaspawanie, ale maski, większy spokój psychiczny.
Znam bardzo wiele przypadków dokładnie takiego samego schematu działania, coś nie działa maska w górę kolektor uwalony wiec zrobić kolektor i będzie spokój, gdy dostaję stary niewyczyszczony od razu wiem, że to nie tylko kolektor był problemem i często mam rację bo niedługo po tym dostaję info, że dalej coś nie halo i dalsze szukanie. co mądrzejszy widzi olej w dolocie i najpierw się nie zastanowi skąd on jest później zajeżdża kolejny kolektor coś tam poczyta i regeneruje turbinę, po jakimś czasie odkrywa, że ma nadal olej w dolocie pluje na gościa, który zrobił turbinę na gościa, który zrobił kolektor i na wszystkich mechaników dookoła a ja wtedy pytam :"Czy sprawdziłeś czy olej znajduje się już na wlocie do turbiny ?" Zwykle następuje konsternacja chwila sprawdzenia i EUREKA, jedynym ściemniaczem okazuje się sam użytkownik, zamiast pchać się w niepotrzebne remonty trzeba było wymieniać częściej filtr powietrza !!! Tak panowie to na początku dolotu tworzy się problem, jeśli filtr jest mało drożny a dolot szczelny to turbina i tak zrobi swoje tyle, że zaciągnie olej z odmy i stąd zaoliwiony cały dolot.
Moja Vectra szczęśliwie wjeżdża ze mną już piąty rok użytkowania, kolektor robiłem 4 lata temu testowałem kilka rozwiązań wybrałem jedno i już tak zostało, od tego czasu zrobiłem 160 tys km, wymieniam filtr powietrza co 5 tys km, miałem częściową zaślepkę pod EGR, pół roku temu wywaliłem całkowicie EGR dla sportu bo się uczyłem jak to robić. Efekt jest taki, że do dziś mam lekki nalot sadzy, lekki nalot oleju, ale dosłownie lekki oraz delikatnie pocącą się jedną klapkę. Można ? No oczywiście, że można, tylko trzeba chcieć i rozumieć pewne procesy.

Troszkę odbiegając od tematu opla,bmw też swojego czasu stosowało patent z klapami w genialnym silniku 3,0l jak i w 2,0l,tylko że tam awaria klap kończyła się zazwyczaj końcem silnika(po prostu klapka stalowa wpadała do komory spalania i dalej...)Wielu użytkowników wywalało te klapy na własną rękę aby cieszyć się z przyjemności jazdy.
BMW dość szybko dostrzegło ten problem i zaczęli montować fabrycznie kolektory bez klapek.

Trzecia generacja kolektorów JTD ma też metalowe klapki jak byś poczytał temat kilka stron wcześniej mógłbyś oglądnąć zdjęcia, które zamieściłem.
Co do BMW to śledziłem jakiś czas temu i BMW nie zrezygnowało z klapek zmodyfikowało ich konstrukcję aczkolwiek jak grzyby po deszczu pojawiły się osobistości, które wykonywały zaślepki klap, które do złudzenia przypominały oryginały, to tak jak w naszym przypadku jakiś magik zaspawa a za chwile inny się pochwali, że to oryginał ;)
  • 0
Było BMW 318, opel kadet 1.3, opel astra 1.8, opel vectraB V6 a teraz VC turbo kombi klekot CDTI :) jednym słowem fan opla od lat

Dodany obrazek

Naród wspaniały, tylko ludzie ch^&e (Józef Piłsudski)

Regeneracja kolektorów 1,9 CDTI 150KM o szczegóły pytać na PW Strona o kolektorach CDTI Kliknij


#1477 zbigos74

zbigos74
  • Klubowicz
  • 4270 postów
  • Dołączył:08 paź 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kłodzko obecnie Wawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:1044
  • Auto:VC GTS 2.2DTI MY2003,Corsa D 1,3CDTI MY2008
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 09 styczeń 2013 - 21:17

czyli nic tylko radzić przesiadkę na rower :leze: no niestety takie nasze realia, na samochód jeszcze się kasę wyskrobie, a na naprawę nie ma
  • 0

Programowanie TECH2 - aktualizacja sterowników silnika, Elobau out, aktualizacja softu UWA itp.
Modyfikacja kolektorów dolotowych 1.9cdti 150KM (zaślepianie, wymiana)
Mody mechaniczne (wymiana hamulców, regeneracja zacisków), mechanika ogólna, rozrządy.
Wykonuję swapy silników. Montaż, serwis WEBASTO, EBERSPACHER.
Kontakt na PW, lub tel. 604150592. Zapraszam


#1478 stilt

stilt
  • Forumowicz
  • 8 postów
  • Dołączył:28 gru 2012
  • Województwo:lubelskie
  • Auto:vectra C 1,9 CDTI 150KM przedlift

Napisany 18 styczeń 2013 - 19:28

chciałbym odnowić temat
u mnie wyskakuje bład 1109, i tu moje pytanie. problem znam tylko jak go lepiej rozwiazac bez szkody dla motoru. czy wymienić cały kolektor nac nowy czy poprostu wywalić, lub zablokować klapki?
  • 0

#1479 zbigos74

zbigos74
  • Klubowicz
  • 4270 postów
  • Dołączył:08 paź 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kłodzko obecnie Wawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:1044
  • Auto:VC GTS 2.2DTI MY2003,Corsa D 1,3CDTI MY2008
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 19 styczeń 2013 - 00:27

wywalić i obserwować co się dzieje, moje zdanie ;)
  • 0

Programowanie TECH2 - aktualizacja sterowników silnika, Elobau out, aktualizacja softu UWA itp.
Modyfikacja kolektorów dolotowych 1.9cdti 150KM (zaślepianie, wymiana)
Mody mechaniczne (wymiana hamulców, regeneracja zacisków), mechanika ogólna, rozrządy.
Wykonuję swapy silników. Montaż, serwis WEBASTO, EBERSPACHER.
Kontakt na PW, lub tel. 604150592. Zapraszam


#1480 stilt

stilt
  • Forumowicz
  • 8 postów
  • Dołączył:28 gru 2012
  • Województwo:lubelskie
  • Auto:vectra C 1,9 CDTI 150KM przedlift

Napisany 19 styczeń 2013 - 10:01

wywalić, czyli wywalić i zaślepić czy zablokować w pozycji otwartej? sa różne szkoły wg mechaników i każdy z nich przekonuje że obie sa dobre
  • 0




2 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_