Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
* * * * * 6 głosów

Kolektor dolotowy 1.9 CDTI Z19DTH 150KM


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
2846 odpowiedzi na ten temat

#1 januaryr

januaryr
  • Forumowicz
  • 240 postów
  • Dołączył:21 kwi 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gryfino
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:vectra c 1.9 150 KM 2004

Napisany 16 styczeń 2009 - 14:43

Koledzy załważylem nieszczelności w okolicy świec są tam 4 takie jakieś zaślepki, śruby inbusowe (zanaczono na czerwono) jedna jest lużna i z podniej dmucha oraz obok w zdłuż świec leci jakaś listw (zaznaczono na żółto)jest ona poluzowana do czego to służy . Proszę o pomoc. Brak jakiś alarmów.

Załączone miniaturki

  • Zdj?cie014.jpg

Edytowany przez jabolkg, 28 listopad 2011 - 11:27.

  • 0


#2 kberest

kberest
  • Przyjaciel VKP
  • 2180 postów
  • Dołączył:03 lis 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:Insignia A20DTH (sedan)

Napisany 16 styczeń 2009 - 16:39

Dokręć tę śrubę imbusową jeśli jest luźna, a ta listwa steruje dodatkowymi klapami w kolektorze ssącym. Luźna, to znaczy, że wyrobiły się w niej plastikowe gniazda, na których się trzyma. To jest właśnie najczęstsza awaria w silniku Z19DTH. Niestety element niewymienny- przy wymianie trzeba kupić cały kolektor. Wypada już z gniazd, czy dopiero będzie? :)
  • 0

#3 januaryr

januaryr
  • Forumowicz
  • 240 postów
  • Dołączył:21 kwi 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gryfino
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:vectra c 1.9 150 KM 2004

Napisany 16 styczeń 2009 - 18:23

Dokręć tę śrubę imbusową jeśli jest luźna, a ta listwa steruje dodatkowymi klapami w kolektorze ssącym. Luźna, to znaczy, że wyrobiły się w niej plastikowe gniazda, na których się trzyma. To jest właśnie najczęstsza awaria w silniku Z19DTH. Niestety element niewymienny- przy wymianie trzeba kupić cały kolektor. Wypada już z gniazd, czy dopiero będzie? :)


OK! Podokręcam śruby wyczyszcze smar i zobacze co dalej (a od czego są te śrubki) :angry: oraz zobacze jak mocno ta listwa lata
  • 0

#4 k4syx

k4syx
  • Klubowicz
  • 2534 postów
  • Dołączył:14 mar 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa/Piastów
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:435
  • Auto:VC Z19DTH HB
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 19 styczeń 2009 - 10:39

Na Vectra C Owners jest przepis jak zregenerować te pierdułki plastikowe używając bodajże jakichś nóżek od mebli, nie trzeba całości od razu wymieniać. Z tego co pamiętam to koszt naprawy było około 10 PLN + 20 minut roboty z opisu. Problem z cięgienkami podobno został rozwiązany od MY2008 albo 2007 :)

Listwa powinna się ruszać bodajże wzdłuż bo obraca klapkami, nie powinna za to latać na wszystkie dowolne strony.

Edytowany przez k4syx, 19 styczeń 2009 - 10:40.

  • 0
-=Traktor pałer=-_________________________________________Dzień bez awarii to dzień stracony

4ka w nicku zastępuję literę "a" - często "kasyx" jest już zajęte. Więc bez łamania języka jest "kasyx" :)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dodany obrazek

#5 kberest

kberest
  • Przyjaciel VKP
  • 2180 postów
  • Dołączył:03 lis 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:Insignia A20DTH (sedan)

Napisany 19 styczeń 2009 - 12:14

Na Vectra C Owners jest przepis jak zregenerować te pierdułki plastikowe używając bodajże jakichś nóżek od mebli, nie trzeba całości od razu wymieniać. Z tego co pamiętam to koszt naprawy było około 10 PLN + 20 minut roboty z opisu. Problem z cięgienkami podobno został rozwiązany od MY2008 albo 2007 :)

Listwa powinna się ruszać bodajże wzdłuż bo obraca klapkami, nie powinna za to latać na wszystkie dowolne strony.

Bardzo ciekawe rzeczy piszesz o regeneracji tej listwy. PW poszło do Ciebie ;)
  • 0

#6 januaryr

januaryr
  • Forumowicz
  • 240 postów
  • Dołączył:21 kwi 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gryfino
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:vectra c 1.9 150 KM 2004

Napisany 19 styczeń 2009 - 14:17

Jak się okazało to ta listwa spadła i leżała sobie od strony świec. A te cztery "koreczki" to dwa są luźne a dwa pozostałe siedzą na sztywno. Co w takim razie trzeba wymienić , tych luźnych nie można dokręcić i czy ta listwa jest mocowama na tych wypustkach czy w tych zagłębieniach.

Załączone miniaturki

  • Zdj?cie019.jpg

  • 0

#7 k4syx

k4syx
  • Klubowicz
  • 2534 postów
  • Dołączył:14 mar 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa/Piastów
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:435
  • Auto:VC Z19DTH HB
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 19 styczeń 2009 - 16:36

Regeneruje się właśnie te koreczki, zaraz poszukam na VC Owners tych wątków i tu podlinkuję (nie obiecuję że dziś, być może jutro rano z pracy)
  • 0
-=Traktor pałer=-_________________________________________Dzień bez awarii to dzień stracony

4ka w nicku zastępuję literę "a" - często "kasyx" jest już zajęte. Więc bez łamania języka jest "kasyx" :)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dodany obrazek

#8 kberest

kberest
  • Przyjaciel VKP
  • 2180 postów
  • Dołączył:03 lis 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:Insignia A20DTH (sedan)

Napisany 21 styczeń 2009 - 11:50

Regeneruje się właśnie te koreczki, zaraz poszukam na VC Owners tych wątków i tu podlinkuję (nie obiecuję że dziś, być może jutro rano z pracy)

Za radą k4syx-a odnalazłem na forum VC owners posty dotyczące regeneracji tej listwy i zrobiłem tak ze swoją...
należy kupić 4 podkładki gumowe/plastikowe, takie aby otwór w środku był w miarę elastyczny i nakleić je na zużyte gniazda w listwie sterującej klapami. Dodatkowo gniazda należy zeszlifować o grubość tej podkładki. Trzecie gniazdo licząc od lewej strony (od rozrządu), czyli trzecia klapa podłączona jest do silniczka i to ona steruje pozostałymi. Nad tym trzecim gniazdem jest mało miejsca, dlatego po doklejeniu podkładki gniazdo musi wystawać tyle samo nad listwę co przed jej przyklejeniem. Założenie jest dosyć irytujące z powodu utrudnionego dostępu. Niemniej jednak da się to zrobić, bez rozbierania czegokolwiek.
Należy pamiętać, że listwa nie jest do końca symetryczna- posiada lewą i prawą stronę. Zregenerowałem swoją i póki co działa.
  • 0

#9 jabolkg

jabolkg
  • Klubowicz
  • 7860 postów
  • Dołączył:26 paź 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kamienna Góra, Krzeszów
  • Województwo:dolnośląskie
  • Nr klubowy:465
  • Auto:VC 1.9 Kombi Klekot, KIA Sorento CRDI Honda CBR

Napisany 21 styczeń 2009 - 11:58

Skopiujcie może jakoś tą poradę i spróbujemy przetłumaczyć, albo zrobi się nową bo to w czasie gdy dość sporo VC z tymi silnikami przybywa jest dość istotne w końcu pozwala zaoszczędzić sporo kasy.
  • 2
Było BMW 318, opel kadet 1.3, opel astra 1.8, opel vectraB V6 a teraz VC turbo kombi klekot CDTI :) jednym słowem fan opla od lat

Dodany obrazek

Naród wspaniały, tylko ludzie ch^&e (Józef Piłsudski)

Regeneracja kolektorów 1,9 CDTI 150KM o szczegóły pytać na PW Strona o kolektorach CDTI Kliknij


#10 kberest

kberest
  • Przyjaciel VKP
  • 2180 postów
  • Dołączył:03 lis 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:Insignia A20DTH (sedan)

Napisany 21 styczeń 2009 - 12:08

Skopiujcie może jakoś tą poradę i spróbujemy przetłumaczyć, albo zrobi się nową bo to w czasie gdy dość sporo VC z tymi silnikami przybywa jest dość istotne w końcu pozwala zaoszczędzić sporo kasy.

Tam nie ma co kopiować, sprawa jest prosta. Zdjęcie mam zrobione jak ja zrobiłem u siebie, a zdjęcie samej listwy wstawił "januaryar", to skorzystam z niego.
  • 0

#11 krzysztof100

krzysztof100
  • Forumowicz
  • 269 postów
  • Dołączył:02 mar 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Auto:mondeo mkIII 1.8 125KM

Napisany 22 styczeń 2009 - 18:28

Tam nie ma co kopiować, sprawa jest prosta. Zdjęcie mam zrobione jak ja zrobiłem u siebie, a zdjęcie samej listwy wstawił "januaryar", to skorzystam z niego.


może jednak wspólnie chłopaki zrobicie jakiś manual ? :rolleyes: Dla Was teraz to proste ale ja np. nie łapię na razie co i jak. Nie potrzebuję na szczęście tego teraz i mam nadzieję, ze nie prędko, ale jakby co to dobrze by było tylko odpalić odpowiedni podwieszony wątek, luknąć na fotki i wio. Jakie to dokładnie są podkładki , może jakieś fotki ? czym kleić itp ?
Ciekawa sprawa bo chyba kupa kasy do zaoszczędzenia :) ile wogóle kosztuje nowy kolektor, oczywiście nie w ASO a w jakimś mądrym sklepie ?
  • 1

#12 k4syx

k4syx
  • Klubowicz
  • 2534 postów
  • Dołączył:14 mar 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa/Piastów
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:435
  • Auto:VC Z19DTH HB
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 22 styczeń 2009 - 18:51

ile wogóle kosztuje nowy kolektor, oczywiście nie w ASO a w jakimś mądrym sklepie ?


Na szrocie znaczy się? :)

W wolnej chwili mogę przetłumaczyć co tam jest na VC Owners ale Kberest napisał bardzo jasno, jeszcze tylko fotka i gotowe będzie :)
  • 0
-=Traktor pałer=-_________________________________________Dzień bez awarii to dzień stracony

4ka w nicku zastępuję literę "a" - często "kasyx" jest już zajęte. Więc bez łamania języka jest "kasyx" :)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dodany obrazek

#13 krzysztof100

krzysztof100
  • Forumowicz
  • 269 postów
  • Dołączył:02 mar 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Auto:mondeo mkIII 1.8 125KM

Napisany 22 styczeń 2009 - 19:08

Na szrocie znaczy się? :)


tylko ASO pozostaje ? czy jakieś Stachowiaki, GSI-Goszczynski itp tez to mają ?

Tak wogóle jakie są objawy w pracy silnika kiedy ta listwa nieodpowiednio albo wogóle nie steruje klapami wirowymi ?

Edytowany przez krzysztof100, 22 styczeń 2009 - 19:38.

  • 0

#14 hapko

hapko
  • Moderator
  • 6868 postów
  • Dołączył:07 sie 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Nr klubowy:214
  • Auto:VC GTS 2.0T & AH kombi 2.0T
  • Oddział VKP:Zachodniopomorski

Napisany 22 styczeń 2009 - 19:33

Na szrocie znaczy się? smile.gif


kolektor ze szrotu to raczej odpada, bo na bank też bedzie w nienajlepszym stanie albo i gorszym
bo oprócz odpadającej listwy, pada również silniczek poruszający listwe
  • 0
VC Dodany obrazek
AH Dodany obrazek

Były: Escort 94' 1,6 16V I VB 96' x20xev II VB 97' x20xev CA 89' 1,2 VA 2000 92' c20xe CB 00' x12xe' III VB 01' Zender y22dtr

#15 hapko

hapko
  • Moderator
  • 6868 postów
  • Dołączył:07 sie 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Nr klubowy:214
  • Auto:VC GTS 2.0T & AH kombi 2.0T
  • Oddział VKP:Zachodniopomorski

Napisany 22 styczeń 2009 - 19:34

tylko ASO pozostaje ? czy jakieś Stachowiaki, GSI-Goszczynski itp tez to mają ?


oczywiście że mają, dlaczego mieliby nie mieć skoro można u nich zamówić każdą część do Opla ?
  • 0
VC Dodany obrazek
AH Dodany obrazek

Były: Escort 94' 1,6 16V I VB 96' x20xev II VB 97' x20xev CA 89' 1,2 VA 2000 92' c20xe CB 00' x12xe' III VB 01' Zender y22dtr

#16 k4syx

k4syx
  • Klubowicz
  • 2534 postów
  • Dołączył:14 mar 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa/Piastów
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:435
  • Auto:VC Z19DTH HB
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 22 styczeń 2009 - 20:13

Hmm ale to chyba nie będzie specjalnie taniej niż w ASO (chociaż na pewno zauważalnie).
Co do szrotu to myślałem o świeżym rozbitku, Signum, VC, Astra H, Zafira z takim silnikiem - świeżym w sensie rocznikowym żeby od razu kupić już poprawioną konstrukcję. W sumie stan to mniej więcej widać z wierzchu po tych jopkach plastikowych właśnie.
  • 0
-=Traktor pałer=-_________________________________________Dzień bez awarii to dzień stracony

4ka w nicku zastępuję literę "a" - często "kasyx" jest już zajęte. Więc bez łamania języka jest "kasyx" :)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dodany obrazek

#17 kberest

kberest
  • Przyjaciel VKP
  • 2180 postów
  • Dołączył:03 lis 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:Insignia A20DTH (sedan)

Napisany 22 styczeń 2009 - 20:31

k4asyx a wiesz może dokładniej jak wygląda ta poprawiona konstrukcja kolektora- jakie są różnice ?
  • 0

#18 krzysztof100

krzysztof100
  • Forumowicz
  • 269 postów
  • Dołączył:02 mar 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Auto:mondeo mkIII 1.8 125KM

Napisany 22 styczeń 2009 - 21:19

Coś mnie podkusiło i poszedłem popatrzeć jak to u mnie wygląda. Muszę niestety odszczekać słowa, że problem mnie na razie nie dotyczy :blush:
Są spore ślady oleju w czterech miejscach gniazd a listwa jest jakby luźna. Luźna tzn. na pierwszej i drugiej pozycji od lewej (od rozrządu) chyba się trzyma a na dwóch z prawej nie.
Czy te koreczki z listwy powinny być fabrycznie zamocowane tak jakby nie w osi tych większych plastikowych gniazd osadzonych w kolektorze tylko po zewnętrznej ich części, tak jakby mimośród ? Wtedy miałoby to sens żeby wogóle obracać tymi klapami :rolleyes: Jeśli trzecia od strony rozrządu jest tą która steruje pozostałymi to w moim przypadku nie jest sterowana żadna oprócz właśnie tej trzeciej. Czy to sterowanie trzeciej klapy jest gdzieś wewnątrz kolektora ? Na zewnątrz nic nie widać.
Ciekawy jestem w jakiej pozycji zostają klapy, w takiej jak były w momencie urwania plastiku z listwy czy wracają do jakiegoś tam położenia ?
Żaden błąd mi się nie świeci, chyba nic dziwnego w czasie jazdy nie zauważyłem, może czasami mam wrażenie, ze ma jakby muła przy ruszaniu albo depnięciu z II biegu jadąc bardzo wolno np. w korku lub przy opuszczaniu skrzyżowania. Do tej pory myślałem, że ten typ tak ma i to tzw. turbo dziura. Przy wyższych obrotach idzie dobrze, tzn. tak mi się wydaje, chyba że może jeszcze lepiej.

Będę wdzięczny za łopatologiczny opis tej naprawy wraz fotkami.

p.s. jak kberest wyjąłeś tą listwę :o ? trzeba być chyba ginekologiem żeby to zrobić bez rozbierania wszystkiego co jest obok :huh:
  • 0

#19 kberest

kberest
  • Przyjaciel VKP
  • 2180 postów
  • Dołączył:03 lis 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:Insignia A20DTH (sedan)

Napisany 22 styczeń 2009 - 21:21

krzysztof100 zerknij na to, będziesz wiedział co jak http://www.ms-motor-...0093_en_web.pdf
musisz wsadzić kogoś do samochodu, odpalić silnik, dodawać gazu i patrzeć, czy listwa przesuwa się na bok. Jeśli trzecie gniazdo licząc od strony rozrządu jest wypięte, to listwa nie będzie się przesuwała, bo właśnie trzecia klapa poruszą listwą. Mechanizm znajduje się od dołu klektora. Tak jak piszesz, gniazda nie są zamocowane w osi tych korków w kolektorze, tylko z boku- sa tam takie główki wystające, na które są wciśnięte gniazda z listwy. Olej na korkach wydostaje się z kolektora, gdy jest on trochę zanieczyszczony wewnątrz. To jest diesel, a auto nie jest nowe, więc kolektor w środku będzie zaolejony :/ Ja listwę wyciągałem taką duużą pincetą. Opisywana dolegliwość objawia się właśnie muleniem na wolnych obrotach, tak jak piszesz szczególnie II bieg. W momencie wyczepienia listwy klapy od drgań silnika przesuwają się w różne pozycje, właściwie działa tylko ta trzecia. Błędów nie będzie, chyba, że ta trzecia klapa się zablokuje, lub silniczek, który ją steruje spali się.

Edytowany przez kberest, 22 styczeń 2009 - 21:30.

  • 0

#20 kberest

kberest
  • Przyjaciel VKP
  • 2180 postów
  • Dołączył:03 lis 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:Insignia A20DTH (sedan)

Napisany 22 styczeń 2009 - 22:12

W związku z dużą ilością pytań o tę nieszczęsną listwę mała porada:

Kupiłem uszczelki do kranów w Castoramie- średnica zewnętrzna 13mm, grubość 3mm, średnica otworu 4mm. (białe silikonowe pakowane po 5sztuk)
chociaż teraz już wiem, że lepszy byłby gumowe, do silikonu ciężko klej "łapie". Używałem kleju "super glue", inne nie trzymały i uszczelka odpadała od listwy.
Z racji tego, że w kolektorze, nad trzecią klapą jest bardzo mało miejsca od góry, trzecie gniazdo nie może być grubsze po przyklejeniu uszczelki więcej niż 1mm niż było w oryginale, czyli należy wszystkie gniazda w listwie zeszlifować o około 3mm (od strony otworu).
Po zeszlifowaniu, dokładnym umyciu listwy należy papierem ściernym potrzeć trochę po uszczelce, aby klej lepiej trzymał.
Następnie kleimy po kolei uszczelki na każde gniazdo, tak aby otwór uszczelki pasował do otworu gniazda. Zostawiamy aż dobrze wyschnie i po sprawie, ja zostawiłem na całą noc.
Jak pewnie zauważyliście te klapy mają spory luz góra dół i na boki, więc z dokładnością klejenia nie ma co przesadzać.
Ważne jest, aby klapy 1,2 i 4 dawały się swobodnie obracać wokół np. gdy kręcimy nimi śrubokrętem. Jeśli któraś się nie kręci znaczy, że jest tak mocno zabrudzona olejem, że jest zablokowana i dopóki nie będzie się kręciła to montowanie listwy nie ma sensu.
Poniżej zdjęcie jak wygląda moja listwa po przyklejeniu uszczelek.
Dodany obrazek
Dodany obrazek

Montaż...hmmm... dostęp jest delikatnie mówiąc utrudniony
Ja używałem mniej więcej takiej pincety http://www.allegro.p...nseta_31cm.html
a do przytrzymywania wkładałem w dziurkę w listwie taką pincetę http://www.allegro.p...nierdzewna.html
oczywiście można użyć jakiegoś patyczka itp- ja używałem tego bo akurat takie coś miałem pod ręką i się sprawdziło.
listwa ma koniec lewy i prawy, nie jest symetryczna. Na moim zdjęciu jest ustawiona właśnie tak ja ma być zamocowana- to takie załamanie ma być na 3 klapie.

Zamiast uszczelek można też użyć- pewnie byłoby to lepsze rozwiązanie, nóżek gumowych od różnych urządzeń elektronicznych, takich okrągłych z denkiem, w którym jest dziurka. Taką nóżkę można wcisnąć na gniazda w liswie i przykleić.

moje uszczelki wyglądają tak :
Dodany obrazek
Dodany obrazek

Edytowany przez kberest, 23 styczeń 2009 - 08:16.

  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_