Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
* * * * * 1 głosów

Kontrolki ABS TC Uszkodzony czujnik ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
178 odpowiedzi na ten temat

#1 HepiHipi

HepiHipi
  • Forumowicz
  • 65 postów
  • Dołączył:21 maj 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bartoszyce
  • Auto:Opel Vectra C GTS, Vectra A

Napisany 28 grudzień 2008 - 21:19

Witam

Zapaliły mi się już na stałe (wcześniej po kilku minutach jazdy się zapalały) kontrolki ABS i TC. Pojechałem więc do gościa, który komputerem zdiagnozował uszkodzenie prawego przedniego czujnika ABS. Jednak po lekturze forum postanowiłem sprawdzić czy faktycznie czujnik jest uszkodzony. W tym celu podłączyłem go do omomierza i okazuje się, że ma on rezystancję na poziomie 800 Ohm (podobnie jak lewy, który też sprawdziłem), więc wynika, że sam czujnik jest OK. Mam w związku z tym kilka pytań :

1. Czy ten test jest wiarygodny, czy tez nic nie znaczy i komputer jakoś inaczej sprawdza te czujniki ?
2. Ponieważ dużo się pisze o uszkodzonych kablach, chciałbym to sprawdzić, ale mam mały kłopot. Kable w nadkolu sprawdziłem i wyglądają OK. Jednak chciałbym być dokładny i sprawdzić też ten co wchodzi w nadwozie, ale nie wiem gdzie jest jego końcówka. Czy ktoś może mi powiedzieć gdzie mogę znaleźć jego koniec ? A może ktoś ma jakiś schemat połączeń albo opis złącza w którym wpięte są wszystkie czujniki ABS?
3. Czytałem gdzieś, że można wpiąć zamiast czujnika rezytor o rezystancji około 1200 Ohm i jeśli zgasną kontrolki to oznacza faktycznie uszkodzenie czujnika ABS. Czy to także jest wiarygodny test ?
4. Trochę offtopic (a może i nie). Co może mi stukać w prawym przednim zawieszeniu (żadna końcówka ani wahacz, bo niedawno likwidowałem na zawieszeniu wszystkie luzy). Czy może to być faktycznie uszkodzona piasta gdzieś w środku i stukanie jest związane także z tym błędem ABS ? Stukanie to występuje na poprzecznych nierównościach (głównie na polnej drodze, niezależnie od prędkości) i nie wygląda i na stukanie czysto metaliczne (jakieś dziwne chrobotanie). Stukanie to było już dużo wcześniej, zanim pojawił się błąd ABS, dlatego tez wykluczam powiązanie tego z problemem ABS (a może jednak się mylę).
5. Czy ktoś próbował testować czujnik prędkości podłączając pod niego woltomierz i na stojaczkach rozpędzając koła sprawdzać generowane przez niego napięcie ? (gdzieś wyczytałem, że czujnik ten generuje liniowo zwiększające się napięcie o około 0,1 V na każde zwiększenie prędkości obrotowej koła o 1. Czy to prawda ?

Dzięki za przeczytanie całości i ewentualne podpowiedzi.

Pozdrawiam

PS. Problem dotyczy Vectry C 1.6 rocznik 2005 jeśli to ma znaczenie
  • 0


#2 rxg

rxg
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Dołączył:30 wrz 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gdańsk/Warszawa
  • Województwo:pomorskie
  • Auto:Opel Vectra C GTS 2.2 DTI

Napisany 31 grudzień 2008 - 12:01

Miałem identyczny problem. Debile w aso wymienili piastę a tc i abs dalej świecił. Kup kabel łączący do piasty za 80 pln wepnij i po krzyku
  • 0

#3 HepiHipi

HepiHipi
  • Forumowicz
  • 65 postów
  • Dołączył:21 maj 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bartoszyce
  • Auto:Opel Vectra C GTS, Vectra A

Napisany 31 grudzień 2008 - 13:01

No właśnie się tego obawiam, że wymiana piasty może się okazać zbędna :/
A czy ty sam wymieniałeś ? I czy chodziło o kabelek ten krótki od samej piasty, czy ten dłuższy, który wchodzi w nadkole ? Ten krótki mam ok bo sprawdzałem, a tego drugiego nie mam jak sprawdzić. Może wiesz gdzie on się kończy, żebym mógł go sprawdzić. Możesz mi dać na PM swój telefon albo gg żebyśmy się szybciej dogadali ?

Może ktoś napisze mi gdzie się kończy ten kabel, który wchodzi w nadkole ? Wtedy mógłbym go jakoś sprawdzić.
  • 0

#4 rxg

rxg
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Dołączył:30 wrz 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gdańsk/Warszawa
  • Województwo:pomorskie
  • Auto:Opel Vectra C GTS 2.2 DTI

Napisany 31 grudzień 2008 - 17:45

Tel na pw.
  • 0

#5 na_2

na_2
  • Forumowicz
  • 65 postów
  • Dołączył:19 paź 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Vectra Caravan, 1.9 CDTI, 120KM, 2005

Napisany 02 styczeń 2009 - 17:55

Zapaliły mi się już na stałe (wcześniej po kilku minutach jazdy się zapalały) kontrolki ABS


Jak powinny zachowywać sie te kontrolki poprawnie. Jeśli chodzi o ESP wmomwncie kontroli trakcji zapala sie kontrolka na zegarach. Jeśli chodzi o ABS w momencie ostrego hamowania na sniegu (uruchamia sie ABS) kontrolka od ABSu nie zapala sie na zegarach i do tego ostro bije na pedał hamulca nożnego. Czy to jest poprawne tj. brak kontrolki i bicie na pedał.
Dzięki za odp.
  • 0

#6 kberest

kberest
  • Przyjaciel VKP
  • 2180 postów
  • Dołączył:03 lis 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:Insignia A20DTH (sedan)

Napisany 02 styczeń 2009 - 17:57

Jak powinny zachowywać sie te kontrolki poprawnie. Jeśli chodzi o ESP wmomwncie kontroli trakcji zapala sie kontrolka na zegarach. Jeśli chodzi o ABS w momencie ostrego hamowania na sniegu (uruchamia sie ABS) kontrolka od ABSu nie zapala sie na zegarach i do tego ostro bije na pedał hamulca nożnego. Czy to jest poprawne tj. brak kontrolki i bicie na pedał.
Dzięki za odp.

Tak jak opisujesz jest prawidłowo. ESP - jego włączenie sygnalizuje ikonka na zegarach, ABS- świecąca ikonka świadczy o usterce tego systemu.
  • 0

#7 na_2

na_2
  • Forumowicz
  • 65 postów
  • Dołączył:19 paź 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Vectra Caravan, 1.9 CDTI, 120KM, 2005

Napisany 02 styczeń 2009 - 18:00

Ok. Ale czy przy uruchomieniu ABS powinna zapalać sie ikonka informująca na tablicy?
  • 0

#8 hapko

hapko
  • Moderator
  • 6874 postów
  • Dołączył:07 sie 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Nr klubowy:214
  • Auto:VC GTS 2.0T & AH kombi 2.0T
  • Oddział VKP:Zachodniopomorski

Napisany 02 styczeń 2009 - 18:02

Odszukaj koniec i Sprawdz koniecznie kabel. Staraj sie też nim ruszać, będziesz widział czy coś sie zmienia.
Jeśli nie to czeka Cie jednak zmiana piasty.

Jeśli sie nie myle to czujników w VC nie da sie już sprawdzić omomierzem

Tak sie dało sprawdzac tylko w starszych autach ;)
  • 0
VC Dodany obrazek
AH Dodany obrazek

Były: Escort 94' 1,6 16V I VB 96' x20xev II VB 97' x20xev CA 89' 1,2 VA 2000 92' c20xe CB 00' x12xe' III VB 01' Zender y22dtr

#9 hapko

hapko
  • Moderator
  • 6874 postów
  • Dołączył:07 sie 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Nr klubowy:214
  • Auto:VC GTS 2.0T & AH kombi 2.0T
  • Oddział VKP:Zachodniopomorski

Napisany 02 styczeń 2009 - 18:04

Ok. Ale czy przy uruchomieniu ABS powinna zapalać sie ikonka informująca na tablicy?


czy kberest pisze nieczytelnie ?

ABS- świecąca ikonka świadczy o usterce tego systemu.



kontrolka ABS pojawia sie przy rozruchu auta tak jak wszelkie inne
układ jest testowany i kontrolka gaśnie tak jak i inne kontrolki

jeśli kontrolka pojawi sie podczas jazdy oznacza to awarię systemu
  • 0
VC Dodany obrazek
AH Dodany obrazek

Były: Escort 94' 1,6 16V I VB 96' x20xev II VB 97' x20xev CA 89' 1,2 VA 2000 92' c20xe CB 00' x12xe' III VB 01' Zender y22dtr

#10 kberest

kberest
  • Przyjaciel VKP
  • 2180 postów
  • Dołączył:03 lis 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:Insignia A20DTH (sedan)

Napisany 02 styczeń 2009 - 18:05

Ok. Ale czy przy uruchomieniu ABS powinna zapalać sie ikonka informująca na tablicy?

Nie :)
  • 0

#11 na_2

na_2
  • Forumowicz
  • 65 postów
  • Dołączył:19 paź 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Vectra Caravan, 1.9 CDTI, 120KM, 2005

Napisany 02 styczeń 2009 - 18:09

Kurcze ! wyszło to dzisiaj kiedy to na sniegu musiałem mocniej przyheblować.
Powiedz + - gdzie szukać tego przewodu (moje jakiś screenik bu sie znalazł)
  • 0

#12 HepiHipi

HepiHipi
  • Forumowicz
  • 65 postów
  • Dołączył:21 maj 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bartoszyce
  • Auto:Opel Vectra C GTS, Vectra A

Napisany 05 styczeń 2009 - 09:21

Ja właśnie zdiagnozowałem problem (tak mi się wydaje). Okazuje się że jest to główny kabel, który przechodzi przez nadkole do pompy ABS (chyba, takie duże złącze czarne o bok akumulatora). Na tym złączu jedna żyła kabla ma przejście, a druga nie. Chyba, że tylko jedna żyła ma połączenie z tym złączem. Sprawdzałem inne piny w złączu i są trzy kombinacje, które mają rezystancję w okolicach 800 Ohm. Czwartej nie mogę znaleźć więc wnioskuję, że to jest ten kabel. Jak mrozy puszczą to będę się bawił w podmiankę kabla. Jak się uda, to dam znać co i jak.
  • 0

#13 rxg

rxg
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Dołączył:30 wrz 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gdańsk/Warszawa
  • Województwo:pomorskie
  • Auto:Opel Vectra C GTS 2.2 DTI

Napisany 05 styczeń 2009 - 22:42

Ja właśnie zdiagnozowałem problem (tak mi się wydaje). Okazuje się że jest to główny kabel, który przechodzi przez nadkole do pompy ABS (chyba, takie duże złącze czarne o bok akumulatora). Na tym złączu jedna żyła kabla ma przejście, a druga nie. Chyba, że tylko jedna żyła ma połączenie z tym złączem. Sprawdzałem inne piny w złączu i są trzy kombinacje, które mają rezystancję w okolicach 800 Ohm. Czwartej nie mogę znaleźć więc wnioskuję, że to jest ten kabel. Jak mrozy puszczą to będę się bawił w podmiankę kabla. Jak się uda, to dam znać co i jak.

Ten środkowy to już paru osobom z forum strzelił. Ma prawo, podczas pracy zawieszenia nieźle jest naginany. Ale główny to trochę dziwne. Sprawdź dokładnie styki i pryśnij jakimś płynem poprawiającym przewodzenie. Co do środkowego kabla to sprawdź na żarówce, najlepiej dobrze go wyginając.
  • 0

#14 HepiHipi

HepiHipi
  • Forumowicz
  • 65 postów
  • Dołączył:21 maj 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bartoszyce
  • Auto:Opel Vectra C GTS, Vectra A

Napisany 06 styczeń 2009 - 08:43

No właśnie też mnie dziwi, że to nie ten środkowy. Byłby najmniejszy koszt naprawy :D Jak tylko te -20C ustąpi, to na pewno wyciągnę jeszcze środkowy i się nim pobawię, choć już raz go sprawdzałem.

Przy okazji ponawiam pytanie. Czy ktoś ma schemat złącza przy pompie ABS, żebym mógł się upewnić swojej usterki ?
  • 0

#15 casp

casp
  • Klubowicz
  • 15 postów
  • Dołączył:21 sie 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:szcz
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Nr klubowy:648
  • Auto:VC GTS Z19DTH
  • Oddział VKP:Zachodniopomorski

Napisany 10 styczeń 2009 - 10:07

dzisiaj trafilo i mnie <_<
wyjezdzajac z samego rana z podziemnego garazu okazalo sie ze podjazd jest oblodzony,
wiec ostro buksujac kolami mozolnie po pare centymetrow po dluzszej chwili dotarlem do gory,
no i teraz abs i esp sie pali nonstop, po zgaszeniu i ponownym odpaleniu pala sie dalej :(

czy taki opis przyczyny sugeruje wam co moglo sie uszkodzic? mam cicha nadzieje ze
moze jeszcze same zgasna za ktoryms razem... :P
  • 0

#16 Godlike

Godlike
  • Forumowicz
  • 414 postów
  • Dołączył:13 mar 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:VC GTS - z20net

Napisany 16 styczeń 2009 - 16:04

Ostatnio mialem problemy z kontrolkami ABS+ESP do tego jeszcze AFLe. Problem zniknal, gdy wymienilem akumulator, który bezposrednio zasila te uklady. :)
  • 0

#17 sedzia

sedzia
  • Forumowicz
  • 2 postów
  • Dołączył:12 wrz 2008
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:Vectra C kombi 2.0 DTI

Napisany 21 styczeń 2009 - 21:00

Witam

Ja mam taki sam problem, świeci mi kontrolka ABS i ESP. Mam Opla Vectre C kombi rok 2004 silnik 2,0 DTI
Kontrolki zaswiecily kilka dni temu w te wielkie mrozy. Pewnego dnia rano odpalilem silnik a kontrolki juz nie zgasly. Samochod nie stoi w garazu lecz pod golym niebem, w nocy bylo okolo -20 stC.

Dzis wymienialem olej i magik podczas kasowania inspekcji olejowej odczytal mi że za swiecenie tych kontrolek odpowiada czujnik w lewym przednim kole i że błąd ciągle występuje.

Nie mialem jeszcze czasu wchodzic pod samochod, chialem wczesniej przygotowac sie troche do tej naprawy i poszperac w necie, wiec jesli ktos ma jeszcze jakies propozycje jak usunąć te usterke to bede wdzieczny.

Czy mając średnią wiedze o mechanice i niewielkie zaplecze narzędzi podołam sam z naprawą lub wymianą tego czujnika ?, na co powinienem zwrócić szczególną uwage ? Czy po wymianie lub naprawie (czyszczeniu) czujnika błąd sam zniknie i kontrolki zgasną? czy może konieczne bedzie kasowanie błędu z komputera? a może wystarczy akumulator na chwile odłączyć ?

Wszelkie odpowiedzi mile widziane,
Pozdrawiam

P.S.
Oczywiście jak naprawie to napisze co bylo, jak mi poszlo, albo dlaczego ponioslem klęske :)
  • 0

#18 sadzikk

sadzikk
  • Forumowicz
  • 5 postów
  • Dołączył:13 paź 2007
  • Skąd:Trzebinia
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:Opel Vectra C 1.8 GTS

Napisany 22 styczeń 2009 - 22:54

Witam mialem taki sam problem. Polecam sprawdzenie kostek od czujnikow. Na moje oko jest to problem ze stykiem. Najlepiej "popsikac" jakims plynem na polepszenie stykow w kostkach. U mnie problem wystapił na drugiej kostce od czujnika ABS-u.
powodzenia
  • 0

#19 Hartwig

Hartwig
  • Forumowicz
  • 8 postów
  • Dołączył:13 sty 2009
  • Województwo:śląskie
  • Auto:vectra c

Napisany 01 luty 2009 - 20:34

Witam!
To chyba epidemia jakaś :)
U mnie z kolei od 2 tygodni rozswiecila się na stałe kontrolka od kontroli trakcji, a po ok. 30 sekundach od rozpoczęcia jazdy wyświetla się na żółto (na desce rozdzielczej) symbol kierownicy z wykrzyknikiem. Nie znalazłem w necie, co jest przyczyną, ktoś się może spotkał z czymś takim i co począć?
pozdrówka

dodam że samochód to Vectra C z 2003r., 1.8
  • 0

#20 Darek_21

Darek_21
  • Forumowicz
  • 214 postów
  • Dołączył:23 cze 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Częstochowa
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Vectra C 2.2 GTS

Napisany 01 luty 2009 - 21:17

U mnie takze swieca sie kontrolki TC i ABS po odpaleniu zgasna a jak rusze to sie swieca.Byłem na techu i wykazało bład lewego czujnika w kole, jutro zobacze przewody moze w nich jest problem
  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_