Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

Jakie akumulatory?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
39 odpowiedzi na ten temat

#1 Piechur79

Piechur79
  • Forumowicz
  • 82 postów
  • Dołączył:18 sty 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Tuszyn
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:Opel Vectra B 2.0 16V + podtlenek LPG

Napisany 27 grudzień 2008 - 16:00

Witam wszystkim i wychodzę z taką prośbą. Padł mi akumulator i nie wiem jaki kupić. Nie mam żadnej naklejki z pojemnością. Wiem tylko, że to Kager. Nie mogę także znależć nic na forum. Są podane akumulatory do 1.6 1.8 ale ja potrzebuje do Viki B 2.0i LPG. Jeżeli ktoś dysponuje jakąś tabelą pojemności aku do wszystkich modeli silnika to proszę wrzucać.
  • 0


#2 Paweł.W

Paweł.W
  • Forumowicz
  • 1310 postów
  • Dołączył:03 paź 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Stargard - Szczecin Dąbie
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:Była Vectra A, B - będzie C

Napisany 27 grudzień 2008 - 16:20

Fabrycznie siedział tam, ale nie na 100% akumulator o pojemności 55Ah.
  • 0

#3 ronaldo

ronaldo
  • Forumowicz
  • 345 postów
  • Dołączył:18 gru 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:na powrót Rzeczypospolita
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:VB 2.0 16V

Napisany 27 grudzień 2008 - 16:23

Witam wszystkim i wychodzę z taką prośbą. Padł mi akumulator i nie wiem jaki kupić. Nie mam żadnej naklejki z pojemnością. Wiem tylko, że to Kager. Nie mogę także znależć nic na forum. Są podane akumulatory do 1.6 1.8 ale ja potrzebuje do Viki B 2.0i LPG. Jeżeli ktoś dysponuje jakąś tabelą pojemności aku do wszystkich modeli silnika to proszę wrzucać.

Do silnika X20XEV i wersji auta CD najkorzystniejszy jest Bosch Silver 55Ah 550 A.
  • 0

#4 SEMPIK

SEMPIK

    v-ce Prezes VKP ds. Personalnych

  • Zarząd VKP
  • 7226 postów
  • Dołączył:12 maj 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:KUTNO
  • Województwo:łódzkie
  • Nr klubowy:469
  • Auto:VC GTS Z20NET - MERIVA 05' Z16XE
  • Oddział VKP:Łódzki

Napisany 27 grudzień 2008 - 16:36

Witam wszystkim i wychodzę z taką prośbą. Padł mi akumulator i nie wiem jaki kupić. Nie mam żadnej naklejki z pojemnością. Wiem tylko, że to Kager. Nie mogę także znależć nic na forum. Są podane akumulatory do 1.6 1.8 ale ja potrzebuje do Viki B 2.0i LPG. Jeżeli ktoś dysponuje jakąś tabelą pojemności aku do wszystkich modeli silnika to proszę wrzucać.


może to ci pomorze ;) http://www.akumulato...yszukiwarka.asp

http://www.kager.pl/...l/vehicleType/1

Edytowany przez sempiko72, 27 grudzień 2008 - 16:58.

  • 0

#5 Piechur79

Piechur79
  • Forumowicz
  • 82 postów
  • Dołączył:18 sty 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Tuszyn
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:Opel Vectra B 2.0 16V + podtlenek LPG

Napisany 27 grudzień 2008 - 18:00

może to ci pomorze ;) http://www.akumulato...yszukiwarka.asp

http://www.kager.pl/...l/vehicleType/1

Dzięki ale już to sprawdzałem. Właśnie się dowiedziałem, że był tam 74Ah ale nie jestem pewny czy to dobry pomysł. Według tabel boscha czy kagera można wsadzić 55 60 i ewentualnie 72Ah.
Jeżeli miałem taki duży akumulator, może się nie doładowywał. Dzięki za odzew.

Edytowany przez Piechur79, 27 grudzień 2008 - 18:02.

  • 0

#6 ronaldo

ronaldo
  • Forumowicz
  • 345 postów
  • Dołączył:18 gru 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:na powrót Rzeczypospolita
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:VB 2.0 16V

Napisany 27 grudzień 2008 - 21:39

Dzięki ale już to sprawdzałem. Właśnie się dowiedziałem, że był tam 74Ah ale nie jestem pewny czy to dobry pomysł. Według tabel boscha czy kagera można wsadzić 55 60 i ewentualnie 72Ah.
Jeżeli miałem taki duży akumulator, może się nie doładowywał. Dzięki za odzew.

72Ah jest za duży (nawet wymiarowo) i będzie systematycznie niedoładowany.Pobór prądu rozruchowego będzie wyższy od prądu doladowania i powolutku,sukcesywnie akumulator będzie tracił moc!!! W wersji silnikowej X20XEV i modelu CD najlepszym,optymalnym rozwiązaniem jest 55Ah i 540 A prąd rozruchowy!!! Z Kagerem to daj sobie spokój bo to firma,która dopiero wchodzi na rynek i prawdę mówiąc cholera wie co to takiego :blink:

Edytowany przez ronaldo, 27 grudzień 2008 - 21:40.

  • 0

#7 kamil1515

kamil1515
  • Forumowicz
  • 537 postów
  • Dołączył:26 lut 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:świętokrzyskie
  • Auto:Vectra B 97r. 1.6 16v X16xel

Napisany 28 grudzień 2008 - 20:45

a czy zbut duż prąd rozruchowy może uszkodzić coś, np rozrusznik . Jak przeglądam oferte akumulatorów to mają różne wartości czasem dawet b.duże . Może wie ktoś jaka jest największa opuszczalna wartość ?
  • 0
Dodany obrazek

#8 aras 2

aras 2
  • Forumowicz
  • 626 postów
  • Dołączył:09 gru 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Swarzędz
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:Opel Vectra B 2001 Z16XE

Napisany 28 grudzień 2008 - 21:09

a czy zbut duż prąd rozruchowy może uszkodzić coś, np rozrusznik . Jak przeglądam oferte akumulatorów to mają różne wartości czasem dawet b.duże . Może wie ktoś jaka jest największa opuszczalna wartość ?

Nie nie może uszkodzić. Informuje jaki maksymalny prąd rozruchowy może z siebie dać co nie oznacza że samochód taki pobiera.
  • 0

#9 Wojtek69

Wojtek69
  • Forumowicz
  • 22 postów
  • Dołączył:14 lut 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gdynia
  • Województwo:pomorskie
  • Auto:Vectra B X20XEV 1996 r.

Napisany 29 grudzień 2008 - 11:45

Fabrycznie siedział tam, ale nie na 100% akumulator o pojemności 55Ah.


Potwierdzam.
W ASO też tak mi powiedzieli.
  • 0

#10 Piechur79

Piechur79
  • Forumowicz
  • 82 postów
  • Dołączył:18 sty 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Tuszyn
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:Opel Vectra B 2.0 16V + podtlenek LPG

Napisany 29 grudzień 2008 - 13:00

Dzięki wszystkim. Nie wiem tylko dlaczego u mnie jest taki byk. Rok jeżdził bez jęknięcia a teraz pada co 2 tygodnie. Może jest dobry tylko nie doładowany? No cóż .... trzeba go jakoś zużyć. :lol:
  • 0

#11 ronaldo

ronaldo
  • Forumowicz
  • 345 postów
  • Dołączył:18 gru 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:na powrót Rzeczypospolita
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:VB 2.0 16V

Napisany 29 grudzień 2008 - 13:32

Dzięki wszystkim. Nie wiem tylko dlaczego u mnie jest taki byk. Rok jeżdził bez jęknięcia a teraz pada co 2 tygodnie. Może jest dobry tylko nie doładowany? No cóż .... trzeba go jakoś zużyć. :lol:

Bo wskutek permanentnego niedoładowania i niskiej temperatury zewnętrznej następuje tzw.spłynięcie masy czynnej płytek akumulatora!!!I nic juz mu wówczas nie pomoże,a każde doładowanie pogłębia ten stan rzeczy!!!! :unsure:
  • 0

#12 Piechur79

Piechur79
  • Forumowicz
  • 82 postów
  • Dołączył:18 sty 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Tuszyn
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:Opel Vectra B 2.0 16V + podtlenek LPG

Napisany 29 grudzień 2008 - 19:40

Bo wskutek permanentnego niedoładowania i niskiej temperatury zewnętrznej następuje tzw.spłynięcie masy czynnej płytek akumulatora!!!I nic juz mu wówczas nie pomoże,a każde doładowanie pogłębia ten stan rzeczy!!!! :unsure:

Ale ten mój akumulator jest hybrydowy i nie powinno się nic takiego z nim dziać.
  • 0

#13 ronaldo

ronaldo
  • Forumowicz
  • 345 postów
  • Dołączył:18 gru 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:na powrót Rzeczypospolita
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:VB 2.0 16V

Napisany 29 grudzień 2008 - 19:45

Ale ten mój akumulator jest hybrydowy i nie powinno się nic takiego z nim dziać.

Akumulator hybrydowy to taki akumulator, w którym kratka jednej z płyt składa się z ołowiu i antymonu (antymon dodatek stopowy), a druga z ołowiu i wapnia (wapń dodatek stopowy). To nie jest nowa technologia bo znana od kilkunastu lat i ma swoje zalety i wady. Stosowana jest głównie w akumulatorach do samochodów ciężarowych.
  • 0

#14 Sly82

Sly82
  • Forumowicz
  • 74 postów
  • Dołączył:23 lip 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:3miasto
  • Województwo:pomorskie
  • Auto:Opel Vectra B 96r. 1,6 SZR 8V

Napisany 29 grudzień 2008 - 19:50

Z akumulatorów polecam Centrę- są różne jej wersje zależne od wyposażenia auta (Plus- zwiększona wydajność, Futura- na auta z kupą elektryki). Sam kupowałem niedawno bo były w promocji w Makro- za 53Ah Futura zapłaciłem 242zł + depozyt 30 zł za stary aku (chyba że oddasz stary). Ogólnie to one tanie nie są (taki 53Ah u producenta to ponad 300zł), ale może trafisz jak ja. Wiem że są dobre bo nawet używa ich wojsko do podgrzewania agregatów i długo trzymają :)
  • 0

#15 zamela

zamela
  • Forumowicz
  • 1009 postów
  • Dołączył:10 sty 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Pleszew
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:VB x20DTL Combi 97r/VB x18xe + BRC 96r

Napisany 30 grudzień 2008 - 17:22

Bede wymienial niedomagające aku i mam pytanie jakie kupić

model firma parametry

x18xe - 96r
x20DTL -97r.
  • 0

#16 kamil1515

kamil1515
  • Forumowicz
  • 537 postów
  • Dołączył:26 lut 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:świętokrzyskie
  • Auto:Vectra B 97r. 1.6 16v X16xel

Napisany 30 grudzień 2008 - 17:28

ja dzisiaj kupiłem bannera 62 Ah i zobacze jak się będzie sprawował
  • 0
Dodany obrazek

#17 zubek

zubek
  • Moderator
  • 23304 postów
  • Dołączył:29 lip 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:WWL
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:300
  • Auto:VC/03/Y22DTR/SW
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 05 styczeń 2009 - 12:42

x18xe - 96r

masz już powyżej, chociaż moim zdaniem w 1.8 fabrycznie wsadzali 44Ah (jak ma klime i LPG to 55 na pewno nie zaszkodzi)

x20DTL -97r

70Ah - co do parametrów i firmy to pełno o tym na forum

PS. Kupiłem z autem (x20xev) aku TAB 70Ah. Padł mi po 3 latach (nie wiem ile na nim jeździł poprzedni właściciel ale na nówkę nie wyglądał).
  • 0

#18 tomko

tomko
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Dołączył:22 wrz 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bielefeld/Niemcy
  • Województwo:DE
  • Auto:Opel Insignia ST CDTI 160KM

Napisany 05 styczeń 2009 - 12:53

Ja tej zimy tez musialem zmienic bateryjke bo stara jeszcze oryginalna oplowska juz sie konczyla. U mnie przy silniku x16xel kupilem centre plus 50Ah za 200 zl. Byc moze ciut wiekszy bo w oryginale byl 44 Ah ale powinno byc ok. Teraz pali od tykniecia przy 15 stopniach mrozu :).
  • 0

#19 kusztyk

kusztyk
  • Forumowicz
  • 64 postów
  • Dołączył:20 paź 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Tarnowskie Góry
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Vectra B 2.0DTL 82KM

Napisany 05 styczeń 2009 - 18:42

Ja tam nie patrze juz na firmu akumulatorow bo to wszystko jeden kit ;P Tylko parametry. Mam pytanko ja u siebie mam aku 64ah i rozruch 510 a mam vectrunie 2.0 diesla wiec chyba za slaby i jak odpalam po dluzszym postoju to tak wolno kreci i zapali po ok. 3 obrocie. Czy to wina moze byc aku ze wolno kreci ?
  • 0

#20 WrOnG

WrOnG
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Dołączył:23 wrz 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bełchatów/Wrocław
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:Vectra B Kombi 2.0 Di

Napisany 05 styczeń 2009 - 21:44

Witam

A ja dziś kupiłem nowiutki aku z serii Centra Futura po tym jak poprzedni 7 letni Delphi dwa razy mnie niemiło zaskoczył (mimo że oczko ciągle zielone) :(

Teraz szukam informacji dotyczącej daty formowania akumulatorów Centra. Wiem, że jest to zaszyte w kodzie identyfikacyjnym ale nie mogę nigdzie wygooglować klucza do rozszyfrowania.

Moj kod to: 8LC20I2 lub 8LC2012 - przedostatniego znaku nie jestem pewien
  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_