Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

czy katalizator moze sie uszkodzic w wyniku....


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
6 odpowiedzi na ten temat

#1 krzys_ch69

krzys_ch69
  • Forumowicz
  • 53 postów
  • Dołączył:02 lut 2005
  • Skąd:Opole

Napisany 11 luty 2005 - 10:20

Witam, mam pytanie, czy katalizator moze sie uszkodzic w wyniku zalania silnika benzyna i pozniejszego pilowania, zeby odpalil
( co prawda nie jest to forum LPG, ale zalozylem instalke i nic nie dziala, silnik nie chcial odpalac na benzynie, zalewal sie odpalili go w koncu ale teraz faluje na biegu jalowym, zapala sie chceck i sa beznadziejne wskazania z analizatora a wczesniej jeszcze w warsztacie byly ok zanim wyjechalem i te cuda sie zaczely dziac i stwierdzili fachowcy, ze juz wczesniej sonda lambda byla uszkodzona i katalizator jest na wykonczeniu) jestem zalamany, co mam teraz zrobic pomozcie prosze
niechce mi sie wierzyc, bo jeszcze w listopadzie bylem na przegladzie i wszystko bylo idealnie
  • 0


#2 Witboj

Witboj

    *Założyciel Klubu VKP*

  • Przyjaciel VKP
  • 6312 postów
  • Dołączył:15 gru 2003
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łódź
  • Województwo:łódzkie

Napisany 11 luty 2005 - 11:54

Katalizator niewątpliwie uszkadza się w wyniku przedostawania się do niego niespalonej benzyny. Jest prawdą, że w wyniku uszkodzenia sondy lambda (jeśli pokazuje ciągle za ubogą mieszankę) może się uszkodzić katalizator. Zresztą także w wywniku "piłowania", gdzie podawana jest benzyna, a nie następuje zapłon (ale musiałao by to być częściej, albo bardzo duzo benzyny podane lub po prostu była to "ostatnia kropla" która przelała czarę, bo kat był już wcześniej mocno nadszarpnięty). Kat uszkadza się także w wyniku jazdy z uszkodzoną świecą , modułem DIS lub kablem WN, odpalania z popychu - no generalnie od wszytskiego, co powoduje, że niespalona w cylindrze benzyna trafi do katalizatora.

Co do zapalania kontrolki Check - po prostu zczytaj kody błędów i podaj na forum - instrukcje masz na stronie klubowej.

Niestety nie raczyłeś poinformować ani jaka to Viki, ani jaki silnik, ani rocznik... Niestty nie mamy w klubie na etacie jasnowidzów...
  • 0

#3 krzys_ch69

krzys_ch69
  • Forumowicz
  • 53 postów
  • Dołączył:02 lut 2005
  • Skąd:Opole

Napisany 11 luty 2005 - 14:31

przepraszam, ze nie napisalem o soamochodzie to jest ASTRA II 1999 z silnikiem X16XEL ale w vicki tez sa takie silniki
wlasnie wrocilem z opla, wyszlo sporo bledow ale skasowali je , ale nikt nie umie ustawic obrotow na biegu jalowym, ktore strasznie faluja, nie dalo sie z techa wprowadzic innych bo pojawiala sie informacja ze bieg jalowy niekatywny...ze niby tps cos dawal jakies 1% a powinno byc zero i komputer nie rozpoznawal ze samochod jest na biegu jalowym...poprostu nic nie pomoglo...
czy ktos mi moze napisac jakie powinny byc wskazania z analizatora spalin na biegu jalowym i przy obciazeniu..
  • 0

#4 Witboj

Witboj

    *Założyciel Klubu VKP*

  • Przyjaciel VKP
  • 6312 postów
  • Dołączył:15 gru 2003
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łódź
  • Województwo:łódzkie

Napisany 11 luty 2005 - 17:55

przepraszam, ze nie napisalem o soamochodzie to jest ASTRA II 1999 z silnikiem X16XEL ale w vicki tez sa takie silniki
wlasnie wrocilem z opla, wyszlo sporo bledow ale skasowali je , ale nikt nie umie ustawic obrotow na biegu jalowym, ktore strasznie faluja, nie dalo sie z techa wprowadzic innych bo pojawiala sie informacja ze bieg jalowy niekatywny...ze niby tps cos dawal jakies 1% a powinno byc zero i komputer nie rozpoznawal ze samochod jest na biegu jalowym...poprostu nic nie pomoglo...
czy ktos mi moze napisac jakie powinny byc wskazania z analizatora spalin na biegu jalowym i przy obciazeniu..


No to chyba wszystko jasne? Skoro ECU nie wie, że samochód jest na biegu jałowym to niby jak ma regulować bieg jałowy?
  • 0

#5 krzys_ch69

krzys_ch69
  • Forumowicz
  • 53 postów
  • Dołączył:02 lut 2005
  • Skąd:Opole

Napisany 15 luty 2005 - 12:40

tak ja wiem, ze ECU nie wie, tylko co zrobic zeby w koncu wiedzial , ze samochod pracuje na biegu jalowym, czy ktos wie co dokladnie wplywa na obroty na biegu jalowym, silnik krokowy juz czyscilem, ale moze jednak trzeba nowy..hm czy ktos wie ile kosztuje do silnika X16XEL
  • 0

#6 WUY3902

WUY3902
  • Forumowicz
  • 134 postów
  • Dołączył:19 sie 2004
  • Skąd:Warszawa

Napisany 15 luty 2005 - 13:22

Jeszcze raz przeczytaj to co napisał Witboj. Wygląda na to że TPS nie pokazuje 0% tylko jakieś inne wartości i komp uznaje że wcale nie jesteś na biegu jałowym. Z tego co do tej pory napisałeś wynika, że problem leży w sygnale z TPS-a.
  • 0
Jedna fura od 13 lat...
(Vectra A 1.6S 1993r. I-szy własciciel).

#7 krzys_ch69

krzys_ch69
  • Forumowicz
  • 53 postów
  • Dołączył:02 lut 2005
  • Skąd:Opole

Napisany 15 luty 2005 - 14:24

no ja wiem ze tech nie czyta 0%, tylko skacze mu 0-1% i dlatego nie widzi biegu jalowego, tylko co to jest te procenty ktore pokazuje tech, bo jak mierze napiecie z tps-a to jest ok. 0,4V czyli jak dla silnika X16XEL komputer powinien to odczytywac jako bieg jalowy bo gdzies wyczytalem ze jesli na biegu zakres napiecia na biegu jalowym 0,3-1V
wiec gdzie jest przyczyna ze ten tech nie chce widziec biegu jalowego a u mnie da sie podwyzszyc obroty na jalowym tylko z techa..:(
  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_