Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

wymiana tarczo-bębnów oraz klocków i szczęk


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 GREG506716

GREG506716
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Dołączył:05 paź 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:OPEL VECTRA B 1.6 16V

Napisany 05 grudzień 2008 - 15:11

koledzy mam problem i pytanie co do wymiany tarczobebnów oraz klocków i szczęk. gdyz nie moge znalesc nic na forum o tym jęsliktos cos takiego robił niech mi napisze i moze jakies foto prześle bo chciał bym sam sobie to zrobic, Prosze.
  • 0


#2 gawlak

gawlak
  • Forumowicz
  • 12297 postów
  • Dołączył:07 lis 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:okolice 3miasta
  • Województwo:pomorskie
  • Auto:JEEP XJ 4.0

Napisany 05 grudzień 2008 - 15:18

porady raczej nie znajdziesz
jest to na tyle proste ze jak sie ma jakies pojecie to da rade

jak zadajesz takie pytania wnosze ze nie wiesz jak
zdejmij kolo
sprawdz jakie klucze sa potrzebne
bo bez tego utkniesz w polowie roboty
  • 0

#3 GREG506716

GREG506716
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Dołączył:05 paź 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:OPEL VECTRA B 1.6 16V

Napisany 05 grudzień 2008 - 17:33

a co jakies konkretne klucze sa potrzebne???
  • 0

#4 Kiko

Kiko
  • Forumowicz
  • 197 postów
  • Dołączył:16 wrz 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:okolice Lubaczowa
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:A4B7

Napisany 05 grudzień 2008 - 17:48

odkrec kolo i dobrze sie przyjrzyj jak to wygląda wszystko.
Tydzień temu tez t robiłem i nie wiedzialem jak sie zabrać ale po zdjeciu koła stwierdziłem ze nie taki diabeł straszny....
Co do kluczy to zwykła płaska 19-tką odkrecałem

Edytowany przez Kiko_16V, 05 grudzień 2008 - 17:49.

  • 0

#5 Furman

Furman
  • Przyjaciel VKP
  • 1617 postów
  • Dołączył:19 paź 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:VB HB C20XE

Napisany 06 grudzień 2008 - 21:26

hmmm, wymieniałem nie raz.
z klockami to dużej filozofii nie ma - będziesz miał wszystko na wierzchu, wybijasz dwa bolce, rozpychasz tłoczki, wyciągasz stare klocki kombinerkami, czyścisz prowadnice z rdzy i brudu, wkładasz nowe klocki, wbijasz jeden trzpień - zakładasz blaszkę i wbijasz drugi trzpień i po sprawie.

jeśli wymieniasz jednak komplet, czyli klocki, tarcze i szczęki to przy demontażu radzę Ci poluzować linkę pod ręcznym oraz pamiętaj że w szczękach jest samoregulator który przez tarczę musisz skręcić, aby zeszła CI tarcza. Jeśli tego nie zrobisz to nawet młotkiem jej nie ściągniesz jak bęben ma w środku dużą krawędź.



Jak już ściągniesz tarczę to przy wymianie szczęk uzbrój sie w cierpliwość przy zakładaniu nowych, zwłaszcza przy montażu sprężynek trzymających szczęki. najlepiej pożyczyć sobie od mechanika specjalny kluczyk do tego. musisz przez otwór piaście założyć na trzpień sprężynę z podkładką i przekręcić go aby zabezpieczyć szczękę. Niby będziesz miał z boku podejście, ale wcale nie jest takie proste z kombinerkami :) - zresztą, będziesz miał na wierzchu to będziesz wiedział o czym piszę.

po złożeniu - regulacja hamulca ręcznego jest prosta.
rozkręcasz samoregulator do momentu, aż ręką nie będziesz mógł obrócić tarczy, a dopiero wtedy naciągasz linkę ręcznego.

Powodzenia :)

Edytowany przez Furman, 06 grudzień 2008 - 21:37.

  • 0

#6 GREG506716

GREG506716
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Dołączył:05 paź 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:OPEL VECTRA B 1.6 16V

Napisany 31 grudzień 2008 - 21:49

kolego czyli jak mowisz zeby zdjac ten beben bo wlasnie chce wymienic chyba wszystko bo kupiłem szczęki i klocki do tyłu ale mechanik podpowiedział mi zebym jeszcze dokupił jakies sprezynki i najlepiej bebny:/ bo bedzie lepiej załozyc i bede miał pewnosc ze wszystko bedzie działac. tylko jak mowiszze sie sciaga te bebny?:(
  • 0

#7 GREG506716

GREG506716
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Dołączył:05 paź 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:OPEL VECTRA B 1.6 16V

Napisany 05 styczeń 2009 - 22:43

hmmm, wymieniałem nie raz.
z klockami to dużej filozofii nie ma - będziesz miał wszystko na wierzchu, wybijasz dwa bolce, rozpychasz tłoczki, wyciągasz stare klocki kombinerkami, czyścisz prowadnice z rdzy i brudu, wkładasz nowe klocki, wbijasz jeden trzpień - zakładasz blaszkę i wbijasz drugi trzpień i po sprawie.

jeśli wymieniasz jednak komplet, czyli klocki, tarcze i szczęki to przy demontażu radzę Ci poluzować linkę pod ręcznym oraz pamiętaj że w szczękach jest samoregulator który przez tarczę musisz skręcić, aby zeszła CI tarcza. Jeśli tego nie zrobisz to nawet młotkiem jej nie ściągniesz jak bęben ma w środku dużą krawędź.



Jak już ściągniesz tarczę to przy wymianie szczęk uzbrój sie w cierpliwość przy zakładaniu nowych, zwłaszcza przy montażu sprężynek trzymających szczęki. najlepiej pożyczyć sobie od mechanika specjalny kluczyk do tego. musisz przez otwór piaście założyć na trzpień sprężynę z podkładką i przekręcić go aby zabezpieczyć szczękę. Niby będziesz miał z boku podejście, ale wcale nie jest takie proste z kombinerkami :) - zresztą, będziesz miał na wierzchu to będziesz wiedział o czym piszę.

po złożeniu - regulacja hamulca ręcznego jest prosta.
rozkręcasz samoregulator do momentu, aż ręką nie będziesz mógł obrócić tarczy, a dopiero wtedy naciągasz linkę ręcznego.

Powodzenia :)



Kolego mam takie pytanie do Ciebie mogl bys mi troszke jaśniej wytłumaczyc jak ściągnąc ten tarczo-beben w VB gdyż bede sie zabierał a nie bardzo wiem jak to zrobic. Jesli bys był taki dobry i mi to wytłumaczył BARDZO BYM CIE PROSIŁ O TO. I jeszcze mam pytanie bo kazano mi kupic jeszcze jakies sprezynki kupiłem te sprezynki ale to sa takie blaszki tylko i nie wiem czy sa jeszcze jakies inne sprezynki czy tylko jedne sa? wogole w całych tarczo bebnach. Czekam na odpowiedz.
  • 0

#8 Furman

Furman
  • Przyjaciel VKP
  • 1617 postów
  • Dołączył:19 paź 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:VB HB C20XE

Napisany 06 styczeń 2009 - 12:00

Kolego mam takie pytanie do Ciebie mogl bys mi troszke jaśniej wytłumaczyc jak ściągnąc ten tarczo-beben w VB gdyż bede sie zabierał a nie bardzo wiem jak to zrobic. Jesli bys był taki dobry i mi to wytłumaczył BARDZO BYM CIE PROSIŁ O TO. I jeszcze mam pytanie bo kazano mi kupic jeszcze jakies sprezynki kupiłem te sprezynki ale to sa takie blaszki tylko i nie wiem czy sa jeszcze jakies inne sprezynki czy tylko jedne sa? wogole w całych tarczo bebnach. Czekam na odpowiedz.

przecież wyżej już wszysstko wyjaśniłem, prościej już nie potrafie. Jak ściągniesz koło to będziesz wszystko widział.

Co do sprężynek, - w sumie to są 2 rodzaje w bębnie. jak kupisz obydwa rodzaje to będzie OK. - ja nie zmieniałem, nie było potrzeby. - one nie pękają.
  • 0

#9 GREG506716

GREG506716
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Dołączył:05 paź 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:OPEL VECTRA B 1.6 16V

Napisany 06 styczeń 2009 - 22:18

ale FurmAN nie rozumie tego jak to zdjac... "jeśli wymieniasz jednak komplet, czyli klocki, tarcze i szczęki to przy demontażu radzę Ci poluzować linkę pod ręcznym oraz pamiętaj że w szczękach jest samoregulator który przez tarczę musisz skręcić, aby zeszła CI tarcza. Jeśli tego nie zrobisz to nawet młotkiem jej nie ściągniesz jak bęben ma w środku dużą krawędź.
" Jaśniej jesli mozesz PROSZE
  • 0

#10 Kamil_K

Kamil_K
  • Przyjaciel VKP
  • 1093 postów
  • Dołączył:22 lis 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:VC 1.9CDTI; FFII 1.6

Napisany 06 styczeń 2009 - 22:28

pod ręczny w aucie jest śruba... (zazwyczaj podciąga sie nią ręczyn jak niedomaga) musisz ją praktycznie do końca poluzować...

a w tarczy masz taki otwór przez który "prawie" widać samoregulator szczęk ... trzeba zobaczyć żeby zrozumieć... ;) poszukaj gdzieś zdjęć/schematów z książki sam naprawiam jak to wygląda rozebrane będzie CI łatwiej :)
  • 0

#11 GREG506716

GREG506716
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Dołączył:05 paź 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:OPEL VECTRA B 1.6 16V

Napisany 06 styczeń 2009 - 22:36

no bede musiał jutro to rozszyfrowac bo jade jutro do wojka na kanał ale sam sobie bede robił bo wojek jak zwykle pewnie nie bedzie miałczasu albo sił:/ ehh no ale coz lubie sobie sam zrobic a zeby miec dobrze:)
  • 0

#12 Furman

Furman
  • Przyjaciel VKP
  • 1617 postów
  • Dołączył:19 paź 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:VB HB C20XE

Napisany 06 styczeń 2009 - 22:41

tak, Kamil dobrze to ujął.

Zanim zaczniesz cokolwiek przy kołach z tyłu w samochodzie pod ręcznym masz nakrętkę 10mm, odkręcasz ją na max, - czyli luzujesz linkę ręcznego. Nastęnie podnosisz maskę i odkręcasz korek od zbiornika płynu hamulcowego.

Potem podnosisz autko, ściągasz koło i po kolei, najpierw wybijasz bolce od klocków, potem wciskasz tłoczki na max do środka, aby weszły nowe klocki. Następnie odkręcasz dwie śruby od tyłu zacisków aby je zdemontować. i Wtedy zabawa z samoregulatorem, ustawiasz otwór bez gwintu na za 10 dwunasta i przez ten otwór będziesz miał taką niby zębatkę, kołniesz nakręteki samoreglatora. musisz śrubowkrętem przepychać ją w kierunku wkręcania śruby aby zluzować szczęki. a potem to już ściągnięcie tarczy. Nie schodzi lekko, bez młotka może się nie obyć.

A spowrotem to już w odwrotnej kolejności.
  • 0

#13 REVE

REVE
  • Forumowicz
  • 11 postów
  • Dołączył:21 sie 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Województwo:kujawsko-pomorskie
  • Auto:VB Caravan CD X18XE + LPG

Napisany 09 czerwiec 2012 - 17:57

Chciałbym odświeżyć temat bo przede mną wymiana szczęk i tarczo-bębnów.

Nie schodzi lekko, bez młotka może się nie obyć

Pytanie brzmi jak użyć młotka? :)
Pytanie może śmieszne ale młotkiem można pukać po tarczy albo po bębnie żeby zszedł a może jeszcze gdzie indziej?
Doświadczonych bardzo proszę o odpowiedź gdyż nie chcę niczego uszkodzić.
Oczywiście zakładając że szczęki są poluzowane.
  • 0

#14 pietrovek

pietrovek
  • Klubowicz
  • 82 postów
  • Dołączył:26 wrz 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Tomaszów Mazowiecki
  • Województwo:łódzkie
  • Nr klubowy:1007
  • Auto:VB 2.5 V6
  • Oddział VKP:Łódzki

Napisany 30 sierpień 2012 - 11:29

trochę odkopuję.... jak zdejmiesz zacisk to masz dostęp do tarczy - ja waliłem młotkiem (z wyczuciem) po krawędzi tarczy co chwile obracając tarczę...zeszło bez większych zmagań :)
  • 0

#15 brratek

brratek
  • Forumowicz
  • 14 postów
  • Dołączył:22 mar 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:VB X18XE Kombi '97

Napisany 06 maj 2013 - 22:28

Ja dziś zdjąłem tarczę. Oto schemat walenia młotkiem (w tarczę oczywiście;):
1. Najpierw zluzuj ten samoregulator i odkręć wkręt ustalający bęben w piaście (gwiazdka lub krzyżakowy)
2. Zdejmij zacisk hamulca tarczowego (kombi)
3. Wal śmiało byle nie po tarczy! Najlepiej po 4 czy 5 śrubach bębna ... od góry mały skutek.

Miłego walenia :)
  • 0

#16 van_dal

van_dal
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • Dołączył:30 cze 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław/Kotlina Kłodzka
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:vectra b 2.0 DTI 16V (101KM)

Napisany 07 maj 2013 - 07:44

kolego czyli jak mowisz zeby zdjac ten beben bo wlasnie chce wymienic chyba wszystko bo kupiłem szczęki i klocki do tyłu ale mechanik podpowiedział mi zebym jeszcze dokupił jakies sprezynki i najlepiej bebny:/ bo bedzie lepiej załozyc i bede miał pewnosc ze wszystko bedzie działac. tylko jak mowiszze sie sciaga te bebny?Dodany obrazek

Kolego tutaj masz poradę jak wymienić szczęki ręcznego. Prościej się nie da.
http://forum.vectrak...nach-na-5-srub/
  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_