Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

regulacja ręczna - samopoziomowania oryginalnych xenonów VB


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
67 odpowiedzi na ten temat

#21 Kamil_K

Kamil_K
  • Przyjaciel VKP
  • 1093 postów
  • Dołączył:22 lis 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:VC 1.9CDTI; FFII 1.6

Napisany 20 luty 2009 - 07:33

Nie dawno widziałem jak jeden z kolegów narysował na kartce wszystkie wyprowdzenia w lampach, lecz teraz nie mogę tego znaleź.

W pierwszym poście masz schemat ksenonów i tam są rozpisane wszystkie połączenia...

jak założysz oryginalne czujniki na wachaczach to nie będzie problemu i wszystko powiino działać jak w oryginale.

Ale nie czaje " 4) Jeden z potencjometrow (tylny) " i włąśnie czy to są właśnie te czujniki samopoziomowania?

układ samopoziomowania działa na zasadzie dwóch potencjometórw... jeden z przodu drugi z tyłu...

jeśli samochód np zostanie dopakowany z tyłu to komp. uzna że światła świecą za wysoko i je opuści ... jeśli np bardziej dociśnięta zostanie przednia oś to układ podniesie światła....

układ który stworzył oggway ma za zadanie "symulować te czujniki"

wynikiem calej zabawy jest "poziomowanie" a nie "samopoziomowanie"


wiec jeden potencjometr jest schowany pod maską i w zasadzie można go użyć tylko początkowo do ustawienia a mogłoby go tam w ogóle nie byc a drugi potencjomer jest imitowany przez napięcie podowane z potencjometra z kabiny (zwykła regulacja) po wcześniejszym zmniejszeniu napięcia.

Dexter przedyskutuj schemat z jakiś elektrykiem lub elektronikiem i na pewno wytłumaczy co i jak podłączyć :)

Ja bez oggway'a bym sobie nie poradził i dlatego sam się za to nie zabierałem ;)

Jeśli natomiast zamierzasz założyć oryginalne czujniki na wachacze to w ogóle nie ma tu żadnej filozofi tylko podłączasz wszystko zgodnie ze schematem :)
  • 0


#22 Oggway

Oggway
  • Przyjaciel VKP
  • 641 postów
  • Dołączył:19 paź 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław

Napisany 20 luty 2009 - 08:21

układ który stworzył oggway ma za zadanie "symulować te czujniki"

ROTFL :) Poczulem nieco bossskosci :)

By nie przedluzac i nie pompowac tematu - a przy okazji pokazac, ze to naprawde zadna wielka filozofia - zalaczam fotke fragmentu schematu podlaczenia ksenonow z naniesionymi moimi "dodatkami". Teraz juz raczej nikt nie powie, ze to trudne, prawda? :)
Załączony plik  DSC03644.JPG   896,44KB   344 pobrań
Zdjecie nie pomniejszane by bie zginely szczegoly - linie oryginalnego schematu sa niestety slabo widoczne. Prosze adminow o zaoszczedzenie mi warna ;)
Pozdrawiam serdecznie

EDIT: Gdyby sie okazalo, ze w tym schemacie regulacja kabinowa dziala odwrotnie (podnosi lampki zamiast opuszczac) to nalezy zamienic miejscami podlaczenia przewod 13 (zamiast do dzielnika rezystancyjnego - podlaczyc na slizgacz potencjometru) z przewodem 12 (zamiast na potencjometr - puscic go na dzielnik). To jest wirtualna zamiana czujnika tylnego z przednim. U Kamila troszke sie spieszylem i nie mam pewnosci ktory czujnik jest udawany potencjometrem montazowym, a ktory dostaje sygnal z kabiny przez dzielnik. Przepraszam :)
W kazdym razie jak napisal juz KamilK - u Niego ten uklad dziala poprawnie.

Edytowany przez Oggway, 20 luty 2009 - 08:26.

  • 0

#23 dexter23pl

dexter23pl
  • Forumowicz
  • 2626 postów
  • Dołączył:27 gru 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Śląskie
  • Województwo:śląskie
  • Auto:VB CD 1,6 16V XEL,Stag4. obecnie Golf 5

Napisany 20 luty 2009 - 09:49

"Oggway" no i wszystko stało się jasne, naprawde prościej się już nie dało wyjaśnić. :D
Lecz nurtuje mnie jeszcze jedna sprawa z tego schemartu.
Bo rozumiem że "E65" i E66" to lampy i w nich są podzespoły. Przetwornica, żarówki i silniczek. Lecz nie mogę się domyśleć co to jest oznaczone ".1"
W jednej lampie "E65" jest to niby wbudowane a w "E66" jest poączone poza lampą. A tak to wszystko jest jasne.
Przepraszam że mieszam lecz chce mieć wszystko jasne.

Edytowany przez dexter23pl, 20 luty 2009 - 09:51.

  • 0

#24 Oggway

Oggway
  • Przyjaciel VKP
  • 641 postów
  • Dołączył:19 paź 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław

Napisany 20 luty 2009 - 09:55

Lecz nurtuje mnie jeszcze jedna sprawa z tego schemartu.
Bo rozumiem że "E65" i E66" to lampy i w nich są podzespoły. Przetwornica, żarówki i silniczek. Lecz nie mogę się domyśleć co to jest oznaczone ".1"

.1 to moduly sterujace i przetwornice WN. Dla lewej lampy przetwornica jest na schemacie zintegrowana, bo przeciez faktycznie jest dokrecona na sztywno od spodu do lampy. Dla lampy prawej jest poza lampa, bo siedzi na przewodach w przestrzeni nad prawym nadkolem. Jakos wyjatkowo dobrze schemat oddaje rzeczywistosc :)
Pozdrawiam serdecznie
  • 0

#25 Rafalg

Rafalg

    *Założyciel Klubu VKP*

  • Moderator
  • 2834 postów
  • Dołączył:15 gru 2003
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wodzin Prywatny
  • Województwo:łódzkie
  • Nr klubowy:16
  • Auto:SIG + VC
  • Oddział VKP:Łódzki

Napisany 06 czerwiec 2009 - 20:46

dzis zamontowalem ten ukladzik do poziomowania ale niestety nie ma zadnej reakcji :mellow:
  • 0

Mechanika, Swapy Silnikow na 2.0 Turbo Z20NET, Hamulcy,  Naprawy Kolektorow, Zaslepianie  Z19DTH i inne, Faktury Vat

CZĘŚCI VECTRA C SIGNUM (UŻYWANE I NOWE)  GTS KOMBI Z20NET Z19DTH Z22SE Z30DT i INNE TEL 504198382 GG 5303908

 

DIESLAMI JEZDZA MIĘCZAKI


#26 Kamil_K

Kamil_K
  • Przyjaciel VKP
  • 1093 postów
  • Dołączył:22 lis 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:VC 1.9CDTI; FFII 1.6

Napisany 07 czerwiec 2009 - 08:49

A czy aby na pewno podłączyłeś dokładnie lampy ze sobą??

Działa u mnie u furmana i studzika więc chyba cosik musisz sprawdzić swoje podłączenia ;)
  • 0

#27 Rafalg

Rafalg

    *Założyciel Klubu VKP*

  • Moderator
  • 2834 postów
  • Dołączył:15 gru 2003
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wodzin Prywatny
  • Województwo:łódzkie
  • Nr klubowy:16
  • Auto:SIG + VC
  • Oddział VKP:Łódzki

Napisany 07 czerwiec 2009 - 09:10

heh podloczenie lampy z lampa to chyba drugozedna sprawa bo chciaz jedna powinna dzialac.
  • 0

Mechanika, Swapy Silnikow na 2.0 Turbo Z20NET, Hamulcy,  Naprawy Kolektorow, Zaslepianie  Z19DTH i inne, Faktury Vat

CZĘŚCI VECTRA C SIGNUM (UŻYWANE I NOWE)  GTS KOMBI Z20NET Z19DTH Z22SE Z30DT i INNE TEL 504198382 GG 5303908

 

DIESLAMI JEZDZA MIĘCZAKI


#28 Oggway

Oggway
  • Przyjaciel VKP
  • 641 postów
  • Dołączył:19 paź 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław

Napisany 07 czerwiec 2009 - 09:44

heh podloczenie lampy z lampa to chyba drugozedna sprawa bo chciaz jedna powinna dzialac.

I tu zie mylisz :) Ale co ja tam wiem :)
Zapytam inaczej - czy dziala Ci przynajmniej test silownikow lamp (po podaniu zasilania lampy jada w dol i wracaja do zadanego polozenia w gore)? Jesli nie - nie ma szans na odpalenie regulacji, wiec najpierw zajmij sie ta sprawa. Podposiem: czarny przewod laczacy lampe lewa (pin 6) z lampa prawa (pin 6) musi dostac +12V.

Jak napisal Kamil - trzy znane nam Viki jezdza z dzialajacym ukladem a schemat jest narysowany bez bledow, wiec i u Ciebie nie powinno byc problemow z uruchomieniem ukladu.
Pozdrawiam
  • 0

#29 Rafalg

Rafalg

    *Założyciel Klubu VKP*

  • Moderator
  • 2834 postów
  • Dołączył:15 gru 2003
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wodzin Prywatny
  • Województwo:łódzkie
  • Nr klubowy:16
  • Auto:SIG + VC
  • Oddział VKP:Łódzki

Napisany 07 czerwiec 2009 - 09:56

czyli tu jest problem bo nie dalem +12 na pin nr 6. jutro to zrobie i napisze czy pomoglo. a dokladnie, u mnie nic sie nie rusza po odpaleniu lampy
  • 0

Mechanika, Swapy Silnikow na 2.0 Turbo Z20NET, Hamulcy,  Naprawy Kolektorow, Zaslepianie  Z19DTH i inne, Faktury Vat

CZĘŚCI VECTRA C SIGNUM (UŻYWANE I NOWE)  GTS KOMBI Z20NET Z19DTH Z22SE Z30DT i INNE TEL 504198382 GG 5303908

 

DIESLAMI JEZDZA MIĘCZAKI


#30 Oggway

Oggway
  • Przyjaciel VKP
  • 641 postów
  • Dołączył:19 paź 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław

Napisany 07 czerwiec 2009 - 10:02

:) Cos tak czulem...
Proponuje podpiac +12V z zasilania lampy (przewod zolty z pinu 3). Dzieki temu sterownik bedzie zasilany tylko przy wlaczonych lampach, a w chwile po ich wlaczeniu - wykona autotest.

Edytowany przez Oggway, 07 czerwiec 2009 - 10:29.

  • 0

#31 Rafalg

Rafalg

    *Założyciel Klubu VKP*

  • Moderator
  • 2834 postów
  • Dołączył:15 gru 2003
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wodzin Prywatny
  • Województwo:łódzkie
  • Nr klubowy:16
  • Auto:SIG + VC
  • Oddział VKP:Łódzki

Napisany 07 czerwiec 2009 - 10:13

dzieki wielkie za szybka podpowiedz
  • 0

Mechanika, Swapy Silnikow na 2.0 Turbo Z20NET, Hamulcy,  Naprawy Kolektorow, Zaslepianie  Z19DTH i inne, Faktury Vat

CZĘŚCI VECTRA C SIGNUM (UŻYWANE I NOWE)  GTS KOMBI Z20NET Z19DTH Z22SE Z30DT i INNE TEL 504198382 GG 5303908

 

DIESLAMI JEZDZA MIĘCZAKI


#32 Albin

Albin
  • Forumowicz
  • 187 postów
  • Dołączył:16 cze 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:świętokrzyskie
  • Województwo:świętokrzyskie
  • Auto:Astra H - Z18XE - 125KM + LPG

Napisany 09 czerwiec 2009 - 22:28

dzieki wielkie za szybka podpowiedz


Dobrze ze ten temat powstał.
Jakis czas temu sam dochodzilem do tego co w xenonach gdzie idzie i rysowałem to na karteczce (mam nadzieje ze komuś sie przydało)Teraz mam to już wszystko założone i xenonki swiecą,lecz poziomowania nie mają.Dostały za to spryskiwacze na dwuklik :)
Jutro na spokojnie przestudiuję schemacik i mam nadzieję ze jakos to zepnę razem ze sobą.
Gdyby ktoś robil to i pamieta które to należy spiąc ze sobą było by łatwiej i szybciej.

2 fotki z samymi lampami zapożyczone z forum,natomiast rozpiska samych wtyczek mojego autorstwa B)

Załączone pliki

  • Załączony plik  XENON1.JPG   125,31KB   156 pobrań
  • Załączony plik  XENON2.JPG   162,18KB   188 pobrań
  • Załączony plik  1.JPG   103,61KB   162 pobrań
  • Załączony plik  2.JPG   108,34KB   124 pobrań

Edytowany przez Albin, 09 czerwiec 2009 - 22:46.

  • 0

#33 Rafalg

Rafalg

    *Założyciel Klubu VKP*

  • Moderator
  • 2834 postów
  • Dołączył:15 gru 2003
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wodzin Prywatny
  • Województwo:łódzkie
  • Nr klubowy:16
  • Auto:SIG + VC
  • Oddział VKP:Łódzki

Napisany 09 czerwiec 2009 - 23:24

a ja podlaczylem zasilanie i poziomowanie dziala jak nalezy.
  • 0

Mechanika, Swapy Silnikow na 2.0 Turbo Z20NET, Hamulcy,  Naprawy Kolektorow, Zaslepianie  Z19DTH i inne, Faktury Vat

CZĘŚCI VECTRA C SIGNUM (UŻYWANE I NOWE)  GTS KOMBI Z20NET Z19DTH Z22SE Z30DT i INNE TEL 504198382 GG 5303908

 

DIESLAMI JEZDZA MIĘCZAKI


#34 Oggway

Oggway
  • Przyjaciel VKP
  • 641 postów
  • Dołączył:19 paź 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław

Napisany 10 czerwiec 2009 - 06:36

a ja podlaczylem zasilanie i poziomowanie dziala jak nalezy.

Super! Czyli jest w klubie kolejna Viki na moim patencie! :) Ciesze sie ze wszystko sie udalo. Podlaczyles +12 z zoltego przewodu tak jak proponowalem?

Albin - poslalem Ci na PW namiar na ten watek, gdyz wyzej zamiescilem w nim schemat polaczen wraz z koniecznymi modyfikacjami. Jak rozumiem, potrzebujesz jeszcze pelnego schematu pokazujacego polaczenia miedzy lampami. Schemat byl zamieszczany na forum, ale dla Ciebie wrzuce go raz jeszcze. Zamieszczony prze mnie wczesniej wycinek to fragment tego schematu z naniesionymi modyfikacjami. Teraz masz juz komplet informacji potrzebnych do odpalenia ksenonow z manualna regulacja zamiast zwyklych lamp.
Załączony plik  ksenony.pdf   39,16KB   118 pobrań
Pozdrawiam

Edytowany przez Oggway, 10 czerwiec 2009 - 06:44.

  • 0

#35 Albin

Albin
  • Forumowicz
  • 187 postów
  • Dołączył:16 cze 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:świętokrzyskie
  • Województwo:świętokrzyskie
  • Auto:Astra H - Z18XE - 125KM + LPG

Napisany 10 czerwiec 2009 - 16:12

Dzięki @Oggway
Nie mam na chwilę obecną czasu żeby sie za to zabrać , ale mam rozumieć ze poprzedni schemacik z zaznaczeniem na czerwono to są konieczne modyfikacje zeby odpalić poziomowanie.A ten który teraz podales przyda mi sie aby połączyć obie lampy między sobą.
No i oczywiscie podać plusik i będzie gites ;)

Edytowany przez Albin, 10 czerwiec 2009 - 16:14.

  • 0

#36 Oggway

Oggway
  • Przyjaciel VKP
  • 641 postów
  • Dołączył:19 paź 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław

Napisany 10 czerwiec 2009 - 18:03

Tak. Schemat w PDFie to sciemat podlaczenia oryginalnych ksenonow. Zalaczony wczesniej obrazek to fragment tego samego schematu z naniesionymi koniecznymi zmianami. Do tego +12V z przewodu zoltego na piny 6 obu polaczonych sterownikow (przewod czarny w wersji oryginalnej i na schematach). Po wykonaniu wszystkich tych polaczen i przy zalozeniu ze masz sprawne wszystkie "przeszczepy" powinna sie odezwac raczna regulacja wysokosci swiatel z kabiny dzialajaca na sterownikach ksenonow :)
Pozdrawiam
  • 0

#37 Rafalg

Rafalg

    *Założyciel Klubu VKP*

  • Moderator
  • 2834 postów
  • Dołączył:15 gru 2003
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wodzin Prywatny
  • Województwo:łódzkie
  • Nr klubowy:16
  • Auto:SIG + VC
  • Oddział VKP:Łódzki

Napisany 10 czerwiec 2009 - 22:20

Super! Czyli jest w klubie kolejna Viki na moim patencie! :) Ciesze sie ze wszystko sie udalo. Podlaczyles +12 z zoltego przewodu tak jak proponowalem?


dokladnie, dalem tylko +12 z zoltego przewodu i wszystko smiga.
  • 0

Mechanika, Swapy Silnikow na 2.0 Turbo Z20NET, Hamulcy,  Naprawy Kolektorow, Zaslepianie  Z19DTH i inne, Faktury Vat

CZĘŚCI VECTRA C SIGNUM (UŻYWANE I NOWE)  GTS KOMBI Z20NET Z19DTH Z22SE Z30DT i INNE TEL 504198382 GG 5303908

 

DIESLAMI JEZDZA MIĘCZAKI


#38 Albin

Albin
  • Forumowicz
  • 187 postów
  • Dołączył:16 cze 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:świętokrzyskie
  • Województwo:świętokrzyskie
  • Auto:Astra H - Z18XE - 125KM + LPG

Napisany 04 lipiec 2009 - 14:54

Dzis wziąłem sie za założenie wszystkich wtyczek oryginalnych.I wszystko bez najmniejszego problemu działa.No prawie wszystko.
Poprostu zapomnialem kupić rezystor nastawny 10kilo i niestety jestem zmuszony poczekac do poniedziałku.
O ile jest prostsze zakłądanie instalacji Xenonowej na fabrycznych kostkach,niż kombinowanie z jakimiś własnymi kabelkami,wsuwkami itp.
Jak ja robilem nie mając nic , zajęło mi to z 8 godzin.Mając oryginalne wtyczki czas skraca sie do 30-60 min.Wszystko ładnie pasi,kolory kabli sie zgadzają,tylko lutowac kolorkami i po problemie.
W poniedzialek tylko przylutowac razystorek (1minutka) i chyba wszstko będzie grało.

Dziękuje kolegom którzy odpowiedzieli mi na moje pytania.Tak naprawde wszystko na schemacie widać.
Pozdrawiam.

edit:
Mam jednak pewien problem.
Rezystor nastawny jeszcze nie podłączony,lecz test wykonuje sie tylko na zgaszonym silniku :o .Czyli,właczam swiatła na wyłączonej stacyjce,jest ok.Przekręcam stacyjkę,jest OK.Uruchamiam silnik i testuje mi tylko jedną lampę (lewą),prawa nawet nie drgnie :o .Czy to może świadczyć o uszkodzonej przetwornicy ? Czy gdzies indziej tkwi błąd ?

Edytowany przez Albin, 05 lipiec 2009 - 10:00.

  • 0

#39 Kamil_K

Kamil_K
  • Przyjaciel VKP
  • 1093 postów
  • Dołączył:22 lis 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:VC 1.9CDTI; FFII 1.6

Napisany 05 lipiec 2009 - 20:06

Tak na szybko... czy na pewno dobrze połączyłeś lewą z prawą lampą??
  • 0

#40 Albin

Albin
  • Forumowicz
  • 187 postów
  • Dołączył:16 cze 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:świętokrzyskie
  • Województwo:świętokrzyskie
  • Auto:Astra H - Z18XE - 125KM + LPG

Napisany 06 lipiec 2009 - 10:17

Tak,napewno wszystko jest połączone dobrze.
Mam oryginalną wiązke miedzy przetwornicą a lampą prawą,oryginalne wtyczki.A połączyć piny ze sobą to był już pikuś.Wszystkie przewody są połączone oprócz jednego nr 5 .Oczywiscie nie podłączona komunikacja i MID bo to nie jest potrzebne.Dziwna jest sprawa ze bez odpalonego silnika wszystko jest OK,powiem więcej że zdarza sie że jak autko stoi i odpalam pierwszy raz to testuje oby dwa poprawnie.Zastanawiałem sie czy przypadkiem nie jest uszkodzona lewa przetwornica,która steruje silniczkami obydwu lamp.
Dzis zalożę rezystor 10Kilo,możliwe ze układ sterujący widzi jakis błąd czujnika i dlatego sie tak zachowuje.
  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_