Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie

Indeks nośności opony


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 Kristo19

Kristo19
  • Forumowicz
  • 201 postów
  • Dołączył:30 kwi 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Stalowa Wola
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:Była VB jest VC 1.8 GTS Z18XE

Napisany 16 listopad 2008 - 13:23

Witam.Mam taki dylemat otóż zastanawiam się na tym jak należy interpretować indeks nośności opony.Tzn jeżeli masa dopuszczalna pojazdu(info w dowodzie) wynosi 1800 kg to jaki najmniejszy powinien być indeks nośności zamontowanych w aucie opon?? Czy to jest tak że ta 1800 kg dzieli się przez 4 ( bo tyle jest opon w aucie) i wychodzi nam po 450 kg na oponę czyli najmniejszy jaki możemy zastosować to "80" ?? I jeszcze jedno jak nam Viki z 2000 roku X18XE1 i fabrycznie wyszła chyba na oponach 195/65R15 z indeksem nośności 91 chyba, natomiast teraz na zimę kupiłem i już założyłem opony 185/65R15 z indeksem 88 T.Czy mogę bezpiecznie na nich pomykać?? U mnie w dowodzie masa dopuszczalna to 1800 kg??
  • 0


#2 pico

pico

    Przewodniczący oddziału Opolskiego

  • Moderator
  • 3977 postów
  • Dołączył:26 lip 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Oppeln
  • Województwo:opolskie
  • Nr klubowy:592
  • Auto:Vectra B x18xe `98 i Astra F c16nz `94
  • Oddział VKP:Opolski

Napisany 16 listopad 2008 - 16:32

kliknij TUTAJ.
W googlach znalezione. Napewno to ci pomoze.
  • 0

Sygnatura zostala usunieta bo byla za fajna i wszyscy zazdroscili :D


#3 zubek

zubek
  • Moderator
  • 23307 postów
  • Dołączył:29 lip 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:WWL
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:300
  • Auto:VC/03/Y22DTR/SW
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 16 listopad 2008 - 17:31

W zasadzie powinno się wziąć nacisk na oś .... bo dla sedana to mało ważne
Przykład nacisku (p/t) dla VB (Z18XE/sedan) - 920/945,
ale dla kombi może już być znaczące bo z tym samym silnikiem ma rozkład masy 920/1025
ale jak kupujesz z zapasem to można się tym nie przejmować i dzielić /4.
  • 0

#4 vectraA1992

vectraA1992
  • Forumowicz
  • 1486 postów
  • Dołączył:07 paź 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Słupsk
  • Województwo:pomorskie
  • Auto:VW Passat B5 FL; Mitsubishi Lancer

Napisany 16 listopad 2008 - 18:56

Opony są już tak robione, że nie trzeba się przejmować indeksem nośności bo on rośnie wraz z rozmiarem opony. Praktycznie nie sposób kupić opony z za małym indeksem. Zawsze jest jeszcze duuuży zapas. Pod warunkiem oczywiście, że nie stosuje się opon mniejszych niż zaleca producent. Ale tak już raczej nikt nie robi. Dziś ludzie nie wiadomo czemu zawyżają rozmiar opon.
  • 0
Były: VA c18nz i VB x25xe

#5 cichy117

cichy117
  • Forumowicz
  • 4356 postów
  • Dołączył:03 lut 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ostrołęka
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:vauxhal vb 2.5 v6 + lpg design edition

Napisany 16 listopad 2008 - 21:53

Dziś ludzie nie wiadomo czemu zawyżają rozmiar opon.


Jak najbardziej wiadomo. Szersza opona na większej feldze lepiej wygląda ;)
  • 0

#6 vectraA1992

vectraA1992
  • Forumowicz
  • 1486 postów
  • Dołączył:07 paź 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Słupsk
  • Województwo:pomorskie
  • Auto:VW Passat B5 FL; Mitsubishi Lancer

Napisany 16 listopad 2008 - 22:10

Jak najbardziej wiadomo. Szersza opona na większej feldze lepiej wygląda ;)

No tylko że auto powinno jeszcze jeździć przynajmniej tak dobrze jak wygląda. Krawężniki, dziury, nierówności - to jest nasza codzienność a nie gładkie autostrady. Butów sobie chyba nie kupują dwa rozmiary za dużych, to dlaczego z oponami kombinują? Miałem raz niskoprofilowe opony w VA i nigdy więcej bo auto ma się miękko toczyć i nie być upierdliwe w miejskiej jeździe.

Edytowany przez vectraA1992, 16 listopad 2008 - 22:13.

  • 0
Były: VA c18nz i VB x25xe

#7 cichy117

cichy117
  • Forumowicz
  • 4356 postów
  • Dołączył:03 lut 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ostrołęka
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:vauxhal vb 2.5 v6 + lpg design edition

Napisany 16 listopad 2008 - 22:53

No tylko że auto powinno jeszcze jeździć przynajmniej tak dobrze jak wygląda. Krawężniki, dziury, nierówności - to jest nasza codzienność a nie gładkie autostrady. Butów sobie chyba nie kupują dwa rozmiary za dużych, to dlaczego z oponami kombinują? Miałem raz niskoprofilowe opony w VA i nigdy więcej bo auto ma się miękko toczyć i nie być upierdliwe w miejskiej jeździe.


Niestety nie wszyscy patrzą praktycznie. Z moich eksperymentów zauważyłem że jeśli np. przerzuciłem sie ze 185/65 na 185/60 to samochód zaczął prowadzić się pewnie i nie woziło go tak na boki. Przy tak małej zmianie to jeszcze nie czuć różnicy ale jak niektórzy zakładają np na profilu 35 to już jest koszmar bo cały czas tylko myślisz żeby nie załatwić felgi więc robisz sobie tylko kłopot
  • 0

#8 vectraA1992

vectraA1992
  • Forumowicz
  • 1486 postów
  • Dołączył:07 paź 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Słupsk
  • Województwo:pomorskie
  • Auto:VW Passat B5 FL; Mitsubishi Lancer

Napisany 16 listopad 2008 - 23:00

to już jest koszmar bo cały czas tylko myślisz żeby nie załatwić felgi więc robisz sobie tylko kłopot

I to jest kwintesencja tego, co miałem na myśli :)
  • 0
Były: VA c18nz i VB x25xe

#9 Kristo19

Kristo19
  • Forumowicz
  • 201 postów
  • Dołączył:30 kwi 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Stalowa Wola
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:Była VB jest VC 1.8 GTS Z18XE

Napisany 17 listopad 2008 - 15:58

Czyli mam rozumieć że na tych moich zimowych oponkach Klebera 185/65R15 z indeksem 88T w Viki X18XE1 z 2000 roku(sedan) mogę pomykać spokojnie bez obaw?? :) Bo oryginalnie były montowane chyba 195/65R15 91H...
  • 0

#10 cichy117

cichy117
  • Forumowicz
  • 4356 postów
  • Dołączył:03 lut 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ostrołęka
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:vauxhal vb 2.5 v6 + lpg design edition

Napisany 17 listopad 2008 - 17:33

Spokojnie. I tak masz zapas. Z resztą często zalecają zakładać nawet lekko węższe opony na zimę od fabrycznego rozmiaru. Ja nigdy nie przejmuję się indeksem
  • 0

#11 vectraA1992

vectraA1992
  • Forumowicz
  • 1486 postów
  • Dołączył:07 paź 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Słupsk
  • Województwo:pomorskie
  • Auto:VW Passat B5 FL; Mitsubishi Lancer

Napisany 17 listopad 2008 - 19:15

Z resztą często zalecają zakładać nawet lekko węższe opony na zimę od fabrycznego rozmiaru.

To jest akurat mądrość z serii 'usłyszanych u Stefana w garażu'. Jeżeli producent dopuszcza bądź zaleca węższe ogumienie, to jest to napisane w instrukcji. Jeżeli producent przewiduje 195/65R15 91H, to zastosowanie 185/65R15 88T jest niedopuszczalne. Takie opony są kilkukrotnie słabsze i to pod względem kilku parametrów.
  • 0
Były: VA c18nz i VB x25xe

#12 Kristo19

Kristo19
  • Forumowicz
  • 201 postów
  • Dołączył:30 kwi 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Stalowa Wola
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:Była VB jest VC 1.8 GTS Z18XE

Napisany 17 listopad 2008 - 19:48

No dobra są troszkę słabsze wiadomo ale i tak mam sporu zapas bo: całkowita dopuszczalna masa mojego auta to 1800 kg, a indeks nośności mam 88 czyli 560 kg na oponę co daje 1240 kg na auto więc mam 1240-1800=440 kg zapasu.Moje auto to sedan więc jak pisał Zubek rozłożenie ciężaru jest proporcjonalne na obie osie, a nawet w kombi zmieściłbym się w normie.A co do prędkości to dopuszczalna na tych oponkach to 190 km/h więc mi wystarczy i tak szybciej nie jezdzę niż te 130 km/h.Więc dlaczego są niedopuszczalne według Ciebie?? ;)
  • 0

#13 vectraA1992

vectraA1992
  • Forumowicz
  • 1486 postów
  • Dołączył:07 paź 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Słupsk
  • Województwo:pomorskie
  • Auto:VW Passat B5 FL; Mitsubishi Lancer

Napisany 17 listopad 2008 - 19:50

Więc dlaczego są niedopuszczalne według Ciebie??

Bo te wszystkie parametry mają zastosowanie do warunków laboratoryjnych a warunki drogowe bywają ekstremalne. Lepiej mieć wtedy zapas nie mniejszy od tego, jaki przerwiduje producent
  • 0
Były: VA c18nz i VB x25xe

#14 Kristo19

Kristo19
  • Forumowicz
  • 201 postów
  • Dołączył:30 kwi 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Stalowa Wola
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:Była VB jest VC 1.8 GTS Z18XE

Napisany 17 listopad 2008 - 20:38

no to teraz już zupełnie nie wiem czy mogę takich używać (185/65R15), chyba nic się nie stanie...Tym bardziej że już je kupiłem i założone mam to już wymiana u mnie odpada, musze przy nich zostać.Myślę że taki zapas jaki posiadam jednak wystarczy...
  • 0

#15 vectraA1992

vectraA1992
  • Forumowicz
  • 1486 postów
  • Dołączył:07 paź 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Słupsk
  • Województwo:pomorskie
  • Auto:VW Passat B5 FL; Mitsubishi Lancer

Napisany 17 listopad 2008 - 21:09

no to teraz już zupełnie nie wiem czy mogę takich używać (185/65R15), chyba nic się nie stanie...Tym bardziej że już je kupiłem i założone mam to już wymiana u mnie odpada, musze przy nich zostać.Myślę że taki zapas jaki posiadam jednak wystarczy...

Stać się raczej nic nie stanie bo VB można spotkać nawet na 175, ale opony o wyższych parametrach sa po prostu odporniejsze na złe warunki drogowe i może się np. okazać, że słabsze opony wybąblują się na bokach zanim zjeździsz bieżnik, na skutek licznych spotkań z dziurami, podczas gdy mocniejsze przetrzymałyby bez problemu. Jeśli ktoś kiedyś trzymał w jednej ręce oponę z indeksem T a w drugiej z indeksem V, to wie o co chodzi. Te pierwsze to wydmuszki.
  • 0
Były: VA c18nz i VB x25xe

#16 zubek

zubek
  • Moderator
  • 23307 postów
  • Dołączył:29 lip 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:WWL
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:300
  • Auto:VC/03/Y22DTR/SW
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 18 listopad 2008 - 13:22

te wszystkie parametry mają zastosowanie do warunków laboratoryjnych a warunki drogowe bywają ekstremalne.

te wszystkie parametry mają taki zapas bezpieczeństwa, że....
  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_