Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
* * * * * 9 głosów

Przewody , wężyki podciśnienia diesel - wymiana


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
233 odpowiedzi na ten temat

#41 ares32

ares32
  • Forumowicz
  • 1 postów
  • Dołączył:13 lut 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Nowy dwór
  • Województwo:kujawsko-pomorskie
  • Auto:opel vectra 2.0 dtl

Napisany 14 luty 2010 - 13:28

mam pytanie jestem nowym klubowiczem i potrzebna mi porada jak powinny wyglądać łączniki wężyków z filtrem w dislu amoże ma ktoś jakąś fotke
  • 0


#42 jarek konstancin

jarek konstancin
  • Forumowicz
  • 2 postów
  • Dołączył:22 cze 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:KONSTANCIN-JEZIORNA
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:ASTRA C X20DTH

Napisany 15 luty 2010 - 21:46

Dziś własnie wymieniłem zaworek sterowania klap zawirowań ,koszt w ASO 91 PLN .NUMER KATALOGOWY GM 90543650 .Wcześneij miałem problemy ,pekła membrana silikonowa i zapowietrzabł sie cały układ podciśnienia,brak turbo oraz muł totalny ..Zaślepiłem chwilowo przewód od tego zaworu zwykłym nitem. .
Przy sprawnym całym układzie podcisnienia zaworek pracuje praktycznie przy każdym przegazowaniu silnika.

zaworek łatwo sprawdzić ,ja bynajmiej to zrobiłem może to metodą na "chłopka " lecz działa .najlepiek miez vakumometr lecz jak się nie ma to się kąbinuje .
Odpinamy szary przewód od strony zaworków przy akumulatorze , bierzemy go do ust i podciągamy powietrze,wzrokowo sprawdzamy czy zawór wciąga cięgno .
Jeżeli zawór puszcza -znaczy pęknięta silkonowa membrana wtedy wycieczka do ASO .

Po wymianie zauważyłem że lepiej wkreca się na obroty -brak turbo dziury .
  • 0

#43 jarek konstancin

jarek konstancin
  • Forumowicz
  • 2 postów
  • Dołączył:22 cze 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:KONSTANCIN-JEZIORNA
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:ASTRA C X20DTH

Napisany 15 luty 2010 - 21:49

Mam pytanie. Czy podczas pracy silnika (np. prze gazowania) cięgno od klapek zawirowań powinno pracować? Bo nie wiem jak sprawdzić elektrozawór.
Z check-iem walczę już od miesiąca :angry: , wymieniłem przewody ,trójniki, sprawdziłem pompę vacu, komp wykazał błąd egr. zawór sprawdzony jest szczelny. Tylko te klapki podczas odpalonego silnika nic się nie ruszają nie wiem czy tak ma być?



Zawór pracuje tylko przy wciskaniu gazu \(NIGDY NA WOLNYCH OBROTACH),więc musisz poprosić drugą osobę o przegazowanie silnika ,wtedy zawrek musi pracować .
  • 0

#44 viky

viky
  • Forumowicz
  • 7 postów
  • Dołączył:25 paź 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:warmińsko-mazurskie
  • Auto:Vectra C 1.9DTH Sri '09

Napisany 25 luty 2010 - 20:17

A możesz dokładniej, który przewód na wejściu czy wyjściu?
  • 0

#45 Greg07

Greg07
  • Forumowicz
  • 10 postów
  • Dołączył:18 maj 2009
  • Województwo:lubelskie
  • Auto:Vectra 2.00 DTI

Napisany 07 marzec 2010 - 12:07

A czy może mi ktoś wyjaśnić co to jest, a raczej co tu było albo gdzie to było przymocowane i czy brak tego połączenia może mieć wpływ na nie włączanie się turbiny?

Załączone pliki

  • Załączony plik  ezst.JPG   68,54KB   712 pobrań

  • 0

#46 Piotreq

Piotreq
  • Moderator
  • 11123 postów
  • Dołączył:24 lis 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łorsoł
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:506
  • Auto:wszystkomający Signum Z19DTH z nowym serduchem
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 07 marzec 2010 - 15:15

A czy może mi ktoś wyjaśnić co to jest, a raczej co tu było albo gdzie to było przymocowane i czy brak tego połączenia może mieć wpływ na nie włączanie się turbiny?

To jest zaworek zwrotny, ale raczej ta część elektrozaworka jako całości nie ulega uszkodzeniu. Jeśli już to membrana w środku zaworu...
  • 0
Gdyby nie wady genetyczne Vectry nie byłoby tego forum... uszanuj to !!!
DTI czy TDI, Turbo Diesel to za-je-bista sprawa...
Pomogłem ???
Masz problem z samochodem ? Zapraszam do siebie : http://www.autobialoleka.pl

#47 Greg07

Greg07
  • Forumowicz
  • 10 postów
  • Dołączył:18 maj 2009
  • Województwo:lubelskie
  • Auto:Vectra 2.00 DTI

Napisany 07 marzec 2010 - 15:58

Dzięki za odpowiedź, myślałem, że coś tu się oderwało, bo tak to wygląda. Teraz trzeba będzie sprawdzić zawór, swoją drogą taka pierdółka kosztuje ponad 300 zeta.
  • 0

#48 kielas

kielas
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Dołączył:13 lip 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Skierniewice
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:vectra b 2,0 dti X20DTH Caravan

Napisany 13 marzec 2010 - 17:39

Witam
Dzisiaj przeprowadziłem całą operację u siebie. Przed wymianą wężyków check i P0400, podczas wymiany znalazłem pęknięty gumowy wężyk przy siłowniku waste-gate (nr 2 na schemacie) ucieszyłem się bo pomyślałem że to była tego wina. Ale po złożeniu całości do kupy, trzykrotny sprawdzeniu wszystkiego, odpaliłem i co? i jest gorzej niż było. Teraz turbina w ogóle się nie załącza nawet jak check nie świeci, nie ma przyspieszenia, brak kopa.

Co może być przyczyną takiego zachowania?
Zaznaczę że wszystko podłączone jest tak jak powinno.

Czy długość przewodów podciśnieniowych może być znaczenie? teraz sa dłuższe niż były przedtem
  • 0
Dodany obrazek Dążę do minus nieskończoności ;)

#49 kielas

kielas
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Dołączył:13 lip 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Skierniewice
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:vectra b 2,0 dti X20DTH Caravan

Napisany 21 marzec 2010 - 19:41

Problem rozwiązany,
Aż wstyd sie przyznac
Wystarczyło rozprostować przewody i poszło wszytsko ok, po prostu jeden wężyk zagiął się inie puszczał cisnienia :)
Ale Check dalej się świeci więc teraz juz zostaje mi tylko wymiana samego EGR
  • 0
Dodany obrazek Dążę do minus nieskończoności ;)

#50 kaczmi

kaczmi
  • Forumowicz
  • 1 postów
  • Dołączył:05 kwi 2010
  • Województwo:pomorskie
  • Auto:astra

Napisany 10 kwiecień 2010 - 20:24

WITAM

Mam pytanie dotyczące podłączeń przewodów podciśnienia w astre 2.0 DTI. Samochód nie ma mocy 130 max (wymieniony już egr na nowy wyczyszczony dolot) a samochód nie ciągnie. Komp nie pokazuje żadnych błędów.

Edytowany przez kaczmi, 10 kwiecień 2010 - 20:25.

  • 0

#51 bari

bari
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Dołączył:11 sie 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Janikowo
  • Województwo:kujawsko-pomorskie
  • Auto:Vectra B 2.0 DTL '97

Napisany 24 kwiecień 2010 - 12:29

Mam prośbę do Was...czy ten przewód który jest luźny (patrz załącznik) od podciśnienia powinienem wpiąć do trójnika tam gdzie brakuje jeden przewód? Kurcze...nie odczułem muła ale nie odczuwam tak za bardzo turbiny...no i przy okazji zwróćcie uwagę na nr zaworków...te obok akumulatora mają ten sam nr tj z koncówką 860, doczytałem że od klapek powinien być 022 (końcówka) a od ster. egr i turbiny takie same... albo przedlift dtl takie same...a ja wlasnie mam dtl przedlift...No i co to jest ta kostka o nr 2945 AKT? Filtr jakiś...węglowy czy coś...? Przyznam się że nie wiem...Z góry dzięki za podpowiedź...czekam i ide zaraz podłączyć tak jak napiszecie... Pozdrawiam;)
Co do załącznika to wybaczcie za tą grafikę 3D;P na czerwono są trójniczki...niebieskie to przewody podciśnienia...

Edytowany przez bari, 24 kwiecień 2010 - 12:33.

  • 0

#52 radioslaw

radioslaw
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Dołączył:26 lut 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Mielec
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:vectra B caravan 2.0 DTI

Napisany 27 kwiecień 2010 - 20:05

WITAM

Mam pytanie dotyczące podłączeń przewodów podciśnienia w astre 2.0 DTI. Samochód nie ma mocy 130 max (wymieniony już egr na nowy wyczyszczony dolot) a samochód nie ciągnie. Komp nie pokazuje żadnych błędów.


Witam. Podpinam się pod temat bo mam problem podobny.
Odstawiłem auto do wymiany uszczelki pod głowicą, auta nie odebrałem ponieważ straciło moc! nic nie ciągnie tak jak "goły klekot" nie czuć momentu kiedy turbinka się włączała.
Co mogli skopać???
Na kompie nie ma żadnego błędu.
  • 0

#53 kielas

kielas
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Dołączył:13 lip 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Skierniewice
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:vectra b 2,0 dti X20DTH Caravan

Napisany 28 kwiecień 2010 - 19:12

Witam. Podpinam się pod temat bo mam problem podobny.
Odstawiłem auto do wymiany uszczelki pod głowicą, auta nie odebrałem ponieważ straciło moc! nic nie ciągnie tak jak "goły klekot" nie czuć momentu kiedy turbinka się włączała.
Co mogli skopać???
Na kompie nie ma żadnego błędu.


Popatrz na te przewody podciśnieniowe może masz to co u mnie było powodem muła? Napisałem kilka postów wyżej
Po prostu może któryś z przewodów zagiął się i nie ma dostatecznego ciśnienia.
Popatrz też na schemat podciśnienia może coś Ci źle podpięli? (ale wtedy chyba CHECK by wyskoczył)
  • 0
Dodany obrazek Dążę do minus nieskończoności ;)

#54 radioslaw

radioslaw
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Dołączył:26 lut 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Mielec
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:vectra B caravan 2.0 DTI

Napisany 03 maj 2010 - 20:40

Popatrz na te przewody podciśnieniowe może masz to co u mnie było powodem muła? Napisałem kilka postów wyżej
Po prostu może któryś z przewodów zagiął się i nie ma dostatecznego ciśnienia.
Popatrz też na schemat podciśnienia może coś Ci źle podpięli? (ale wtedy chyba CHECK by wyskoczył)




Odebrałem dziś auto, ale w piątek mam podjechać do nich z powrotem jak się nie rozchodzi. Dziś chodzi trochę lepiej ale nadal to nie jest to co bylo wcześniej.
Sprawdzali dzisiaj wszystkie wężyki,trójniki, podmieniali przepływomierz nawet wtryski podmieniali z innej vectry i nic, żadnej oczekiwanej poprawy.
Turbina dopiero tak od 2000 obr/min zaczyna ciągnąć ale i tak nie ma dobrego momentu.
Turbo dziura jest tak duża że trzeba wysoko na obrotach go trzymać bo nie ma czym jechać.
Parametry silnika i turbiny pokazywał mi to wychodziło ok, nie pamiętam ile czego było ale ta druga vectra co była na podmiankę miała gorszę parametry a lepiej ciągnęła.
Na postoju jak przygazuję-puszcze-przygazuje to motor nie nadąża za pedałem gazu, na dodatek trochę nim szarpnie.
Wydaje mi się że teraz ciągnie prawie do końca obr, przedtem powyżej 3500obr już nie ciągnęła.
Dodam jeszcze że czyszczony był kolektor i klapki bo masakra jak to było zawalone.
Zauważyłem w domu że mam tłumik gdzieś w połowie dziurawy, czy ma to jakiś wpływ???

Zapomniałem dodać że sprzęgło jest teraz na samym dole.
Nie wiem co to ma wspólnego z tym wszystkim??

Auto naprawione.
Sam doszedłem co bylo.
Jak składali to ktoś zepsuł cięgiełko przy zaworku od klap w kolektorze i spadało za każdym razem.
Na razie prowizorka podtopiłem plastik żeby nie spadało i autko hula jak wcześniej.

Edytowany przez radioslaw, 28 kwiecień 2010 - 21:30.

  • 0

#55 neo_82

neo_82
  • Klubowicz
  • 5519 postów
  • Dołączył:27 kwi 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Poznań
  • Województwo:wielkopolskie
  • Nr klubowy:810
  • Auto:vectra b 2.0 dti hatchback X20DTH +
  • Oddział VKP:Wielkopolski

Napisany 09 maj 2010 - 00:48

dotyczy wężyków podcićnienia mianowicie miałem problem polegający na tym że moja viki (2.0 DTI) była bardzo słaba tzw brak mocy różne były opinie np przepływomierz , wyczyść kolektor zawory sterowania uszkodzona turbina źle po podłączane wężyki podciśnienia i nic z powyższych mianowicie jeden z wężyków był nadcięty i turbina dostawała "fałszywe pod ciśnienie" wąż który łączy intercooler i kolektor zamiast twardnieć przy dodaniu gazu to się spłaszczał , owy wężyk tymczasowo skleiłem taśma izolacyjna i po kłopocie auto dostało mocy jak dla mnie potężnej . Także młodzi właściciele vectr nie dajcie się oszukać mechanikom i na początku radzę posprawdzać sobie takie rzeczy a jeżeli planujesz zakup to http://www.opel-shop.pl/ w miarę tanio np za wąż intercooler/kolektor zapłacisz ok 360 zł a za wężyki podciśnienia ok 24 zł /mb a kolanka ok 13 zł /szt (opel shop Smoluchowskiego 7 poznań ) pozdrawiam
  • 0

PRZED KONTAKTEM Z ODDZIAŁEM WIELKOPOLSKIM ZAPOZNAJ SIĘ Z TREŚCIĄ LISTY ZAGROŻEŃ,
BĄDŹ SKONSULTUJ SIĘ Z LEKARZEM LUB FARMACEUTĄ,
GDYŻ KAŻDY ŻART NIEWŁAŚCIWIE ZROZUMIANY ZAGRAŻA TWOJEMU ŻYCIU LUB ZDROWIU!

 


#56 kielas

kielas
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Dołączył:13 lip 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Skierniewice
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:vectra b 2,0 dti X20DTH Caravan

Napisany 13 maj 2010 - 19:21

w miarę tanio np za wąż intercooler/kolektor zapłacisz ok 360 zł a za wężyki podciśnienia ok 24 zł /mb a kolanka ok 13 zł /szt


Nie wiem czy mówimy o tych samych wężykach ale ja w motoryzacyjnym sklepie zapłaciłem za wężyki podciśnienia około 2 zł za mb
  • 0
Dodany obrazek Dążę do minus nieskończoności ;)

#57 neo_82

neo_82
  • Klubowicz
  • 5519 postów
  • Dołączył:27 kwi 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Poznań
  • Województwo:wielkopolskie
  • Nr klubowy:810
  • Auto:vectra b 2.0 dti hatchback X20DTH +
  • Oddział VKP:Wielkopolski

Napisany 14 maj 2010 - 14:33

witam na rysunku masz zaznaczone strzałkami czerwonymi co prawda to jest schemat ale może się dogadamy pozdrawiam

Mam prośbę do Was...czy ten przewód który jest luźny (patrz załącznik) od podciśnienia powinienem wpiąć do trójnika tam gdzie brakuje jeden przewód? Kurcze...nie odczułem muła ale nie odczuwam tak za bardzo turbiny...no i przy okazji zwróćcie uwagę na nr zaworków...te obok akumulatora mają ten sam nr tj z koncówką 860, doczytałem że od klapek powinien być 022 (końcówka) a od ster. egr i turbiny takie same... albo przedlift dtl takie same...a ja wlasnie mam dtl przedlift...No i co to jest ta kostka o nr 2945 AKT? Filtr jakiś...węglowy czy coś...? Przyznam się że nie wiem...Z góry dzięki za podpowiedź...czekam i ide zaraz podłączyć tak jak napiszecie... Pozdrawiam;)
Co do załącznika to wybaczcie za tą grafikę 3D;P na czerwono są trójniczki...niebieskie to przewody podciśnienia...

kolego bari jeżeli jeszcze nie doszedłes do tego jak powinny być połączone ze sobą wężyki to proszę bardzo

Załączone pliki


Edytowany przez neo_82, 14 maj 2010 - 14:42.

  • 1

PRZED KONTAKTEM Z ODDZIAŁEM WIELKOPOLSKIM ZAPOZNAJ SIĘ Z TREŚCIĄ LISTY ZAGROŻEŃ,
BĄDŹ SKONSULTUJ SIĘ Z LEKARZEM LUB FARMACEUTĄ,
GDYŻ KAŻDY ŻART NIEWŁAŚCIWIE ZROZUMIANY ZAGRAŻA TWOJEMU ŻYCIU LUB ZDROWIU!

 


#58 rudy12

rudy12
  • Forumowicz
  • 66 postów
  • Dołączył:26 sie 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gliwice
  • Województwo:śląskie
  • Auto:vectra 2.0 dti

Napisany 17 maj 2010 - 18:01

witam podepne sie pod temat, mam taki problem otoz kilka dni temu zmienilem u siebie silnik wszystko chodzi elegancko oprocz tego ze przy jezdzie czuc zalaczenie sie turbo dopiero po przekroczeniu ok 2500 obrotow i wtedy dostaje kopa, pamietam ze na starym silniku bylo to juz przy ok 1800 sprawdzilem dzisiaj polaczenie zaworkow podcisnienia i jest wszystko dobrze podlaczone, sprawdzalem tez waz od turbo no i przy obrotach ok 3000 dopiero zrobil sie twardy , troche sie zastanawiam nad tym zaworkiem po prawej stronie silnika ten co jest przykrecony do kolektora ssacego czy podczas gazowania powinien ten zaworek pracowac bo u mnie ani drgnie tak jakby nie otwieral czy tez zamykal tych klapek w kolektorze moze ktos mi jest w stanie odpowiedziec co to moze byc? moj mechanik powiedzial mi zebym podmienil zaworki jeden z tych kolo akumulatora na ten kolo turbo niestety dzis nie dalem rady tego zrobic i zastanawiam sie czy to ma w ogole sens??
  • 0

#59 bari

bari
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Dołączył:11 sie 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Janikowo
  • Województwo:kujawsko-pomorskie
  • Auto:Vectra B 2.0 DTL '97

Napisany 18 maj 2010 - 12:56

witam na rysunku masz zaznaczone strzałkami czerwonymi co prawda to jest schemat ale może się dogadamy pozdrawiam


kolego bari jeżeli jeszcze nie doszedłes do tego jak powinny być połączone ze sobą wężyki to proszę bardzo







jeśli chodzi o te elektrozaworki to wszystko wporządku tylko zauważ że ja mam inny elektrozaworek przy turbinie jak ten od klapek i egr (nr 4 i 5) to po 1 a po 2 mimo tych samych nr elektrozaworków 4 i 5 mam podłączone na odwrot patrząc na ten schemat co podałeś...czy to robi różnice? ty masz że ten górny łączy się z egr a ja mam ze do klapek... a może tak powinno być przy DTL-u? wczęśniej ktoś napisał że przy DTL-u przedlift elektrozaworki powinny być identyczne szare o jakimś nr a ja mam różne i to żaden nawet nie ma tego nr...ps. dzięki za zainteresowanie
  • 0

#60 adam_hybrid86

adam_hybrid86
  • Forumowicz
  • 382 postów
  • Dołączył:17 maj 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Tomaszów Lubelski
  • Województwo:lubelskie
  • Auto:Vectra B 2.2 DTI Y22DTR '01

Napisany 18 maj 2010 - 18:05

jeśli chodzi o te elektrozaworki to wszystko wporządku tylko zauważ że ja mam inny elektrozaworek przy turbinie jak ten od klapek i egr (nr 4 i 5) to po 1 a po 2 mimo tych samych nr elektrozaworków 4 i 5 mam podłączone na odwrot patrząc na ten schemat co podałeś...czy to robi różnice? ty masz że ten górny łączy się z egr a ja mam ze do klapek... a może tak powinno być przy DTL-u? wczęśniej ktoś napisał że przy DTL-u przedlift elektrozaworki powinny być identyczne szare o jakimś nr a ja mam różne i to żaden nawet nie ma tego nr...ps. dzięki za zainteresowanie


możesz mieć i w kabinie kierowcy :) ważne aby było szczelne doprowadzenie podciśnienia, odpowiednie podłączenie VAC i OUT oraz sprawny elektrozawór.

Edytowany przez adam_hybrid86, 21 maj 2010 - 06:43.

  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_