Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

Wyciszanie Vectry B kombi


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
10 odpowiedzi na ten temat

#1 koloseum

koloseum
  • Forumowicz
  • 12 postów
  • Dołączył:07 sie 2008
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:Opel Vectra B 2,0 DTL 97

Napisany 30 wrzesień 2008 - 12:17

Czy ktoś wyciszał już Vectre matami wygłuszającymi, jaki można uzyskać efekt, z góry dziękuję za odpowiedź
  • 0


#2 pozi

pozi
  • Forumowicz
  • 147 postów
  • Dołączył:10 mar 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:saab 9-5 AERO

Napisany 30 wrzesień 2008 - 12:31

dołacze sie do pytania.
po wizycie w niemczech stwierdzilem ze przynajmniej moja viki jest dosc glosna. od 140 juz sie robilo glowsno nie mowiac o predkosciach powyzej 160.

cieawy jestem czy ktos to robil?

myalem poza matami do wnetrza nad uzycie masy bitumicznej czy czegos podbnego do wymazania podwozia, nadkoli. czy ktos cos takiego robil?
  • 0

#3 XNR

XNR
  • Przyjaciel VKP
  • 3694 postów
  • Dołączył:10 mar 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:mam :)

Napisany 30 wrzesień 2008 - 12:33

Kolcz ma wygluszona swoja Vike (w kombi)
  • 0

#4 matek222

matek222
  • Forumowicz
  • 1117 postów
  • Dołączył:22 wrz 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bielsko-Biała/Kraków
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Opel Vectra B` 99 X20DTH Kombi

Napisany 30 wrzesień 2008 - 19:04

eee... kolega chyba przesadza z ta glosnoscia przy 140km/h, albo wczesniej lexusem jezdzil:>
  • 0
Dodany obrazek
Była Vectra A GT C20NE `91r
Jest Vectra B Kombi X20Dth `99r

#5 pozi

pozi
  • Forumowicz
  • 147 postów
  • Dołączył:10 mar 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:saab 9-5 AERO

Napisany 30 wrzesień 2008 - 19:48

eee... kolega chyba przesadza z ta glosnoscia przy 140km/h, albo wczesniej lexusem jezdzil:>


lexus model astra jedynka 1,4 :D

nie mowie ze nie da sie rozmawiac ale kiczylem ze bedzie ciszej.
  • 0

#6 matek222

matek222
  • Forumowicz
  • 1117 postów
  • Dołączył:22 wrz 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bielsko-Biała/Kraków
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Opel Vectra B` 99 X20DTH Kombi

Napisany 30 wrzesień 2008 - 19:55

a co Cie denerwuje? konkretna sprawa?? moze cos jest nie tak, wyzabkowane opony, buczace lozysko??
  • 0
Dodany obrazek
Była Vectra A GT C20NE `91r
Jest Vectra B Kombi X20Dth `99r

#7 jaczylibodzio

jaczylibodzio
  • Forumowicz
  • 799 postów
  • Dołączył:14 wrz 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Brzozów
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:C20NE

Napisany 30 wrzesień 2008 - 20:00

Zastosuj maty wygluszajace samoprzylepne. Poszycie drzwi, dachu (potrafie niezle halasowac o dziwo:) ) itp. Wszelakie otowry i dziurki zalepiaj matami. Oczywiscie potrzebne, takie jak na glosnik czy cos to zostaw w spokoju :P Do tego wszystkie uszczelki z zewnatrz samochodu musza rowno i scisle przylegac.

Pozatym u mnie zastosowalem mate wygluszajaca samoprzylepna z filcem. Dalem na miejsca nie narazone na wilgoc. Zwykle maty dalem na dach, podloge i praktycznie caly spod wlacznie z bagaznikiem, drzwi (poszycie + otwory konstrukcyjne) i gdzie sie tylko dalo upchac. Minusem tego wszystkiego jest pare kilogramow wiecej ;)
  • 0

#8 pozi

pozi
  • Forumowicz
  • 147 postów
  • Dołączył:10 mar 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:saab 9-5 AERO

Napisany 30 wrzesień 2008 - 20:43

a co Cie denerwuje? konkretna sprawa?? moze cos jest nie tak, wyzabkowane opony, buczace lozysko??


opony sa raczej wporzadku bo sa calkiem nowe. co do chalasu to slychac silnik i ped wiatru. jedyne co napewno musze znalesc to cos szumi po lewej stronie z przodu, po prawej jest cisza. nie wiem co to jest, ogldalem i nie zabardezo mam pomysl.


potrafie niezle halasowac o dziwo:


mam szyber, jest ogromna roznica przy otwartej oslonce i zamknietej, wiec pewnie wygluszenei dachu sporo daje.

Minusem tego wszystkiego jest pare kilogramow wiecej


mysle ze nie jest to spory przyrost masy. z ciekawosci warzyles, albo mozesz powiedziec na oko ile mniej wiecej ci doszlo kilo?

Rozumiem, ze rozbierales caly srodek, cala tapicerke, podsufitke itd. Pasowalo potem wszystko? nie bylo widac ze zdejmowales?
Aby wygluszyc przegrode mieszy silnikiem a srodkiem zdejmowales deske rozdzielcza?

No i ile ci wyszlo maty i jako koszt?

znalazlem takie dane:

Wymiary 25x50 cm, waga 1 sztuki ok 0,45 kg, grubość +- 2,5mm.

do wygluszenia potrzebne jest mowa tu o matach 25x50 cm:

* Para drzwi 14-18 mat (zależy czy 3 czy 5 drzwiowy samochód)
* Podłoga 25-30 szt
* Dach 15-20 szt
* Bagażnik wraz z nadkolami 20-25 szt

wiec liczac wedlug tego trzeba uzyc ok 100 szt co daje 0d 500 - 800 zl i ok 45 kg wiecej w aucie.

Edytowany przez pozi, 30 wrzesień 2008 - 20:57.

  • 0

#9 koloseum

koloseum
  • Forumowicz
  • 12 postów
  • Dołączył:07 sie 2008
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:Opel Vectra B 2,0 DTL 97

Napisany 30 wrzesień 2008 - 21:12

Jakie miejsca daja najlepszy efekt jeśli chodzi o wyciszanie kabiny
  • 0

#10 jaczylibodzio

jaczylibodzio
  • Forumowicz
  • 799 postów
  • Dołączył:14 wrz 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Brzozów
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:C20NE

Napisany 30 wrzesień 2008 - 22:29

mysle ze nie jest to spory przyrost masy. z ciekawosci warzyles, albo mozesz powiedziec na oko ile mniej wiecej ci doszlo kilo?

Nie mam zielonego pojecia bo nie warzylem ale powiedzmy ze hmm... 20 kilo? :huh:

Rozumiem, ze rozbierales caly srodek, cala tapicerke, podsufitke itd. Pasowalo potem wszystko? nie bylo widac ze zdejmowales?
Aby wygluszyc przegrode mieszy silnikiem a srodkiem zdejmowales deske rozdzielcza?

Generalnie pasowalo wszystko z ta roznica ze tam gdzie bylo cisaniej poprostu nic nie pchalem. Nie mowie o poszyciu drzwi bo tam to sie zmiesci kilka puszek z piwa :) A normalna rzecza jest ze jak rozkrecisz cos co od nowosci nie bylo ruszane to nie bedzie juz tak zlozone jak powinno. Ale mozna sie postarac zeby nie bylo zle. Przy skrecaniu plastikow troche bialego smaru, czy silikonu w sprayu ktory niweluje pozniejsze trzaski i piszczenie i dokladne pasowanie elementow a efekt bedzie bardzo dobry. Przegrody miedzy silnikiem a deska jeszcze nie wytlumialem. Mam zamiar robic to po spawaniu i zmianie deski. Swoja droga na deske od spodu tez bede podklejal mate z filcem pewnie.

No i ile ci wyszlo maty i jako koszt?

Generalnie mniej wyszlo niz w wyliczeniach ktore podales, ale pewnie dlatego tez kilogramow mniej. Wszytko zalezy od auta i od tego jak ktos klei. Bo jesli masz zamiar robic basen w aucie tak ze po wlaniu wody nic sie z niego nie wydostanie to tak, wtedy trzeba takie ilosci, ale nie chodzi tutaj o szczelnosc jesli chodzi o wieksze platy poszycia auta. A dlaczego... to ponizej.

Jakie miejsca daja najlepszy efekt jeśli chodzi o wyciszanie kabiny

Jesli chodzi o wyciszanie kabiny to najlepszymi miejscami sa duze powierzchniowo elementy blachy ktore poprostu sa narazone na drgania. Po podklejeniu nawet jednej maty na srodku widac ze po stuknieciu palcem wydaje ona gluchy odglos.

Ale jak juz pisalem wyzej halas w kabinie wcale nie musi oznaczac ze cos jest nie tak ze srodkiem. Z zewnatrz spasowanie elementow tez jest rownie wazne. Chociazby wlasnie przyklad z szyberdachem powyzej.
  • 0

#11 pozi

pozi
  • Forumowicz
  • 147 postów
  • Dołączył:10 mar 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:saab 9-5 AERO

Napisany 01 październik 2008 - 12:12

szukam troche w necie o wygluszeniach i zastanawiam sie czy na takie elemety jak podloga, dach, nadkola nie sprawdzila by sie pasta wygluszajaca (masa bitumiczna). chyba jest latwiejsza w nakladaniu i szybsza. no i nie ma problemu ze woda sie dostanie pod nia. niektorzy tez proponuja aby uzyc tasm dekarskich. z tego co podawali sa sporo tansze od mat.
  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_