Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

Wyciszanie Vectry B kombi


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
23 odpowiedzi na ten temat

#1 koloseum

  • Forumowicz
  • 12 postów
  • Dołączył:07 sie 2008
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:Opel Vectra B 2,0 DTL 97

Napisany 30 wrzesień 2008 - 12:17

Czy ktoś wyciszał już Vectre matami wygłuszającymi, jaki można uzyskać efekt, z góry dziękuję za odpowiedź
  • 0


#2 pozi

  • Forumowicz
  • 147 postów
  • Dołączył:10 mar 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:saab 9-5 AERO

Napisany 30 wrzesień 2008 - 12:31

dołacze sie do pytania.
po wizycie w niemczech stwierdzilem ze przynajmniej moja viki jest dosc glosna. od 140 juz sie robilo glowsno nie mowiac o predkosciach powyzej 160.

cieawy jestem czy ktos to robil?

myalem poza matami do wnetrza nad uzycie masy bitumicznej czy czegos podbnego do wymazania podwozia, nadkoli. czy ktos cos takiego robil?
  • 0

#3 XNR

  • Przyjaciel VKP
  • 3697 postów
  • Dołączył:10 mar 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:mam :)

Napisany 30 wrzesień 2008 - 12:33

Kolcz ma wygluszona swoja Vike (w kombi)
  • 0

#4 matek222

  • Forumowicz
  • 1117 postów
  • Dołączył:22 wrz 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bielsko-Biała/Kraków
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Opel Vectra B` 99 X20DTH Kombi

Napisany 30 wrzesień 2008 - 19:04

eee... kolega chyba przesadza z ta glosnoscia przy 140km/h, albo wczesniej lexusem jezdzil:>
  • 0

#5 pozi

  • Forumowicz
  • 147 postów
  • Dołączył:10 mar 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:saab 9-5 AERO

Napisany 30 wrzesień 2008 - 19:48

eee... kolega chyba przesadza z ta glosnoscia przy 140km/h, albo wczesniej lexusem jezdzil:>


lexus model astra jedynka 1,4 :D

nie mowie ze nie da sie rozmawiac ale kiczylem ze bedzie ciszej.
  • 0

#6 matek222

  • Forumowicz
  • 1117 postów
  • Dołączył:22 wrz 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bielsko-Biała/Kraków
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Opel Vectra B` 99 X20DTH Kombi

Napisany 30 wrzesień 2008 - 19:55

a co Cie denerwuje? konkretna sprawa?? moze cos jest nie tak, wyzabkowane opony, buczace lozysko??
  • 0

#7 jaczylibodzio

  • Forumowicz
  • 799 postów
  • Dołączył:14 wrz 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Brzozów
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:C20NE

Napisany 30 wrzesień 2008 - 20:00

Zastosuj maty wygluszajace samoprzylepne. Poszycie drzwi, dachu (potrafie niezle halasowac o dziwo:) ) itp. Wszelakie otowry i dziurki zalepiaj matami. Oczywiscie potrzebne, takie jak na glosnik czy cos to zostaw w spokoju :P Do tego wszystkie uszczelki z zewnatrz samochodu musza rowno i scisle przylegac.

Pozatym u mnie zastosowalem mate wygluszajaca samoprzylepna z filcem. Dalem na miejsca nie narazone na wilgoc. Zwykle maty dalem na dach, podloge i praktycznie caly spod wlacznie z bagaznikiem, drzwi (poszycie + otwory konstrukcyjne) i gdzie sie tylko dalo upchac. Minusem tego wszystkiego jest pare kilogramow wiecej ;)
  • 0

#8 pozi

  • Forumowicz
  • 147 postów
  • Dołączył:10 mar 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:saab 9-5 AERO

Napisany 30 wrzesień 2008 - 20:43

a co Cie denerwuje? konkretna sprawa?? moze cos jest nie tak, wyzabkowane opony, buczace lozysko??


opony sa raczej wporzadku bo sa calkiem nowe. co do chalasu to slychac silnik i ped wiatru. jedyne co napewno musze znalesc to cos szumi po lewej stronie z przodu, po prawej jest cisza. nie wiem co to jest, ogldalem i nie zabardezo mam pomysl.


potrafie niezle halasowac o dziwo:


mam szyber, jest ogromna roznica przy otwartej oslonce i zamknietej, wiec pewnie wygluszenei dachu sporo daje.

Minusem tego wszystkiego jest pare kilogramow wiecej


mysle ze nie jest to spory przyrost masy. z ciekawosci warzyles, albo mozesz powiedziec na oko ile mniej wiecej ci doszlo kilo?

Rozumiem, ze rozbierales caly srodek, cala tapicerke, podsufitke itd. Pasowalo potem wszystko? nie bylo widac ze zdejmowales?
Aby wygluszyc przegrode mieszy silnikiem a srodkiem zdejmowales deske rozdzielcza?

No i ile ci wyszlo maty i jako koszt?

znalazlem takie dane:

Wymiary 25x50 cm, waga 1 sztuki ok 0,45 kg, grubość +- 2,5mm.

do wygluszenia potrzebne jest mowa tu o matach 25x50 cm:

* Para drzwi 14-18 mat (zależy czy 3 czy 5 drzwiowy samochód)
* Podłoga 25-30 szt
* Dach 15-20 szt
* Bagażnik wraz z nadkolami 20-25 szt

wiec liczac wedlug tego trzeba uzyc ok 100 szt co daje 0d 500 - 800 zl i ok 45 kg wiecej w aucie.

Edytowany przez pozi, 30 wrzesień 2008 - 20:57.

  • 0

#9 koloseum

  • Forumowicz
  • 12 postów
  • Dołączył:07 sie 2008
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:Opel Vectra B 2,0 DTL 97

Napisany 30 wrzesień 2008 - 21:12

Jakie miejsca daja najlepszy efekt jeśli chodzi o wyciszanie kabiny
  • 0

#10 jaczylibodzio

  • Forumowicz
  • 799 postów
  • Dołączył:14 wrz 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Brzozów
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:C20NE

Napisany 30 wrzesień 2008 - 22:29

mysle ze nie jest to spory przyrost masy. z ciekawosci warzyles, albo mozesz powiedziec na oko ile mniej wiecej ci doszlo kilo?

Nie mam zielonego pojecia bo nie warzylem ale powiedzmy ze hmm... 20 kilo? :huh:

Rozumiem, ze rozbierales caly srodek, cala tapicerke, podsufitke itd. Pasowalo potem wszystko? nie bylo widac ze zdejmowales?
Aby wygluszyc przegrode mieszy silnikiem a srodkiem zdejmowales deske rozdzielcza?

Generalnie pasowalo wszystko z ta roznica ze tam gdzie bylo cisaniej poprostu nic nie pchalem. Nie mowie o poszyciu drzwi bo tam to sie zmiesci kilka puszek z piwa :) A normalna rzecza jest ze jak rozkrecisz cos co od nowosci nie bylo ruszane to nie bedzie juz tak zlozone jak powinno. Ale mozna sie postarac zeby nie bylo zle. Przy skrecaniu plastikow troche bialego smaru, czy silikonu w sprayu ktory niweluje pozniejsze trzaski i piszczenie i dokladne pasowanie elementow a efekt bedzie bardzo dobry. Przegrody miedzy silnikiem a deska jeszcze nie wytlumialem. Mam zamiar robic to po spawaniu i zmianie deski. Swoja droga na deske od spodu tez bede podklejal mate z filcem pewnie.

No i ile ci wyszlo maty i jako koszt?

Generalnie mniej wyszlo niz w wyliczeniach ktore podales, ale pewnie dlatego tez kilogramow mniej. Wszytko zalezy od auta i od tego jak ktos klei. Bo jesli masz zamiar robic basen w aucie tak ze po wlaniu wody nic sie z niego nie wydostanie to tak, wtedy trzeba takie ilosci, ale nie chodzi tutaj o szczelnosc jesli chodzi o wieksze platy poszycia auta. A dlaczego... to ponizej.

Jakie miejsca daja najlepszy efekt jeśli chodzi o wyciszanie kabiny

Jesli chodzi o wyciszanie kabiny to najlepszymi miejscami sa duze powierzchniowo elementy blachy ktore poprostu sa narazone na drgania. Po podklejeniu nawet jednej maty na srodku widac ze po stuknieciu palcem wydaje ona gluchy odglos.

Ale jak juz pisalem wyzej halas w kabinie wcale nie musi oznaczac ze cos jest nie tak ze srodkiem. Z zewnatrz spasowanie elementow tez jest rownie wazne. Chociazby wlasnie przyklad z szyberdachem powyzej.
  • 0

#11 pozi

  • Forumowicz
  • 147 postów
  • Dołączył:10 mar 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:saab 9-5 AERO

Napisany 01 październik 2008 - 12:12

szukam troche w necie o wygluszeniach i zastanawiam sie czy na takie elemety jak podloga, dach, nadkola nie sprawdzila by sie pasta wygluszajaca (masa bitumiczna). chyba jest latwiejsza w nakladaniu i szybsza. no i nie ma problemu ze woda sie dostanie pod nia. niektorzy tez proponuja aby uzyc tasm dekarskich. z tego co podawali sa sporo tansze od mat.
  • 0

#12 bartek4334

  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Dołączył:04 cze 2015
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kamień Pom.
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:VB 2.0DTI 101KM

Napisany 22 czerwiec 2015 - 10:47

Panowie mam u siebie problem z luźnymi poprzeczkami dachu. Chciałby się za to w najbliższym czasie zabrać, ale nasuwa się mi pytanie czy przy okazji nie warto położyć na dach jakiś mat?

Jeśli uważacie, ze jest to słuszny zabieg to:

-Jakie dokładnie maty polecacie do wygłuszenia dachu

- Ile ich jest potrzeba w kombi

- Jakim klejem lub czymkolwiek innym podkleić poprzeczki dachu

 


  • 0

#13 marcinek180

  • Forumowicz
  • 10346 postów
  • Dołączył:27 wrz 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Chrzanów
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:Czarna VB kombi Y20DTH +chip, 02r.

Napisany 24 czerwiec 2015 - 11:29

klejem do szyb

 

jak podsufitke ściągasz to można juz przy okazji coś nakleić

 

w temacie o wygłuszeniu pod Car audio ostatnio było sporo info i dyskusji - zobacz ostatnie kilka stron

 

choć najwięcej hałasu to przez drzwi i nadkola wpada - tym sie bede zajmował jak wróce z urlopu. maty już zakupiłem


  • 0

#14 goliat26

  • Forumowicz
  • 270 postów
  • Dołączył:09 kwi 2014
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ślaskie
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Vectra B 2.0 DTI

Napisany 29 czerwiec 2015 - 09:57

U mnie największy hałas powodują uszczelki na drzwiach. Wymiana na nowe to dosyć spory wydatek dlatego jeżdżę tak jak jak jest.


  • 0

#15 marcinek180

  • Forumowicz
  • 10346 postów
  • Dołączył:27 wrz 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Chrzanów
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:Czarna VB kombi Y20DTH +chip, 02r.

Napisany 29 czerwiec 2015 - 16:25


uszczelki na drzwiach.
które?te wokół całych drzwi?
  • 0

#16 goliat26

  • Forumowicz
  • 270 postów
  • Dołączył:09 kwi 2014
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ślaskie
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Vectra B 2.0 DTI

Napisany 30 czerwiec 2015 - 07:28

które?te wokół całych drzwi?

 

Tak. Głównie te "z przodu" drzwi ale te na słupkach też nie są w super stanie. Jak jadę powyżej 110-120 to już słychać wiatr itd. Uszczelki są już dosyć pogniecione a same drzwi też nie przylegają idealnie. Musiałbym wymienić uszczelkę dookoła drzwi ale to tak jak pisałem kosztuje dość dużo.


  • 0

#17 marcinek180

  • Forumowicz
  • 10346 postów
  • Dołączył:27 wrz 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Chrzanów
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:Czarna VB kombi Y20DTH +chip, 02r.

Napisany 30 czerwiec 2015 - 09:23

to może chociaż drzwi dociągnij - ten metal na słupku odkręć i przesun do wew.


  • 0

#18 goliat26

  • Forumowicz
  • 270 postów
  • Dołączył:09 kwi 2014
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ślaskie
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Vectra B 2.0 DTI

Napisany 30 czerwiec 2015 - 13:15

Co masz na myśli mówiąc wew? Bo rozumiem, że mówisz o metalu na słupku środkowym(koło klamki w drzwiach).


  • 0

#19 Miły

  • Moderator
  • 13784 postów
  • Dołączył:11 lip 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Międzyzdroje
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Nr klubowy:225
  • Auto:VC 2,0T GTS Z20NET i LPG :)
  • Oddział VKP:Zachodniopomorski

Napisany 30 czerwiec 2015 - 13:30

Tak, ten bolec ma regulacje i można go przesunąć do wewnątrz samochodu co spowoduje, że zamknięte drzwi będą bardziej dolegały. 


Panowie mam u siebie problem z luźnymi poprzeczkami dachu. Chciałby się za to w najbliższym czasie zabrać, ale nasuwa się mi pytanie czy przy okazji nie warto położyć na dach jakiś mat?

Jeśli uważacie, ze jest to słuszny zabieg to:

-Jakie dokładnie maty polecacie do wygłuszenia dachu

- Ile ich jest potrzeba w kombi

- Jakim klejem lub czymkolwiek innym podkleić poprzeczki dachu

 

 

Ja podklejałem klejem do szyb, oczywiście po wyczyszczeniu i odtłuszczeniu poprzeczek. 

Przy okazji ponaklejałem maty wygłuszające bitumiczne, które też zlikwidowały jakiekolwiek dźwięki dochodzące z dachu w kombi :)


  • 0
Moja była VB: VB 1,6 16V 120KM
.
Moja obecna VC: VC 2,0T 420Nm i 275 KM

#20 bartek4334

  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Dołączył:04 cze 2015
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kamień Pom.
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:VB 2.0DTI 101KM

Napisany 30 czerwiec 2015 - 13:44

Miły, ooo widzę, że ktoś z bardzo bliska :) a powiedz jakiej dokładnie maty użyłeś, jak grubej :) ? I czy dobrze liczę, że ok. 2mkwadratowych muszę mieć ?


  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_