Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

migające światła i podświetlenie deski rozdzielczej


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
31 odpowiedzi na ten temat

#1 damian406

damian406
  • Forumowicz
  • 140 postów
  • Dołączył:30 lip 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:świętokrzyskie
  • Auto:OPEL VECTRA B 1,8 16 V + LPG

Napisany 25 wrzesień 2008 - 19:51

Witam. Mam pewien problem. ostatnio wymieniłem alternator, poprzedni się spalił. Teraz założyłem używany alternator i też dzieje się coś dziwnego. Migają mi światła, raz jest ciemniej raz jaśniej oraz całe podświetlenie deski rozdzielczej. Niekiedy wskazówki od prędkościomierza i obrotomierza opadają na dół. Miałem spaloną kontrolkę od ładowania, dzisiaj ja wymieniłem na nową i dalej jest to samo (z tym że teraz kontrolka działa) Kontrolka gaśnie po odpaleniu, ale jak jadę i te światła migają to miga też sporadycznie ta kontrolka. Co na to poradzić ??
  • 0


#2 zubek

zubek
  • Moderator
  • 23487 postów
  • Dołączył:29 lip 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:WWL
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:300
  • Auto:VC/03/Y22DTR/SW
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 25 wrzesień 2008 - 20:03

Co na to poradzić ??

NIE JEŹDZIĆ TAK!. Sprawdzić ładowanie i akumulator
  • 0

#3 damian406

damian406
  • Forumowicz
  • 140 postów
  • Dołączył:30 lip 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:świętokrzyskie
  • Auto:OPEL VECTRA B 1,8 16 V + LPG

Napisany 25 wrzesień 2008 - 20:14

Byłem już z tym u elektryka, powiedział żeby wymienić tą żarówkę od kontrolki. Dzisiaj wymieniłem i dalej to samo. Niby przy sprawdzaniu miernikiem jest wszystko OK, alternator ładuje dobrze. Jutro znowu jadę do tego elektryka, wyjmie alternator i wszystko sprawdzi.
  • 0

#4 disaster

disaster
  • Forumowicz
  • 177 postów
  • Dołączył:06 sie 2008
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:Vectra B 1,6 16V CD

Napisany 25 wrzesień 2008 - 20:42

Byłeś chyba u ogrodnika, bo na pewno nie u elektryka.
W pierwszej kolejności sprawdź napięcie!
A objawy wskazują na regulator.
  • 0

#5 esiuabek

esiuabek
  • Klubowicz
  • 1550 postów
  • Dołączył:11 cze 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:SPS
  • Województwo:śląskie
  • Nr klubowy:640
  • Auto:Vectra B 2,0 DTI 1999 combi biała
  • Oddział VKP:Śląski

Napisany 30 wrzesień 2008 - 20:32

Byłeś chyba u ogrodnika, bo na pewno nie u elektryka.
W pierwszej kolejności sprawdź napięcie!
A objawy wskazują na regulator.


Dokładnie.
multimetr za 10 zł z targu nie pokaże Ci tętnień alternatora. Jeśli możesz zobaczyć przebieg napięcia na oscyloskopie to zapraszam na seans jak katowana jest elektronika i akumulator.
Sedno sprawy:
Jak najszybciej wymienić regulator. (czytaj naprawić alternator), u mnie w fordzie skończyło się skończeniem akumulatora.
Amen.
  • 0
Dodany obrazek

Człowiek jest wielki nie przez to co ma, nie przez to kim jest, lecz przez to czym dzieli się z innymi.
Jan Paweł II

#6 Banana

Banana
  • Przyjaciel VKP
  • 470 postów
  • Dołączył:06 maj 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Września
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:A6 2.4 V6 & Swift mk3 1.0

Napisany 06 maj 2009 - 14:21

Mam podobną sytuację. Poświetlenie Mida , Klimatronika i lampek kabiny miga w rytm kierunkowskazy/świateł awaryjnych. Dzieję się to zarówno przy włączonym jak i wyłączonym silniku. Masy posprawdzałem nie mam pojęcia co może być przyczyną. Jakieś sugestie oprócz Akumulatora/Alternatora , co jeszcze sprawdzić?
  • 0

#7 michal1301

michal1301
  • Forumowicz
  • 299 postów
  • Dołączył:24 lis 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Sosnowiec
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Vectra B X20XEV cdx, a3 1.8T AGU 252/320+

Napisany 06 maj 2009 - 14:31

bananana Ja mam to samo i nie wiem jak temu zaradzic :(
  • 0

#8 Xspeed

Xspeed
  • Przyjaciel VKP
  • 2753 postów
  • Dołączył:13 cze 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gostynin
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:Vectra B 2.0 16v Karawan CD i inne :)

Napisany 06 maj 2009 - 18:42

ja tez to mam ;/ Gdzieś czytałem że winny jest przekaźnik od kierunków
  • 0

#9 Banana

Banana
  • Przyjaciel VKP
  • 470 postów
  • Dołączył:06 maj 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Września
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:A6 2.4 V6 & Swift mk3 1.0

Napisany 06 maj 2009 - 19:47

Aha czyli olać to :D Myślałem że może to być oznaka jakiejś nadchodzącej awarii :mellow: Trzeba by przełożyć te przekaźniczki od kogoś komu nic nie miga i wtedy sprawdzić ale i tak to tak drobna pierdoła ;)
  • 0

#10 Xspeed

Xspeed
  • Przyjaciel VKP
  • 2753 postów
  • Dołączył:13 cze 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gostynin
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:Vectra B 2.0 16v Karawan CD i inne :)

Napisany 06 maj 2009 - 19:50

tak mi sie o uszy obilo ale ile w tym prady to nie mam pojecia...
  • 0

#11 Czarny

Czarny
  • Klubowicz
  • 678 postów
  • Dołączył:04 sty 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łódź
  • Województwo:łódzkie
  • Nr klubowy:596
  • Auto:VC GTS Z19DTH '07 AH Z17DTH '05 czarne szafiry
  • Oddział VKP:Łódzki

Napisany 06 maj 2009 - 20:02

Wydaje mi się że szczotki w alternatorze (regulatorze napięcia??) nie stykają dobrze do komutatora na wirniku. Są po prostu za krótkie już. I chyba to się wiąże z wymianą regulatora napięcia. Ale jak się myle to proszę mnie poprawić.
  • 0
Było VB X18XE '97, VB X25XE '97, VB X18XE '98 i inne (Yarek '09, Poldek '81, '92, '94, Maluszek '83, Cienkocienko '??)
Jest VC Z19DTH '07 i AH Z17DTH '05

#12 Xspeed

Xspeed
  • Przyjaciel VKP
  • 2753 postów
  • Dołączył:13 cze 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gostynin
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:Vectra B 2.0 16v Karawan CD i inne :)

Napisany 06 maj 2009 - 20:35

Regulator i szczotki to zupelnie inne czesci alternatora :P
i odpowiadaja zupelnie za co innego :)
  • 0

#13 Czarny

Czarny
  • Klubowicz
  • 678 postów
  • Dołączył:04 sty 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łódź
  • Województwo:łódzkie
  • Nr klubowy:596
  • Auto:VC GTS Z19DTH '07 AH Z17DTH '05 czarne szafiry
  • Oddział VKP:Łódzki

Napisany 06 maj 2009 - 20:46

Regulator i szczotki to zupelnie inne czesci alternatora :P
i odpowiadaja zupelnie za co innego :)

Nie wiem dokładnie jak jest to rozwiązane w VB i dlatego napisałem że jak się myle to proszę mnie poprawić :)
  • 0
Było VB X18XE '97, VB X25XE '97, VB X18XE '98 i inne (Yarek '09, Poldek '81, '92, '94, Maluszek '83, Cienkocienko '??)
Jest VC Z19DTH '07 i AH Z17DTH '05

#14 dexter23pl

dexter23pl
  • Forumowicz
  • 2627 postów
  • Dołączył:27 gru 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Śląskie
  • Województwo:śląskie
  • Auto:VB CD 1,6 16V XEL,Stag4. obecnie Golf 5

Napisany 06 maj 2009 - 20:59

Pamitam że pare osub dawno temu pisało że w niektórych modelach tak poprostu jest i tyle.
  • 0

#15 Banana

Banana
  • Przyjaciel VKP
  • 470 postów
  • Dołączył:06 maj 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Września
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:A6 2.4 V6 & Swift mk3 1.0

Napisany 06 maj 2009 - 21:03

Ale skoro u mnie miga tez na samym akumulatorze ( kluczyk na II stopień w stacyjce ) to raczej alternator nie ma z tym nic wspólnego.

Edytowany przez bananana, 06 maj 2009 - 21:03.

  • 0

#16 michal1301

michal1301
  • Forumowicz
  • 299 postów
  • Dołączył:24 lis 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Sosnowiec
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Vectra B X20XEV cdx, a3 1.8T AGU 252/320+

Napisany 06 maj 2009 - 21:21

jutro przeloze od kumpla manetke kierunków i zobacze czy bez bedzie mid bansowac :D
  • 0

#17 Xspeed

Xspeed
  • Przyjaciel VKP
  • 2753 postów
  • Dołączył:13 cze 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gostynin
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:Vectra B 2.0 16v Karawan CD i inne :)

Napisany 06 maj 2009 - 21:23

michal1301 jak u kumpla nie mryga to lepiej przełóż na chwile przekaźnik od kierunków :)


Czarny Kazdy moz esie mylic inie musi wiedziec wszystkiego :)

Jak cos to podbij do mnie na gg to ci wytlumacze co i jak :)
  • 0

#18 esiuabek

esiuabek
  • Klubowicz
  • 1550 postów
  • Dołączył:11 cze 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:SPS
  • Województwo:śląskie
  • Nr klubowy:640
  • Auto:Vectra B 2,0 DTI 1999 combi biała
  • Oddział VKP:Śląski

Napisany 06 maj 2009 - 21:30

Też występowało to u mnie, z tym że zauważyłem zależność przyciemnienia podświetlenia związaną z zastosowanym bezpiecznikiem na zasilanie MID'a i radia. Nie pamiętam teraz który to bezpiecznik, ale jak wyczyściłem styki i zastosowałem wkładkę 20A przestało migać. Jest wspólny bezpiecznik od kierunkowskazów, stop'u, radia i wyświetlacza. Tam szukajcie.
  • 0
Dodany obrazek

Człowiek jest wielki nie przez to co ma, nie przez to kim jest, lecz przez to czym dzieli się z innymi.
Jan Paweł II

#19 michal1301

michal1301
  • Forumowicz
  • 299 postów
  • Dołączył:24 lis 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Sosnowiec
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Vectra B X20XEV cdx, a3 1.8T AGU 252/320+

Napisany 06 maj 2009 - 21:35

Xspeed99 gdzie ten przekaźnik sie znajduje to mu na chwile zapipsze :PP
  • 0

#20 Banana

Banana
  • Przyjaciel VKP
  • 470 postów
  • Dołączył:06 maj 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Września
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:A6 2.4 V6 & Swift mk3 1.0

Napisany 06 maj 2009 - 22:56

Włącz kierunkowskaz i nasłuchuj :D

Dwa górne prawe w skrzynce takie małe są. A ten biezpiecznik to muszę w schematach poszukać który to.

Znalazłem to chyba F22 - 20 A

Edytowany przez bananana, 06 maj 2009 - 22:59.

  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_