Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

ile oleju VB 2.0DTI?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
40 odpowiedzi na ten temat

#1 sunofyamaica

sunofyamaica
  • Forumowicz
  • 4 postów
  • Dołączył:06 gru 2007
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:VB 2.0 DTI

Napisany 19 wrzesień 2008 - 11:19

Witam szacowne grono.Moje pytanie brzmi: ile oleju może wejść do mojej viki bo mój mechanik przy wymianie wlał prawie 8 litrów zanim doszło do połowy wskaźnika tzn między min a max,już z nerwów nawet sprawdzał czy napewno zakręcił korek spustowy.Wszędzie pisze że wchodzi max 5,5litra a tu aż tyle?To jest VB 2.0DTi rok 2000.
:rolleyes:
  • 0


#2 Baranek

Baranek
  • Przyjaciel VKP
  • 2048 postów
  • Dołączył:20 lip 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:Opel 2.0 CDTI
  • Oddział VKP:Dolnośląski

Napisany 19 wrzesień 2008 - 11:21

Witam szacowne grono.Moje pytanie brzmi: ile oleju może wejść do mojej viki bo mój mechanik przy wymianie wlał prawie 8 litrów zanim doszło do połowy wskaźnika tzn między min a max,już z nerwów nawet sprawdzał czy napewno zakręcił korek spustowy.Wszędzie pisze że wchodzi max 5,5litra a tu aż tyle?To jest VB 2.0DTi rok 2000.
:rolleyes:


co jest nie tak, bo wchodzi okolo 5,5 litra tak mniej wiecej do polowy stanu
  • 0

#3 sunofyamaica

sunofyamaica
  • Forumowicz
  • 4 postów
  • Dołączył:06 gru 2007
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:VB 2.0 DTI

Napisany 19 wrzesień 2008 - 11:39

Poziom płynu chłodniczego jest ok więc gdzie jeszcze ten olej może się dostawać?Niema żadnych wycieków,silnik pracuje normalnie.Ręce opadają...
  • 0

#4 matek222

matek222
  • Forumowicz
  • 1117 postów
  • Dołączył:22 wrz 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bielsko-Biała/Kraków
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Opel Vectra B` 99 X20DTH Kombi

Napisany 19 wrzesień 2008 - 11:44

Opel zaleca, sprawdzanie poziomu oleju 5 minut po wylaczeniu silnika. Jestes pewien, ze bagnet, jest dobry? moze nie z tego modelu:)? mnie ostanio juz przy okolo 5,1l zaczeło pokazywać dolna kreseczke na podzialce
  • 0
Dodany obrazek
Była Vectra A GT C20NE `91r
Jest Vectra B Kombi X20Dth `99r

#5 michal_simon

michal_simon
  • Przyjaciel VKP
  • 1133 postów
  • Dołączył:05 lip 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:VB 2.0 DTI 16v X20DTH, 2000 r. Rudolfowe sanie

Napisany 19 wrzesień 2008 - 13:00

Witam szacowne grono.Moje pytanie brzmi: ile oleju może wejść do mojej viki bo mój mechanik przy wymianie wlał prawie 8 litrów zanim doszło do połowy wskaźnika tzn między min a max,już z nerwów nawet sprawdzał czy napewno zakręcił korek spustowy.Wszędzie pisze że wchodzi max 5,5litra a tu aż tyle?To jest VB 2.0DTi rok 2000.
:rolleyes:



Kolego,
Ostatnio miałem to samo. Do VIKI naszej wchodzi 5,5 litra max i nic więcej. U mnie też zalali 8 litrów i chcieli lać więcej. Jeden z nich wpadł na pomysł, że może coś przy bagnecie się przypchało i włożył długi drut i przepchał to wszytko. Na koniec musieli odessać prawie 3 litry...

Więc niech ręce niech Tobie nie opadają tylko zrób tak jak napisałem,

Powodzenia
Michał
  • 0

#6 Piotreq

Piotreq
  • Moderator
  • 11382 postów
  • Dołączył:24 lis 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łorsoł
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:506
  • Auto:wszystkomający Signum Z19DTH z nowym serduchem
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 19 wrzesień 2008 - 13:52

Witam szacowne grono.Moje pytanie brzmi: ile oleju może wejść do mojej viki bo mój mechanik przy wymianie wlał prawie 8 litrów zanim doszło do połowy wskaźnika tzn między min a max,już z nerwów nawet sprawdzał czy napewno zakręcił korek spustowy.Wszędzie pisze że wchodzi max 5,5litra a tu aż tyle?To jest VB 2.0DTi rok 2000.
:rolleyes:

:o :o :o
Zmień fachowców bo Ci tylko kłopotów narobią...
Jak można nalać 8 litrów oleju skoro w układzie powinno być 5,5 ?
Dobrze, że nie lali pod korek wlewowy... :lol:
  • 0
Gdyby nie wady genetyczne Vectry nie byłoby tego forum... uszanuj to !!!
DTI czy TDI, Turbo Diesel to za-je-bista sprawa...
Pomogłem ???
Masz problem z samochodem ? Zapraszam do siebie : http://www.autobialoleka.pl

#7 sunofyamaica

sunofyamaica
  • Forumowicz
  • 4 postów
  • Dołączył:06 gru 2007
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:VB 2.0 DTI

Napisany 19 wrzesień 2008 - 16:04

zmierzyłem długość bagnetu ale niemam skąd wziąść bagnetu do porównania.Wie ktoś może jaka powinna być jego długość bo u mnie jest 55,5 cm.Może faktycznie ktoś nie założył oryginału.Pozdrawiam
  • 0

#8 Piotreq

Piotreq
  • Moderator
  • 11382 postów
  • Dołączył:24 lis 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łorsoł
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:506
  • Auto:wszystkomający Signum Z19DTH z nowym serduchem
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 19 wrzesień 2008 - 17:08

zmierzyłem długość bagnetu ale niemam skąd wziąść bagnetu do porównania.Wie ktoś może jaka powinna być jego długość bo u mnie jest 55,5 cm.Może faktycznie ktoś nie założył oryginału.Pozdrawiam

Poszukaj na forum diesla, ten temat był tutaj poruszany...
  • 0
Gdyby nie wady genetyczne Vectry nie byłoby tego forum... uszanuj to !!!
DTI czy TDI, Turbo Diesel to za-je-bista sprawa...
Pomogłem ???
Masz problem z samochodem ? Zapraszam do siebie : http://www.autobialoleka.pl

#9 karpiu-boss

karpiu-boss
  • Forumowicz
  • 5 postów
  • Dołączył:26 wrz 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:KĄTY WROCŁAWSKIE
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:OPEL VECRA 2,0 DTI

Napisany 10 sierpień 2009 - 15:43

No i jestem następną ofiarą ,zamiast poczytać to kupiłem Bagnet. :angry:
http://www.elektroda...um/topic1337542.
Cytat:
Pewnie masz orginalny.Fabryka dała trochę ciała-miarki były ciut za krótkie.Od 06.98r. wprowadzili dłuższe miarki.W vectrach kod silnika X20DTH od nr. 17182245,X20DTL od 17182351.Co do długości to nie znam wymiarów.

Bagnet do 98r seryjnie jest za krótki, wlałem 6 l i nie ma śladu. Nie wiem teraz czy jest stan czy nie. Nie chce dopuścić do sytuacji kiedy zapali się kontrolka ale boje się żeby ciśnienie oleju nie rozszczelniło silnika. Ma ktoś może jakiś pomysł :wacko: :wacko: :wacko:
  • 0

#10 szczepan162

szczepan162
  • Forumowicz
  • 380 postów
  • Dołączył:20 lut 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:szczecin
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:VB 2.0 DTL

Napisany 10 sierpień 2009 - 15:58

No i jestem następną ofiarą ,zamiast poczytać to kupiłem Bagnet. :angry:
http://www.elektroda...um/topic1337542.
Cytat:
Pewnie masz orginalny.Fabryka dała trochę ciała-miarki były ciut za krótkie.Od 06.98r. wprowadzili dłuższe miarki.W vectrach kod silnika X20DTH od nr. 17182245,X20DTL od 17182351.Co do długości to nie znam wymiarów.

Bagnet do 98r seryjnie jest za krótki, wlałem 6 l i nie ma śladu. Nie wiem teraz czy jest stan czy nie. Nie chce dopuścić do sytuacji kiedy zapali się kontrolka ale boje się żeby ciśnienie oleju nie rozszczelniło silnika. Ma ktoś może jakiś pomysł :wacko: :wacko: :wacko:


jedz na spota doolnosląskiego i jak ktos ma klekota to odniego sobie pozycz
  • 0

#11 van Boleck

van Boleck
  • Forumowicz
  • 163 postów
  • Dołączył:22 sty 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:okolice Łowicza
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:Była VB 2,2 DTI; DAF XF 105 SSC '07 służebny :)

Napisany 10 sierpień 2009 - 16:29

Jedna z moich Viki to rocznik '97 silnik 2,0 DTL. Już parokrotnie olej wymieniałem w niej i zawsze po nalaniu 5,5l oleju mialem tak troszke ciut wiecej niż połowa stanu.

Edytowany przez van Boleck, 10 sierpień 2009 - 16:30.

  • 0
Dodany obrazek

"Kierowcy ciężarówek traktują swój zawód jak styl życia, a nie pracę..." :D

#12 rtk

rtk
  • Forumowicz
  • 147 postów
  • Dołączył:05 lut 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Malbork
  • Województwo:pomorskie
  • Auto:VB CD Caravan 2.0DTI '98

Napisany 11 sierpień 2009 - 07:58

No i jestem następną ofiarą ,zamiast poczytać to kupiłem Bagnet. :angry:
http://www.elektroda...um/topic1337542.
Cytat:
Pewnie masz orginalny.Fabryka dała trochę ciała-miarki były ciut za krótkie.Od 06.98r. wprowadzili dłuższe miarki.W vectrach kod silnika X20DTH od nr. 17182245,X20DTL od 17182351.Co do długości to nie znam wymiarów.

Bagnet do 98r seryjnie jest za krótki, wlałem 6 l i nie ma śladu. Nie wiem teraz czy jest stan czy nie. Nie chce dopuścić do sytuacji kiedy zapali się kontrolka ale boje się żeby ciśnienie oleju nie rozszczelniło silnika. Ma ktoś może jakiś pomysł :wacko: :wacko: :wacko:


Widzę tutaj jakieś nieścisłości. W tym temacie http://forum.vectrak...t...81176&st=20 opisałem moje przygody po zmianie bagnetu z prętowego na sprężynkowy. I wcale nie uważam, aby stare były za krótkie - jest wręcz przeciwnie B)
Bagnet prętowy jest cięzki do odczytania. Dlatego zdecydowałem się na jego wymianę. Sugerując się jego wskazaniami wlałem do silnika prawie 7l oleju i jeszcze wg wskaźnika było niewiele ponad minimum.
Moja rada - nowy sprężynkowy rozciągnij na długość taką aby pola pomiarowe pokrywały się z tym z prętowego, podjedź na warsztat i zlej olej z silnika i będziesz wiedział ile naprawdę go zalałeś (oczywiście w przybliżeniu bo całości nie zlejesz z silnika) i zalej ponownie olejem wg wskaźnika sprężynkowego-rozciągniętego. Oleju powinno się wlewać około 5,5l

Edytowany przez rtk, 11 sierpień 2009 - 08:11.

  • 0

#13 Piotreq

Piotreq
  • Moderator
  • 11382 postów
  • Dołączył:24 lis 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łorsoł
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:506
  • Auto:wszystkomający Signum Z19DTH z nowym serduchem
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 11 sierpień 2009 - 13:46

Moja rada - nowy sprężynkowy rozciągnij na długość taką aby pola pomiarowe pokrywały się z tym z prętowego, podjedź na warsztat i zlej olej z silnika i będziesz wiedział ile naprawdę go zalałeś (oczywiście w przybliżeniu bo całości nie zlejesz z silnika) i zalej ponownie olejem wg wskaźnika sprężynkowego-rozciągniętego. Oleju powinno się wlewać około 5,5l

Zauważ, że bagnet "rozciągnięty" pod wpływem temperatury silnika jeszcze bardziej się "powiększy", metal pod wpływem ciepła, temperatury kurczy się bądź rozszerza więc taki odczyt może być nie do końca prawidłowy.
Zbyt duża ilość oleju w silniku to problemy w efekcie związane ze szczelnością ( praktycznie wszystkie uszczelniacze ), zbyt mała ilość to słabe smarowanie i szybsze zużycie elementów ciernych oraz przegrzanie w efekcie czy zatarcie silnika.
Książkowa ilość oleju - 5,5 litra, pokaże na bagnecie poziom nieco ponad maksimum. Równe 5 litrów to podziałka na bagnecie w 2/3-ch wysokości podziałki pomiędzy kreskami czyli tej od minimum do maksimum. Niezależnie od tego czy jest to silnik diesla o pojemności 2,0 czy 2,2...
Bagnet jest Ci potrzebny po to by kontrolować poziom oleju co pewien czas, abyś wiedział czy go ubywa bądź co gorsza - czy go nie "przybywa"... Natomiast wymiana oleju w układzie to bankowe 5 litrów, na pewno poziom będzie prawidłowy.
Możesz zdzwonić do ASO, podać WOLO i spytać o dostępność, cenę i wersję bagnetu do swojego silnika - może być albo płaski albo sprężynkowy.
Ja mam Y22DTR i wersję sprężynkową...
  • 0
Gdyby nie wady genetyczne Vectry nie byłoby tego forum... uszanuj to !!!
DTI czy TDI, Turbo Diesel to za-je-bista sprawa...
Pomogłem ???
Masz problem z samochodem ? Zapraszam do siebie : http://www.autobialoleka.pl

#14 xewkax

xewkax
  • Forumowicz
  • 3 postów
  • Dołączył:14 gru 2012
  • Płeć:Kobieta
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:Opel Vectra lift 2,0 dti, 74kw 1999r.

Napisany 14 grudzień 2012 - 10:25

Witam. Problem polega na tym, że wchodzi mi za mało oleju. Książkowo powinno być 5.5 litra znajomemu tak właśnie wychodzi a mi tylko 3,5 litra. Bagnet wskazuje dobrą zawartość i też kontrolka mi nie świeci. Wie ktoś może co może się dziać? Poprzedni olej został całkowicie spuszczony.


Połączyłem... tematyka podobna, niech więc tutaj dalej toczy się dyskusja/ matrox

Edytowany przez matrox, 14 grudzień 2012 - 18:21.

  • 0

#15 ADi999

ADi999
  • Forumowicz
  • 1097 postów
  • Dołączył:27 sie 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Częstochowa
  • Województwo:śląskie
  • Auto:VECTRA B 1.8 16v 96r. wersja CD

Napisany 14 grudzień 2012 - 11:08

A wiesz na 100% że cały olej został spuszczony? To było robione na rozgrzanym silniku bo jeśli nie to na bank cały nie został spuszczony.

Edytowany przez ADi999, 14 grudzień 2012 - 11:11.

  • 0

#16 xewkax

xewkax
  • Forumowicz
  • 3 postów
  • Dołączył:14 gru 2012
  • Płeć:Kobieta
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:Opel Vectra lift 2,0 dti, 74kw 1999r.

Napisany 14 grudzień 2012 - 11:44

Tak rozgrzany był. Tylko właśnie w tym jest wtopa, że nie sprawdziłam ile oleju zeszło. Jak się spuszczało to auto stało równo nie przechylaliśmy go ale nie wiem czy ma to jakieś znaczenie.
  • 0

#17 tomxx

tomxx
  • Forumowicz
  • 492 postów
  • Dołączył:22 lip 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:BMW 740 alpina

Napisany 14 grudzień 2012 - 11:47

<Może takie głupie pytanie>
Wymieniłeś filtr oleju?
  • 0

#18 Jerrryy25

Jerrryy25
  • Forumowicz
  • 320 postów
  • Dołączył:01 lut 2012
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:opel astra 1.4 8V

Napisany 14 grudzień 2012 - 11:48

no to masz dwa wyjścia :
1. albo bagnet, nie jest od tego silnika, i pokazuje jakieś głupoty.
2. spuścić ponownie olej, i zacząć procedurę od nowa.
  • 0

#19 xewkax

xewkax
  • Forumowicz
  • 3 postów
  • Dołączył:14 gru 2012
  • Płeć:Kobieta
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:Opel Vectra lift 2,0 dti, 74kw 1999r.

Napisany 14 grudzień 2012 - 13:29

'tomxx' filtr wymieniłam jest nowy.
'Jerrryy25' jeśli chodzi o bagnet to brałam z drugiego auta i wskazywał tak samo. Byłam chwilę temu u znajomego u którego wymieniałam olej i z tego co sprawdziliśmy to zeszło niecałe 3 litry oleju. Ale jutro jednak zrobię tak jak mówisz dalej spuszczę olej i zobaczymy co będzie.
A może doradzicie mi na co tym razem zwracać uwagę albo co zrobić żeby mniej więcej kojarzyć co się dzieje?
  • 0

#20 tomxx

tomxx
  • Forumowicz
  • 492 postów
  • Dołączył:22 lip 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:BMW 740 alpina

Napisany 14 grudzień 2012 - 17:39

No poprostu ...
odkręcić korek w misce zleci wszystko
odkręcić filtr
poczekać trochę ....
zakręcić to wszystko(pamiętając że nowy filtr na uszczelce trzeba wysmarować starym olejem)
zalać olejem - pamiętaj że filtr też trochę wciąga oleju na "dziń dobry"
dolać ponownie i jeździć

Edytowany przez matrox, 14 grudzień 2012 - 18:20.

  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_