Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

do lakiernikow roznica kolorow jak zniwelowac ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
25 odpowiedzi na ten temat

#1 Prozacc

Prozacc
  • Forumowicz
  • 302 postów
  • Dołączył:29 paź 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:VB StarSilber II

Napisany 07 lipiec 2008 - 12:39

witam.

jak zniwelowac roznice w kolorach drzwi i blotnika aby
nie byla taka wyrazna ?

lakier nowy a lakier 10 letni wiec widac
roznice

spolerowac ktorys element ? nawoskowac ?

co zrobic aby zniwelowac roznice w odcianiach ?

wszelkie sugestie wskazane pozdrawiam
  • 0


#2 Baranek

Baranek
  • Przyjaciel VKP
  • 2046 postów
  • Dołączył:20 lip 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:Opel 2.0 CDTI
  • Oddział VKP:Dolnośląski

Napisany 07 lipiec 2008 - 12:47

witam.

jak zniwelowac roznice w kolorach drzwi i blotnika aby
nie byla taka wyrazna ?

lakier nowy a lakier 10 letni wiec widac
roznice

spolerowac ktorys element ? nawoskowac ?

co zrobic aby zniwelowac roznice w odcianiach ?

wszelkie sugestie wskazane pozdrawiam


nawoskowanie nic Ci nie da, polerka owszem, mozna sprobowac jakas dobra scierna pasta, ale efekt tez moze nie byc zadowalajacy.
Mysle ze firmy odnawiajace lakier by sobie z tym poradzily. Domowym sposobem pasta scierna a pozniej wosk na calosc.
  • 0

#3 m.k.

m.k.
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Dołączył:04 cze 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:okolice VaVaTown
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Vectra 2.2 DTI Sport "2000 edition"

Napisany 07 lipiec 2008 - 12:49

witam.

jak zniwelowac roznice w kolorach drzwi i blotnika aby
nie byla taka wyrazna ?

lakier nowy a lakier 10 letni wiec widac
roznice

spolerowac ktorys element ? nawoskowac ?

co zrobic aby zniwelowac roznice w odcianiach ?

wszelkie sugestie wskazane pozdrawiam

A konkretnie różnica na czym polega? Na pewno tylko odcień? Czy może nowa farba jest nieco ciemniejsza? Z tego co wiem, to nowy kolor powinien nawet wyglądać na nieco ciemniejszy, a z czasem się rozjaśnia.
  • 0

#4 Prozacc

Prozacc
  • Forumowicz
  • 302 postów
  • Dołączył:29 paź 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:VB StarSilber II

Napisany 07 lipiec 2008 - 12:51

tak jak piszesz.

nowa jest ciemniejsza.

widac to tylko pod niektorym kątem zalezy jak sie stanie
do auta.

jezeli polerka to ktory element ? ciemniejszy czy jasniejszy ?
  • 0

#5 jabolkg

jabolkg
  • Klubowicz
  • 7860 postów
  • Dołączył:26 paź 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kamienna Góra, Krzeszów
  • Województwo:dolnośląskie
  • Nr klubowy:465
  • Auto:VC 1.9 Kombi Klekot, KIA Sorento CRDI Honda CBR

Napisany 07 lipiec 2008 - 12:52

Przy lakierach dwuwarstwowych czyli takich, w których bazę pokrywa się lakierem bezbarwnym totalnie nic nie zrobisz. Wrównać kolory można tylko w lakierach jednowarstwowych. Zwykle powinno się po prostu dobarwiać lakier bazowy do odcienia starych elementów, ale w paktyce bierze się numer i idzie dorobić lakier.
Teraz musisz raczej tylko poczekać jakieś pół roku i powinien się wyrównać :)

Polerką zaingerujesz w lakier bezbarwny a baza nadal będzie taka sama.

Edytowany przez jabolkg, 07 lipiec 2008 - 12:53.

  • 0
Było BMW 318, opel kadet 1.3, opel astra 1.8, opel vectraB V6 a teraz VC turbo kombi klekot CDTI :) jednym słowem fan opla od lat

Dodany obrazek

Naród wspaniały, tylko ludzie ch^&e (Józef Piłsudski)

Regeneracja kolektorów 1,9 CDTI 150KM o szczegóły pytać na PW Strona o kolektorach CDTI Kliknij


#6 Sienkos

Sienkos
  • Forumowicz
  • 241 postów
  • Dołączył:23 lis 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Krk/NT
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:VB X18XE 98' CD Sport i Stag300+

Napisany 17 lipiec 2008 - 14:25

Mam ten sam problem a u mnie to wygląda jeszcze gorzej bo przy kolorze czerwonym jest tragicznie..udało mi sie trochę zniwelować ta różnice nakładając na całe autko to: http://www.autokosme...ujacy,p474.html
Musze powiedzieć że mi sie bardzo efekt podobał..podobał bo po kilku myciach na myjni chemicznej mam to co miałem..:). wiec muszę czynność powtórzyć..3 godzinki roboty i autko jest ładnie błyszczące..:)
  • 0

#7 Kamil_K

Kamil_K
  • Przyjaciel VKP
  • 1093 postów
  • Dołączył:22 lis 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:VC 1.9CDTI; FFII 1.6

Napisany 17 lipiec 2008 - 14:35

Prozacc, widziałeś auto Rafała?? I Ty się martwisz :P
  • 0

#8 Prozacc

Prozacc
  • Forumowicz
  • 302 postów
  • Dołączył:29 paź 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:VB StarSilber II

Napisany 31 lipiec 2008 - 12:59

:D :lol: :lol:

dopiero tera zauwazylem komentarz B)
  • 0

#9 MarcinL_VU

MarcinL_VU
  • Forumowicz
  • 22 postów
  • Dołączył:01 mar 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:opolskie
  • Auto:VectraB

Napisany 31 lipiec 2008 - 14:43

Można jedynie wycieniować sąsiedni element. Czyli malujesz zderzak i zapylasz błotnik. Obawiam się że innej możliwości nie ma. Choć mój kolega potrafi tak dobrać lakier na bazie kodu i elementu karoserii ( nie klapki bo tam odcień jest zawsze trochę inny) Ale on jest jest gościem z zacięciem i zna się na swojej robocie. Wykonuje natryski próbne i potrafi dopracować kolor. Potem tylko polerowanie całości żeby odświeżyć klar.
  • 0

#10 RadON85

RadON85
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Dołączył:20 sty 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:Vectra C 1,9 CDTI DPF Z19DT +wirus 160KM/363Nm

Napisany 05 luty 2009 - 22:36

Można jedynie wycieniować sąsiedni element. Czyli malujesz zderzak i zapylasz błotnik. Obawiam się że innej możliwości nie ma. Choć mój kolega potrafi tak dobrać lakier na bazie kodu i elementu karoserii ( nie klapki bo tam odcień jest zawsze trochę inny) Ale on jest jest gościem z zacięciem i zna się na swojej robocie. Wykonuje natryski próbne i potrafi dopracować kolor. Potem tylko polerowanie całości żeby odświeżyć klar.


a możesz dać namiar na tego Twojego kolegę? W jakich warunkach maluje tzn czy to jakaś profesjonalna lakiernia? i ile bierze za element?
  • 0

#11 Sebek_GSi16v

Sebek_GSi16v
  • Forumowicz
  • 168 postów
  • Dołączył:18 sie 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:zza rogu ;)
  • Województwo:lubuskie
  • Auto:Astra Z20LET Stage3, GSi V6 220KM, VC 2.0T

Napisany 10 luty 2009 - 10:49

tak jak pisze jabolkg nic nie zrobisz, nietety nikt ci idealnie nie dobierze lakieru ktory na ucie lezy juz 10 lat i jest poddawany warunkom atmosfreycznym i sloncu.
trafic w odcien to mala szansa niestety przy lakierach typu baza + klar.

lakiernicy z regoly biora tyle samo... 250 - 300 za element (przynajmniej u nas w lubuskim)
ale jesli ktos jest naprawde profi, i profi ci to zrobi to cena rozna ;)

niestety przy lakierach metalicznych nawet jak ci dobiorą kolor to odcien wyjdzie rozny w zaleznosci jakim sprzetem i z jakimi nastawami cisnienia i rozpylenia malujesz ;)

nie ma łatwo niestety
  • 0
C20XE Power :) 7,2s 0 - 100 :) to juz było....
Viki B V6.. jest

#12 kuuba

kuuba
  • Forumowicz
  • 19 postów
  • Dołączył:10 mar 2007
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Auto:vectra b kombi CD 1.6

Napisany 02 marzec 2009 - 16:19

Mialem kilka samochodow z lakierem metalicznym,perla,zwyklym i przy kazdym zawsze znalazlo sie cos do polakierowania.A to jakis drobny odprysk a to caly blotnik po stluczce.Nigdy w samochodach nie bylo widac zadnej roznicy w odcieniu koloru i uwazam ,ze kazdy pozadny lakiernik powinien tak wlasnie pomalowac samochod.Wszytskie samochody lakierowalem u jednego fachowca ,ktory jest drogi ale tak jak uslyszalem od osoby polecajacej jest swietnym lakiernikiem.Przy lakierze granatowa perla malowalem przedni blotnik i po obejrzeniu samochodu przez innego lakiernika stwierdzil ,ze to jest niemozliwe ,zeby blotnik byl malowany i uwazal ze sciemniam i jest to oryginalny lakier.Mysle wiec ,ze wszystko zalezy od fachowca
  • 0

#13 Domlo

Domlo
  • Przyjaciel VKP
  • 3131 postów
  • Dołączył:12 cze 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Made in Jarosław RJA
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:ex:poldek,golf,VA,VB,MB,E36,corsa now:fabia,E30,MB

Napisany 02 marzec 2009 - 16:38

Mysle wiec ,ze wszystko zalezy od fachowca

no dobra, ale co zrobic jak juz pomalował "fachowca" i wynik tego malowania nei jest idealny :) tylko troszke odbiega od reszty auta... nie bedzie przeciez ponownie malował :D najlepszym wyjsciem to jak kolega MarcinL_VU zapylić sąsiedni element i wtedy jakos ta różnica się gubi...
  • 0

#14 tolob20

tolob20
  • Forumowicz
  • 8 postów
  • Dołączył:15 lip 2008
  • Płeć:Nie ustawione

Napisany 11 marzec 2009 - 19:19

Witam. Jedynym najlepszym sposobem jest cieniowanie za pomocą zapylenia sąsiednich elementów tylko przy takim działaniu zniwelujesz różne odcienie i barwy malowanego lakieru. Nic lepszego nie znajdziesz.
  • 0

#15 misio1997

misio1997
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Dołączył:11 maj 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Selm (DE)Siemianowice
  • Województwo:DE
  • Auto:Astra 1.8 8v teraz VB 1,8 16v CD CARAVAN

Napisany 12 marzec 2009 - 19:49

Hallo.Wszystko ładnie,pięknie tylko farba musi w miare pasować,bo miałem taki przypadek że w cieniu jako tako a na słońcu i pod latarnią miejską KATASTROFA :o ,więc trza uwarzać
  • 0

#16 kami050

kami050
  • Forumowicz
  • 120 postów
  • Dołączył:18 sty 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:VECTRA B 2.2 DTI

Napisany 26 marzec 2009 - 16:28

a wiecie ile kosztuje takie cieniowanie u lakiernika i jak sprawdzic czy lakier posiada warstwe bezbarwna czy nie?
  • 0

#17 pico

pico

    Przewodniczący oddziału Opolskiego

  • Moderator
  • 4001 postów
  • Dołączył:26 lip 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Oppeln
  • Województwo:opolskie
  • Nr klubowy:592
  • Auto:Vectra B x18xe `98 i Astra F c16nz `94
  • Oddział VKP:Opolski

Napisany 26 marzec 2009 - 16:43

a wiecie ile kosztuje takie cieniowanie u lakiernika i jak sprawdzic czy lakier posiada warstwe bezbarwna czy nie?

Kazdy lakier metaliczny mma powloke bezbarwna :) A koszty to nie wiem ;)
  • 0

Sygnatura zostala usunieta bo byla za fajna i wszyscy zazdroscili :D


#18 misio1997

misio1997
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Dołączył:11 maj 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Selm (DE)Siemianowice
  • Województwo:DE
  • Auto:Astra 1.8 8v teraz VB 1,8 16v CD CARAVAN

Napisany 26 marzec 2009 - 18:19

Witam,wystarczy że przeszlifujesz papierem 2000 na zewnetrznej powłoce lakieru i jeżeli nic nie będzie na papierze to jest KLARLACK a jeśli papier będzie zabarwiony na kolor nadwozia to jest UNI (ACRYL).Najlepiej to widać na czerwonym z czasem robi się różowy i przesto czasami ciężko dobrać do ącrylu odpowiedni ton farby.opzdro :D
  • 0

#19 kami050

kami050
  • Forumowicz
  • 120 postów
  • Dołączył:18 sty 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:VECTRA B 2.2 DTI

Napisany 26 marzec 2009 - 19:27

czyli prawde mowiac nie da sie nic zrobic , albo cieniowac i miec ciemniejsze rowniez drzwi , a to prawda ze blotnik moze sie rozjasnic po jakims czasie po malowanieu ,bo u mnie blotnik byl chyba nie dawno malowany , nie przeszkadza mu w tym farba bezbarwna czy ona zatrzymuje ten odcien i lakier juz sie nie rozjasni po pomalowaniu?
  • 0

#20 Piotreq

Piotreq
  • Moderator
  • 11363 postów
  • Dołączył:24 lis 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łorsoł
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:506
  • Auto:wszystkomający Signum Z19DTH z nowym serduchem
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 27 marzec 2009 - 07:23

czyli prawde mowiac nie da sie nic zrobic , albo cieniowac i miec ciemniejsze rowniez drzwi , a to prawda ze blotnik moze sie rozjasnic po jakims czasie po malowanieu ,bo u mnie blotnik byl chyba nie dawno malowany , nie przeszkadza mu w tym farba bezbarwna czy ona zatrzymuje ten odcien i lakier juz sie nie rozjasni po pomalowaniu?

Błotnik sam z siebie nie zrobi się jasny... Lakiery współczesne nie " gubią koloru " czyli nie płowieją... nawet akrylowe ( jednowarstwowe ), chociaż jest ich już coraz mniej.
Od roku 2000-go, większość pojazdów lakierowanych kolorami " niemetalicznymi ", w praktyce jest lakierowana materiałami dwuwarstwowymi, czyli w praktyce tak jak metalik. Różnica polega tylko na tym, że w kolorze nie ma właśnie " metaliku ", ale technologia lakierowania jest taka sama, czyli na podkład kładzie się kolor bazowy i na całość bezbarwny ( jak to niektórzy mówią " klar " )...
Bardzo dużo zależy od koloru czyli od człowieka, który go z odpowiednich składników stworzy. Czasem kropelka ( na przykład w przypadku białego ) decyduje o wyglądzie finalnym ale bardzo wiele zależy też od lakiernika i sprzętu, którym dysponuje. Metaliki powinno się " cieniować ", tak nawet nakazuje system naprawczy ( Audatex ) w przypadku wymiany na nowy i lakierowania elementu, dwa sąsiednie lakieruje się powierzchniowo, ale nie oznacza to, że trzeba to robić... Ja u siebie jadę na ostro ale kolor dobieramy idealnie i klient " jest zadowolony "...
Przy okazji - bezbarwny potraktowany papierem - koniecznie wodnym - ściera się na biało a nie na " nic " jak napisał misio1997. Dlatego tak ważne jest aby prawidłowo odczytać kolor z tabliczki producenta w przypadku lakieru niemetalicznego.
W Oplu jest to bardzo łatwe, gorzej jest z samochodami, które mają tylko suchy numer oraz możliwość fabrycznego polakierowania jednowarstwowo bądź dwuwarstwowo. Oczywiście nie ma problemu i doświadczenie z papierem ściernym rozwiewa większość wątpliwości ale... co w przypadku koloru białego ? Ściera się tak samo jak bezbarwny, zaręczam, oczywiście " wzrokowo ". Inna rzecz - na przykład Honda i kolory niemetaliczne czerwone. Jak pojedziesz do byle kogo, gościu wyjdzie z pastą polerską albo z papierkiem, przeszlifuje i powie - czerwony czyli akryl a po polakierowaniu wychodzi zupełnie coś innego i kolorek nie pasi. Gościu potem Ci powie, że lakiernik pewnie nie " cieniował " albo źle spolerował... A w rzeczywistości okazuje się, że Honda swoje niemetaliczne czerwone kolory pokrywa bezbarwnym tyle, że bezbarwny jest dodatkowo barwiony na czerwono. Dlatego osobiście przestrzegam przed byle gdzie i na oko dobranym kolorem, bo potem są pretensje...

Kami050 - jaki masz kolor nadwozia ?
  • 0
Gdyby nie wady genetyczne Vectry nie byłoby tego forum... uszanuj to !!!
DTI czy TDI, Turbo Diesel to za-je-bista sprawa...
Pomogłem ???
Masz problem z samochodem ? Zapraszam do siebie : http://www.autobialoleka.pl




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_