Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
* * * * * 2 głosów

Maglownica montaż demontaż regeneracja


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
138 odpowiedzi na ten temat

#1 jabolkg

jabolkg
  • Klubowicz
  • 7860 postów
  • Dołączył:26 paź 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kamienna Góra, Krzeszów
  • Województwo:dolnośląskie
  • Nr klubowy:465
  • Auto:VC 1.9 Kombi Klekot, KIA Sorento CRDI Honda CBR

Napisany 30 czerwiec 2008 - 12:38

*
POPULARNY

Moja maglownica dokonała swojego żywota a w związku z tym, że na forum nie znalazłem konkretnego tematu z instrukcją krok po kroku ja i co zrobić postanowiłem podzielić się z wami moją wiedzą na ten temat.
Ten pewnie przydługi laborant będzie traktował o:
1. Demontażu samej maglownicy z samochodu
2. Sposobach rozebrania samej maglownicy na części pierwsze w celu np wymiany uszczelniaczy
3. Trochę wiedzy zaczerpniętej w warsztacie profesjonalnie zajmującym się regeneracją przekładni kierowniczych


1. Demontaż maglownicy z samochodu krok po kroku

1) Unosimy przód maksymalnie ja sięto tylko uda i podpieramy na koziołkach najlepiej na podłużnicach. Ja uniosłem samochód ponad 0.5 metra ponieważ nie mam kanału i musiałem sobie zapewnić dobre dojście.

2) Zdejmujemy koła, odkręcamy oraz demontujemy końcówki drążków

3) Odkręcamy układ wydechowy od kolektora do tłumika środkowego

4) Pomiędzy silnikiem a ścianą grodziową długą przedłużką odkręcić 4 śruby poduszki skrzyni biegów klucz 13 dotyczy mniejszych wersji silnikowych ponieważ przy większych takich jak V6 dostęp jest tylko od dołu i trzeba trochę sobie pozginać rękę żeby się do nich dobrać. Ewentualnie można je odkręcić gdy już będziemy mieli odkręcone sanki i opuścimy je o jakieś 5cm w dół. Poduszka znajduje się bezpośrednio nad maglownicą na samym środku.

5) Odkręcić dwie śruby mocowania sanek znajdujące się za kolumnami McPersona klucz 18

6) W kabinie odkręcić śrubę mocującą kolumnę kierowniczą z listwą torx zewnętrzny i zdejmujemy to mocowanie ponieważ jeśli tego nie zrobimy zablokuje nam w pewnym momencie możliwość opuszczenia sanek.

7) Podeprzeć sanki na środku z tyłu na poziomie tylnego mocowania. Podparcie musi być wykonane na lewarku żeby można było później opuścić sanki na dół.

8) Odkręcamy po trzy śruby tylnego mocowania sanek klucz 18. W tej chwili przed opadnięciem sanek chroni tylko lewarek.

9) Delikatnie zaczynamy opuszczać sanki obserwując czy na pewno wszystko zostało odkręcone. Gdy opuścimy sanki poduszka skrzyni powinna zostać na górze odsłaniając nam środek maglownicy a samo opuszczenie sanek umożliwi nam odkręcenie węży ciśnieniowych i samej maglownicy

10) Odkręcamy węże ciśnieniowe zasilania i powrotu, klucz 22. Jeśli mamy olej w układzie to w tym momencie wycieknie więc warto się zaopatrzyć w jakiś pojemnik.

11) Odkręcamy opaski mocujące maglownice klucz 16 i umiejętnie przekręcając możemy już wyciągnąć maglownicę od strony kierowcy. Trzeba w tym celu użyć więcej rozumu niż siły ponieważ co chwilę coś się zaczepia o mocowania i inne elementy samochodu i trzeba co chwila kontrolować o co chodzi i myśleć, w którą stronę przekręcić maglownicę.

Stosując się do tych wskazówek można w warunkach garażowych dokonać demontażu przekładni. Mi pierwszy raz zajęło to około 8 godzin a po raz kolejny gdy znałem już kolejność czas skrócił się do około 1,5 godziny.



2. Rozbieramy maglownicę

Mamy już wyjętą przekładnię więc możemy dokonać wyboru, albo decydujemy się na zakup regenerowanej i naszą starą oddajemy w rozliczeniu, albo podejmujemy ryzyko i próbujemy sami wymienić uszczelniacze. Jeśli zaryzykujemy zabieramy się za rozbiórkę.
Wyjęta maglownica wygląda tak jak na zdjęciu


Dodany obrazek

1) Mocujemy maglownicę w imadle, zdejmujemy osłony drążków kierowniczych i odkręcamy je przy pomocy klucza 32.

2) Dla bezpieczeństwa odkręcamy dwa pozostałe przewody ciśnieniowe łączące listwę z wałkiem. Te przewody są podatne na zgniecienia a czasami zdarza się, że maglownica przekręci się w imadle.

3) Odkręcamy kasator luzów klucz 22 kasator widoczny na zdjęciu


Dodany obrazek

3) Wybijamy zaślepkę znajdującą się poniżej kasatora i odkręcamy śrubę klucz 15 oraz zdejmujemy zabezpieczenie znajdujące się po drugiej stronie wałka tam gdzie łączy się on z kolumną kierowniczą. W tej chwili wałek skrętny można już wybić i zostaje nam obudowa oraz listwa zębata.
Wałek skrętny po wyjęciu wygląda tak


Dodany obrazek

4) Teraz pozostaje nam tylko wyjąć listwę zębatą z obudowy. Listwa wychodzi od strony pasażera po wcześniejszym zdjęciu pierścienia zabezpieczającego. Żeby go zobaczyć trzeba zaglądnąć do środka obudowy.
Cały problem polega na tym, że nie ma odpowiedniego narzędzia żeby wygrzebać ten pierścień i nawet kilka godzin grzebania tam śrubokrętami szczypcami czy innymi wymyślnymi przyrządami kompletnie nic nie daje. Jedynym mądrym sposobem jest dokładne wymierzenie i nawiercenie niewielkiego otworu dokładnie w miejscu gdzie znajduje sie pierścień. Wywiercony otwór nie przeszkadza absolutnie w niczym przy późniejszej eksploatacji ponieważ znajduje się on pod opaską mocującą maglownicę do samochodu.
Gdy już mamy otwór wystarczy tylko cienkim śrubokrętem podważyć zabezpieczenie i zdemontować.
Następnym krokiem jest wybicie listwy zębatej wraz z tuleją, może być trochę ciężko ponieważ na tulei znajduje się oring uszczelniający.
Oto zdjęcia po demontażu listwy zębatej

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazekDodany obrazek

W tej chwili można przystąpić do wymiany wszystkich uszczelniaczy. Zestawy do regeneracji są dostępne na allegro w cenie około 120zł. Dwa uszczelniacze są na wałku skrętnym i dwa na listwie zębatej przy czym jeden ukryty bardzo głęboko na samym środku obudowy przekładni. Jeśli maglownica tylko przeciekała i nie było efektów w postaci "przeskakiwania" kierownicy przy skrajnym skręcie można sobie odpuścić wymianę pierścieni teflonowych, które są ciężkim elementem do wymiany ponieważ naciągają się bardzo szybko i później nie chcą wrócić do poprzedniego kształtu.

Cały montaż odbywa się dokładnie w odwrotną stronę. Należy pamiętać aby bardzo dokładnie wyczyścić wszystkie elementy przed ponownym montażem oraz zastosować nowe lub dokładnie sprawdzone osłony drążków kierowniczych.




3. Trochę wiedzy zaczerpniętej u profesjonalistów

Niestety mimo bardzo dokładnego wykonania przeze mnie całej operacji po zamontowaniu okazało się, że maglownica zaczęła znowu przeciekać. Wydaje mi się, że problem tkwi w uszczelniaczu, który znajduje się na środku maglownicy. Można go z pewnym trudem wybić oraz wbić nowy, ale problem polega na tym, że później trzeba włożyć do obudowy listwę zębatą przy czym zęby są ostre i dochodzi do uszkodzenia uszczelniacza a tam panują bardzo wysokie ciśnienia i nawet najmniejsze uszkodzenie skutkuje ponownym przeciekiem. Idealnym rozwiązaniem było by wbicie uszczelniacza gdy listwa jest w obudowie jednak to też nie jest do końca możliwe ponieważ na listwie jest jeszcze przegroda, która skutecznie zablokuje wykonanie takiej operacji. Być może uszkodzeniu zapobiegnie również kręcenie listwą podczas ponownego wkładania jednak już w to dalej nie wnikam. Wiem na pewno, że uszczelniacz został uszkodzony a ja nie miałem więcej czasu na zabawy i nie miałem ochoty wydawać kolejnych pieniędzy na zestaw naprawczy więc pojechałem do firmy zajmującej się profesjonalną regeneracją przekładni kierowniczych. Koszt przekładni wraz z roczną gwarancją to 500zł.

W związku z tym, że była to sobota i dotarłem na miejsce już po godzinach urzędowania miałem czas żeby trochę porozmawiać z właścicielką zakładu i wyciągnąć od nie trochę informacji.

Na początek coś o samych maglownicach Sanigaw montowanych w VB:

a.) Okazuje się, że te maglownice zaczynają cieknąć już od około 140tys km i w 90% przypadków nie ma możliwości regeneracji przy pomocy samych nowych uszczelniaczy. Jest gdzieś dość newralgiczne miejsce, w którym następuje przeciek oczywiście nie mogłem się dowiedzieć gdzie to dokładnie jest bo wiadomo każdy dba o własny interes.

b.) Maglownice w VB nie mają prawa stukać. Widziałem kilka tematów na forum gdzie za stukanie w układzie kierowniczym obarczano winą maglownicę. Zdaniem właścicielki zakładu nie mieli jeszcze ani jednego przypadku gdzie maglownica by stukała. Zwykle za stukanie odpowiedzialne są luzy na drążku kierowniczym albo na kolumnie kierowniczej a sama maglownica ma kasator luzów, który skutecznie zabezpiecza przed jakimikolwiek luzami.

Trochę o samym odpowietrzaniu.
Z nowo zamocowanymi maglownicami trzeba też postępować trochę inaczej niż piszą książki. Z każdego źródła można się dowiedzieć, że aby odpowietrzyć maglownicę należy zalać płynu i pokręcić kilka razy w prawo i w lewo niby nic prostszego a jednak przy tej prozaicznej czynności można doprowadzić do uszkodzenia przekładni.
W pustej przekładni po zalaniu oleju tworzy się ogromne podciśnienie, które portafi rozsadzić nowe uszczelniacze jeśli po odpaleniu silnika ruszymy kierownicą, podobno dość często zdarza się, że do takiego uszkodzenia doprowadzają nawet bardzo doświadczone warsztaty mechaniczne.
Najlepszym sposobem na odpowietrzenie układu jest zalanie płynu, odpalenie silnika i pozostawienie go na wolnych obrotach przez około 5 minut, przez ten czas obserwujemy płyn w zbiorniczku wyrównawczym, który na początku będzie aż biały od znajdującego się w nim powietrza a po kilku minutach zacznie sie klarować i wtedy można powoli zacząć ruszać kierownicą najpierw wykonujemy około 1/4 obrotu w jedną i druga stronę zbiorniczek znowu będzie pełny spienionego płynu więc zostawiamy do momentu wyklarowania płynu. Każdy kolejny ruch kierownicy może być większy i za każdym razem należy odczekać aż z płynu ucieknie większość powietrza.
Ja odpowietrzałem układ około 40 minut a w pełni czysty płyn pojawił się dopiero po przejechaniu około 200km.



Mam nadzieję, że te informacje pomogą niektórym w uniknięciu pewnych kosztów oraz pomogą w samodzielnej naprawie samochodu

Edytowany przez JarekS, 17 październik 2012 - 22:53.

  • 7
Było BMW 318, opel kadet 1.3, opel astra 1.8, opel vectraB V6 a teraz VC turbo kombi klekot CDTI :) jednym słowem fan opla od lat

Dodany obrazek

Naród wspaniały, tylko ludzie ch^&e (Józef Piłsudski)

Regeneracja kolektorów 1,9 CDTI 150KM o szczegóły pytać na PW Strona o kolektorach CDTI Kliknij



#2 Miły

Miły
  • Moderator
  • 13137 postów
  • Dołączył:11 lip 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Międzyzdroje
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Nr klubowy:225
  • Auto:VC 2,0T GTS Z20NET i LPG :)
  • Oddział VKP:Zachodniopomorski

Napisany 30 czerwiec 2008 - 15:26

Dziękujemy za tak profesjonalnie opracowaną poradę :) :) :)

Myślę, że trzeba przykleić aby nie zaginęła
  • 1
Moja była VB: VB 1,6 16V 120KM
.
Moja obecna VC: VC 2,0T 420Nm i 275 KM

#3 dziadekk1

dziadekk1
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Dołączył:12 cze 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:opole
  • Województwo:opolskie
  • Auto:Opel vectra B 2.2 DTI 2002

Napisany 07 sierpień 2008 - 19:04

mam takie pytanie czyli jak dobrze rozumiem z tego co przeczytalem to za stuk przy skrecie w lewo lub w prawo nie jest odpowiedzialna maglownica bo gdy skerecam w lewo to czuje przeskok i slychac maly odglos syukniecie a teraz tez w prawo
  • 0

#4 pstomaszki

pstomaszki

    *Założyciel Klubu VKP*

  • Przyjaciel VKP
  • 3654 postów
  • Dołączył:29 sty 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:X25XE i-Line, ST220, X-trail T31, Impreza GT '99

Napisany 08 sierpień 2008 - 13:20

profi !!!!!!!!!

marka niech wrzuci na stronkę będzie dla potomnych.
  • 0

#5 jabolkg

jabolkg
  • Klubowicz
  • 7860 postów
  • Dołączył:26 paź 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kamienna Góra, Krzeszów
  • Województwo:dolnośląskie
  • Nr klubowy:465
  • Auto:VC 1.9 Kombi Klekot, KIA Sorento CRDI Honda CBR

Napisany 11 sierpień 2008 - 08:36

mam takie pytanie czyli jak dobrze rozumiem z tego co przeczytalem to za stuk przy skrecie w lewo lub w prawo nie jest odpowiedzialna maglownica bo gdy skerecam w lewo to czuje przeskok i slychac maly odglos syukniecie a teraz tez w prawo


Jeśli jest to pojedyńcze puknięcie to nie powinno to być winą maglownicy. Po prostu sama konstrukcja maglownicy uniemożliwia powstanie takiego puknięcia. Jeśli jednak przy skrajnym skręcie kierownicy czujemy na kierownicy przeskakiwanie (puku,puk,puk...) to na 100% jest to maglownica.
  • 0
Było BMW 318, opel kadet 1.3, opel astra 1.8, opel vectraB V6 a teraz VC turbo kombi klekot CDTI :) jednym słowem fan opla od lat

Dodany obrazek

Naród wspaniały, tylko ludzie ch^&e (Józef Piłsudski)

Regeneracja kolektorów 1,9 CDTI 150KM o szczegóły pytać na PW Strona o kolektorach CDTI Kliknij


#6 BRh+

BRh+
  • Forumowicz
  • 188 postów
  • Dołączył:13 sie 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:VB '96 X18XE + AKME

Napisany 11 sierpień 2008 - 09:28

witam

u mnie przy szybkich ruchach kierownicy słychać wyrażne stuki, najbardziej wyczuwalne są one na lewym drążku kierowniczym. Odkręcałem go od koła i próbowałem szarpać ale żadnych luzów nie wyczułem oraz obracał sie dosyć ciężko wokół własnej osi. Maglownica nie cieknie. szukam rozwiązania tego problemu.
  • 0


#7 dziadekk1

dziadekk1
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Dołączył:12 cze 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:opole
  • Województwo:opolskie
  • Auto:Opel vectra B 2.2 DTI 2002

Napisany 11 sierpień 2008 - 16:33

wlasnie to jest pojedyncze pukniecie i nie wiem co to moze byc macie moze jakies pomysly ?w czasie jazdy tego nie slychac tylko czuc na postoju slysze ale tez trzeba wytezyc sluch
  • 0

#8 SNOWSURFER

SNOWSURFER
  • Klubowicz
  • 1711 postów
  • Dołączył:11 sie 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:warszawa/natolin
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:708
  • Auto:Szwedzkie
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 24 sierpień 2008 - 21:28

a jak mam stukniecie podczas krecenia w lewą i prawą, podczas odkrecania, kiedy na skreconych kolach przy ruszaniu mi stuknie i czuje wyraznie na kierownicy i na nodze tez...
  • 0
http://img98.imagesh...5c3e5c9760e.jpg
Mój odnośnikDodany obrazek[/URL]
Jazda na Castrolu to jak powolne podcinanie gałęzi, na której siedzisz...
Była Vectra B X25XE :(Peugeot 406 2.0 16v, Saab 95 przedlift Aero Sedan Jest Saab 95 Aero Kombi FL

#9 jabolkg

jabolkg
  • Klubowicz
  • 7860 postów
  • Dołączył:26 paź 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kamienna Góra, Krzeszów
  • Województwo:dolnośląskie
  • Nr klubowy:465
  • Auto:VC 1.9 Kombi Klekot, KIA Sorento CRDI Honda CBR

Napisany 24 sierpień 2008 - 21:47

Nawet patrząc na konstrukcję maglownicy można sobie samemu odpowiedzieć, że nie ma możliwości żeby pojedyncze pukniecie było spowodowane samą maglownicą bo niby gdzie mógłby wystąpić taki luz skoro maglownica to wałek zębaty i listwa czyli na prawdę mało skomplikowane urządzenie a jedyne miejsce podatne na luzy wyposażone jest w śrubę kasującą luzy.
Ja na waszym miejscu szukałbym na mocowaniu maglownicy do nadwozia albo na kolumnę kierowniczej. Kilka dni temu zakładałem do innej vectry kolumnę kierowniczą z regulacją i też na początku występowało puknięcie, ale okazało się, że po prostu za słabo dokręciłeś śrubę na łączeniu maglownicy i kolumny.
  • 0
Było BMW 318, opel kadet 1.3, opel astra 1.8, opel vectraB V6 a teraz VC turbo kombi klekot CDTI :) jednym słowem fan opla od lat

Dodany obrazek

Naród wspaniały, tylko ludzie ch^&e (Józef Piłsudski)

Regeneracja kolektorów 1,9 CDTI 150KM o szczegóły pytać na PW Strona o kolektorach CDTI Kliknij


#10 BRh+

BRh+
  • Forumowicz
  • 188 postów
  • Dołączył:13 sie 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:VB '96 X18XE + AKME

Napisany 23 wrzesień 2008 - 07:28

Witam

Czy pod tą zaślepką znajde kasator luzów? na zdjeciu widac ze jest ona chyba na cos wklejona, da się ją łatwo zdjąc?
Dodany obrazek
  • 0


#11 jabolkg

jabolkg
  • Klubowicz
  • 7860 postów
  • Dołączył:26 paź 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kamienna Góra, Krzeszów
  • Województwo:dolnośląskie
  • Nr klubowy:465
  • Auto:VC 1.9 Kombi Klekot, KIA Sorento CRDI Honda CBR

Napisany 23 wrzesień 2008 - 08:21

Kasator luzów masz przecież pokazany na drugim zdjęciu. Nie jest ukryty pod żadną zaślepką.
To co pokazałeś na zdjęciu to chyba zaślepka nakrętki wałka skrętnego, ale nie jestem pewny bo jest za blisko i nie mogę za bardzo skojarzyć, w którym to jest miejscu.
  • 0
Było BMW 318, opel kadet 1.3, opel astra 1.8, opel vectraB V6 a teraz VC turbo kombi klekot CDTI :) jednym słowem fan opla od lat

Dodany obrazek

Naród wspaniały, tylko ludzie ch^&e (Józef Piłsudski)

Regeneracja kolektorów 1,9 CDTI 150KM o szczegóły pytać na PW Strona o kolektorach CDTI Kliknij


#12 BRh+

BRh+
  • Forumowicz
  • 188 postów
  • Dołączył:13 sie 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:VB '96 X18XE + AKME

Napisany 23 wrzesień 2008 - 08:29

na moim zdjęciu jest maglownica ZF, w maglownicy saginaw w tym miejscu jest własnie sruba kasatora luzu

Dodany obrazek

zastanawia mnie czy w tej maglownicy pod ta wlasnie zaslepka jest moze schowana jakas sruba

Tutaj są pokazane maglownice obu firm na i trochę widać różnice w budowie

Edytowany przez dannn, 23 wrzesień 2008 - 09:13.

  • 0


#13 jabolkg

jabolkg
  • Klubowicz
  • 7860 postów
  • Dołączył:26 paź 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kamienna Góra, Krzeszów
  • Województwo:dolnośląskie
  • Nr klubowy:465
  • Auto:VC 1.9 Kombi Klekot, KIA Sorento CRDI Honda CBR

Napisany 23 wrzesień 2008 - 09:33

Jak nie sprawdzisz to się nie dowiesz ;) Ewentualnie wyleje ci się olej ze wspomagania.
  • 0
Było BMW 318, opel kadet 1.3, opel astra 1.8, opel vectraB V6 a teraz VC turbo kombi klekot CDTI :) jednym słowem fan opla od lat

Dodany obrazek

Naród wspaniały, tylko ludzie ch^&e (Józef Piłsudski)

Regeneracja kolektorów 1,9 CDTI 150KM o szczegóły pytać na PW Strona o kolektorach CDTI Kliknij


#14 leo69

leo69
  • Forumowicz
  • 13 postów
  • Dołączył:13 lut 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:VB 18XE1 Kombi CD Sport

Napisany 02 październik 2008 - 20:57

Czy na tym wałku skrętnym jest łożysko, czy tylko tulejki? U mnie jak odłączyłem kolumne to właśnie na wyjściu tego wałka z maglownicy jest luz. Czy da się wyciągnąć ten wałek (do kabiny) bez wyciagania całej przekładni z auta?
  • 0

#15 jabolkg

jabolkg
  • Klubowicz
  • 7860 postów
  • Dołączył:26 paź 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kamienna Góra, Krzeszów
  • Województwo:dolnośląskie
  • Nr klubowy:465
  • Auto:VC 1.9 Kombi Klekot, KIA Sorento CRDI Honda CBR

Napisany 03 październik 2008 - 08:16

Są dwa łożyska. Jedno kulkowe na dole drugie walcowe na górze. Nie mam pojęcia czy dało by się zdemontować wałek prowadzący bez demontażu maglownicy, ale na pewno było by to bardzo utrudnione ze względu na ograniczone miejsce do manewrów.
  • 0
Było BMW 318, opel kadet 1.3, opel astra 1.8, opel vectraB V6 a teraz VC turbo kombi klekot CDTI :) jednym słowem fan opla od lat

Dodany obrazek

Naród wspaniały, tylko ludzie ch^&e (Józef Piłsudski)

Regeneracja kolektorów 1,9 CDTI 150KM o szczegóły pytać na PW Strona o kolektorach CDTI Kliknij


#16 maroo81

maroo81
  • Forumowicz
  • 37 postów
  • Dołączył:28 wrz 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Brzeg
  • Województwo:opolskie
  • Auto:Opel Vectra B CDX 2.0 16V X20XEV CDX 2000r. HB

Napisany 08 październik 2008 - 08:47

No i chyba niestety czeka mnie wymiana maglownicy :( gdy złapię za drążek kierowniczy po stronie prawej i ruszam góra - dół to słychać stukanie :( i na 90% jest to luz na listwie, mam listwe taka jak kolega BRh+ z zaślepką, czy da się jakoś skasować ten luz czy raczej przekładnia do wymiany ??? Samo uszczelnienie trzyma, bo wszystko suchutkie i nie widać żadnych wycieków.
  • 0
VB CDX 2.0 16V
LPG SEKWENCJA STAG-300

#17 jabolkg

jabolkg
  • Klubowicz
  • 7860 postów
  • Dołączył:26 paź 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kamienna Góra, Krzeszów
  • Województwo:dolnośląskie
  • Nr klubowy:465
  • Auto:VC 1.9 Kombi Klekot, KIA Sorento CRDI Honda CBR

Napisany 08 październik 2008 - 09:23

Spytaj BRh+ może próbował zdjąć tą zaślepke i wie co sie pod nia kryje ;)
  • 0
Było BMW 318, opel kadet 1.3, opel astra 1.8, opel vectraB V6 a teraz VC turbo kombi klekot CDTI :) jednym słowem fan opla od lat

Dodany obrazek

Naród wspaniały, tylko ludzie ch^&e (Józef Piłsudski)

Regeneracja kolektorów 1,9 CDTI 150KM o szczegóły pytać na PW Strona o kolektorach CDTI Kliknij


#18 kami050

kami050
  • Forumowicz
  • 120 postów
  • Dołączył:18 sty 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:VECTRA B 2.2 DTI

Napisany 19 luty 2009 - 19:26

mam problem, zalozylem ten post poniewaz bylem w aso na sprawdzeniu bo mam stuki na kierownicy jak przejezdzam bo kostce brukowej lub nierownosciach (dolkach) i powiedzieli mi ze mam luz na krzyzaku, kupilem krzyzak bylem u mechanika i okazalo sie ze po sciagnieciu krzyzaka i ssprawdzeniu na i8madle zadnego luzuz na nim nie ma , teraz nie wiem czy to maglownica czy cos innego, jesli chodzi o drazki to byly sprawdzane i jest ok , maglownice wzrokowo sprawdzalem i nie ma wyciekow, moze mieliscie juz taki przyapdek , bo nawet w aso prawdy nie mozna sie dowiedziec ... ehh

Koledzy co ja musze jeszcze sprawdzic?
  • 0

#19 OMG

OMG
  • Forumowicz
  • 1109 postów
  • Dołączył:14 lut 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:Vectra B Kombi 1.6 16v LPG

Napisany 19 luty 2009 - 19:49

Może to dziwne ale ja miałem stuki na kierownicy,które minęły po wymianie łożyska i poduszki pod przednim amortyzatorem.
Też z tym walczyłem i zupełnie przypadkowo to odkryłem.Po wymianie stuków na kierownicy brak.
Też podejrzewałem magiel,krzyżak i drążki u siebie.

Edytowany przez OMG, 19 luty 2009 - 19:51.

  • 0

#20 kami050

kami050
  • Forumowicz
  • 120 postów
  • Dołączył:18 sty 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:VECTRA B 2.2 DTI

Napisany 20 luty 2009 - 17:03

nizej wrzucam zdjecie gdzie dokladnie jest ten luz u mnie , moze jest nie dokrecona maglownica , sam niewiem pomocyZałączony plik  DSC00433.JPG   55,42KB   871 pobrań
  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_