Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

Xenon problem....


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
17 odpowiedzi na ten temat

#1 _MateuS_

_MateuS_
  • Forumowicz
  • 19 postów
  • Dołączył:09 maj 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:TBG
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:OPEL VECTRA 2.0 DTI

Napisany 25 maj 2008 - 10:17

Witam wczoraj po umyciu viki nie świecił mi się prawy xenon już miałem tak wcześniej trochę tam zaizolowałem kostki, na których było pełno wody pomogło to na 2-3 tyg. A tu wczoraj znów nie świeci trochę mnie to wkurzyło, ale odstawiłem viki do garażu z myślą ze rano wszystko będzie ok. No i dzisiaj po włączeniu świateł dalej nie świeci prawy xenon pomimo ze jest już wszystko suche i nie wiem, co teraz robić jak sprawdzić czy to żarówka się spaliła a nie żarnik czy przetwornica myślałem nad przełożeniem prawej (niedziałającej) żarówki do lewej lampy wtedy zobaczę czy się świeci. A tak w ogóle, po czym poznać ze to żarnik się zwalił a po czym ze przetwornica i w ogóle gdzie ona jest?? Czekam na, odp…. Ale na sam początek sprawdzę czy kostki nie zaśniedziały pod izolacją. Czekam na odp...
  • 0


#2 sadurek

sadurek
  • Forumowicz
  • 435 postów
  • Dołączył:29 wrz 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Starachowice
  • Województwo:świętokrzyskie
  • Auto:BMW 540i; Nissan Micra K12; VC 1,9 CDTI

Napisany 25 maj 2008 - 11:03

pierwsze co to sprawdz bezpiecznik, w drugiej kolejności poruszaj wtyczkami, oraz starterem który "styka" sie z żarnikiem, jesli to nie pomoże to zamień żarniki prawy z lewym, samą przetwornice cieżko sprawdzić, bo jest tam duuuze napiecie. Ale nie sądze że to przetwornica.
  • 0

#3 vectra007

vectra007
  • Klubowicz
  • 1092 postów
  • Dołączył:29 wrz 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Słubice
  • Województwo:lubuskie
  • Nr klubowy:403
  • Auto:audi a4 a6 2.4 se auto avant
  • Oddział VKP:Lubuski

Napisany 25 maj 2008 - 11:09

U mnie tak było, że po umyciu czasem nie chciał się załączyć, ale wymieniłem przetwornice na nowa i smiga :)
  • 0

#4 _MateuS_

_MateuS_
  • Forumowicz
  • 19 postów
  • Dołączył:09 maj 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:TBG
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:OPEL VECTRA 2.0 DTI

Napisany 25 maj 2008 - 12:07

Przełożyłem xenony z lewej lampy na prawą a z prawej na lewą i dalej nie świeci prawa, czyli żarówka jest dobra
  • 0

#5 _MateuS_

_MateuS_
  • Forumowicz
  • 19 postów
  • Dołączył:09 maj 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:TBG
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:OPEL VECTRA 2.0 DTI

Napisany 25 maj 2008 - 12:17

Witam nagle prawa lampa zaświeciła ale jak włączam światła to nie włączają się razem tylko prawa z lekkim opuznieniem przed tym poruszałem tą wtyczką co wchodzi w prawą lampę. I jeszcze jedno jak włączam światła to w tej wtyczce (kostce) w prawej lampie słychać jak by było jakieś spięcie.
  • 0

#6 vectra007

vectra007
  • Klubowicz
  • 1092 postów
  • Dołączył:29 wrz 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Słubice
  • Województwo:lubuskie
  • Nr klubowy:403
  • Auto:audi a4 a6 2.4 se auto avant
  • Oddział VKP:Lubuski

Napisany 25 maj 2008 - 13:13

Może coś zwarcie robi podjedź do elektryka niech sprawdzi instalacje
  • 0

#7 _MateuS_

_MateuS_
  • Forumowicz
  • 19 postów
  • Dołączył:09 maj 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:TBG
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:OPEL VECTRA 2.0 DTI

Napisany 25 maj 2008 - 13:19

xenon włącza się może za 2-3 włączeniem a później normalnie tylko z opuznieniem i przy każdym włączeniu słychać tak jak by było jakieś zwarcie w tej kostce obok i nie mogę jej za nic wyciągnąć jak ją się wyciąga, bo na siłę nie będę próbował, bo jeszcze się coś złamie zdjęcie załączam poniżej. I mam jeszcze jedno pytanie czy u waz w starterze jest gęsta czarna ciecz, bo u mnie jest w obydwóch ??? I najważniejsze pytanie co tu teraz robić w czy tkwi awaria??

Załączone pliki


  • 0

#8 sadurek

sadurek
  • Forumowicz
  • 435 postów
  • Dołączył:29 wrz 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Starachowice
  • Województwo:świętokrzyskie
  • Auto:BMW 540i; Nissan Micra K12; VC 1,9 CDTI

Napisany 25 maj 2008 - 13:38

xenon włącza się może za 2-3 włączeniem a później normalnie tylko z opuznieniem i przy każdym włączeniu słychać tak jak by było jakieś zwarcie w tej kostce obok i nie mogę jej za nic wyciągnąć jak ją się wyciąga, bo na siłę nie będę próbował, bo jeszcze się coś złamie zdjęcie załączam poniżej. I mam jeszcze jedno pytanie czy u waz w starterze jest gęsta czarna ciecz, bo u mnie jest w obydwóch ??? I najważniejsze pytanie co tu teraz robić w czy tkwi awaria??



ja miałem tak po kupieniu żarnikow 6000K firmy X. Prawy działał oki, a lewy raz startował raz nie. W zasadzie jak byl "ciepły" to startował odrazu, na zimno to za drugim albo trzecim podejściem. Po ok 2 miesiącach spalił sie (najpiew słabiej świecił, potem stroboskop sie zrobił), kupiłem oryginał philipsa i wszelkie problemy odeszły w niepamięć. Zamiana miejscami żarników nie pomogła, zawsze lewy startował z opóźnieniem. Przetwornica jest oki bo problem znikł po wymianie żarników. A już sie zastanawiałem czy może starter mam zwalony itp.
  • 0

#9 vectra007

vectra007
  • Klubowicz
  • 1092 postów
  • Dołączył:29 wrz 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Słubice
  • Województwo:lubuskie
  • Nr klubowy:403
  • Auto:audi a4 a6 2.4 se auto avant
  • Oddział VKP:Lubuski

Napisany 25 maj 2008 - 13:45

Żarnik swieciłby słabiej, ale by się zapalał natomiast za włączenie przetwornica odpowiada i to chyba ona u mnie wymieniłem o po bólu
  • 0

#10 wojtekski

wojtekski
  • Forumowicz
  • 339 postów
  • Dołączył:08 lut 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Suwałki
  • Województwo:podlaskie
  • Auto:vectra c opc-line

Napisany 25 maj 2008 - 13:47

Aby wyciągnąć kostke to ten czerwony plastik trzeba wyciągnąc bo to jest zabezpieczenie wtyczki pokiwaj góra dół i wyjdzie ;)
  • 0

#11 _MateuS_

_MateuS_
  • Forumowicz
  • 19 postów
  • Dołączył:09 maj 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:TBG
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:OPEL VECTRA 2.0 DTI

Napisany 25 maj 2008 - 15:11

Jeszcze mam jedno pytanie ile kelwinów mają oryginalne żarniki, co były montowane w viki ja mam philipsa tylko nigdzie nie pisze ile kalwinów… kalwinów czy to ma jakieś znaczenie np. jeżeli był zamontowane żarniki wcześniej 6000k to czy można zamontować np. 8000k tak tylko pytam z ciekawości. A co do mojej viki to jutro wypnę tą kostkę i przedmucham jak na razie xenonki działają tylko ten prawy coś opóźnia zobaczymy, co będzie jutro… Dzięki za pomoc jak cos się będzie działo to napisze :)
  • 0

#12 sadurek

sadurek
  • Forumowicz
  • 435 postów
  • Dołączył:29 wrz 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Starachowice
  • Województwo:świętokrzyskie
  • Auto:BMW 540i; Nissan Micra K12; VC 1,9 CDTI

Napisany 25 maj 2008 - 15:31

Jeszcze mam jedno pytanie ile kelwinów mają oryginalne żarniki, co były montowane w viki ja mam philipsa tylko nigdzie nie pisze ile kalwinów… kalwinów czy to ma jakieś znaczenie np. jeżeli był zamontowane żarniki wcześniej 6000k to czy można zamontować np. 8000k tak tylko pytam z ciekawości. A co do mojej viki to jutro wypnę tą kostkę i przedmucham jak na razie xenonki działają tylko ten prawy coś opóźnia zobaczymy, co będzie jutro… Dzięki za pomoc jak cos się będzie działo to napisze :)



oryginalne mają 5600K albo 4300K, cała reszta to są wynalazki. Osobiście polecam tylko i wyłącznie 4300K (stosowane w większości nowych aut)
  • 0

#13 vectra007

vectra007
  • Klubowicz
  • 1092 postów
  • Dołączył:29 wrz 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Słubice
  • Województwo:lubuskie
  • Nr klubowy:403
  • Auto:audi a4 a6 2.4 se auto avant
  • Oddział VKP:Lubuski

Napisany 25 maj 2008 - 16:31

4300 k ale na soczewke najlepsze sa 6000 k :)
  • 0

#14 _MateuS_

_MateuS_
  • Forumowicz
  • 19 postów
  • Dołączył:09 maj 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:TBG
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:OPEL VECTRA 2.0 DTI

Napisany 25 maj 2008 - 18:07

4300 k ale na soczewke najlepsze sa 6000 k :)


hehe....też tak mysle. Dzięki koledzy za info... :D
  • 0

#15 endialdi

endialdi
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Dołączył:17 wrz 2005
  • Skąd:Kraków
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:VB DTH Caravan - wersja sport

Napisany 27 maj 2008 - 14:51

_MateuS_ poradziłeś sobie z nieświecącym xenonen?
Ja mam ten sam problem i nie moge zdiagnozowac usterki. Po każdym myciu nie włącza mi sie prawy. Jak wyschnie to jest ok.
  • 0
"Burn rubber not your soul"

#16 _MateuS_

_MateuS_
  • Forumowicz
  • 19 postów
  • Dołączył:09 maj 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:TBG
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:OPEL VECTRA 2.0 DTI

Napisany 27 maj 2008 - 17:38

Zaizolowałem tą kostkę zdjęcie poniżej wyciągnąłem węza ogrodniczego lałem wodą z 15 minut na lampę i jest ok. Zobaczymy, co się będzie działo dalej.

Załączone pliki


  • 0

#17 vectra007

vectra007
  • Klubowicz
  • 1092 postów
  • Dołączył:29 wrz 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Słubice
  • Województwo:lubuskie
  • Nr klubowy:403
  • Auto:audi a4 a6 2.4 se auto avant
  • Oddział VKP:Lubuski

Napisany 28 maj 2008 - 07:16

Musi być nieszczelność albo coś innego :)
  • 0

#18 OchMan

OchMan
  • Forumowicz
  • 505 postów
  • Dołączył:02 cze 2006
  • Województwo:wielkopolskie

Napisany 29 maj 2008 - 21:11

_MateuS_ poradziłeś sobie z nieświecącym xenonen?
Ja mam ten sam problem i nie moge zdiagnozowac usterki. Po każdym myciu nie włącza mi sie prawy. Jak wyschnie to jest ok.

skruszale masz przewody a dokladnie ich izolacje miedzy przetwornica a lampa, te idace w "peszelu" (w tej karbowanej czarnej oslonce), kolega tak mial i zawsze po muciu dopiki auto nie przeschlo prawy xenon mu nie swiecil !
  • 0
pzdr
OchMan




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_