Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
* * * * - 2 głosów

LUZ NA JABŁKU DRĄŻKA ZMIANY BIEGÓW, SKRZYNIA f23 Z LINKAMI


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
140 odpowiedzi na ten temat

#1 barti07

barti07
  • Forumowicz
  • 51 postów
  • Dołączył:21 gru 2005
  • Skąd:wawa

Napisany 19 marzec 2008 - 10:27

Czy ktoś wie jak można zrobić regenerację jabłka na lewarku, tylko tym z linkami, a nie drążkiem.
Czy ktoś to robił? Jak to rozebrać? Czy jest jakis zestaw naprawczy?

Luz pojawił się przy ruchu dźwignią w prawo i lewo i czasami mam problem wkładaniem biegu, a jak wchodzi to troszkę ciężko.

Pozdrawiam
  • 0


#2 marteusz

marteusz
  • Forumowicz
  • 15 postów
  • Dołączył:29 wrz 2008
  • Województwo:podlaskie
  • Auto:Vectra B 2.0 DTI 2000r.

Napisany 03 październik 2008 - 22:00

Mam bardzo podobnie duży luz na tym jabłku i utrudnione wkładanie biegów, choć się już przyzwyczaiłem, to jest to denerwujące. Pytałem w ASO, do tych mechanizmów zmiany biegów w skrzyni F 23 nie ma żadnych elementów regeneracyjnych. Może ktoś jednak ma doświadczenie w zakresie domowej regeneracji F 23 ???
Doczytałem gdzieś na forum że w wersji poliftowej należy na "jabłku " wymienić oring stosowany w mechanizmach zmiany biegów w astrze {i niektórych vectrach} i że jest on jednak dostępny [mimo serwisowego twierdzenia,że nie ma elementów regeneracyjnych] w ASO za ok. 12 zł.
Czy może ktoś to potwierdzić, że w F 23 jest to do zastosowania, a może komuś znany jest wymiar takiego oringu ???

Edytowany przez marteusz, 03 październik 2008 - 23:07.

  • 0

#3 zdzisław

zdzisław
  • Forumowicz
  • 245 postów
  • Dołączył:27 maj 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:zachodniopomorskie
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:Vc hatchback 1,8, Vc 1,8 sedan, Vc Gts

Napisany 04 październik 2008 - 19:58

najlepsza regeneracja to wymiana na cały sprawny zestaw niestety. Przerobiłem to niedawno
  • 0

#4 Kamil_K

Kamil_K
  • Przyjaciel VKP
  • 1093 postów
  • Dołączył:22 lis 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:VC 1.9CDTI; FFII 1.6

Napisany 04 październik 2008 - 20:35

Panowie, a metoda a co z metodą na koszulkę termokurczliwą ;) 40mm... u nas robił to chyba Baranek i się dało :) jego pytajcie
  • 0

#5 Baranek

Baranek
  • Przyjaciel VKP
  • 2048 postów
  • Dołączył:20 lip 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:Opel 2.0 CDTI
  • Oddział VKP:Dolnośląski

Napisany 06 październik 2008 - 06:42

Panowie, a metoda a co z metodą na koszulkę termokurczliwą ;) 40mm... u nas robił to chyba Baranek i się dało :) jego pytajcie


robilem, robilem... wprawdzie nie sam, ale robilem. O dziwo u mnie ten luz sie zmniejszyl, nie wiem jak to bedzie pozniej ale na razie dziala. W tej chwili ciezko mi powiedziec jak to rozebrac, ale po chwili kombinowania udaje sie to wyciagnac.

Jak juz byl wyciagniety drazek to zalozona zostala koszulka termokurczliwa (musiala byc troszke rozcieta zeby taki metaliwy trzpien ominac) i zgrzana. Nastepnie nasmarowana smarem do plastikow i wlozona w koszyk - tutaj najwiekszy problem musielismy we trzech to wciskac bo za nic nie chcialo wejsc.
  • 2

#6 marteusz

marteusz
  • Forumowicz
  • 15 postów
  • Dołączył:29 wrz 2008
  • Województwo:podlaskie
  • Auto:Vectra B 2.0 DTI 2000r.

Napisany 06 październik 2008 - 19:46

robilem, robilem... wprawdzie nie sam, ale robilem. O dziwo u mnie ten luz sie zmniejszyl, nie wiem jak to bedzie pozniej ale na razie dziala. W tej chwili ciezko mi powiedziec jak to rozebrac, ale po chwili kombinowania udaje sie to wyciagnac.

Jak juz byl wyciagniety drazek to zalozona zostala koszulka termokurczliwa (musiala byc troszke rozcieta zeby taki metaliwy trzpien ominac) i zgrzana. Nastepnie nasmarowana smarem do plastikow i wlozona w koszyk - tutaj najwiekszy problem musielismy we trzech to wciskac bo za nic nie chcialo wejsc.



Czy wypięcie linek i tego bocznego trzpienia to też duży problem? Czy wymaga to potem regulacji ?
  • 0

#7 Baranek

Baranek
  • Przyjaciel VKP
  • 2048 postów
  • Dołączył:20 lip 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:Opel 2.0 CDTI
  • Oddział VKP:Dolnośląski

Napisany 07 październik 2008 - 06:18

Czy wypięcie linek i tego bocznego trzpienia to też duży problem? Czy wymaga to potem regulacji ?


wypiecie nie jest problemem, natomiast po zlozeniu trzeba wyregulowac. U mnie po pierwszym zlozeniu nie wchodzila 1. Regulacja odbywa sie na tych zlaczkach przy linkach
  • 0

#8 Marcin P.

Marcin P.
  • Forumowicz
  • 84 postów
  • Dołączył:18 lut 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:warmińsko-mazurskie
  • Auto:Opel Vectra B96 Sedan

Napisany 07 październik 2008 - 13:45

A ja zrobilem cos takiego.
Jezdze juz tak ze 2 lata, nie ma luzu i biegi wchodza.
Tak jak widac w na zdjeciu, na jablku wcisnełem paski z grubej gumy w naciecia (dętka lub jakas wieksza gumowa podkladka)
z przodu i z tylu, koncówki gumy skleiłem bo potrafi sie wysunąc i gra :-)

Załączone pliki


  • 0

#9 Kiko

Kiko
  • Forumowicz
  • 197 postów
  • Dołączył:16 wrz 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:okolice Lubaczowa
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:A4B7

Napisany 09 październik 2008 - 17:20

Uporałem sie dziś z luzem na jabłku drążka zmiany biegów, metoda z koszulką jest szybka i prosta.
Mam nadzieje że też jest trwała, narazie to hula wszystko jak nowe.
  • 0

#10 OchMan

OchMan
  • Forumowicz
  • 505 postów
  • Dołączył:02 cze 2006
  • Województwo:wielkopolskie

Napisany 09 październik 2008 - 20:58

wypiecie nie jest problemem, natomiast po zlozeniu trzeba wyregulowac. U mnie po pierwszym zlozeniu nie wchodzila 1. Regulacja odbywa sie na tych zlaczkach przy linkach

jaka jest procedura regulacji biegow w skrzyni z ciegnami na linkach ?
  • 0
pzdr
OchMan

#11 Kiko

Kiko
  • Forumowicz
  • 197 postów
  • Dołączył:16 wrz 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:okolice Lubaczowa
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:A4B7

Napisany 09 październik 2008 - 22:13

mi sie upiekło nic nie regulowałem, a wszystko działa jak należy wydaje mi sie ze nie powinno sie tam nic przestawić po wyjęciu lewarka, moze sie myle
  • 0

#12 tomaszek_gubin

tomaszek_gubin
  • Forumowicz
  • 451 postów
  • Dołączył:31 sty 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:gubin
  • Województwo:lubuskie
  • Auto:opel vectra c V6

Napisany 09 październik 2008 - 22:46

mi sie upiekło nic nie regulowałem, a wszystko działa jak należy wydaje mi sie ze nie powinno sie tam nic przestawić po wyjęciu lewarka, moze sie myle

najlepsza metoda to puszka po piwie,jej cienka blaszka nadaje sie ku temu niesamowicie,ale o szczegoly pytac sonara,bo ja za bardzo nie wiem jak to wytlumaczyc,a on to u mnie robil :)
  • 0

#13 Baranek

Baranek
  • Przyjaciel VKP
  • 2048 postów
  • Dołączył:20 lip 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:Opel 2.0 CDTI
  • Oddział VKP:Dolnośląski

Napisany 10 październik 2008 - 06:28

jaka jest procedura regulacji biegow w skrzyni z ciegnami na linkach ?


ja to robilem "na czuja"

po zlozeniu lewarka jak jakis buieg nie wchodzil to patrzylem czy trzeba wsunal linke glebiej czy wysunac - to dobrze widac jak sie ma wszystko odsloniete.
  • 0

#14 OchMan

OchMan
  • Forumowicz
  • 505 postów
  • Dołączył:02 cze 2006
  • Województwo:wielkopolskie

Napisany 10 październik 2008 - 18:53

ja to robilem "na czuja"

po zlozeniu lewarka jak jakis buieg nie wchodzil to patrzylem czy trzeba wsunal linke glebiej czy wysunac - to dobrze widac jak sie ma wszystko odsloniete.


wiesz, na czuja to mozna sopbie w nosie podlubac, tu liczy sie kazdy milimetr, ja mam luz ~2mm na jablku lewarka i juz mam problemy ze zmiana biegow.
  • 0
pzdr
OchMan

#15 robosz

robosz
  • Forumowicz
  • 49 postów
  • Dołączył:08 mar 2007
  • Skąd:Płock
  • Auto:vectra b 2.0 dth

Napisany 12 październik 2008 - 09:40

Ja założyłem grubszy gumowy oring na górze, a wykorzystałem do tego uszczelkę od kanalizacji(taką od syfonu). Po odpowiednim przycięciu, a dokładniej spiłowaniu szlifirką, bo orginalna była zbyt gruba, luz się zmniejszył i biegi wchodzą bez problemu.
  • 0

#16 OchMan

OchMan
  • Forumowicz
  • 505 postów
  • Dołączył:02 cze 2006
  • Województwo:wielkopolskie

Napisany 12 październik 2008 - 19:25

Ja założyłem grubszy gumowy oring na górze, a wykorzystałem do tego uszczelkę od kanalizacji(taką od syfonu). Po odpowiednim przycięciu, a dokładniej spiłowaniu szlifirką, bo orginalna była zbyt gruba, luz się zmniejszył i biegi wchodzą bez problemu.

jak wyjac lewarek do gory, bo zdjalem te plastikowa tylejke pod nia mam oring a pod nim na jablku lewarka ponacinana plastikowa obejme ale jak wyjac lewarek do gory ?
  • 0
pzdr
OchMan

#17 marteusz

marteusz
  • Forumowicz
  • 15 postów
  • Dołączył:29 wrz 2008
  • Województwo:podlaskie
  • Auto:Vectra B 2.0 DTI 2000r.

Napisany 12 październik 2008 - 20:51

jak wyjac lewarek do gory, bo zdjalem te plastikowa tylejke pod nia mam oring a pod nim na jablku lewarka ponacinana plastikowa obejme ale jak wyjac lewarek do gory ?



Linkę prawą wypiąć z dolnego bolca "jabłka" głównej dźwigni.

Z bocznego bolca, po dopchnięciu całej dźwigni zmiany biegów do lewej strony, tak aby z "oczka" tej białej dźwigienki /widocznej na 1 zdj. taki jasny pkt./ trochę się wysunęła tulejka, ściągnąć tą plastikową tulejkę z główki bocznego bolca./np. nie zagrubym wkrętakiem/

Ona jest wciskana na ten bolec,/ma nacięcia sprężynujące po nałożeniu na główkę bolca, to możesz zauważyć przy poruszaniu dźwignią to w prawo to w lewo/.

Uważaj na zabezpieczenie na tulejce/ czarnej/ która całą tą boczną białą dźwigienkę, utrzymuje w ściankach kosza mechanizmu zmiany biegów. Widać je z prawej wewnętrznej strony obudowy kosza jeżeli spojrzysz na nią z góry, w tej węższej części kosza.
U mnie przy zbyt mocnym naginaniu /przed zdjęciem tulejki z główki bocznego bolca/, odpadły skrzydełka blokujące.
Rada: Przewierciłem tą tulejkę i włożyłem w nią śrubę 8, z obu stron zabezpieczyłem podkładkami i nakrętką samokontrującą i skręciłem z lekkim luzem.

Po tych zabiegach całość razem z małym "koszyczkiem na jabłku" wychodzi w górę. / 2 zdj./
Koszyczek mam trochę uszkodzony z widocznymi ubytkami.
Na 3 zdj. widać w którą strone są ząbki zabezpieczające ten górny pieścień, trzeba uważać przy demontażu.

Na jabłko założyłem rurę termokurczliwą i razem z koszyczkiem na jabłku dźwigni zmontowałem, luz opanowany.

Mam kilka zdjęć ale robione telefonem ale nie wszystkie wyszły.
Załączony plik  Opel__mechanizm_zmiany_bieg?w_zmniejsz..JPG   90,63KB   3321 pobrań Załączony plik  kosz_na_kulce_d?wigni_zm._bieg?w_zmniejsz..jpg   52,76KB   3439 pobrań Załączony plik  Opel_kulka_mechanizmu_zm_._bieg?w_zmniesz..jpg   42,15KB   2896 pobrań

Edytowany przez marteusz, 12 październik 2008 - 20:55.

  • 0

#18 OchMan

OchMan
  • Forumowicz
  • 505 postów
  • Dołączył:02 cze 2006
  • Województwo:wielkopolskie

Napisany 12 październik 2008 - 20:59

Linkę prawą wypiąć z dolnego bolca "jabłka" głównej dźwigni.


wlasnie tego nie moglem zrobic, siedzi tak mocno ze nie moge wypiac !

Z bocznego bolca, po dopchnięciu całej dźwigni zmiany biegów do lewej strony, tak aby z "oczka" tej białej dźwigienki /widocznej na 1 zdj. taki jasny pkt./ trochę się wysunęła tulejka, ściągnąć tą plastikową tulejkę z główki bocznego bolca./np. nie zagrubym wkrętakiem/


tu poradzilem sobie, bo cala dzwigienka siedzi na sworzniu i jego wyjalem i wszystko ladnie poszlo do gory ale dol trzymal ;(

Ona jest wciskana na ten bolec,/ma nacięcia sprężynujące po nałożeniu na główkę bolca, to możesz zauważyć przy poruszaniu dźwignią to w prawo to w lewo/.

Uważaj na zabezpieczenie na tulejce/ czarnej/ która całą tą boczną białą dźwigienkę, utrzymuje w ściankach kosza mechanizmu zmiany biegów. Widać je z prawej wewnętrznej strony obudowy kosza jeżeli spojrzysz na nią z góry, w tej węższej części kosza.
U mnie przy zbyt mocnym naginaniu /przed zdjęciem tulejki z główki bocznego bolca/, odpadły skrzydełka blokujące.
Rada: Przewierciłem tą tulejkę i włożyłem w nią śrubę 8, z obu stron zabezpieczyłem podkładkami i nakrętką samokontrującą i skręciłem z lekkim luzem.

Po tych zabiegach całość razem z małym "koszyczkiem na jabłku" wychodzi w górę. / 2 zdj./
Koszyczek mam trochę uszkodzony z widocznymi ubytkami.
Na 3 zdj. widać w którą strone są ząbki zabezpieczające ten górny pieścień, trzeba uważać przy demontażu.

Na jabłko założyłem rurę termokurczliwą i razem z koszyczkiem na jabłku dźwigni zmontowałem, luz opanowany.

Mam kilka zdjęć ale robione telefonem ale nie wszystkie wyszły. Załączony plik  Opel__mechanizm_zmiany_bieg?w_zmniejsz..JPG   90,63KB   3321 pobrań Załączony plik  kosz_na_kulce_d?wigni_zm._bieg?w_zmniejsz..jpg   52,76KB   3439 pobrań Załączony plik  Opel_kulka_mechanizmu_zm_._bieg?w_zmniesz..jpg   42,15KB   2896 pobrań

Ja poki co wyregulowalem skok na lince idacej pod lewarek i biegi wchodza jakby lepiej ale przekonam sie o skutecznosci jezdzac po miescie jutro.
Jak cos skorzystam z twojej foto porady i zniweluje ten luz ;). Dziekujez kolego za pomoc.
  • 0
pzdr
OchMan

#19 boriak

boriak
  • Forumowicz
  • 5 postów
  • Dołączył:16 kwi 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:świętokrzyskie
  • Województwo:świętokrzyskie
  • Auto:Vectra B kombi 2,0 DTI

Napisany 16 kwiecień 2009 - 17:52

czy skrzynia F23 o ktorej mowa to ta skrzynia z biegiem wstecznym ktory wrzucamy dzwignia w lewo i do przodu?? Mam vectreB 2,0 DTI z 1999 roku i mam trudnosci z wlozeniem wstecznego jedynki i dwojki - pozostale biegi wchodza idealnie. Jeden czlowiek ktory ma tez vectre tylkow benzynie powiedzial z elewarek od biegow strasznie mi lata - czy to moze jest przyczyna - wytarte jablko czy cos takiego??
Dzieki za odpowiedz
  • 0

#20 moby75

moby75
  • Forumowicz
  • 2580 postów
  • Dołączył:27 maj 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:lubuskie
  • Województwo:lubuskie
  • Auto:Ford Galaxy mk1

Napisany 16 kwiecień 2009 - 18:01

czy skrzynia F23 o ktorej mowa to ta skrzynia z biegiem wstecznym ktory wrzucamy dzwignia w lewo i do przodu?? Mam vectreB 2,0 DTI z 1999 roku i mam trudnosci z wlozeniem wstecznego jedynki i dwojki - pozostale biegi wchodza idealnie. Jeden czlowiek ktory ma tez vectre tylkow benzynie powiedzial z elewarek od biegow strasznie mi lata - czy to moze jest przyczyna - wytarte jablko czy cos takiego??
Dzieki za odpowiedz



F23 mas wsteczny na dół i do tyłu

ty masz inna skrzynie ,ale luz na jabłku możesz zniwelować sposobami opisanymi wyżej

u ciebie będzie dzwignia jak w poscie nr 8 Marcina P

Edytowany przez moby75, 16 kwiecień 2009 - 18:04.

  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_