Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

Spadek mocy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
16 odpowiedzi na ten temat

#1 Donalvaro

Donalvaro
  • Forumowicz
  • 2 postów
  • Dołączył:28 gru 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:Vectra B 2.0 DI 16V

Napisany 09 marzec 2008 - 21:39

Witam...Mam vectre b 2.0 DTL autko pali ok 6.5 litra na 100...silnik chodzi równiutko,nie bierze oleju..wczoraj nagle w czasie jady straciło ok 30 % mocy...poprostu nie czuc tego "kopa" przy 2000obr/min.. Co powinienem sprawdzic najpierw ???czy to może przytkany filr paliwa bo nie wiem kiedy był wymieniany a ja go jeszcze niewymieniałem ..pozdrawiam
  • 0


#2 zubek

zubek
  • Moderator
  • 23246 postów
  • Dołączył:29 lip 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:WWL
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:300
  • Auto:VC/03/Y22DTR/SW
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 09 marzec 2008 - 21:47

a kontrolka żadna się nie zapaliła?
  • 0

#3 Przemek

Przemek
  • Forumowicz
  • 736 postów
  • Dołączył:14 lut 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Dąbrowa Górnicza
  • Województwo:śląskie
  • Auto:B5FL

Napisany 10 marzec 2008 - 08:23

spadł węzyk podciśnienia od turbo i po temacie
  • 0

#4 otest

otest
  • Klubowicz
  • 2219 postów
  • Dołączył:12 lut 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Mikołów
  • Województwo:śląskie
  • Nr klubowy:372
  • Auto:VB X20DTH '98 / CIVIC 1,8 SPORT '07
  • Oddział VKP:Śląski

Napisany 10 marzec 2008 - 12:53

spadł węzyk podciśnienia od turbo i po temacie

Jak spadnie wezyk podcisnienia od turbo to oswieca sie check - potwierdzone doswiadczalnie w DTH.
Ja bym sprawdzil czy nie strzelila gumowa rura za turbo ewentualnie czy po przegazowaniu puchnie....
  • 0
## MINIPORADY ## - Spis interesujacych porad z forum VKP
VECTRA Dodany obrazek
Najmniejsze spalanie 5,67 przy sredniej predkosci 73,5 km/h :) (Mikołów- Chełmża- Mikołów 810 km)
Ograniczenia sygnatury - Ż-E-N-A-D-A

#5 Przemek

Przemek
  • Forumowicz
  • 736 postów
  • Dołączył:14 lut 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Dąbrowa Górnicza
  • Województwo:śląskie
  • Auto:B5FL

Napisany 10 marzec 2008 - 13:41

Otest właśnie u mnie w DTLu nie zapala sie Check jak spadnie wężyk
jak widać w każdym inaczej reaguje
a jako że on ma DTL to dlatego tak napisalem
  • 0

#6 otest

otest
  • Klubowicz
  • 2219 postów
  • Dołączył:12 lut 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Mikołów
  • Województwo:śląskie
  • Nr klubowy:372
  • Auto:VB X20DTH '98 / CIVIC 1,8 SPORT '07
  • Oddział VKP:Śląski

Napisany 10 marzec 2008 - 16:03

Otest właśnie u mnie w DTLu nie zapala sie Check jak spadnie wężyk
jak widać w każdym inaczej reaguje
a jako że on ma DTL to dlatego tak napisalem

Dlatego napisalem ze sprawdzone na DTH (....bo moze inaczej dzialac w DTL) .
Wszystko zalezy ktory wezyk masz na mysli - jesli ten ktory dochodzi od pompy Vacu to wydaje mi sie jednak ze rowniez powinien tobie zapalic sie check.
Jesli spadnie to próznia powinna drastycznie spasc przez co po przegazowaniu i zjechaniu na jalowe EGR nie otworzy sie przez co powinien pojawic sie P0400
Mozesz to sprawdzic.
Jesli spadnie wezyk za zaworem sterujacym to juz chyba niekoniecznie bedzie check ale to jest malo prawdopodobne....
  • 0
## MINIPORADY ## - Spis interesujacych porad z forum VKP
VECTRA Dodany obrazek
Najmniejsze spalanie 5,67 przy sredniej predkosci 73,5 km/h :) (Mikołów- Chełmża- Mikołów 810 km)
Ograniczenia sygnatury - Ż-E-N-A-D-A

#7 van Boleck

van Boleck
  • Forumowicz
  • 163 postów
  • Dołączył:22 sty 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:okolice Łowicza
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:Była VB 2,2 DTI; DAF XF 105 SSC '07 służebny :)

Napisany 10 marzec 2008 - 17:30

Sprawdzałem. U mnie w DTL po zdjęciu przewodu podciśnienia CHECK nie wyskakuje.
  • 0
Dodany obrazek

"Kierowcy ciężarówek traktują swój zawód jak styl życia, a nie pracę..." :D

#8 Donalvaro

Donalvaro
  • Forumowicz
  • 2 postów
  • Dołączył:28 gru 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:Vectra B 2.0 DI 16V

Napisany 10 marzec 2008 - 19:20

CD usterki 2.0 DTL... Dzisiaj jak jechałem ok 140 zapalił sie błąd silnika i swiecił sie do konca trasy :( .po kilku godzinach jak odpaliłem autko błędu już nie było..poprostu mam wrażenie jakby tubina przestała działac...zero przyspieszenia...co powinienem sprawdzic???....Acha kilka tygodni temu miałem ta samą historie spadku mocy ale go przegazowałem i moc wróciła :huh:

Edytowany przez Donalvaro, 10 marzec 2008 - 19:22.

  • 0

#9 Guest_baca_cwaniak_*

Guest_baca_cwaniak_*
  • Guests

Napisany 17 marzec 2008 - 21:56

CD usterki 2.0 DTL... Dzisiaj jak jechałem ok 140 zapalił sie błąd silnika i swiecił sie do konca trasy :( .po kilku godzinach jak odpaliłem autko błędu już nie było..poprostu mam wrażenie jakby tubina przestała działac...zero przyspieszenia...co powinienem sprawdzic???....Acha kilka tygodni temu miałem ta samą historie spadku mocy ale go przegazowałem i moc wróciła :huh:


mam dla Ciebie sposob ... sciagnij turbine i ja dokladnie wyczysc mi to pomoglo... a malucha nie moglem wyprzedzic :) sciagnelismy -wyczyscilismy i smiga jak ta lala :)
  • 0

#10 klinsi

klinsi
  • Forumowicz
  • 37 postów
  • Dołączył:24 paź 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Opel Vectra B Kombi X20DTL `97

Napisany 17 marzec 2008 - 22:16

Wg mnie powinieneś udać się do serwisu i sprawdzić kod błędu Techem. Też mam takie objawy, szczególnie w trasie (a już dokładniej - podczas jazdy z tempomatem). Zapala mi się żółta kontrolka silnika i auto zupełnie traci moc (tryb serwisowy - ?). Muszę zgasić samochód i od nowa go odpalić - wtedy jest ok. Wybieram się z tym do serwisu po Świętach. Jak uda ci się zdiagnozować usterkę - napisz. Powodzenia
  • 0
była - Vectra A Sedan C18NZ Automat `90
jest - Vectra B Combi X20DTL `97
może będzie - Vectra B Combi Y22DTH `02 :)))

#11 Piotreq

Piotreq
  • Moderator
  • 11214 postów
  • Dołączył:24 lis 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łorsoł
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:506
  • Auto:wszystkomający Signum Z19DTH z nowym serduchem
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 18 marzec 2008 - 06:59

CD usterki 2.0 DTL... Dzisiaj jak jechałem ok 140 zapalił sie błąd silnika i swiecił sie do konca trasy :( .po kilku godzinach jak odpaliłem autko błędu już nie było..poprostu mam wrażenie jakby tubina przestała działac...zero przyspieszenia...co powinienem sprawdzic???....Acha kilka tygodni temu miałem ta samą historie spadku mocy ale go przegazowałem i moc wróciła :huh:

Przede wszystkim zczytaj błąd TECHEM2. Tylko w taki sposób dowiesz się o co w ogóle kaman. Wbrew pozorom są błędy w dieslach, które po 30 czy 50 krotnym udanym zapłonie silnika, jeśli ponownie nie występują, są kasowane z pamięci ECU. Idealnym rozwiązaniem jest i byłoby w ogóle, by mieć TECHA2 ze sobą i po pojawieniu się checka od razu go podpiąć pod OBD... Tylko kto go ma i kogo na to stać ? :rolleyes:
Poza tym sprawdź podciśnienia ( wężyki ) i wąż doprowadzający powietrze z turbiny do IC albo do kolektora ssącego ( jeśli to DTL ). Zczytanie błędu ( błędów ) i tak się swoją drogą przyda...
  • 0
Gdyby nie wady genetyczne Vectry nie byłoby tego forum... uszanuj to !!!
DTI czy TDI, Turbo Diesel to za-je-bista sprawa...
Pomogłem ???
Masz problem z samochodem ? Zapraszam do siebie : http://www.autobialoleka.pl

#12 Piotreq

Piotreq
  • Moderator
  • 11214 postów
  • Dołączył:24 lis 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łorsoł
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:506
  • Auto:wszystkomający Signum Z19DTH z nowym serduchem
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 18 marzec 2008 - 07:01

Wg mnie powinieneś udać się do serwisu i sprawdzić kod błędu Techem. Też mam takie objawy, szczególnie w trasie (a już dokładniej - podczas jazdy z tempomatem). Zapala mi się żółta kontrolka silnika i auto zupełnie traci moc (tryb serwisowy - ?). Muszę zgasić samochód i od nowa go odpalić - wtedy jest ok. Wybieram się z tym do serwisu po Świętach. Jak uda ci się zdiagnozować usterkę - napisz. Powodzenia

Nie zwlekałbym z tym na po świętach na Twoim miejscu. W zależności od tego co wyjdzie po zczytaniu błędów będzie można zadecydować czy poczekać czy zabierać się do roboty od razu...
  • 0
Gdyby nie wady genetyczne Vectry nie byłoby tego forum... uszanuj to !!!
DTI czy TDI, Turbo Diesel to za-je-bista sprawa...
Pomogłem ???
Masz problem z samochodem ? Zapraszam do siebie : http://www.autobialoleka.pl

#13 Konr@d

Konr@d
  • Forumowicz
  • 84 postów
  • Dołączył:13 sie 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Tomaszów Mazowiecki
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:vectra B combi 2.0 DTI 16V

Napisany 20 marzec 2008 - 16:26

Miałem podobny problem w dti totalny spadek mocy, ale winą był przepływomierz powietrza i po jego wymianie jest ok!!! (cena boschoskiej 330zł i wymiana na <zimnym silniku>+nowy filtr powietrza)!!! ale u Ciebie moze być faktycznie coś z turbiną. :D pozdro
  • 0
Konr@d

#14 klinsi

klinsi
  • Forumowicz
  • 37 postów
  • Dołączył:24 paź 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Opel Vectra B Kombi X20DTL `97

Napisany 20 marzec 2008 - 22:38

Nie zwlekałbym z tym na po świętach na Twoim miejscu. W zależności od tego co wyjdzie po zczytaniu błędów będzie można zadecydować czy poczekać czy zabierać się do roboty od razu...


Witam. Podjechałem do serwisu, no i oczywiście po podłączeniu Techa nie "wyskoczył" żaden błąd - mechanior powiedział , że po 30 ponownych uruchomieniach silnika błąd nie występuje. No to ja na Trasę AK i zasuwam w tą i z powrotem - głównie na tempomacie - i czekam aż się zapali kontrolka. No i jak można się domyślać - nie zapaliła się. Dobrze że mnie nie skasowali za podłączenie Techa :). Muszę podjechać do serwisu tuż po jakiejś trasce - wtedy dowiem się o co chodzi.
  • 0
była - Vectra A Sedan C18NZ Automat `90
jest - Vectra B Combi X20DTL `97
może będzie - Vectra B Combi Y22DTH `02 :)))

#15 stempskp

stempskp
  • Forumowicz
  • 16 postów
  • Dołączył:08 sty 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Radzyń Chełmiński
  • Województwo:kujawsko-pomorskie
  • Auto:Był:Opel Vectra 2.0 DTL jest 2.0 kat 136KM

Napisany 28 kwiecień 2008 - 15:31

Witam
A ja mam taki przypadek.
Gdy chcę wstawić mojej VB 2.0DTL to zapala sie CHECk i brak Mocy po wyłączeniu/włączeniu zapłonu znowu jadę z pełną mocą.Turbina Nowa od Astry II 2.0DTL 2001 numery seryjne te same. Problem pojawil sie po wymianie turbiny. Wcześniejszą miałem rozjechaną znaczy się sałabo dawała powietrze (wcześniejsza pseudo naprawa, uskodzonełopatki itd- nie moja) aż w koncu padła. Słyszałem że po takich wymianach z gorszego na lepsze trzeba zresetować komputer w samochodzie żeby sie uczył na nowo co o tym myślicie?
Dzisiaj to zrobie i zobaczymy co sie stanie.
Wężyki podciśnienia sprawdzałem wszysko wygląda OK.

Druga sprawa zauważyłem jeszcze coś Drugi CHECK iNNY :-) zapalil mi sie pod czas jazdy ale jak nacisnołem hamulec to zgasł. Powtórzyło sie to samo gdy stałem na świtłach zapalił się i po nacisnięciu hamulaca zgasł gdzie szukać?? PODCISNIENIE??

Pozdrawiam

Edytowany przez stempskp, 28 kwiecień 2008 - 15:33.

  • 0

#16 Greku

Greku
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Dołączył:30 paź 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:VB 2.0 dtl kombi

Napisany 03 maj 2008 - 13:46

check gasnacy po nacisnieciu hamulca przerabialem, do wymiany byl czujnik swiatel stopu, dzialaly normalnie ale pojawial sie blad, po wymianie problem zniknal koszt ok. 40 pln w ASO jesli dobrze pamietam, sprawdz tylko czy masz na 2 czy 4 blaszki, ten na 4 pasuje od astry 2
  • 0

#17 stempskp

stempskp
  • Forumowicz
  • 16 postów
  • Dołączył:08 sty 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Radzyń Chełmiński
  • Województwo:kujawsko-pomorskie
  • Auto:Był:Opel Vectra 2.0 DTL jest 2.0 kat 136KM

Napisany 17 maj 2008 - 11:21

Witam
Problem z zapalającym się Chekem pod czas jazdy i braku mocy rozwiązany. Zresetowałem komputer i na nowo go uczyłem z nową sprężarka i jest OK.
Zostaje mi Check który się zapala na postoju a gaśnie podczas naciśnięcia hamulca.
Ale to też rozwiąże. Dam znać.

Pozdrawiam
  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_