Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

Zawór Egr


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
32 odpowiedzi na ten temat

#1 andrzej244

andrzej244
  • Forumowicz
  • 132 postów
  • Dołączył:30 sty 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kolbuszowa
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:Vectra B x20dth

Napisany 14 luty 2008 - 20:20

W mojej Wektrze B x20dth 98r. diesel gdy wolno jadę to świeci mi kontrolka silnika, gdy przyśpieszam to gaśnie.Po podpięciu auta pod komputer wywala błąd P0400 (system recyrkulacji spalin).Chciałbym przeczyścić zawór EGR. Jest on przykręcony dwiema srubami. Czy po odkręceniu tych śrub mogę go po prostu wyjąć i wrzucić na noc np. do benzyny aby się wyczyścił?
Dodam że szukałem na forach i nie znalazłem odpowiedzi oraz, że posiadam autko od nie dawna.
DZIĘKUJĘ za odpowiedź.

Załączony plik  x20dth.jpg   90,34KB   391 pobrań
  • 0


#2 otest

otest
  • Klubowicz
  • 2219 postów
  • Dołączył:12 lut 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Mikołów
  • Województwo:śląskie
  • Nr klubowy:372
  • Auto:VB X20DTH '98 / CIVIC 1,8 SPORT '07
  • Oddział VKP:Śląski

Napisany 14 luty 2008 - 21:05

W mojej Wektrze B x20dth 98r. diesel gdy wolno jadę to świeci mi kontrolka silnika, gdy przyśpieszam to gaśnie.Po podpięciu auta pod komputer wywala błąd P0400 (system recyrkulacji spalin).Chciałbym przeczyścić zawór EGR. Jest on przykręcony dwiema srubami. Czy po odkręceniu tych śrub mogę go po prostu wyjąć i wrzucić na noc np. do benzyny aby się wyczyścił?
Dodam że szukałem na forach i nie znalazłem odpowiedzi oraz, że posiadam autko od nie dawna.
DZIĘKUJĘ za odpowiedź.

Załączony plik  x20dth.jpg   90,34KB   391 pobrań

A na tym uzyles szukajki?
Wpisz P0400 i bedziesz mial kupe solidnej lektury...
Bylo o tym tyle i tak czesto ze juz sie nie chce pisac.....
  • 0
## MINIPORADY ## - Spis interesujacych porad z forum VKP
VECTRA Dodany obrazek
Najmniejsze spalanie 5,67 przy sredniej predkosci 73,5 km/h :) (Mikołów- Chełmża- Mikołów 810 km)
Ograniczenia sygnatury - Ż-E-N-A-D-A

#3 burybury

burybury
  • Forumowicz
  • 19 postów
  • Dołączył:09 lut 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:vectra B 2.0dti

Napisany 15 luty 2008 - 19:24

gdzie znajduje się zawór EGR w silniku Y20DTH .opel vectra 20dti r 2001
  • 0

#4 rosok

rosok
  • Forumowicz
  • 432 postów
  • Dołączył:29 kwi 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:manchester
  • Województwo:UK
  • Auto:vc sri Y22DTR & BMW E28 M535i

Napisany 15 luty 2008 - 19:29

gdzie znajduje się zawór EGR w silniku Y20DTH .opel vectra 20dti r 2001



a to nie tam gdzie we wszystkich innych dieslach z vb????
  • 0

#5 burybury

burybury
  • Forumowicz
  • 19 postów
  • Dołączył:09 lut 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:vectra B 2.0dti

Napisany 15 luty 2008 - 19:45

a to nie tam gdzie we wszystkich innych dieslach z vb????

dzięki .poprostu nie chciałbym wykręcić czegoś innego a muszę go przeczyścić.
  • 0

#6 rosok

rosok
  • Forumowicz
  • 432 postów
  • Dołączył:29 kwi 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:manchester
  • Województwo:UK
  • Auto:vc sri Y22DTR & BMW E28 M535i

Napisany 16 luty 2008 - 00:01

dzięki .poprostu nie chciałbym wykręcić czegoś innego a muszę go przeczyścić.



wiec to sie znajduje mniej wiecej tutaj:
Dodany obrazek
  • 0

#7 jotef

jotef
  • Forumowicz
  • 345 postów
  • Dołączył:18 mar 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:kłodzko/kraków
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:signum z19dth

Napisany 16 luty 2008 - 07:14

[...]
Załączony plik  x20dth.jpg   90,34KB   391 pobrań

bardzo przepraszam, ze wcinam sie w watek z zapytaniem nie dotyczacym EGR'a ale chcialbym wykorzystac zdjecie komory VB z motorkiem 2.0 DTL.
czy wlasciciele tych modeli moga napisac gdzie jest podlaczone odpowietrzenie skrzyni korbowej?
u mnie, tj. w Y22DTR odpowietrzenie jest na ssaniu miedzy filtrem powietrza a turbinka.
na 'zacytowanym' zdjeciu jest inaczej i w/g mnie, to lepsza opcja/rozwiazanie - mgla olejowa z odmy via turbo nie jest zasysana do cylindrow ...
z gory dzieki za info :)

pozdr

Edytowany przez jotef, 16 luty 2008 - 07:16.

  • 0
Dodany obrazek

pozdr
jf

#8 otest

otest
  • Klubowicz
  • 2219 postów
  • Dołączył:12 lut 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Mikołów
  • Województwo:śląskie
  • Nr klubowy:372
  • Auto:VB X20DTH '98 / CIVIC 1,8 SPORT '07
  • Oddział VKP:Śląski

Napisany 16 luty 2008 - 08:44

bardzo przepraszam, ze wcinam sie w watek z zapytaniem nie dotyczacym EGR'a ale chcialbym wykorzystac zdjecie komory VB z motorkiem 2.0 DTL.
czy wlasciciele tych modeli moga napisac gdzie jest podlaczone odpowietrzenie skrzyni korbowej?
u mnie, tj. w Y22DTR odpowietrzenie jest na ssaniu miedzy filtrem powietrza a turbinka.
na 'zacytowanym' zdjeciu jest inaczej i w/g mnie, to lepsza opcja/rozwiazanie - mgla olejowa z odmy via turbo nie jest zasysana do cylindrow ...
z gory dzieki za info :)

pozdr

W obu silnikach odma jest podlaczona w to samo miejsce.
  • 0
## MINIPORADY ## - Spis interesujacych porad z forum VKP
VECTRA Dodany obrazek
Najmniejsze spalanie 5,67 przy sredniej predkosci 73,5 km/h :) (Mikołów- Chełmża- Mikołów 810 km)
Ograniczenia sygnatury - Ż-E-N-A-D-A

#9 jotef

jotef
  • Forumowicz
  • 345 postów
  • Dołączył:18 mar 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:kłodzko/kraków
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:signum z19dth

Napisany 16 luty 2008 - 11:25

W obu silnikach odma jest podlaczona w to samo miejsce.

czyli zmylilo mnie to kolanko gumowe, ktorego zakonczenia nie widac na zdjeciu ... i choc to nie ekologicznie, na wyrost juz sie ucieszylem, ze moze jakas alternatywa w sposobie wietrzenia skrzynki korbowej bedzie :(
otest, wielkie dzieki za info :)

pozdr
  • 0
Dodany obrazek

pozdr
jf

#10 otest

otest
  • Klubowicz
  • 2219 postów
  • Dołączył:12 lut 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Mikołów
  • Województwo:śląskie
  • Nr klubowy:372
  • Auto:VB X20DTH '98 / CIVIC 1,8 SPORT '07
  • Oddział VKP:Śląski

Napisany 16 luty 2008 - 12:54

czyli zmylilo mnie to kolanko gumowe, ktorego zakonczenia nie widac na zdjeciu ... i choc to nie ekologicznie, na wyrost juz sie ucieszylem, ze moze jakas alternatywa w sposobie wietrzenia skrzynki korbowej bedzie :(
pozdr

Ekologiczne wlasnie jest to spalanie. Wiecej szkod narobilaby mgla olejowa dostajaca sie do powietrza. Porownac bys mogl to do wylania oleju do rowu. Do tego znajduja sie w niej spaliny ktore nie przeszly przez katalizator.
Z drugiej strony szkoda ze nie ma tam jakiegos filterka/cyklonu ktory by chociaz czesciowo odzyskiwal/lapal olej (podobny jak w benzynowych)
  • 0
## MINIPORADY ## - Spis interesujacych porad z forum VKP
VECTRA Dodany obrazek
Najmniejsze spalanie 5,67 przy sredniej predkosci 73,5 km/h :) (Mikołów- Chełmża- Mikołów 810 km)
Ograniczenia sygnatury - Ż-E-N-A-D-A

#11 jotef

jotef
  • Forumowicz
  • 345 postów
  • Dołączył:18 mar 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:kłodzko/kraków
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:signum z19dth

Napisany 16 luty 2008 - 13:23

[...]
Z drugiej strony szkoda ze nie ma tam jakiegos filterka/cyklonu ktory by chociaz czesciowo odzyskiwal/lapal olej (podobny jak w benzynowych)

otoz to! to mnie 'boli' najbardziej :(
takie 'cos' przydaloby sie na pewno ...

pozdr
  • 0
Dodany obrazek

pozdr
jf

#12 burybury

burybury
  • Forumowicz
  • 19 postów
  • Dołączył:09 lut 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:vectra B 2.0dti

Napisany 16 luty 2008 - 22:08

dzięki za wyczerpującą podpowiedż.
  • 0

#13 Rafał21

Rafał21
  • Forumowicz
  • 81 postów
  • Dołączył:05 sty 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Zabrze
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:bedzie

Napisany 04 marzec 2008 - 17:30

Witam !!!Panowie mamy odmienne zdania w gronie kolegów.Mianowicie !!Czy w silniku 2,2DTi który posiada EGR elektryczny .Pozostałe elementy wykonawcze jak zawór turbiny, przepustnicy .tych klapek zawirowań - Są sterowane podciśnieniem. ???Czy nie !!.Czyli te elektrozaworki przewody pompa Vac. Coś jeszcze z klimatyzacją. Czy po prostu tego nie ma ? tylko wszystko elektryczne. ? Starałem się to zrozumiale opisać gdybym coś pokręcił to proszę mnie poprawić .Dla fachowców, a tacy tu są myślę że jest zrozumiałe o co nam chodzi!!! A i jeszcze jedno czy ten EGR elektryczny wymienia się cały z kolektorem???
  • 0

#14 ArturL

ArturL
  • Forumowicz
  • 1348 postów
  • Dołączył:24 maj 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:nie mam już omegi :)

Napisany 04 marzec 2008 - 18:19

Egr jest mechaniczny - grzybek jest unoszony podciśnieniem. "Elektryczny" jest elektrozawór nim sterujący. Wymienić można sam zawór egr, bez kolektora. Całością układu podciśnienia sterują elektryczne elektrozawory, ale urządzenia, któymi sterują są mechaniczne.

Edytowany przez ArturL, 04 marzec 2008 - 18:22.

  • 0

#15 Rafał21

Rafał21
  • Forumowicz
  • 81 postów
  • Dołączył:05 sty 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Zabrze
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:bedzie

Napisany 04 marzec 2008 - 18:45

Egr jest mechaniczny - grzybek jest unoszony podciśnieniem. "Elektryczny" jest elektrozawór nim sterujący. Wymienić można sam zawór egr, bez kolektora. Całością układu podciśnienia sterują elektryczne elektrozawory, ale urządzenia, któymi sterują są mechaniczne.


'ArturL Właśnie chodzi mi o zawór w którym jest już elektryczny zawór EGR i o pozostałe elementy wykonawcze od tej recyrkulacji .Czy są na podciśnienie Jak w 20DTI czy nie. .Czyli nie posiadają tych elektrozaworów koło akumulatora i na nadkolu , przewodów , tej całej pajęczyny połączonej ze sobą. Czy po prostu jest EGR elektryczny a reszta to tak jak w 20dti. :mellow:
  • 0

#16 ArturL

ArturL
  • Forumowicz
  • 1348 postów
  • Dołączył:24 maj 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:nie mam już omegi :)

Napisany 04 marzec 2008 - 22:19

Nie słyszałem o elektrycznym egr w 20DTI (x,y 2.0dth). Zawór egr jest mechaniczny (blaszany lub plastikowy) i jego grzybek poruszany jest podciśnieniem wytwarzanym przez vacupompę i wysterowanym przez elektrozawór. Z tego, co wiem, w 20DTI są takie same zawory jak w 2.0dtl, 2.2dti
  • 0

#17 lukaszo

lukaszo
  • Forumowicz
  • 280 postów
  • Dołączył:28 sty 2007
  • Skąd:Rzeszów
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:Opel Astra II 2001 Y20DTH

Napisany 05 marzec 2008 - 06:32

Nie słyszałem o elektrycznym egr w 20DTI (x,y 2.0dth). Zawór egr jest mechaniczny (blaszany lub plastikowy) i jego grzybek poruszany jest podciśnieniem wytwarzanym przez vacupompę i wysterowanym przez elektrozawór. Z tego, co wiem, w 20DTI są takie same zawory jak w 2.0dtl, 2.2dti


ArturL w silnikach 2.0 i 2.2 od 2003 roku była zmiana i cały dolot wygląda innaczej, niema już EGR takiego jak we wcześniejszych wersjach. Ze zdjęcia wygląda że do niego sa podpięte jakieś kable a poniżej jest jakaś plastikowa puszka doprowadzeniami płynu chłodzącego lub oleju.

A jednak jest on sterowany elektrycznie i kosztuje też sporo.
http://www.allegro.p...tra_zafira.html

Załączone pliki


Edytowany przez lukaszo, 05 marzec 2008 - 08:27.

  • 0

#18 Piotreq

Piotreq
  • Moderator
  • 11312 postów
  • Dołączył:24 lis 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łorsoł
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:506
  • Auto:wszystkomający Signum Z19DTH z nowym serduchem
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 05 marzec 2008 - 06:35

'ArturL Właśnie chodzi mi o zawór w którym jest już elektryczny zawór EGR i o pozostałe elementy wykonawcze od tej recyrkulacji .Czy są na podciśnienie Jak w 20DTI czy nie. .Czyli nie posiadają tych elektrozaworów koło akumulatora i na nadkolu , przewodów , tej całej pajęczyny połączonej ze sobą. Czy po prostu jest EGR elektryczny a reszta to tak jak w 20dti. :mellow:

Tak jak napisał Artur, sam zawór EGR jest mechaniczny. Dla silnika X/Y 20 DTH/R i Y 22 DTR 2000, 2001 i 2002 jest plastikowy, dla wcześniejszych wersji metalowy. Sterowany podciśnieniowo przez pompę a wysterowywany przez jeden z elektrozaworków znajdujących się między akumulatorem a zbiorniczkiem wyrównawczym płynu. Sam zawór z elektryką nie ma nic wspólnego...
Jeśli mowa o Vectrze B oczywiście, bo przytoczone zdjęcie jest z Astry II. W Vectrze C 2,0DTI i 2,2DTI jest jeszcze inaczej...

Edytowany przez Piotreq, 05 marzec 2008 - 06:42.

  • 0
Gdyby nie wady genetyczne Vectry nie byłoby tego forum... uszanuj to !!!
DTI czy TDI, Turbo Diesel to za-je-bista sprawa...
Pomogłem ???
Masz problem z samochodem ? Zapraszam do siebie : http://www.autobialoleka.pl

#19 ArturL

ArturL
  • Forumowicz
  • 1348 postów
  • Dołączył:24 maj 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:nie mam już omegi :)

Napisany 05 marzec 2008 - 12:27

Dzięki Lukaszo.
PS
To się nazywa nowoczesna technika za zupełnie nowoczesną kasę, kurde... ;)
  • 0

#20 Rafał21

Rafał21
  • Forumowicz
  • 81 postów
  • Dołączył:05 sty 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Zabrze
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:bedzie

Napisany 05 marzec 2008 - 16:15

ArturL w silnikach 2.0 i 2.2 od 2003 roku była zmiana i cały dolot wygląda innaczej, niema już EGR takiego jak we wcześniejszych wersjach. Ze zdjęcia wygląda że do niego sa podpięte jakieś kable a poniżej jest jakaś plastikowa puszka doprowadzeniami płynu chłodzącego lub oleju.

A jednak jest on sterowany elektrycznie i kosztuje też sporo.
http://www.allegro.p...tra_zafira.html

No właśnie o ten zawór mi chodziło ! i jest elektryczny. !! Tylko jak jest zmieniony dolot to co steruję tym zaworem przy turbinie?? i tymi klapkami zawirowań ?? Sam bym sprawdził ale samochód jest w Holandii .Wyskoczył błąd recyrkulacji jest to Zafira silnikiem 2,2 dti . .Widzę że w tych samych silnikach są to różnie rozwiązana , ale ten sam zawór ma Vectra . Więc pytam czy są tam jeszcze jakieś elektrozaworki czy zawory sterowane podciśnieniem . Bo jest możliwośc zabrania tych części z kraju ale jak nie ma, to po co wieść . :rolleyes:
  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_