Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

Wymiana Oleju - DTI


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
346 odpowiedzi na ten temat

#1 krzys-1964

  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Dołączył:30 lip 2006
  • Skąd:Szprotawa

Napisany 28 grudzień 2007 - 14:57

Czy z wymianą oleju w vectrze C 2004r. 2.2 DTI jest jakiś problem czy trzeba na coś zwrócić uwagę. Jestem jej posiadaczem od niedawna i będe wymieniał olej w tym samochodzie poraz pierwszy. Czy trzeba kasować jakąś inspekcje. Czy można zrobić to samemu lub w serwisie (nieautoryzowanym).

Edytowany przez krzys-1964, 28 grudzień 2007 - 14:59.

  • 0


#2 dare40

  • Klubowicz
  • 4271 postów
  • Dołączył:25 cze 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wejherowo
  • Województwo:pomorskie
  • Nr klubowy:633
  • Auto:Vectra c 2.2 DTi+ GTS LeMans
  • Oddział VKP:Pomorski

Napisany 28 grudzień 2007 - 15:55

Po pierwsze musisz kupić dobry olej ''ja leje 0w40 Mobil 1 turbo diesel'' ,filtr oleju (wkład) ,rozgrzać silnik ,wjechać na kanał ,odkręcić osłone silnika (tą mniejszą) ,odkręcić korek spustowy (trzeba mieć specjalny klucz nie gwiazdka ) zlać olej ,odkręcić filtr oleju ,ale najpierw odkręcić osłone plastikową na górze silnika ,wymienić filtr oleju papiętając żeby posmarować nową uszczelke świerzym olejem.Następnie wkręcić korek spustowy i zalać świerzy olej .Inspekcje kasuje się w ten sposób przy wyłączonym zapłonie wciskasz kasowanie licznika i trzymasz jednocześnie włączając zapłon i sprawa załatwiona powinno pokazać 50 000 .A tak na koniec wymień filtr paliwa ,kabinowy i powietrza są to filtry na których w żadnym wypadku nie wolno oszczędzać .
  • 0

4037255426.png


#3 ireneusz

  • Forumowicz
  • 5 postów
  • Dołączył:15 gru 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:sandomierz
  • Województwo:świętokrzyskie
  • Auto:vectra c 2.2 dti

Napisany 28 grudzień 2007 - 17:04

Po pierwsze musisz kupić dobry olej ''ja leje 0w40 Mobil 1 turbo diesel'' ,filtr oleju (wkład) ,rozgrzać silnik ,wjechać na kanał ,odkręcić osłone silnika (tą mniejszą) ,odkręcić korek spustowy (trzeba mieć specjalny klucz nie gwiazdka ) zlać olej ,odkręcić filtr oleju ,ale najpierw odkręcić osłone plastikową na górze silnika ,wymienić filtr oleju papiętając żeby posmarować nową uszczelke świerzym olejem.Następnie wkręcić korek spustowy i zalać świerzy olej .Inspekcje kasuje się w ten sposób przy wyłączonym zapłonie wciskasz kasowanie licznika i trzymasz jednocześnie włączając zapłon i sprawa załatwiona powinno pokazać 50 000 .A tak na koniec wymień filtr paliwa ,kabinowy i powietrza są to filtry na których w żadnym wypadku nie wolno oszczędzać .

witam co to jest ten filtr kabimowy jak go zmienić mam podobną sytuacje jak moj poprzednik dzieki za odpowiedz
  • 0

#4 Zielak

  • Forumowicz
  • 614 postów
  • Dołączył:08 sie 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gdańsk N=54°21'02,6'' E=18°38'03,9''
  • Województwo:pomorskie
  • Auto:VC MY03 - 2.2 DTI automat

Napisany 28 grudzień 2007 - 17:37

witam co to jest ten filtr kabimowy jak go zmienić mam podobną sytuacje jak moj poprzednik dzieki za odpowiedz

http://www.motofakty...r_kabinowy.html
Znajdziesz go po prawej stronie podszybia po otwarciu maski silnika.

Edytowany przez Zielak, 28 grudzień 2007 - 17:42.

  • 0

#5 zubek

  • Przyjaciel VKP
  • 23987 postów
  • Dołączył:29 lip 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:WWL
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:VC/03/Y22DTR/SW
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 30 grudzień 2007 - 00:52

W ASO wymiana oleju (olej GM 5w30) + filtr w tym modelu to koszt 200zł ale jeśli lubisz się brudzić ... to wymienia się tak jak w innych autach. Nie wiem co ma wymiana oleju do filtra kabinowego ale jeśli dawno nie wymianiany to może i trzeba, no i w VC to on raczej na środku jest - instrukcję wymiany znajdziesz między innymi na stronie filtrona.
  • 0

#6 konrad ang

  • Forumowicz
  • 11 postów
  • Dołączył:03 lut 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lincoln,UK
  • Auto:VAUXHALL VECTRA C 2.0DTI

Napisany 06 styczeń 2008 - 15:48

Jeśli zdecydujesz się to zrobić sam potrzebny ci będzie klucz do odkręcenia filtra oleju spory rozmiar(nie pamiętam dokładnego rozmiaru ale jak ktos chce mogę sprawdzić), a dostęp utrudniony(mało miejsca). Ja poradziłem sobie kluczem oczkowym z krótką rączką od motoru SUZUKI (do wymiany kół)-pasuje idealnie. Poza tym potrzebujesz T45 do odkręcenia korka w misce olejowej. Polecam także wymiane korka na nowy, gdyż koszt takiego koreczka to tylko ok 15 złociszy, a co nowe to nowe. Powodzenia :D

Załączone miniaturki

  • S5002246.JPG

  • 0

#7 danowek

  • Forumowicz
  • 202 postów
  • Dołączył:09 sty 2007
  • Skąd:WAW
  • Auto:VC 2006 1,9 CDTI

Napisany 08 styczeń 2008 - 00:13

W ASO wymiana oleju (olej GM 5w30) + filtr w tym modelu to koszt 200zł ale jeśli lubisz się brudzić ... to wymienia się tak jak w innych autach.


W ASO w W-wie płaciłem za wymianę 179,- zł (wymiana + olej + wkład). Więc nie wiem, czy warto sie brudzić. Bo to praktycznie niewi9ele więcej niz cena samego oleju (GM 5-30).
  • 0
Tylko Ci co mają VC, wiedzą co mają. Dla innych to tylko Opel.

#8 sebasbox

  • Forumowicz
  • 62 postów
  • Dołączył:01 wrz 2007
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Opel Vectra C GTS 2,2 DTI

Napisany 08 styczeń 2008 - 15:44

zawsze warto coś samemu zrobić, bo przynajmniej czegos sie nauczysz, czegoś dowiesz a po wszystkim będziesz potrafił coś sam zrobić i nie bedziesz jednym z tych facetów którzy np. ze spaloną żarówką jeżdżą do serwisu...
  • 0

#9 Pablo

  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Dołączył:06 kwi 2004
  • Skąd:lubuskie
  • Województwo:lubuskie
  • Auto:signum 3.0 cdti

Napisany 08 styczeń 2008 - 17:01

zawsze warto coś samemu zrobić, bo przynajmniej czegos sie nauczysz, czegoś dowiesz a po wszystkim będziesz potrafił coś sam zrobić i nie bedziesz jednym z tych facetów którzy np. ze spaloną żarówką jeżdżą do serwisu...


wymiana oleju to napewno prosta rzecz ale trzeba pamiętać że zużytego oleju nie wylewa się do kanalizacji lub innych dziwnych miejsc i jeżeli nie ma co z nim zrobić to naprawdę lepiej pojechać do warsztatu.
osobiście należe do tych facetów co wymieniają żarówki (w przednich reflektorach) w warsztacie,ogólnie nie
wykonuję prawie żadnych napraw we własnym zakresie poprostu nie mam na to czasu i ochoty
  • 0
signum 3.0 cdti

#10 Andrzejowy

  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Dołączył:10 gru 2007
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:Opel Vectra C 3.0 Tdi

Napisany 08 styczeń 2008 - 17:36

W ASO w W-wie płaciłem za wymianę 179,- zł (wymiana + olej + wkład). Więc nie wiem, czy warto sie brudzić. Bo to praktycznie niewi9ele więcej niz cena samego oleju (GM 5-30).

Kurka niezła cena. W czwartek jadę na wymianę oleju w swoim autku z silnikiem 3.0 i mi mi z filtrem oleju powiedzieli ponad 500 zł gdzie sam filtr chyba 175 zł.
Wygląda na to, że za moc trzeba płacić :)
  • 0

#11 Pablo

  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Dołączył:06 kwi 2004
  • Skąd:lubuskie
  • Województwo:lubuskie
  • Auto:signum 3.0 cdti

Napisany 08 styczeń 2008 - 17:52

Kurka niezła cena. W czwartek jadę na wymianę oleju w swoim autku z silnikiem 3.0 i mi mi z filtrem oleju powiedzieli ponad 500 zł gdzie sam filtr chyba 175 zł.
Wygląda na to, że za moc trzeba płacić :)



he he no i za ilość w 3.0 wchodzi 7.5 L oleum :P
  • 0
signum 3.0 cdti

#12 pako000

  • Forumowicz
  • 1 postów
  • Dołączył:26 sty 2008
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:vectra c

Napisany 26 styczeń 2008 - 21:12

witam
Mam banalne pewnie dla wielu pytanie.chodzi o korek spustu oleju w VC 1.9 cdti.z 2004r. Z informacji na forum wynika że jest to korek który odkręca sie za pomocą klucza T45.Ja nie mam takiego korka jest tam zwykła śruba rozmiar 13(zwykła tzn inna niż orginalna ale do oleju). przy próbie jej odkręcenia zerwał sie łepek tej śruby i na żadne sposoby nie idzie jej teraz odkręcić.
I teraz moje pytanko które mi sie nasuneło po dzisiejszych zmaganiach
1 Możliwe jest że odkręca sie ta śrube w drugą stronę tzn odwrotnie niż standardowe śruby?(jak właściwie odkreca sie orginalną)
2 może macie jakiś sprawdzony sposób na taki życiowy problem?
3 Jak jeszcze mozna wymienic olej nie odkrecając korka
  • 0

#13 danowek

  • Forumowicz
  • 202 postów
  • Dołączył:09 sty 2007
  • Skąd:WAW
  • Auto:VC 2006 1,9 CDTI

Napisany 26 styczeń 2008 - 23:40

Wydaje mi się, że wymiana oleju bez odkręcenia korka będzie raczej trudna. Teoretycznie można wyssać olej przez dziurę w miarce. Potrzebna jest taka duża strzykawka z rurką (dostałem coś takiego z kosiarką właśnie do wymiany oleju), ale nie praktykowałem w vectrze. Co do korka, to radzę jechać do spawacza, żeby do korka przyspawał łeb śrubu pod normalny klucz i wtedy odkręciśz. Myślę, że poprzedni właściciel tak zrobił, bo mu zjechali korek i nie można było go odkręcić. Tylko spaw puscił.
  • 0
Tylko Ci co mają VC, wiedzą co mają. Dla innych to tylko Opel.

#14 zubek

  • Przyjaciel VKP
  • 23987 postów
  • Dołączył:29 lip 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:WWL
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:VC/03/Y22DTR/SW
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 27 styczeń 2008 - 14:44

może macie jakiś sprawdzony sposób na taki życiowy problem?

można spawać a można też tym:
http://www.allegro.p...ring=wykrętaki
Nie wiem czy ta śruba jest oryginalna (może ktoś od 1.9 się wypowie) , czy ktoś wsadził jakąś inną na siłę i może być dodatkowo uwalony gwint i dla tego się urwało. To taki czarny scenariusz ale trzeba go brać pod uwagę bo wtedy roboty bedzie więcej.

Edytowany przez zubek73, 27 styczeń 2008 - 14:48.

  • 0

#15 steadler

  • Forumowicz
  • 190 postów
  • Dołączył:21 sty 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łódź
  • Województwo:łódzkie

Napisany 29 styczeń 2008 - 23:39

Witam
Juz prawie wszytsko wiem o wymianie oleju do ktorej sie szykuje, jednak jak jest z filtrem oleju? Czy wymienia sie go jak w astrez czyli w calosci takie czarne cos jak słoik czy jakoś inaczej? np wkładka itp ....? gdzie jest filtr w Vectrze C 2.2 Direct?
  • 0

#16 Adam O-ka

  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Dołączył:01 sie 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ostrołęka/Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:VB '97 X16XEL

Napisany 30 styczeń 2008 - 12:45

zawsze warto coś samemu zrobić, bo przynajmniej czegos sie nauczysz, czegoś dowiesz a po wszystkim będziesz potrafił coś sam zrobić i nie bedziesz jednym z tych facetów którzy np. ze spaloną żarówką jeżdżą do serwisu...


Co masz do facetów, którzy ze spaloną żarówką jeżdżą do serwisu ? Ja wczoraj byłem. :) 40 zł za H7 ze znaczkiem GM na pudełku i napisem Genuine czy jakoś tak, , chyba nieźle mnie skroili. Nie wiecie czy to nie philips robi te żarówki ? Nie spojrzałem na trzon jak mi montowali, na tej spalonej co mi wyjęli jest napis philips.
  • 0

#17 steadler

  • Forumowicz
  • 190 postów
  • Dołączył:21 sty 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łódź
  • Województwo:łódzkie

Napisany 30 styczeń 2008 - 13:26

Co masz do facetów, którzy ze spaloną żarówką jeżdżą do serwisu ? Ja wczoraj byłem. :) 40 zł za H7 ze znaczkiem GM na pudełku i napisem Genuine czy jakoś tak, , chyba nieźle mnie skroili. Nie wiecie czy to nie philips robi te żarówki ? Nie spojrzałem na trzon jak mi montowali, na tej spalonej co mi wyjęli jest napis philips.

generalnie to nie moja wypowiedz ale cos powiem :-) ja nic do nich nie mam, ale facet z zarowka do seriwsu ? eeeeee. juz slysze jak sie pracownicy z takiego wysmiewaja. zastanawia mnie czy jak takiemu Panu padnie zarowka w klopie w domu, to czy wola elektryka a uzywa WC sąsiada na ten czas :-) trzeba umiec sobie poradzic w prostych sprawach samemu bo co zrobi taki Pan na srodku drogi w niedziele bez obu swiatel?
1. wezwie pomoc drogowa
2. bedzie jechal i trzymal w reku 100zl na mandat
3. nic nie zrobi i bedzie stal na poboczu zastanawiajac sie gdzie sie otwiera prednia maske

Pozdawiam
  • 0

#18 Pablo

  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Dołączył:06 kwi 2004
  • Skąd:lubuskie
  • Województwo:lubuskie
  • Auto:signum 3.0 cdti

Napisany 30 styczeń 2008 - 19:27

generalnie to nie moja wypowiedz ale cos powiem :-) ja nic do nich nie mam, ale facet z zarowka do seriwsu ? eeeeee. juz slysze jak sie pracownicy z takiego wysmiewaja. zastanawia mnie czy jak takiemu Panu padnie zarowka w klopie w domu, to czy wola elektryka a uzywa WC sąsiada na ten czas :-) trzeba umiec sobie poradzic w prostych sprawach samemu bo co zrobi taki Pan na srodku drogi w niedziele bez obu swiatel?
1. wezwie pomoc drogowa
2. bedzie jechal i trzymal w reku 100zl na mandat
3. nic nie zrobi i bedzie stal na poboczu zastanawiajac sie gdzie sie otwiera prednia maske

Pozdawiam


np. zadzwoni na infolinię Philipsa i jeżeli ma żarówkę tej firmy przy sobie (wyprodukowaną po 01.01.2008) to serwisant
wymieni mu ją za free :P
  • 0
signum 3.0 cdti

#19 Calwas

  • Forumowicz
  • 77 postów
  • Dołączył:24 sie 2007
  • Skąd:Łódź
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:vectra c 1,9 150 KM

Napisany 30 styczeń 2008 - 22:44

np. zadzwoni na infolinię Philipsa i jeżeli ma żarówkę tej firmy przy sobie (wyprodukowaną po 01.01.2008) to serwisant
wymieni mu ją za free :P

taa...., a normalny facet będzie już 100 km dalej... ;) Weź nie przesadzaj teraz. Wymiana żarówy w VC jest prosta jak budowa cepa, a wzroku mojej dziewuchy na tekst: "kochanie spaliła się żarówa, ale czekamy na pomoc drogową Philipsa, powinni zaraz być" wolałbym uniknąć... ;)
  • 0

#20 shaqal

  • Przyjaciel VKP
  • 3895 postów
  • Dołączył:03 sty 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Grudziądz / Gdańsk
  • Województwo:kujawsko-pomorskie
  • Auto:A6 2.7TDI; A3 1.8TFSI; 407 Coupe

Napisany 30 styczeń 2008 - 22:54

taa...., a normalny facet będzie już 100 km dalej... Weź nie przesadzaj teraz. Wymiana żarówy w VC jest prosta jak budowa cepa, a wzroku mojej dziewuchy na tekst: "kochanie spaliła się żarówa, ale czekamy na pomoc drogową Philipsa, powinni zaraz być" wolałbym uniknąć...


W przedliftowej VC bez xenonów tak, ale po lifcie wymiana nawet żarówki pozycyjnej z przodu jest bardzo bardzo trudna...
  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_