Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

Wymiana Uszczelki Kolektora Wydechowego


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
29 odpowiedzi na ten temat

#1 Grimx

Grimx
  • Forumowicz
  • 94 postów
  • Dołączył:03 sie 2007
  • Województwo:śląskie
  • Auto: VB X18XE

Napisany 26 wrzesień 2007 - 13:21

Witam,

Mam pytanie odnośnie samodzielnej wymiany uszczelki kolektora wydechowego.

Czy bez kanału dam radę zrobić to w domowych warunkach i czy są z tym jakieś komplikację.


Mechanik za wymianę zaśpiewał 80zł i nawymyślał że roboty z tym masę - jak na moje oko to go trochę poniosło ;)
  • 0


#2 angeelo

angeelo
  • Forumowicz
  • 115 postów
  • Dołączył:31 maj 2007
  • Skąd:Działdowo
  • Województwo:warmińsko-mazurskie
  • Auto:Vectra B 1.8

Napisany 26 wrzesień 2007 - 13:26

koszt uszczelki śmieszny a z wymianą raczej kanał nie potrzebny chyba że do okręcenia rury od kolektora(chyba 4 śruby) ale być może da się to radę od góry zrobić, z resztą od góry podejdziesz
  • 0

#3 Grimx

Grimx
  • Forumowicz
  • 94 postów
  • Dołączył:03 sie 2007
  • Województwo:śląskie
  • Auto: VB X18XE

Napisany 26 wrzesień 2007 - 16:01

Tak myślałem, że jest z tym nie wiele roboty.. Choć nigdy jeszcze tego nie robiłem

Nie chodzi o te 80zł, bo to nie pieniądz - tylko o jego wymysły, że trzeba rozbierać pół przodu ;)
  • 0

#4 Miły

Miły
  • Moderator
  • 13147 postów
  • Dołączył:11 lip 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Międzyzdroje
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Nr klubowy:225
  • Auto:VC 2,0T GTS Z20NET i LPG :)
  • Oddział VKP:Zachodniopomorski

Napisany 26 wrzesień 2007 - 18:48

ano jak się szpilka ukręci ( co dosyć często się zdarza) to trzeba rozbierać ;)
no i portki trzeba rozkręcić - następna uszczelka - bo raczej nie dasz rady zsunąć kolektora ze szpilek.
  • 0
Moja była VB: VB 1,6 16V 120KM
.
Moja obecna VC: VC 2,0T 420Nm i 275 KM

#5 angeelo

angeelo
  • Forumowicz
  • 115 postów
  • Dołączył:31 maj 2007
  • Skąd:Działdowo
  • Województwo:warmińsko-mazurskie
  • Auto:Vectra B 1.8

Napisany 28 wrzesień 2007 - 10:12

ano jak się szpilka ukręci ( co dosyć często się zdarza) to trzeba rozbierać

no fakt, ja mi robili głowicę to podobno kilka szpilek od kolektora sie ukręciło, ale przed odkręcaniem dużo wcześniej zastosuj preparat WD-40 co nieco pomoże
  • 0

#6 Grimx

Grimx
  • Forumowicz
  • 94 postów
  • Dołączył:03 sie 2007
  • Województwo:śląskie
  • Auto: VB X18XE

Napisany 28 wrzesień 2007 - 10:41

ale przed odkręcaniem dużo wcześniej zastosuj preparat WD-40 co nieco pomoże



Dokładnie. Ja używam do takich rzeczy preparatu Remfor znacznie skuteczniejszy niż WD.. Na pół godziny przed odkręceniem szpilek lub śrub wystarczy je spryskać. Uszczelka wymieniona bez większych problemów. Całość czyli wymiana 2 uszczelek zajęła mi około godziny.
  • 0

#7 mietek06

mietek06
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Dołączył:05 maj 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kwidzyn
  • Województwo:pomorskie
  • Auto:VC Kombi Sport Z20NET+lpg

Napisany 05 maj 2008 - 13:58

Witam, mam takie pytanie która uszczelka będzie lepsza do mojej vectry b 1.8 16V X18XE ?

http://allegro.pl/it..._8_2_0_16v.html

http://allegro.pl/it..._8_2_0_16v.html

Najbardziej istotne jest dla mnie czy ta droższa uszczelka też będzie pasować. Bo to raczej na nią się zdecyduję.

Edytowany przez mietek06, 05 maj 2008 - 23:27.

  • 0

#8 zamela

zamela
  • Forumowicz
  • 1013 postów
  • Dołączył:10 sty 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Pleszew
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:VB x20DTL Combi 97r/VB x18xe + BRC 96r

Napisany 05 maj 2008 - 22:16

ja kupiłem ostatnio tę tańszą i jest OK.
Pamiętaj zebyś dobrze dokrecił kolektor bo czasem moze chrupnąć.
  • 0

#9 mietek06

mietek06
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Dołączył:05 maj 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kwidzyn
  • Województwo:pomorskie
  • Auto:VC Kombi Sport Z20NET+lpg

Napisany 05 maj 2008 - 23:34

ja kupiłem ostatnio tę tańszą i jest OK.


Ale ta droższa też pewnie będzie pasowała. Mam rację ?
  • 0

#10 zamela

zamela
  • Forumowicz
  • 1013 postów
  • Dołączył:10 sty 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Pleszew
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:VB x20DTL Combi 97r/VB x18xe + BRC 96r

Napisany 06 maj 2008 - 09:02

tak bedzie pasowała tylko najlepiej stosować ją jak masz nowy kolektor a jak stary lub spawany to Tańszą po co wydawac tyle kasy niepotrzebnie.
  • 0

#11 suhy77

suhy77
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Dołączył:03 cze 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:OPEL VECTRA 1.8 16V SEDAN 96r.

Napisany 06 maj 2008 - 11:35

Witam ,ja ostatnio zmieniałem uszczelkę a raczej próbowałem. Po ukręceniu pierwszej szpilki dałem sobie spokój,mechanik urwał jeszcze dwie choć bardzo się starał. Póżniej potrzebny był tokarz . Za robociznę i uszczelki zapłaciłem 120 zł. myślę że to nie dużo... ;)
  • 0
Dodany obrazek

#12 Robix

Robix
  • Przyjaciel VKP
  • 657 postów
  • Dołączył:12 sie 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Świdwin-zachodniopomorskie
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:Insignia 2.0 Turbo Sport Tourer

Napisany 06 maj 2008 - 21:46

Pamiętaj zebyś dobrze dokrecił kolektor bo czasem moze chrupnąć.

Oczywiście odpowiednimi momentami a nie na maxa ;), kiedyś o tym było trzeba poszukać.
  • 0

Kadett E 86r C16NZ 75KM zielony - już historia; Vectra A 95r C20NE 115KM bordowa - już historia; Vectra B 99r X20XEV 136KM polarmeerblau - już historia

Tigra A 97r X14XE 90KM kiwi-green
Insignia 2.0 A20NHT Turbo 220KM MY2010 grafit metalik Sport Tourer Cosmo, Corsa D 1,4 A14XER 100KM MY2012 czarna


#13 CHUDY1975

CHUDY1975
  • Forumowicz
  • 96 postów
  • Dołączył:08 wrz 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Poznań
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:X18XE

Napisany 06 maj 2008 - 21:52

Póżniej potrzebny był tokarz .

Moge wiedzieć do czego ten tokarz?
  • 0

#14 suhy77

suhy77
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Dołączył:03 cze 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:OPEL VECTRA 1.8 16V SEDAN 96r.

Napisany 08 maj 2008 - 13:46

Moge wiedzieć do czego ten tokarz?


Witam , prawdopodobnie urwane szpilki nie dawały się wyjąć, próbowano rozwiercać i uszkodzili gwint.
Pozdrawiam
  • 0
Dodany obrazek

#15 CHUDY1975

CHUDY1975
  • Forumowicz
  • 96 postów
  • Dołączył:08 wrz 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Poznań
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:X18XE

Napisany 11 maj 2008 - 21:56

Witam , prawdopodobnie urwane szpilki nie dawały się wyjąć, próbowano rozwiercać i uszkodzili gwint.
Pozdrawiam

Normalna sprawa przy rozwiercaniu gwintów ;)
dla mnie było by dziwne gdyby dały się wyjąć
Pzdr.
  • 0

#16 M_VB

M_VB
  • Forumowicz
  • 63 postów
  • Dołączył:05 sie 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Opel Insignia Sports Tourer

Napisany 12 maj 2008 - 08:53

Czy znacie dobry warsztat w Warszawie, który wykręci urwane szpilki nie robiąc przy tym za wiele szkód w głowicy?
  • 0

#17 Piusin

Piusin
  • Forumowicz
  • 15 postów
  • Dołączył:03 kwi 2008
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Opel Vectra B sedan poj. 1,8 gaz

Napisany 14 maj 2008 - 11:51

Witam
Mam pytanko
Czy śruby przed próbą odkręcenia można podgrzać gazami (takimi standardowymi jakie są w zwykłych warsztatach)?? wiem ze to pomaga ale nie wiem czy w przypadku kolektora można tą metodę zastosować??
  • 0

#18 CHUDY1975

CHUDY1975
  • Forumowicz
  • 96 postów
  • Dołączył:08 wrz 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Poznań
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:X18XE

Napisany 15 maj 2008 - 22:08

Witam
Mam pytanko
Czy śruby przed próbą odkręcenia można podgrzać gazami (takimi standardowymi jakie są w zwykłych warsztatach)?? wiem ze to pomaga ale nie wiem czy w przypadku kolektora można tą metodę zastosować??

Spróbuj na zimnym silniku jeżeli nie dasz rady to spróbuj na ciepłym (kolektor wydechowy wystarczająco będzie nagrzany)
A z "gazami" :D na twoim miejscu to dałbym sobie spokój, bo możesz narobić jeszcze większych szkód ;)
Są inne środki typu ON, jakiś olej, WD-40...... a kończywszy na pospolitej Coca-Coli
Jak się ukręcą to nietety wiertarka (najlepiej kątowa) mały punkcik na środku starej śruby i jazda z koksem, no i trza uważać na kanały wodne
Pzdr.
  • 0

#19 krismaj

krismaj
  • Forumowicz
  • 237 postów
  • Dołączył:25 mar 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:warszawa
  • Województwo:mazowieckie

Napisany 19 maj 2008 - 13:49

czy po wymianie uszczelki jest potrzebne planowanie kolektora??
  • 0
Byłą VB caravan, jest VC Kombi 2.0 Turbo

#20 dani

dani
  • Forumowicz
  • 252 postów
  • Dołączył:05 paź 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:308 1.6 VTi

Napisany 19 maj 2008 - 16:08

Jeżeli powodem wymiany są urwane szpilki to jest to dobry pomysł, bo kolektor w choć małym stopniu, ale mógł się odkształcić.
  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_