Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

P0400 - Nieprawidłowy Sygnał Zaworu Egr, P1635 - Układ Podgrzewania Świec Żarowych


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
10 odpowiedzi na ten temat

#1 nikson

nikson
  • Forumowicz
  • 7 postów
  • Dołączył:11 wrz 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Żabowo
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Vectra C Z18XE, Vectra B Y20DTH, Vectra A C18NZ

Napisany 11 wrzesień 2007 - 15:40

Witam,

Posiadam Vb 2.0 DTH i mam dwa kłopociki.
Tematy, o które chcę zapytać były już poruszane na forum, ale chciałbym dowiedzieć się troszkę więcej szczegółów. Do rzeczy:

1. Silnik stracił moc. Po uruchomieniu silnika świeci się kontrolka silnika. Podczas przyspieszania kontrolka gaśnie, przy zdjęciu nogi z gazu zapala sie ponownie.

Podłączyłem Techa 2 i zaczytałem błąd:

P0400 Nieaktywny
( 5 ) <Nieznany błąd>

Na forum znalazłem tłumaczenie kodu - Nieprawidłowy sygnał zaworu EGR

Chciałbym dowiedzieć więcej szczegółów, jakie kroki powinienem teraz pojąć aby aby zminimalizować koszty. (czyszczenie, regulacja).
Chciałbym też się dowiedzieć co oznacza ( 5 ) na wydruku z Techa 2 i jak to odczytać - na forum znalazłem, że można dowiedzieć sie z tego więcej szczegółów - może to mogłoby mnie nakierować na detale uszkodzenia zaworu EGR, a moze jakiegoś innego elementu który powoduje w/w objawy.
Jeżeli nie znajdę innej przyczyny, to jestem zdecydowany żeby kupić nowy zawór recyrkulacji spalin, ponieważ z tego co sie dowiedziałem na forum po zaślepieniu tego zaworu temperatura w komorze spalania jest odrobinę wyższa i może powodować to odrobinę szybsze zużywanie sie silnika. Zatem proszę również o ewentualne wskazówki Jaki?, Gdzie? i Jakiej firmy? zawór EGR zakupić.


2. Nie grzeją świece żarowe.

Na forum dowiedziałem się, że świece w Oplu załączają się przy temperaturze silnika mniejszej niż +5 stopni i możliwe, w/w warunek nie został jeszcze spełniony, ale Tech 2 zaciągnął błąd P1635.

P1635 Nieaktywny
( A ) <Nieznany błąd>

Na forum znalazłem tłumaczenie kodu - Układ podgrzewania świec żarowych

Jak wyżej mam pytanie do ( A ) o szczegóły, (czy jest to spowodowane uszkodzonym przekaźnikiem, czy może spalona świeca, albo uszkodzony sam sterownik)

Bardzo proszę o jak najwięcej szczegółów, które mogłyby uchronić mnie przed wymianą sprawnych elementów.

Za wszystkie wskazówki z góry bardzo dziękuję.

Leszek.
  • 0


#2 otest

otest
  • Klubowicz
  • 2219 postów
  • Dołączył:12 lut 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Mikołów
  • Województwo:śląskie
  • Nr klubowy:372
  • Auto:VB X20DTH '98 / CIVIC 1,8 SPORT '07
  • Oddział VKP:Śląski

Napisany 11 wrzesień 2007 - 18:14

Posiadam Vb 2.0 DTH i mam dwa kłopociki.
Tematy, o które chcę zapytać były już poruszane na forum, ale chciałbym dowiedzieć się troszkę więcej szczegółów. Do rzeczy:
[ciach]


Oj cos slabo szukales albo szybko sie zniecheciles :)

P0400
-3 za mocne wejście obwodu recyrkulacji gazu wydechowego
-4 Otwarty obwód recyrkulacji gazu wydechowego
-5 Wadliwe działanie układu krytycznego 1 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki)
-8 Wadliwe działanie układu krytycznego 2 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki)


P1635
-8 Za mocne wejście obwodu urządzenia żarzącego
-4 Otwarty obwód urządzenia żarzącego
-10 Błąd ogólny obwodu urządzenia żarzącego

10 w HEX to jest "A"


Ale zebys za szybko nie wydal za duzo kasy to w skrocie:
1) pierwszy blad w 90% przypadkow spowodowany jest nieszczelnosca w ukladzie prozniowym - jak szukac usterki bylo wiele razy opisane . Mozesz na poczatku sprawdzic czy nie masz peknietej membrany w EGR - sciagnij rurke i zaciagnij powietrze - jesli trzyma to zapomnij o kupnie innego.
2) drugi blad zazwyczaj jest sygnalizowany jesli ktoras swieca zarowa jest padnieta - jak sprawdzic rowniez jest opisane na forum

Sprobuj sam znalezc (bylo calkiem niedawno) a jesli jednak nie dasz rady to bedziemy myslec dalej :)

Edytowany przez otest, 11 wrzesień 2007 - 18:15.

  • 0
## MINIPORADY ## - Spis interesujacych porad z forum VKP
VECTRA Dodany obrazek
Najmniejsze spalanie 5,67 przy sredniej predkosci 73,5 km/h :) (Mikołów- Chełmża- Mikołów 810 km)
Ograniczenia sygnatury - Ż-E-N-A-D-A

#3 nikson

nikson
  • Forumowicz
  • 7 postów
  • Dołączył:11 wrz 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Żabowo
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Vectra C Z18XE, Vectra B Y20DTH, Vectra A C18NZ

Napisany 13 wrzesień 2007 - 16:02

Oj cos slabo szukales albo szybko sie zniecheciles :)

P0400
-3 za mocne wejście obwodu recyrkulacji gazu wydechowego
-4 Otwarty obwód recyrkulacji gazu wydechowego
-5 Wadliwe działanie układu krytycznego 1 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki)
-8 Wadliwe działanie układu krytycznego 2 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki)
P1635
-8 Za mocne wejście obwodu urządzenia żarzącego
-4 Otwarty obwód urządzenia żarzącego
-10 Błąd ogólny obwodu urządzenia żarzącego

10 w HEX to jest "A"
Ale zebys za szybko nie wydal za duzo kasy to w skrocie:
1) pierwszy blad w 90% przypadkow spowodowany jest nieszczelnosca w ukladzie prozniowym - jak szukac usterki bylo wiele razy opisane . Mozesz na poczatku sprawdzic czy nie masz peknietej membrany w EGR - sciagnij rurke i zaciagnij powietrze - jesli trzyma to zapomnij o kupnie innego.
2) drugi blad zazwyczaj jest sygnalizowany jesli ktoras swieca zarowa jest padnieta - jak sprawdzic rowniez jest opisane na forum

Sprobuj sam znalezc (bylo calkiem niedawno) a jesli jednak nie dasz rady to bedziemy myslec dalej :)



Dzięki za odpowiedź.

Szukałem informacji na temat sprawdzania szczelności układu próżniowego (jestem nowy na forum vkp i nie udało misie :( ) ale natknąłem sie na informacje na temat czyszczenia zaworu EGR oraz kolektora ssącego.

Postanowiłem wykonać to w swoim autku. Rzeczywiście było bardzo dużo nagaru.

Sam zawór EGR wydaje mi się, że jest sprawny:
- grzybek się wciska z dużą sprężystością,
- membrana jest cała, ponieważ po wciśnięciu grzybka i zatkaniu rurki od przewodu podciśnienia na zaworze puściłem grzybek. grzybek się cofnął odrobinę i stał w tej samej pozycji do momentu odetkania rurki.
- grzybek wysuwa sie na tyle, że dobrze dolega do gniazda wylotowego spalin.

Czy moje rozumowanie odnośnie zaworu jest słuszne?

Po wykonaniu czyszczenia usterka nie ustąpiła. Wykasowałem błędy i po przejażdżce pojawiły sie te same (jak wyżej).

Chciałbym dokonać fachowego sprawdzenia szczelności układu próżniowego i nie wiem na co zwrócić uwagę. Proszę o pomoc.

Mam również podejrzenia co do pompy próżniowej, ponieważ jest tam wokół niej bardzo zapocone. Nie mam czym i nie wiem jak sprawdzić podciśnienie przez nią wytwarzane.

Proszę o wskazówki co dalej sprawdzać i jak?


Świec żarowych jeszcze nie sprawdzałem bo nie miałem czasu.


Za wszystkie wskazówki z góry dziękuję.

Edytowany przez nikson, 13 wrzesień 2007 - 16:41.

  • 0

#4 Piotreq

Piotreq
  • Moderator
  • 11371 postów
  • Dołączył:24 lis 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łorsoł
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:506
  • Auto:wszystkomający Signum Z19DTH z nowym serduchem
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 13 wrzesień 2007 - 16:13

Dzięki za odpowiedź.

Szukałem informacji na temat sprawdzania szczelności układu próżniowego (jestem nowy na forum vkp i nie udało misie :( ) ale natknąłem sie na informacje na temat czyszczenia zaworu EGR oraz kolektora ssącego.

Postanowiłem wykonać to w swoim autku. Rzeczywiście było bardzo dużo nagaru.

Sam zawór EGR wydaje mi się, że jest sprawny:
grzybek się wciska z dużą sprężystością, membrana jest cała, ponieważ po wciśnięciu grzybka i zatkaniu rurki od przewodu podciśnienia na zaworze puściłem grzybek. grzybek się cofnął odrobinę i stał w tej samej pozycji do momentu odetkania rurki.

Być może pada lub padł elektrozawór sterowania podciśnieniowego EGRem. 2 prawie identyczne znajdują się przy zbiorniczku wyrównawczym - chodzi o ten bliżej niego. Spróbuj zamienić na chwilkę z sąsiednim kostkę i podciśnienia ( steruje klapkami zawirowań kolektora ssącego ). Jeśli to pomoże to wymień go koniecznie ale poskładaj wszystko na swoje stare miejsce...
Ewentualnie sprawdź podciśnienia w ogóle, wszystkie wężyki - być może jest jakaś dziurka, przetarcie, czasem parcieją te gumowe końcówki a efektem tego jest ogólne niedomaganie podciśnień...

Edytowany przez Piotreq, 13 wrzesień 2007 - 16:18.

  • 0
Gdyby nie wady genetyczne Vectry nie byłoby tego forum... uszanuj to !!!
DTI czy TDI, Turbo Diesel to za-je-bista sprawa...
Pomogłem ???
Masz problem z samochodem ? Zapraszam do siebie : http://www.autobialoleka.pl

#5 ArturL

ArturL
  • Forumowicz
  • 1348 postów
  • Dołączył:24 maj 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:nie mam już omegi :)

Napisany 13 wrzesień 2007 - 17:06

nikson, zmierz podciśnienia vacoumetrem. Jak - jest na forum w postach k4syx.
  • 0

#6 fidio

fidio
  • Forumowicz
  • 22 postów
  • Dołączył:28 sie 2006
  • Skąd:małopolska

Napisany 13 wrzesień 2007 - 20:16

miałem ten sam zestaw błedów:

1635 - w moim przypadku padnięta świeca
najprościej sprawdzisz ją, gdy od aku weźmiesz + i przystawisz do końca świecy - jak zaiskrzy to sprawne, jak nie ma żadnych efektów to jest padnięta.

0400
ogólnie nieszczelność najczęściej, w moim przypadku zbiornik podciśnienia padł, ten grzybek obok pompy vacum. szczelność sprawdzisz odpinając wszystko i po kolei idąc od turbo podłączaj ponownie, wowczas do 10min znajdziesz usterke.
  • 0

#7 nikson

nikson
  • Forumowicz
  • 7 postów
  • Dołączył:11 wrz 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Żabowo
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Vectra C Z18XE, Vectra B Y20DTH, Vectra A C18NZ

Napisany 07 październik 2007 - 08:27

Witam po długiej przerwie.

Bardzo dziękuje za wszystkie rady.

1635 - rzeczywiście jedna świeca była uszkodzona.

Kopiłem nową i błąd zniknął, ale nowa świeca mniejszą moc. Stare świece biorą ok. 15A a nowa ok 10A. Więc biorąc pod uwagę opór opór amperomierza to stare mają ok. 150W a nowa ma 100W. Pojechałem do sklepu, ale niestety pani nie miała pojęcia co co jest moc i usilnie twierdziła, że wszystkie mają tą samą moc 12V :).
Obawiam się że przy niskich temperaturach ten jeden cylinder będzie słabiej podgrzewany.

P0400 - Sprawdziłem szczelność układu próżniowego. Po rozłączałem wężyki i sprawdzałem jeden po drugim metodą "usta wężyk" :). EGR - szczelny i pracuje, siłownik przepustnic w kolektorze ssącym - szczelny i pracuje, siłownik turbiny - szczelny i pracuje, elektrozawory - szczelne i pracują (ten od EGR czasami brzęczy). Wężyki szczelne.

Okazało się, że jest jakaś nieszczelność w obszarze kabiny ponieważ gdy odłączyłem wężyk idący do kabiny to można było swobodnie zassać powietrze. Więc poskładałem wszystko z powrotem, a trójnik idący na kabiny zaślepiłem. No i MOCY PRZYBYŁA :).

Nie miałem jeszcze czasu rozebrać kokpitu i sprawdzić przyczynę nieszczelności.
Nie wiem co w kabinie jest sterowane podciśnieniem (wydaje mi sie, że wlot powietrza wewnątrz/zewnątrz)
i jak sie do tego dobrać. Za wskazówki będę wdzięczny.

Jeszcze pytanko odnośnie tego brzęczącego elektrozaworu. Czym to jest spowodowane. Czy można tak jeździć ,czy może lepiej wymienić.

Z góry dziękuję.
  • 0

#8 ArturL

ArturL
  • Forumowicz
  • 1348 postów
  • Dołączył:24 maj 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:nie mam już omegi :)

Napisany 07 październik 2007 - 21:29

Ma brzęczeć.
  • 0

#9 nikson

nikson
  • Forumowicz
  • 7 postów
  • Dołączył:11 wrz 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Żabowo
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Vectra C Z18XE, Vectra B Y20DTH, Vectra A C18NZ

Napisany 10 październik 2007 - 13:32

Znalazłem usterkę. Aż wstyd sie przyznać, tak była banalna :). Plastikowy wężyk, o którym pisałem wcześniej, idzie do jakiegoś urządzenia, które znajduje się z prawej strony pod plastikową osłoną w podszybiu. Okazało sie, że spadł :). Po założeniu wszystko wróciło do normy. Czy może ktoś wie, co to za urządzenie?.
Dzięki za wszystko.
  • 0

#10 Teleś

Teleś
  • Klubowicz
  • 602 postów
  • Dołączył:13 mar 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Tychy
  • Województwo:śląskie
  • Nr klubowy:426
  • Auto:2×Vectra B Sport:  Y22DTR Zender  X25XE Irmscher
  • Oddział VKP:Śląski

Napisany 10 październik 2007 - 16:02

Już nie pamiętam (szczerze) ale widziałem gdzieś na forum. Chodzi o jakieś sterowanie klimą lub nawiewem przy jednym modelu klimatyzacji.
  • 0
pozdrowienia
Grzegorz Telega - Teleś
|-----> kom: +48 662 201299 <-----> gg: 731126 <-----> mail: vectra@sewera.pl <-----|

#11 cdens

cdens
  • Forumowicz
  • 7 postów
  • Dołączył:20 maj 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gdańsk
  • Województwo:pomorskie
  • Auto:VB 2,0 DTH

Napisany 30 maj 2012 - 21:13

odkopie kotleta jesli mozna ;-)
mam bardzo podobne obiawy, egr wymienilem i obiawy nie minely ... wydaje mi sie ze jest jakas nieszczelnosc, moze byc powodem tego wszystkiego intercooler? nie jestem pewny czy nie jest trafiony ...

obiawy takie ze blad sie zapala zaraz po odpaleniu na zimnym silniku, po przygazowaniu blad gasnie i sie nie zapala do czasu kolejnego odpalenia :(
komputer wyswietla tez blad P0400

Edytowany przez cdens, 30 maj 2012 - 21:14.

  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_