Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
* * * * * 2 głosów

Wymiana linki hamulca awaryjnego (ręcznego) - fotorelacja


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
106 odpowiedzi na ten temat

#1 rysiontko

rysiontko
  • Forumowicz
  • 373 postów
  • Dołączył:13 cze 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Southampton
  • Województwo:UK
  • Auto:Zafira b 1,8 '08, chinczyk 125cc

Napisany 10 wrzesień 2007 - 23:32

*
POPULARNY

Nazwa pliku: Wymiana linki hamulca awaryjnego (ręcznego) - fotorelacja
Plik Dodał: rysiontko
Plik wysłano: 05 lut 2012
Plik zaktualizowany: 02 lis 2012
Kategoria pliku: VB - zawieszenie + hamulce

Witam serdecznie :)

Przyszło mi wymienić linki ręcznego - te długie.
Pomijam fakt, że był trochę problem z zakupem - wszyscy chcieli sprzedać jedną długą bo tak jest w ichnim katalogu Dodany obrazek

Potrzebne narzędzia:
  • stojaki pod samochód lub cokolwiek żeby samochód dźwignąć i postawić na tym,
  • klucz 10 (płaski)... przyda się też nasadowy,
  • płaski wkrętak,
  • płaski wkrętak typu impulsowego Dodany obrazek,
  • jakiś impulsownik kinetyczny,
  • coś do cięcia linek, jakieś szczypce, kombinerki,
  • WD40 oraz ktoś do 3 x p Dodany obrazek
No to zaczynamy:

1. Standard - luzujemy śruby na kołach, dźwigamy samochód, podpieramy, zdejmujemy koła. Odczepiamy linkę od łącznika:

Dodany obrazek



2. Zdejmujemy wydech z haków aż do katalizatora i opuszczamy, nie obawiając się o resztę - za katalizatorem jest łącznik elastyczny, który powinien to znieść.

Demontujemy osłonę termiczną wydechu:

Dodany obrazek



3. Wyczepiamy linki z uchwytów, zapamiętujemy, że po lewej jest szara a po prawej czarna - jest to ważne, ponieważ w innych miejscach są uchwyty:

Dodany obrazek



4. Wyczepiamy krótką przednią linkę, zakładamy nowe linki, składamy wszystko razem w odwrotnej kolejności. Nie zakładamy kół, przeprowadzamy regulację. Reguluje się w dwóch miejscach: przy dźwigni hamulca ręcznego oraz przy kołach - w środku jest regulator.

Przed wymianą linek regulator przy dźwigni wyglądał tak ->

Dodany obrazek

natomiast po ->

Dodany obrazek


5. Zakładamy koła, przeprowadzamy jazdę próbną, sprawdzamy działanie hamulca bądź co bądź awaryjnego - cokolwiek to znaczy Dodany obrazek



Zabieg przeprowadzony na Opel Vectra B 1,6 16V '98

Jeżeli komuś ma się przydać, to proszę o przypięcie i uwiecznienie gdzieś w widocznym miejscu.

Kliknij tutaj aby pobrać plik

Edytowany przez rysiontko, 02 listopad 2012 - 21:06.

  • 12
tak sobie siedzę i psuję...


#2 Piotreq

Piotreq
  • Moderator
  • 11504 postów
  • Dołączył:24 lis 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łorsoł
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:506
  • Auto:wszystkomający Signum Z19DTH z nowym serduchem
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 11 wrzesień 2007 - 05:50

Kolejne fotostory, które może się przydać kolegom mniej zorientowanym...
Proponuję podpiąć... :rolleyes:

Co do łącznika elastycznego - " powinien znieść takie wychylenia " jak napisałeś, ja bym jednak go czymś podwiązał, choćby sznurkiem, bo łącznik nie lubi takich ekstremalnych wygięć. Potem zazwyczaj pęka...

A ogólnie - BRAWO !!! Bardzo mi się podoba...
  • 1
Gdyby nie wady genetyczne Vectry nie byłoby tego forum... uszanuj to !!!
DTI czy TDI, Turbo Diesel to za-je-bista sprawa...
Pomogłem ???
Masz problem z samochodem ? Zapraszam do siebie : http://www.autobialoleka.pl

#3 zubek

zubek
  • Moderator
  • 23480 postów
  • Dołączył:29 lip 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:WWL
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:300
  • Auto:VC/03/Y22DTR/SW
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 11 wrzesień 2007 - 08:30

to podpinamy
  • 1

#4 rysio_taxi_driver

rysio_taxi_driver
  • Forumowicz
  • 9 postów
  • Dołączył:10 cze 2007
  • Skąd:Mława
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Opel Vectra B

Napisany 16 wrzesień 2007 - 13:27

przydał się ten post. Własnie miałem się do tego zabrać
  • 1

.....:::OPEL Vectra B 1,8 16v 1997r:::.....


#5 BLACKMARKS

BLACKMARKS
  • Forumowicz
  • 77 postów
  • Dołączył:22 maj 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:LANCASTER ,UK
  • Województwo:UK
  • Auto:VECTRA C SRI 1.9 CDTI 2006 150BHP

Napisany 22 wrzesień 2007 - 21:16

dzisiaj wymienilem linke hehe tylko w warsztacie bo nie mialem warunkow.a latwo wyregulowac ten reczny w tarczy?
  • 0

#6 rysiontko

rysiontko
  • Forumowicz
  • 373 postów
  • Dołączył:13 cze 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Southampton
  • Województwo:UK
  • Auto:Zafira b 1,8 '08, chinczyk 125cc

Napisany 22 wrzesień 2007 - 21:59

Trzeba "wymacać" ząbki kółka regulatora
  • 0
tak sobie siedzę i psuję...

#7 BLACKMARKS

BLACKMARKS
  • Forumowicz
  • 77 postów
  • Dołączył:22 maj 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:LANCASTER ,UK
  • Województwo:UK
  • Auto:VECTRA C SRI 1.9 CDTI 2006 150BHP

Napisany 22 wrzesień 2007 - 23:59

a te zabki to w gore czy w dol mam obracac ?
  • 0

#8 rysiontko

rysiontko
  • Forumowicz
  • 373 postów
  • Dołączył:13 cze 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Southampton
  • Województwo:UK
  • Auto:Zafira b 1,8 '08, chinczyk 125cc

Napisany 23 wrzesień 2007 - 08:28

Nie pamiętam, chociaż robiłem to już kilka razy ;), musisz sam obadać.
  • 0
tak sobie siedzę i psuję...

#9 DTLKA

DTLKA
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Dołączył:18 lut 2007
  • Skąd:PRUDNIK
  • Auto:vectra kombi dtl

Napisany 15 październik 2007 - 13:19

Kręcąc w dół rozpręża się a w górę zwęża
  • 0

#10 guma600

guma600
  • Forumowicz
  • 91 postów
  • Dołączył:05 cze 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:tarnowskie góry
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Opel vectra 1.8 16v 1997r.

Napisany 06 luty 2008 - 21:17

witam ma pytanie poniewaz dzis zerwla mi sie linka z recznego

weszłem pod auto i linka jest urwana od storny kierowcy zaraz przy tylnim kole
prosze o rade ktora mam kupic czesc tej link
dziekuje
  • 0

#11 .Paweł.

.Paweł.
  • Forumowicz
  • 173 postów
  • Dołączył:14 lut 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:Była VB Y20DTH jest LEON :)

Napisany 16 luty 2008 - 21:25

ja tez bym chcial o cos zapytac....
jezeli u mnie łapa działa tylko i wylacznie na ostatnim zabku, zacisku, a na zadnym innym polozeniu nie trzyma... to moze to byc wina wlasnie tej linki ?
  • 0

#12 Furman

Furman
  • Przyjaciel VKP
  • 1617 postów
  • Dołączył:19 paź 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:VB HB C20XE

Napisany 16 luty 2008 - 21:47

ja tez bym chcial o cos zapytac....
jezeli u mnie łapa działa tylko i wylacznie na ostatnim zabku, zacisku, a na zadnym innym polozeniu nie trzyma... to moze to byc wina wlasnie tej linki ?



Może być kilka przyczyn:
wyciągnięta linka,
zużyte tylnie okładziny bębna,

na początku zacząłbym od regulacji linki i regulatora w kołach. jeśli to nie pomoże to linka do wymiany,.
  • 0

#13 rafik

rafik
  • Forumowicz
  • 1459 postów
  • Dołączył:09 lip 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:TOS
  • Województwo:świętokrzyskie
  • Auto:duże i mocne

Napisany 05 marzec 2008 - 19:34

witam ma pytanie poniewaz dzis zerwla mi sie linka z recznego

weszłem pod auto i linka jest urwana od storny kierowcy zaraz przy tylnim kole
prosze o rade ktora mam kupic czesc tej link
dziekuje



cała długą linke musisz zakupić

p.s

co do tej porady to u mnie dziś za żadne cuda świata nie chciała wyjść linka krótka czyli ta od lewarka do łączenie z 2 długą linką po obcięciu jej pod autem wyszła jak najbardziej ale nowa nie weszła konieczne było odkręcenie środkowego tunelu w celu dostania sie do śrub trzymających cały mechanizm
  • 0

#14 stachuwp

stachuwp
  • Forumowicz
  • 246 postów
  • Dołączył:08 maj 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa - Targówek
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Opel Vectra B 2,5 V6 97r.

Napisany 09 czerwiec 2008 - 23:36

Długą linkę da sie wymienić bez zdejmowania wydechu chociaż nikomu tego nie polecam. Porysowane ręce, 500 przekleństw itp :)
  • 0

#15 GREG506716

GREG506716
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Dołączył:05 paź 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:OPEL VECTRA B 1.6 16V

Napisany 17 listopad 2008 - 22:58

Koledzy mam sprawe do was gdyz musze wymienic w swojej viki b linki recznego jakie linki mam kupic chce wszystkie wymienic jakie tylko sa do recznego krotkie długie i nie wiem jeszcze jakie tam sa doradzcie mi co mam kupil i jakie i ile czego bo kurde co do sklepu ide to mowia mi cos innego:/ juz nie moge normalnie:/
  • 0

#16 GREG506716

GREG506716
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Dołączył:05 paź 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:OPEL VECTRA B 1.6 16V

Napisany 06 styczeń 2009 - 22:23

koledzy ja mam pytanie do was nastepujace jak zdjać tarczobebny z tyłu bo kolega kiedys mi tu pisał ze jest tam jakis samoregulator i ze trzeba umiec zdjac beben ze szczek. ale ja nie wiem jak :/ pomozcie PRosze
  • 0

#17 rysiontko

rysiontko
  • Forumowicz
  • 373 postów
  • Dołączył:13 cze 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Southampton
  • Województwo:UK
  • Auto:Zafira b 1,8 '08, chinczyk 125cc

Napisany 19 styczeń 2009 - 00:12

Do zdjęcia tarczobębnów trzeba poluzować linki żeby okładziny cofnęły się ile się da, a i tak zazwyczaj bez młotka nie podchodź. Niestety, ale tak to z tym jest.
  • 0
tak sobie siedzę i psuję...

#18 lanczki

lanczki
  • Forumowicz
  • 10 postów
  • Dołączył:04 sty 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Legnica
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:Vectra B 2.0 DTI

Napisany 02 luty 2009 - 02:31

Mam 2 pytania co do hamulca recznego
1.Jak auto postoi kilka godzin to przy kilku pierwszych hamowaniach slychac szum z tylnch hamulcow.Koncza sie hamulce z tylu???
2.Od kiedy kupilem auto od poczatku reczny lapie na ostatnim zabku ale wystarczy lekki spad i auto sie toczy , nieraz do momentu az zalapie bieg.Widzialem ze jest regulacja przy dzwigni recznego , naciagnac linke czy lepiej wymienic ???

Pozdrawiam
  • 0

#19 JohnnyVB

JohnnyVB
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Dołączył:07 lis 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Jelenia Góra/Nowogrodziec
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:brak

Napisany 11 marzec 2009 - 12:26

Moje hamulce z tyłu tez szumią jak auto postoi. Zaglądałem na klocki i niby ok, ale nie przyszło mi do głowy, że mogą być nierówno zużyte i może ten wewnętrzny się skończył. Muszę to jeszcze raz sprawdzić.

Odnośnie ręcznego taka sama przypadłość jak u kolegi wyżej, chyba trzeba zacząć próby z naciąganiem...albo się uda albo się nie uda :P

A czy to prawda, że szczęki do tarczo-bębnów są takie bardzo drogie??? Tak mi się obiło...
  • 0
Dodany obrazek

#20 Miły

Miły
  • Moderator
  • 13144 postów
  • Dołączył:11 lip 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Międzyzdroje
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Nr klubowy:225
  • Auto:VC 2,0T GTS Z20NET i LPG :)
  • Oddział VKP:Zachodniopomorski

Napisany 11 marzec 2009 - 12:28

jak dobrze pamiętam - około 60 zł za kpl.
  • 0
Moja była VB: VB 1,6 16V 120KM
.
Moja obecna VC: VC 2,0T 420Nm i 275 KM




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_