Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

Kontrolka Silnika - Błędy Odczytane


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
11 odpowiedzi na ten temat

#1 Reticulum

Reticulum
  • Forumowicz
  • 11 postów
  • Dołączył:17 kwi 2007
  • Płeć:Kobieta
  • Skąd:Poznań
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:Opel Vectra B 2.0 16V

Napisany 27 maj 2007 - 19:49

Witam,
Mam problem z moją Vectrą - Silnik X20XEV.
Własnie została przyprowadzona od mechanika - brała olej w dość duzych ilościach.
Zostały wymienione pierścienie - okazało sie że jeden był pęknięty, uszczelniacze, kapitalny remont głowicy.
Mechaniak zdiagnozował, że silnik był przegrzany.
Miałam nadzieję że to juz koniec problemów, zrobiłam ok 100 km, jeździła jak złoto, żadnego śladu po niebieskich spalinakach, i wszystkich koszmarach sprzed remontu.
Niestety pojawił się nowy problem. Zapaliła się kontrolka silnika. Od tego momentu auto straciło moc, przyspieszenia brak a komputer pokazuje że spala 20l/100km - koszmar. Dodam że rano, na zimnym silniku kontrolka się nie zapalila i wszystko wróciło do normy, jednak po ponownym odpaleniu na gorącym znów kontrolka i znów problemy.
Znalazłam na forum instrukcję jak zczytać błędy i oto co sie pokazało:

0120 - czujnik położenia przepustnicy

0505 - usterka w układzie regulacji biegu jałowego

0110 - czujnik temperatury powietrza zasynago

0340 - nieprawidłowy sygnał z czujnika wałka rozrządu

Przejrzałam forum i znalazłam dośc dużo informacji w związku z tym cierpię na nadmiar wiedzy i wsumie to już nic nie wiem dlateog proszę o pomoc.

Czy ktoś ma pomysł o co tu chodzi, co z tym zrobić - czy można pobawić się samemu czu lepiej oddać to w ręce fachowców. No i ile to może kosztować :(
Będę wdzięczna za pomoc.
  • 0


#2 zubek

zubek
  • Moderator
  • 23244 postów
  • Dołączył:29 lip 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:WWL
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:300
  • Auto:VC/03/Y22DTR/SW
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 28 maj 2007 - 07:00

Zacząć chyba musisz od 0340 - wymienić czujnik.
Dodatkowo możesz sprawdzić czy czujnik temperatury powietrza zasysnego jest dobrze podłączony, wyczyścić przepustnicę i silniczek krokowy +EGR. Potem zobaczyć co będzie wywalać.
  • 0

#3 Barbarow

Barbarow
  • Forumowicz
  • 7 postów
  • Dołączył:03 sty 2006
  • Skąd:Kraków

Napisany 28 maj 2007 - 08:15

A jak dla mnie to EGR i ewentualnie silnik krokowy. Jak robili remont to oczywiście zajęli się "dużymi" rzeczami a pominęli te mniejsze.
A koszty... krokowy można wyczyślić a EGR po prostu zaślepić. Są opisy na forum jak to zrobić. Poszukaj i znajdziesz.
  • 0
Vectra B 1,8 16V, '96

#4 Reticulum

Reticulum
  • Forumowicz
  • 11 postów
  • Dołączył:17 kwi 2007
  • Płeć:Kobieta
  • Skąd:Poznań
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:Opel Vectra B 2.0 16V

Napisany 28 maj 2007 - 10:10

Hmm.. no to nic tylko brać się do roboty. Miałam pomysł, żeby wykasować błędy i sprawdzić czy wywali te same tylko czy to jest sens, skoro samochód wykazuje takie a nie inne objawy...
  • 0

#5 Reticulum

Reticulum
  • Forumowicz
  • 11 postów
  • Dołączył:17 kwi 2007
  • Płeć:Kobieta
  • Skąd:Poznań
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:Opel Vectra B 2.0 16V

Napisany 28 maj 2007 - 15:24

Jeszcze jedno bo tak sobie siedzę, czytam forum i się zastanawiam - na ile te usterki, które sugerują błędy są niebezpieczne dla mojego autka i jak długo mogę z tym jeździć - oczywiście zamierzam jak najszybciej wszystko ponaprawiać co będzie trzeba, ale tak z ciekawości.

Aha no i czy mechanior, który mi ten silnik naprawiał mógł coś namieszać bo wcześniej takich problemów nie było a wg tego co się naczytałam i dowiedziałam to wszystkie te błędy mają CHYBA coś wspólnego z głowicą (w sensie położenia części i ewentualnego ich wyciągania przy ruszaniu głowicy) ale oczywiście mogę się mylić, nie znam się za bardzo.

Bo jeśli to on mógł namieszać to zaraz do niego jade i niech mi to naprawia, w końcu kase wziął i dał gwarancję to chyba coś mi się należy :)
  • 0

#6 ZIZ

ZIZ
  • Klubowicz
  • 4508 postów
  • Dołączył:20 lip 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Świnoujście
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Nr klubowy:79
  • Auto:VB '99 Caravan X16XEL + LPG SGI
  • Oddział VKP:Zachodniopomorski

Napisany 29 maj 2007 - 10:56

Mogl namieszac, i dlatego na twoim miejscu bym do niego pojechal.
  • 0

ur1.jpg


#7 Reticulum

Reticulum
  • Forumowicz
  • 11 postów
  • Dołączył:17 kwi 2007
  • Płeć:Kobieta
  • Skąd:Poznań
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:Opel Vectra B 2.0 16V

Napisany 02 czerwiec 2007 - 08:21

No autko wróciło od mechaniora, tego samego, który je naprawiał. Śmieszna sytuacja, jak się dziwił jak mu te błędy wyliczyłam i oczywiście twierdził że przecież on nic z tych rzeczy nie ruszał. Ale się nie dalam spławić i powiedziałam że ma mi to ponaprawiać.
No i tak. Wszystko poczyścił, wymienił czujnik wałka rozrządu, pokasował błędy. Ma byc wszystko ok.
Ale... dojechałam do domu, myślę, a zobaczę czy wywala jakiś błąd i co ? wywala 0340 - czujnik wałka.
Pytanie brzmi. O co chodzi? Czyżby problem nie leżał w czujniku tylko w samym wałku?? Ręce opadają... Całe szczęście że ta ponowna wizyta u mechaniora nic mnie nie kosztowała. Martwię się tylko że cos przeoczył... Jak radzicie co z tym zrobić. Aha kontrolka silnika się nie świeci, tylko błąd jest. <_<
  • 0

#8 kberest

kberest
  • Przyjaciel VKP
  • 2180 postów
  • Dołączył:03 lis 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:Insignia A20DTH (sedan)

Napisany 02 czerwiec 2007 - 09:12

Być może po prostu nie wykasował tego błędu. Błąd może być w pamięci komputera, a jeśli tak to wykasuje się po 30 uruchomieniach silnika.
  • 0

#9 kalemb

kalemb
  • Forumowicz
  • 115 postów
  • Dołączył:16 gru 2004
  • Skąd:Łódź - Śródmieście

Napisany 02 czerwiec 2007 - 20:28

Mogl namieszac, i dlatego na twoim miejscu bym do niego pojechal.

odłącz akumulator na 5 min - błędy się skasują, a po paru dniach sprawdź je ponownie
  • 0
MCP, VectraB Combi X20XEV CD z gazem D.T. Gas System

#10 zubek

zubek
  • Moderator
  • 23244 postów
  • Dołączył:29 lip 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:WWL
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:300
  • Auto:VC/03/Y22DTR/SW
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 02 czerwiec 2007 - 20:32

odłącz akumulator na 5 min - błędy się skasują

zapomnij, mogą się skasować tak jak napisał @kberest

Edytowany przez zubek73, 02 czerwiec 2007 - 20:33.

  • 0

#11 Barbarow

Barbarow
  • Forumowicz
  • 7 postów
  • Dołączył:03 sty 2006
  • Skąd:Kraków

Napisany 21 listopad 2007 - 21:28

Jeśli kontrolka się nie świeci to może meches po prostu żarówkę odłączył ? Już widziałem takich magików.
  • 0
Vectra B 1,8 16V, '96

#12 TYMEK 1973

TYMEK 1973
  • Forumowicz
  • 3 postów
  • Dołączył:21 lis 2007
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:opel vectra

Napisany 23 listopad 2007 - 22:41

przeciez zobaczy to po przekreceniu kluczyka czy sie swieci
  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_