Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

Montaż Tempomatu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
77 odpowiedzi na ten temat

#61 rysiontko

rysiontko
  • Forumowicz
  • 373 postów
  • Dołączył:13 cze 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Southampton
  • Województwo:UK
  • Auto:Vectra C 1.8 '03

Napisany 22 marzec 2008 - 10:16

Osobiście nie jestem zwolennikiem czujników zapięcia pasów (trzeba je mieć w głowie i nodze), ale to tylko moja prywatna opinia. Poza tym to jeszcze jedna rzecz, która może się spiepsuć ;)
Ponieważ raczej nie zdobędziesz oryginałów, będziesz potrzebować jednego czujnika w siedzeniu i jednego w zapięciu przy siedzeniu, trochę elektroniki i kabelków. To tak wstępnie.

Edytowany przez rysiontko, 22 marzec 2008 - 10:18.

  • 0
tak sobie siedzę i psuję...


#62 Rafał78

Rafał78
  • Forumowicz
  • 901 postów
  • Dołączył:09 lis 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:_________0RH+__________

Napisany 22 marzec 2008 - 11:01

Aha myślałem że obędzie się bez dodatkowych czujek, po prostu puszczam sygnał albo z zapinacza pasów albo z czegoś innego na kontrolkę i mam fajrant, coś na wzór tempomatu w VB dizel wpinasz przełącznik kierunków z tempomatem i już hula.
Pytanie do znawców w którym przewodzie z tempomatu jest sygnał który mozna wykorzystać do zasilenia kontrolki na liczniku a jeśli nie ma takiego to może z którejś czujki

Edytowany przez Rafał78, 22 marzec 2008 - 11:51.

  • 0

#63 rysiontko

rysiontko
  • Forumowicz
  • 373 postów
  • Dołączył:13 cze 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Southampton
  • Województwo:UK
  • Auto:Vectra C 1.8 '03

Napisany 22 marzec 2008 - 14:06

W kostce pod siedzeniem jest jakiś pin od tego, ale nie wiem który, czytałem o tym w jakimś poście tu na forum, musiałbyś poszukać.
  • 0
tak sobie siedzę i psuję...

#64 Teleś

Teleś
  • Klubowicz
  • 602 postów
  • Dołączył:13 mar 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Tychy
  • Województwo:śląskie
  • Nr klubowy:426
  • Auto:2×Vectra B Sport:  Y22DTR Zender  X25XE Irmscher
  • Oddział VKP:Śląski

Napisany 12 styczeń 2009 - 10:19

Co do czujnika w fotelu to możliwe, że posiadacze grzanych foteli już go mają. Według mojej obserwacji fotel się nie grzeje jeżeli nikt na nim nie siedzi. Chyba, ze jest to złudzenie. Jeżeli jednak faktycznie jest wyłączane to możliwe, że to ten sam czujnik.

Może ktoś kto ma aktywny EPC mógłby sprawdzić ?


Ale odgrzebałem kotleta :D

Edytowany przez Teles, 12 styczeń 2009 - 10:20.

  • 0
pozdrowienia
Grzegorz Telega - Teleś
|-----> kom: +48 662 201299 <-----> gg: 731126 <-----> mail: vectra@sewera.pl <-----|

#65 weutec

weutec
  • Forumowicz
  • 412 postów
  • Dołączył:09 wrz 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Düsseldorf
  • Województwo:DE
  • Auto:VC Caravan Cosmo, 1.9 CDTi, 150KM, AT6-AS, 2005r

Napisany 08 luty 2009 - 19:44

Mam nowosc, ktora moze zainteresuje wszystkich, ktorzy byli aktywni na poczatku tego tematu: tempomat w VB od +/- roku dziala!
Koniczne byly dwa kroki aby osiagnac pelny sukces:

1) kupilem na eBay-u wlasciwa centralke (tak na marginesie z Omegi, wazne ze numer czesci byl wlasciwy)

2a) tempomat dalej ani rusz...
2b) ...zorientowalem sie, ze mam za malo kabli od pedalu hamulca
2c) kumpel elektryk poczytal schematy instalacji i zaproponowal zrobienie bajpasa z czujnika hamulca do czujnika sprzegla
2d) i to dziala !!!

Przez ten bajpas niby tempomat powinien sie wylaczac tylko po nacisnieciu sprzegla (nie po nacisnieciu hamulca) ale i tak sie wylacza.
Wyglada na to, ze tempomat dostaje impuls o hamowaniu nie tylko z pedalu hamulca, ale "jeszcze raz" gdzies glebiej, np. z modulu.

Edytowany przez weutec, 10 luty 2009 - 06:57.

  • 0

#66 sokoli_majster

sokoli_majster
  • Przyjaciel VKP
  • 146 postów
  • Dołączył:27 lis 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Żagań
  • Województwo:lubuskie
  • Auto:VB Z18XE - Zender

Napisany 08 luty 2009 - 21:29

Możesz podać numer GM do tego tempomatu co go kupiłeś na e-bayu? i jaki masz nr nadwozia to poównam ze swoimi numerami. Ja jak się pytałem w serwisie to powiedzieli że powinien mieć nr tempomatu GM 25315546. Założyłem ale nie działa :/ Może niedługo oddam auto do elektryka i zobaczymy co powie.
  • 0

#67 weutec

weutec
  • Forumowicz
  • 412 postów
  • Dołączył:09 wrz 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Düsseldorf
  • Województwo:DE
  • Auto:VC Caravan Cosmo, 1.9 CDTi, 150KM, AT6-AS, 2005r

Napisany 09 luty 2009 - 22:30

Możesz podać numer GM do tego tempomatu co go kupiłeś na e-bayu? i jaki masz nr nadwozia to poównam ze swoimi numerami. Ja jak się pytałem w serwisie to powiedzieli że powinien mieć nr tempomatu GM 25315546. Założyłem ale nie działa :/ Może niedługo oddam auto do elektryka i zobaczymy co powie.

Nie wiem jaki byl numer, a modul jest juz zabudowany wiec nie da rady odczytac. Ale bardzo prawdopodobne, ze kupilem wlasnie taki modul 25315546, bo jestem pewny ze byl 6-cylindrowej omegi.
Nie pamietam czy z 2,5 czy z 3,0 (ponizej widac, ze pasuje m.in. do obydwu 6-cyl. silnikow w omedze).

Modul 25315546 pasuje do nastepujacych kombinacji silnika i nr nadwozia:

Dodany obrazek

W razie gdyba nie bylo tam Twojego VIN-u, to podaj mi go, a sprawdze jaki powinines miec modul.
  • 0

#68 rysiontko

rysiontko
  • Forumowicz
  • 373 postów
  • Dołączył:13 cze 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Southampton
  • Województwo:UK
  • Auto:Vectra C 1.8 '03

Napisany 28 marzec 2009 - 22:03

2c) kumpel elektryk poczytal schematy instalacji i zaproponowal zrobienie bajpasa z czujnika hamulca do czujnika sprzegla
2d) i to dziala !!!

Przez ten bajpas niby tempomat powinien sie wylaczac tylko po nacisnieciu sprzegla (nie po nacisnieciu hamulca) ale i tak sie wylacza.
Wyglada na to, ze tempomat dostaje impuls o hamowaniu nie tylko z pedalu hamulca, ale "jeszcze raz" gdzies glebiej, np. z modulu.

Wewnętrzny pull-up (przez wewnętrzny rezystor do +12V), normalnie działa to tak że się ten pull-up ściąga do masy przez żarówki stopu - mechanizm fail-safe. Zrobiłeś by-pass i taki tego efekt. Trzeba było pociągnąć aż jeden przewód i podłączyć jak należy do tempomatu.
  • 0
tak sobie siedzę i psuję...

#69 xmenop

xmenop
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Dołączył:02 lis 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:świętokrzyskie
  • Auto:opel vectra 1,8 16v 1998

Napisany 30 marzec 2010 - 20:52

Witam.
Wruce do tematu po roku bo ja mysle zalozyc tempomat u siebie X18XE i mam numery nadwozie W1149798 a jak widze na liscie powyzej to moj jest nizszy od podanych. To jaki sterownik podejdzie do mnie? Jest jeszcze jakis inny?
  • 0

#70 Banned

Banned
  • Banned
  • 7277 postów
  • Dołączył:01 lip 2009
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 31 marzec 2010 - 00:59

Witam.
Wruce do tematu po roku bo ja mysle zalozyc tempomat u siebie X18XE i mam numery nadwozie W1149798 a jak widze na liscie powyzej to moj jest nizszy od podanych. To jaki sterownik podejdzie do mnie? Jest jeszcze jakis inny?

V1114911 - W5276825
DLA SILNIKOW: X18XE, C20SEL, X20XEV
Numer GM: 25320863
Numer katalogowy: 12 63 451
  • 1
Użytkownik ma zablokowaną możliwość korzystania z forum (w tym odpowiedzi na PW) z uwagi na rażące naruszenie regulaminu - Administracja VKP

#71 xmenop

xmenop
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Dołączył:02 lis 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:świętokrzyskie
  • Auto:opel vectra 1,8 16v 1998

Napisany 31 marzec 2010 - 17:32

Wielkie dzieki.
Teraz bede szukal odpowiedniego dla siebie i w rozsadnych pieniadzach.
  • 0

#72 Banned

Banned
  • Banned
  • 7277 postów
  • Dołączył:01 lip 2009
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 31 marzec 2010 - 17:34

ja mam w 1.6 serwo z 1.8 x18xe i linka ma ok. 80 cm (liczac od serwa do ucha) do 1.8 pasuje tez od 2.0 bo w sumie to ten sam silnik (2.0 - rozdmuchane 1.8) mowie o przedliftach (w polifcie nie wiem bo nie mam)
  • 0
Użytkownik ma zablokowaną możliwość korzystania z forum (w tym odpowiedzi na PW) z uwagi na rażące naruszenie regulaminu - Administracja VKP

#73 seaman123

seaman123
  • Klubowicz
  • 352 postów
  • Dołączył:09 lut 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:NAKŁO
  • Województwo:kujawsko-pomorskie
  • Nr klubowy:281
  • Auto:VB HTB X20XEV '99
  • Oddział VKP:Kujawsko-Pomorski

Napisany 30 styczeń 2011 - 20:28

Odgrzeje troszke temat ale mam pytanie i prośbę zarazem do znawców tematu czy moduł - serwo o numerach GM 25315546 będzie pasował do mojej VB z silnikiem X20XEV i numerze VIN: WOLOJBF68X7073222 rocznik 1999 polift??? Będę wdzięczny za pomoc i wszelkie wskazówki...
  • 0
ZAŁOŻYCIEL ODDZIAŁU...

#74 Buluś

Buluś
  • Klubowicz
  • 1051 postów
  • Dołączył:22 lis 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ożarów Mazowiecki / Warszawa / Stalowa Wola
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:1028
  • Auto:VC Z32SE 05' i VC Z18XE 05'
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 04 styczeń 2012 - 12:45

a ja mam pytanie o ikonkę tempomatu. Mam Vectrę B z silnikiem Z18XE z elektronicznym gazem i mam fabryczny tempomat. Ikonka tempomatu nie działa i tu moje pytanie czy w wersji z elektronicznym gazem wystarczy aktywacja kontrolki techem ? Bo kabelków nie ma nawet gdzie puścić, skoro za tempomat odpowiedzialny jest sterownik silnika i manetka tylko..
  • 0

Posiadam części do Vectry C min radia, navigacja, CIDy, kierownice, skóry w tym multicontury, bixenony, hamulce 314.292, rzeczy irmschera i OPC, tempomaty, składane lusterka i wszystko inne, możliwość montażu w warszawie - zapraszam !

 

GTS OPC LINE 2.8 Turbo części, kombi OPC LINE XP2 cosmo części


#75 ptaszyl

ptaszyl
  • Forumowicz
  • 5 postów
  • Dołączył:15 lis 2012
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:pomorskie
  • Auto:Vectra B Kombi X18XE1

Napisany 07 styczeń 2013 - 10:21

Witam, posiadam vectre b, silnik X18XE1 o numerze vin zaczynającym sie od W0L0JBF3 oraz moduł o numerze 25315546. Czy ten duet będzie ze sobą współpracował?
  • 0

#76 Weni28

Weni28
  • Forumowicz
  • 51 postów
  • Dołączył:09 gru 2012
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Barcice-Nowy Sącz
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:VC 1.9cdti 150km Kawasaki 636 stunt

Napisany 13 styczeń 2013 - 11:29

Ludziska czyli jak posiadam VB 2.0dti x20dth to niemusze mozntowac zadnych modułów ani czujników sprzegla,,,,? tylko matenke i ma hulac? z gory dzieki za pomoc pozdrawiam
  • 0

#77 Łukasz 166

Łukasz 166
  • Forumowicz
  • 272 postów
  • Dołączył:14 lis 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:BHA
  • Województwo:podlaskie
  • Auto:Alfa Romeo 166 2.4 R5 140 KM

Napisany 13 styczeń 2013 - 12:54

Ludziska czyli jak posiadam VB 2.0dti x20dth to niemusze mozntowac zadnych modułów ani czujników sprzegla,,,,? tylko matenke i ma hulac? z gory dzieki za pomoc pozdrawiam

Jezeli masz taka kostke jak na zdjeciu w pierwszym poscie tego tematu: http://forum.vectrak...empomat-diesel/ to powinien dzialac. Umnie po podlaczeniu manetki tempomat zadzialal odrazu.
  • 0

#78 vectrapawel

vectrapawel
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Dołączył:15 lut 2011
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Mszczonów
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:vectra b

Napisany 30 lipiec 2014 - 21:30

hej, znajomy ma vectre b 1.6 16v na dwie sondy lambda nie wiem jakie oznaczenie jest silnika, rok produkcji to 2000-2001 przepustnica elektroniczna

 

chce aby mu tempomat założyć,ale nie ma w ogóle instalacji,tzn to czujnikow oraz do kolumny kierowniczej,czy ktos robil instalacje juz w takim czyms,czy lepiej sie nie brac?


  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_