Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
* * * * * 2 głosów

Wymiana Amortyzatorów I Sprężyn..


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
48 odpowiedzi na ten temat

#1 Gazela_2007

Gazela_2007
  • Forumowicz
  • 16 postów
  • Dołączył:11 maj 2007
  • Skąd:Warszawa
  • Auto:Vectra B 1.8 16V

Napisany 14 maj 2007 - 18:41

Witam.
Mam pytanko odnośnie zawieszenia a konkretnie amorków i srężyn. Moja vectra jest z roku 98 1.8 16v ..
Przednie zawieszenie wydaje mi się bardzo twarde i prześwit jest bardzo mały( jak się jedzie to aż łeb odskakuje ;) ).. kupiłem ją 6 miesięcy temu i nie wymieniałem jeszcze nic przy zawieszeniu. Ktoś pewnie pomyśli że to może jakieś sportowe zawieszenie ale na pewno to nie to :) .
Według mnie to po prostu sprężyny siadły dlatego jest taki niski i twardy.
Moje pytanko jest czy to normalne żeby siadły te sprężyny?? czy po prostu vectry są takie twarde?

Chcę wymienić wszystkie amorki tył, przód i sprężyny, czy jak będę wymieniał to czy zwrócić uwagę na coś jeszcze i wymienić " po drodze" skoro będę miał graty na wierzchu??
Aha i czy ktoś może mi polecić jakieś ludzkie zawieszenie na nasze piękne drogi?
  • 0


#2 Adam

Adam
  • Przyjaciel VKP
  • 4737 postów
  • Dołączył:22 lut 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:śląskie
  • Auto:-

Napisany 14 maj 2007 - 18:49

Ciężko tu powiedzieć cokolwiek - Zależy co dla ciebie jest nisko a co twardo. musiałbyś podpiąć jakieś poglądowe zdjęcia samochodu i tego na jakiej wysokości się znajduje.
Vectra jest stosunkowo miękka (na seryjnych amortyzatorach) jeżeli sprężyny by ci siadły tak mocno to chyba bujałoby ci samochodem na większości dziurach.

Co do wymiany amortyzatorów i sprężyn - Możesz jeszcze wymienić tuleje drążka stabilizatora, łączniki stabilizatorów, sworznie, łożyska amortyzatorów, gumy górne amortyzatorów, końcówki drążka kierowniczego... sporo tego jest :)

No a jako nowe amortyzatory to polecam - Bilstein B4 Gaz.
  • 0

#3 Gazela_2007

Gazela_2007
  • Forumowicz
  • 16 postów
  • Dołączył:11 maj 2007
  • Skąd:Warszawa
  • Auto:Vectra B 1.8 16V

Napisany 14 maj 2007 - 18:56

No tak to prawie cały przód mi przyjdzie robić.. :o
a te łożyska amortyzatorów siedzą w karoserii? bo jeżeli kupię całe kolumny to po co mam łożyska wymieniać?
  • 0

#4 Gazela_2007

Gazela_2007
  • Forumowicz
  • 16 postów
  • Dołączył:11 maj 2007
  • Skąd:Warszawa
  • Auto:Vectra B 1.8 16V

Napisany 14 maj 2007 - 19:14

A amorki kyaba są dobre?

gościu sprzedaje chyba całą kolumnę
http://aukcjewp.wp.p...?item=193171614
  • 0

#5 Adam

Adam
  • Przyjaciel VKP
  • 4737 postów
  • Dołączył:22 lut 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:śląskie
  • Auto:-

Napisany 14 maj 2007 - 20:29

A amorki kyaba są dobre?

gościu sprzedaje chyba całą kolumnę
http://aukcjewp.wp.p...?item=193171614


Ciężko do tego dojść... Najpierw pisze, że amortyzatory a potem kolumny <_<
Musiałbyś się go zapytać dokładnie przez e-mail.
  • 0

#6 Gazela_2007

Gazela_2007
  • Forumowicz
  • 16 postów
  • Dołączył:11 maj 2007
  • Skąd:Warszawa
  • Auto:Vectra B 1.8 16V

Napisany 15 maj 2007 - 17:41

Ciężko do tego dojść... Najpierw pisze, że amortyzatory a potem kolumny <_<
Musiałbyś się go zapytać dokładnie przez e-mail.



TO cena za sam amorek a napisane jest że za komplet ;)
  • 0

#7 pstomaszki

pstomaszki

    *Założyciel Klubu VKP*

  • Przyjaciel VKP
  • 3654 postów
  • Dołączył:29 sty 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:X25XE i-Line, ST220, X-trail T31, Impreza GT '99

Napisany 16 maj 2007 - 08:24

TO cena za sam amorek a napisane jest że za komplet ;)



odezwij sie na pw to cos zaradzimy i popatrzymy
  • 0

#8 PiTi_pce

PiTi_pce
  • Forumowicz
  • 669 postów
  • Dołączył:02 sty 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Pabianice
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:VB X... CD titanium silber

Napisany 23 luty 2008 - 10:01

Witam.
Musze zrobic w mojej Viki remont zawieszenia bo łodzkie drogi ja dobily:)
Mam do Was pytanie odnośnie przednich amortyzatorow.
Które powinienem kupić: Sachs, Kayaba, Bilstein?
moze macie jakies inne propozycje?
  • 0

#9 romeosoul

romeosoul
  • Forumowicz
  • 76 postów
  • Dołączył:13 sie 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Opole
  • Województwo:opolskie
  • Auto:VB 1.6 16v LPG oraz VA 2.0 LPG

Napisany 24 luty 2008 - 10:58

Na przód kupiłem Bilstein B4 (okazja po 130 zł/szt) a na tył Kayaba Excell... i całkiem fajnie sie to zgrywa. Kayaba ogólnie jest producentem profesjonalnych amortyzatorów do motocrossu więc to nie byle jaka firma. Wymianę sam robiłem, oczywiście trzeba mieć ściągacze do sprężyn. Razem z amorkiem trzeba wymienić gumę kielicha. Inaczej będzie stukać. Łożyska McPersona nie ruszałem
  • 0

#10 Sienkos

Sienkos
  • Forumowicz
  • 241 postów
  • Dołączył:23 lis 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Krk/NT
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:VB X18XE 98' CD Sport i Stag300+

Napisany 26 luty 2008 - 07:58

Ta gumę kielicha wymieniałeś z przodu czy z tyłu? Bo właśnie sie szykuje do wymiany amorów z tyłu, padło na Bilstein i sie zastanawiam co jeszcze wymienić zęby mieć spokój z wszystkim. Moze ktoś napisać co trzeba jeszcze przy takim zabiegu wymienić? Dzięki.
  • 0

#11 pstomaszki

pstomaszki

    *Założyciel Klubu VKP*

  • Przyjaciel VKP
  • 3654 postów
  • Dołączył:29 sty 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:X25XE i-Line, ST220, X-trail T31, Impreza GT '99

Napisany 26 luty 2008 - 08:28

To nie jest guma kielicha tylko poduszka amortyzatora, proponuje założyć lemfordera i tylko jego. jeśli chodzi o łożyska amorków też proponuje wymienić, tylko spróbujcie dostać samo łożysko bez obudowy bo można wybić stare i nabić nowe bez większych problemów. Z tyłu też są gumy/poduszki i można je wymienić ale tutaj spokojnie można założyć coś tańszego bo one bezpośrednio nie pracują i żywotność ich jest duża. Nie zapomnijcie o założeniu nowych odboi.

Edytowany przez pstomaszki, 26 luty 2008 - 08:29.

  • 0

#12 Sienkos

Sienkos
  • Forumowicz
  • 241 postów
  • Dołączył:23 lis 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Krk/NT
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:VB X18XE 98' CD Sport i Stag300+

Napisany 26 luty 2008 - 08:55

Reasumując z tylu przy wymianie amorków wymienić: poduszki, odboje-cokolwiek to jest ;) , i łożyska amorków(w którym miejscu one sa?)? o czymś jeszcze zapomniałem?
  • 0

#13 pstomaszki

pstomaszki

    *Założyciel Klubu VKP*

  • Przyjaciel VKP
  • 3654 postów
  • Dołączył:29 sty 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:X25XE i-Line, ST220, X-trail T31, Impreza GT '99

Napisany 26 luty 2008 - 08:58

Reasumując z tylu przy wymianie amorków wymienić: poduszki, odboje-cokolwiek to jest ;) , i łożyska amorków(w którym miejscu one sa?)? o czymś jeszcze zapomniałem?


aha, muszę troszkę inaczej więc :
z przodu: poduszki amortyzatora lemforder i łożyska INA lub SKF ale raczej będzie to INA, odboje na tłoczysko amortyzatora
z tyły: gumy/poduszki górnego mocowania amortyzatora - obojętnie, odboje na tłoczysko amortyzatora
  • 0

#14 Sienkos

Sienkos
  • Forumowicz
  • 241 postów
  • Dołączył:23 lis 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Krk/NT
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:VB X18XE 98' CD Sport i Stag300+

Napisany 26 luty 2008 - 09:03

a czy mogę jeszcze inaczej?:) tzn pewnie masz sam naprawiam opla i tam są numerkami, mógłbym prosić o wypisanie numerków części które muszę wymienić? czy to za duża prośba;) - będzie plusik :P . Wybacz ale naprawdę nie bardzo sie orientuje :( i te nazwy mało mi mówią.

Edytowany przez Sienkos, 26 luty 2008 - 09:13.

  • 0

#15 pstomaszki

pstomaszki

    *Założyciel Klubu VKP*

  • Przyjaciel VKP
  • 3654 postów
  • Dołączył:29 sty 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:X25XE i-Line, ST220, X-trail T31, Impreza GT '99

Napisany 26 luty 2008 - 12:42

a czy mogę jeszcze inaczej?:) tzn pewnie masz sam naprawiam opla i tam są numerkami, mógłbym prosić o wypisanie numerków części które muszę wymienić? czy to za duża prośba;) - będzie plusik :P . Wybacz ale naprawdę nie bardzo sie orientuje :( i te nazwy mało mi mówią.


przykro mi ale numerami nie dysponuje.
  • 0

#16 Sienkos

Sienkos
  • Forumowicz
  • 241 postów
  • Dołączył:23 lis 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Krk/NT
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:VB X18XE 98' CD Sport i Stag300+

Napisany 26 luty 2008 - 13:35

A teraz mogę prosić?:)

Załączone pliki

  • Załączony plik  amor.png   123,64KB   783 pobrań

Edytowany przez Sienkos, 26 luty 2008 - 13:38.

  • 0

#17 Miły

Miły
  • Moderator
  • 13112 postów
  • Dołączył:11 lip 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Międzyzdroje
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Nr klubowy:225
  • Auto:VC 2,0T GTS Z20NET i LPG :)
  • Oddział VKP:Zachodniopomorski

Napisany 26 luty 2008 - 17:27

Wiec tak
lewa strona, czyli tył:
nr 10 poduszka górna, nr 8 poduszka dolna, nr2 odbojnik.

teraz przód(zdjecie z prawej strony):
nr 4 poduszka amorka, nr 5 łożysko amorka, nr 7 odbojnik.
  • 0
Moja była VB: VB 1,6 16V 120KM
.
Moja obecna VC: VC 2,0T 420Nm i 275 KM

#18 Sienkos

Sienkos
  • Forumowicz
  • 241 postów
  • Dołączył:23 lis 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Krk/NT
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:VB X18XE 98' CD Sport i Stag300+

Napisany 26 luty 2008 - 17:40

Wiec tak
lewa strona, czyli tył:
nr 10 poduszka górna, nr 8 poduszka dolna, nr2 odbojnik.

teraz przód(zdjecie z prawej strony):
nr 4 poduszka amorka, nr 5 łożysko amorka, nr 7 odbojnik.


dziękuje baaardzo, + kliknięty :)

Jeszcze jedno szybkie pytanie, jestem sobie w stanie sam zmienić amory nie mając ściągacza do sprężyn? mówię teraz o tylnych amorkach

Edytowany przez Sienkos, 26 luty 2008 - 17:42.

  • 0

#19 Miły

Miły
  • Moderator
  • 13112 postów
  • Dołączył:11 lip 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Międzyzdroje
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Nr klubowy:225
  • Auto:VC 2,0T GTS Z20NET i LPG :)
  • Oddział VKP:Zachodniopomorski

Napisany 26 luty 2008 - 18:35

bez ściągacza ?
mało prawdopodobne - aczkolwiek widziałem już różne "wynalazki"
  • 0
Moja była VB: VB 1,6 16V 120KM
.
Moja obecna VC: VC 2,0T 420Nm i 275 KM

#20 dzjoordzjoo

dzjoordzjoo
  • Forumowicz
  • 13 postów
  • Dołączył:26 lis 2006
  • Skąd:Kutno

Napisany 10 luty 2009 - 20:25

Jaki ściągacz jest potrzebny??

Chcę wymienić tylne amorki + sprężyny

Co jeszcze mogę wymienić z tyłu oprócz wspomnianych już:
- gum/poduszek górnego mocowania amortyzatora i odboi na tłoczysko amortyzatora???
  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_