Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

Wymiana Koła Dwumasowego


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
1994 odpowiedzi na ten temat

#1 Sauron

Sauron
  • Forumowicz
  • 102 postów
  • Dołączył:21 gru 2004
  • Skąd:Warszawa

Napisany 17 kwiecień 2007 - 22:22

Witam

Niestety dopadła mnie diagnoza mechanika -- do wymiany koło dwumasowe

Zaczęło się od stukania podczas hamowania, tak jakby klocki stukały. Myślałem że to właśnie one lub zawieszenie. Niestety padło na to osławione kółko. Czy ktoś już wymieniał i ile go to kosztowało, jakie miał objawy. Znajomy mechanik powiedział że na razie jeździć ąż zacznie więcej stukać a oszacował wymianę samego kołka na kila 2000 zł cześć.

mam przeleciane dopiero w swojej viki c 2.0 DTH 65000 km i proszę jakie g... robią teraz. Podobno pada te kółko i w innych samochodach.


Jakbym pisał nie w tym dziale to proszę Szanownych Moderatorów o przeniesienie - wydaje mi się że to bardziej ze skrzynią związane niż z silnikiem ale mechanikiem nei jestem. Leje paliwo i jeżdżę.
  • 0


#2 Pawnick

Pawnick
  • Forumowicz
  • 1253 postów
  • Dołączył:18 maj 2006
  • Auto:VC GTS 2,2 YDTR

Napisany 17 kwiecień 2007 - 23:13

Witam

Niestety dopadła mnie diagnoza mechanika -- do wymiany koło dwumasowe

Zaczęło się od stukania podczas hamowania, tak jakby klocki stukały. Myślałem że to właśnie one lub zawieszenie. Niestety padło na to osławione kółko. Czy ktoś już wymieniał i ile go to kosztowało, jakie miał objawy. Znajomy mechanik powiedział że na razie jeździć ąż zacznie więcej stukać a oszacował wymianę samego kołka na kila 2000 zł cześć.

mam przeleciane dopiero w swojej viki c 2.0 DTH 65000 km i proszę jakie g... robią teraz. Podobno pada te kółko i w innych samochodach.
Jakbym pisał nie w tym dziale to proszę Szanownych Moderatorów o przeniesienie - wydaje mi się że to bardziej ze skrzynią związane niż z silnikiem ale mechanikiem nei jestem. Leje paliwo i jeżdżę.

Dziwne. Usterka nie spotykana raczej w VC, a w slabym 2,0 dth na pewno i przy tym przebiegu :unsure: . Przyczyna to katowanie silnika, innego wytlumaczenia nie ma.......
  • 0

#3 Sauron

Sauron
  • Forumowicz
  • 102 postów
  • Dołączył:21 gru 2004
  • Skąd:Warszawa

Napisany 18 kwiecień 2007 - 05:19

Dziwne. Usterka nie spotykana raczej w VC, a w slabym 2,0 dth na pewno i przy tym przebiegu :unsure: . Przyczyna to katowanie silnika, innego wytlumaczenia nie ma.......



hmm katować nie katowałem poruszam się normalnie. Może się mechanik rąbnął. Wykluczył co prawda magiel i klocki. Stuka mi jak się wolno poruszam w korkach tak jakby pod prawym kołem w podłodze przy hamowaniu delikatnym, takim dojazdowym do drugiego przeciwnika na drodze. Stukniecie jest taki hmm jakby uderzał metal o metal. Jak to sie da zdiagnozować na 100 %. Poza tym kazał z tym jeździć, a dodam że gumy stabilizatora i końcówki drążka wymienione.

A i jeszcze jedno nie stuka jak jest mokro na drodze i stuka jak się szybko obraca na postoju kierownicę. Co to jest?
  • 0

#4 Tomin

Tomin
  • Forumowicz
  • 86 postów
  • Dołączył:21 gru 2004
  • Skąd:Speyer/Chorzów

Napisany 18 kwiecień 2007 - 06:08

hmm katować nie katowałem poruszam się normalnie. Może się mechanik rąbnął. Wykluczył co prawda magiel i klocki. Stuka mi jak się wolno poruszam w korkach tak jakby pod prawym kołem w podłodze przy hamowaniu delikatnym, takim dojazdowym do drugiego przeciwnika na drodze. Stukniecie jest taki hmm jakby uderzał metal o metal. Jak to sie da zdiagnozować na 100 %. Poza tym kazał z tym jeździć, a dodam że gumy stabilizatora i końcówki drążka wymienione.

A i jeszcze jedno nie stuka jak jest mokro na drodze i stuka jak się szybko obraca na postoju kierownicę. Co to jest?


Witaj
Jak dla mnie to nie jest kolo dwumasowe.
Objawy sa podobne, ktore opisujesz, ale nie do konca. Objawy podstawowe dla dwumasowki sa takie:
- stukniecie pojedyncze przy ruszaniu,
- stukanie przy dodawaniu gazu i odpuszczaniu gazu podczas jazdy, szczegolnie przy duzym obciazeniu silnika
- czeste wibracje silnika na wolnych obrotach, ktore znikaja po przegazowaniu
- poza tym przy mocno "wyjechanej" dwumasowce nie daje sie ruszac plynnie, bo auto skacze jak zaba, a czesto nawet gasnie podczas ruszania.

Ja mialem wymiane dwumasowki przy 60 000km, ale akurat powodem nie bylo ostre katowanie silnika, jak napisal Pawnick, bo u mnie luz byl promieniowy pomiedzy kolami kola dwumasowego co wskazuje to na ewidentna wade fabryczna.

pzr

Tomin
  • 0

#5 Piotr z Gdańska

Piotr z Gdańska
  • Forumowicz
  • 1928 postów
  • Dołączył:11 mar 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:pomorskie
  • Auto:irydium silber metalic - niestety nie opel

Napisany 18 kwiecień 2007 - 07:02

Wg mnie objawy przytoczone przez Saurona absolutnie nie mają związku z kołem dwumasowym. Tpowe objawy podaje Tomin.
Przyczyny stuków szukałbym w zawieszeniu, nawet nie maglu. Wskazuje na to fakt wpływy wody na występowanie objawów.
  • 0

#6 Berti

Berti
  • Forumowicz
  • 1 postów
  • Dołączył:18 kwi 2007
  • Skąd:Konin

Napisany 18 kwiecień 2007 - 08:49

Witam wszystkich. jestem nowy i szukam pomocy. Już dwa razy w ciągu 6 miesięcy wymieniałem sprzęglo i koło zamachowe w Vc 2.0 - koło podobno rozleciało się i zniszczyło sprzęglo. Tak na wszelki wypadek nie katuję silnika :-) Na razie samochód jest na gwarancji ale co będzie jak się skończy ? Serwis zaśpiewał za taką wymianę 5000 zł. Czy ktoś miał już taki wypadek? czy to jakiś błąd konstrukcyjny czy trafił mi się felerny egzemplarz. Przebieg 80000 tys pomiędzy kolejnymi wymianami ok 7000 km. Będę wdzięczny za jakieś porady.

Edytowany przez Berti, 18 kwiecień 2007 - 08:50.

  • 0

#7 Truman

Truman
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Dołączył:12 kwi 2007
  • Skąd:Wieden
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Opel Vectra-C 2.0 DTI 16V

Napisany 18 kwiecień 2007 - 11:02

A i jeszcze jedno nie stuka jak jest mokro na drodze i stuka jak się szybko obraca na postoju kierownicę. Co to jest?


Dziwne bo u mnie tez jest takie stukanie, ale nigdy przy hamowaniu... tylko jak skrecam na postoju, jak ostatnio serwisowalem samochod w ASO jakie 30000 km temu to mi powiedzieli ze bedzie niedlugo stukalo i bedzie trzeba wyminic galki.

Edytowany przez Truman, 18 kwiecień 2007 - 11:03.

  • 0
:D

#8 Sauron

Sauron
  • Forumowicz
  • 102 postów
  • Dołączył:21 gru 2004
  • Skąd:Warszawa

Napisany 18 kwiecień 2007 - 12:16

Witaj
Jak dla mnie to nie jest kolo dwumasowe.
Objawy sa podobne, ktore opisujesz, ale nie do konca. Objawy podstawowe dla dwumasowki sa takie:
- stukniecie pojedyncze przy ruszaniu,
- stukanie przy dodawaniu gazu i odpuszczaniu gazu podczas jazdy, szczegolnie przy duzym obciazeniu silnika
- czeste wibracje silnika na wolnych obrotach, ktore znikaja po przegazowaniu
- poza tym przy mocno "wyjechanej" dwumasowce nie daje sie ruszac plynnie, bo auto skacze jak zaba, a czesto nawet gasnie podczas ruszania.

Ja mialem wymiane dwumasowki przy 60 000km, ale akurat powodem nie bylo ostre katowanie silnika, jak napisal Pawnick, bo u mnie luz byl promieniowy pomiedzy kolami kola dwumasowego co wskazuje to na ewidentna wade fabryczna.

pzr

Tomin


z objawów podobnych do kółeczka dwumasowego to mam
stuknięcie pojedyncze przy ruszaniu - i na razie tylko to. A może rzeczywiście to zawieszenie jak mówi Piotr i stuka np. sprężyna amortyzatora. Ki diabeł, kolega raczej jest dobrym mechanikiem czyżby się pomylił i kazał na razie z tym jeździć by nie wprowadzać kosztów.

Widzę, że jednak padają innym forumowiczom te kołeczka po 60 000 km przebiegu. Co za szajs.
  • 0

#9 Truman

Truman
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Dołączył:12 kwi 2007
  • Skąd:Wieden
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Opel Vectra-C 2.0 DTI 16V

Napisany 18 kwiecień 2007 - 15:19

A moze by sie po prostu wyminilo gumy od kolumny....opisuja to na VB


http://forum.vectrak...showtopic=33351


zalezy jakimasz tenstukot... ale kto wie.
  • 0
:D

#10 Sauron

Sauron
  • Forumowicz
  • 102 postów
  • Dołączył:21 gru 2004
  • Skąd:Warszawa

Napisany 18 kwiecień 2007 - 19:08

A moze by sie po prostu wyminilo gumy od kolumny....opisuja to na VB
http://forum.vectrak...showtopic=33351
zalezy jakimasz tenstukot... ale kto wie.



hmm może to i to? Rzucę mu temat przy najbliższej okazji. Mam co prawda taki stukot przy skręcaniu na postoju ale co ze stukiem podczas hamowania. Czy to też te gumy? :unsure:
  • 0

#11 Truman

Truman
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Dołączył:12 kwi 2007
  • Skąd:Wieden
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Opel Vectra-C 2.0 DTI 16V

Napisany 18 kwiecień 2007 - 20:28

hmm może to i to? Rzucę mu temat przy najbliższej okazji. Mam co prawda taki stukot przy skręcaniu na postoju ale co ze stukiem podczas hamowania. Czy to też te gumy? :unsure:


nie wiem... ale moze to albo i lozyska przy amorkach.... warto sprawdzic.
  • 0
:D

#12 Sauron

Sauron
  • Forumowicz
  • 102 postów
  • Dołączył:21 gru 2004
  • Skąd:Warszawa

Napisany 18 kwiecień 2007 - 21:14

nie wiem... ale moze to albo i lozyska przy amorkach.... warto sprawdzic.



wydaje mi się że kumpel posprawdzał to i owo. Na razie jeżdżę i czekam aż się coś wyklaruje bardziej konkretnie. Pomknę mu tylko o tych gumach :P
  • 0

#13 qbson TST

qbson TST
  • Forumowicz
  • 2 postów
  • Dołączył:23 lip 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Starachowice
  • Województwo:świętokrzyskie
  • Auto:VC GTS 2,2 DTR+PowerBox

Napisany 16 grudzień 2008 - 16:33

Witam

Niestety dopadła mnie diagnoza mechanika -- do wymiany koło dwumasowe

Zaczęło się od stukania podczas hamowania, tak jakby klocki stukały. Myślałem że to właśnie one lub zawieszenie. Niestety padło na to osławione kółko. Czy ktoś już wymieniał i ile go to kosztowało, jakie miał objawy. Znajomy mechanik powiedział że na razie jeździć ąż zacznie więcej stukać a oszacował wymianę samego kołka na kila 2000 zł cześć.

mam przeleciane dopiero w swojej viki c 2.0 DTH 65000 km i proszę jakie g... robią teraz. Podobno pada te kółko i w innych samochodach.


Jakbym pisał nie w tym dziale to proszę Szanownych Moderatorów o przeniesienie - wydaje mi się że to bardziej ze skrzynią związane niż z silnikiem ale mechanikiem nei jestem. Leje paliwo i jeżdżę.



Tez mam podobny problem i podobno to 90% dwumas tylko objawy mam takie ze: gdy dodam wiecej gazu samochod nie przyspiesza tylko zaczyna sie slizgac a obrotomiez sie zamyka... Mial ktos taki problem??
  • 0

#14 kberest

kberest
  • Przyjaciel VKP
  • 2180 postów
  • Dołączył:03 lis 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:Insignia A20DTH (sedan)

Napisany 17 grudzień 2008 - 09:07

Tez mam podobny problem i podobno to 90% dwumas tylko objawy mam takie ze: gdy dodam wiecej gazu samochod nie przyspiesza tylko zaczyna sie slizgac a obrotomiez sie zamyka... Mial ktos taki problem??

W Twoim wypadku to sprzęgło się kończy i stąd to ślizganie się. Jak rozbierzesz może się okazać, że koło dwumasowe też. Jednak objawy, które opisujesz to ewidentnie sprzęgło.
  • 1

#15 qbson TST

qbson TST
  • Forumowicz
  • 2 postów
  • Dołączył:23 lip 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Starachowice
  • Województwo:świętokrzyskie
  • Auto:VC GTS 2,2 DTR+PowerBox

Napisany 18 grudzień 2008 - 13:00

W Twoim wypadku to sprzęgło się kończy i stąd to ślizganie się. Jak rozbierzesz może się okazać, że koło dwumasowe też. Jednak objawy, które opisujesz to ewidentnie sprzęgło.


zalozylem nowe sprzeglo, a problem jest dalej :/ gadalem wczoraj z mechanikiem i powiedzial ze jest taka opcja ze wczesniej mialem zalozona zle tarcze i znowu mi tak zalozyli a jezeli to nie to to 99% dwumas (ale w tym problem ze nie ma zadnego stukania czy chrobotania jest tylko slizg)
  • 0

#16 GT-3000

GT-3000
  • Forumowicz
  • 468 postów
  • Dołączył:05 kwi 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:podkarpackie

Napisany 21 grudzień 2008 - 18:49

czy czasem przy wymianie sprzęgła nie wymienia się wysprzęglika? fakt że mały przebieg ale czasem jak naleci brudu z sprzęgła to wysprzęglik może się przycinać i nie będzie dobrego docisku do sprzęgła
  • 0

#17 kiha26

kiha26
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Dołączył:14 lis 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:VECTRA C 2.2 DTI ''GTS''

Napisany 25 grudzień 2008 - 21:33

witam. Koledzy ja mam podobny problem ale faluje ni cale auto jak dodam gazu na 4 i 5 biegu cos jakby autko(przód)wtedy chodzilo delikatnie na boki. Powiedziano mi ze to dwumas ale sam juz niewiem jak to jest autko ma 240tys na budziku ale chodzi jak cza, nie ma problemow z odpaleniem stukaniem przy wysprzeglaniu czy ruszaniu. Chociaz jak poleje to mam male stuki w zawieszenu ale podejrzewam ze to lozysko na amorku lub sprezyna chyba ze drugi wachacz bo jeden juz wymienilem gdyz byl deczko ugiety po spotkaniu z krawęznikiem. Chyba ze moze półos jest tez skrzywina ?? pozdrawiam
  • 0

#18 nmaniek1

nmaniek1
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Dołączył:08 maj 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Jawor
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:Vectra 1.9 CDTI 150kM 2004r

Napisany 10 styczeń 2009 - 12:10

Witam. Ja miałem przejechane 73 tyś km. Miałem inne objawy. Na wolnych obrotach miałem metaliczne stukanie jakby coś działo się z zaworem. Na półsprzęgle było głośniej , a na wciśniętym przestawało. W serwisie krzykneli za koło dwumasowe 3200zł i wymiana ok. 1000. Na allegro kupiłem koło za 1400 orginalne jakie montuje opel i wymiana w warsztacie 350zł. W starym był luz wyczuwalny naciśnięciem palcami. Po wymianie probłem minął auto cchodzi cichutko.
  • 0

#19 Marelli

Marelli
  • Forumowicz
  • 64 postów
  • Dołączył:29 kwi 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kraków
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:Vectra C 1.9 CDTI 150 KM kombi

Napisany 11 styczeń 2009 - 22:00

Witam. Możesz mi podać adres albo wrzucić linka do strony na której kupiłeś koło dwumasowe ?. Z góry dzięki, pozdrawiam.
  • 0

#20 jabolkg

jabolkg
  • Klubowicz
  • 7860 postów
  • Dołączył:26 paź 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kamienna Góra, Krzeszów
  • Województwo:dolnośląskie
  • Nr klubowy:465
  • Auto:VC 1.9 Kombi Klekot, KIA Sorento CRDI Honda CBR

Napisany 12 styczeń 2009 - 07:52

Witam. Możesz mi podać adres albo wrzucić linka do strony na której kupiłeś koło dwumasowe ?. Z góry dzięki, pozdrawiam.

Masz nawet jeszcze tańsze http://www.allegro.p...m_vectra_c.html
  • 0
Było BMW 318, opel kadet 1.3, opel astra 1.8, opel vectraB V6 a teraz VC turbo kombi klekot CDTI :) jednym słowem fan opla od lat

Dodany obrazek

Naród wspaniały, tylko ludzie ch^&e (Józef Piłsudski)

Regeneracja kolektorów 1,9 CDTI 150KM o szczegóły pytać na PW Strona o kolektorach CDTI Kliknij





0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_