Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

Vectra B - ABS, problem.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
44 odpowiedzi na ten temat

#1 xshaker

xshaker
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Dołączył:15 sty 2004
  • Skąd:Lucerna / Szwajcaria

Napisany 15 styczeń 2004 - 14:22

Od jakiegos czasu w trakcie jazdy zapala mi sie kontrolka abs ale po jakims czasie gasnie sama - czasami po 10 sekundach, czasami po paru minutach. Podkreslam, ze gasnie sama - tzn nie musze wylaczac silnika, itp. Dzieje sie to najczesciej, gdy pada deszcz. W poniedzialek po podlaczeniu techa wyszedl blad 48 - co znaczy, ze zasilanie jest za niskie, ale niestety zostala taka mozliwosc wykluczona. Sterownik zostal zresetowany. Auto jest teraz w serwisie i... jest problem, bo po zresetowaniu sterownika stary blad zostal wymazany i pamiec jest czysta jak dziewica orleanska, mimo, ze co jakis czas zapala sie ta kontrolka. Fachmeni robia wlasnie jazdy probne, kontrolka sie zapala, a w pamieci sterownika jak bylo czysto, tak jest czysto. Abs oczywiscie wtedy nie dziala, ale po zgadnieciu lampki oczywiscie zaczyna dzialac... Czy moze mi ktos powiedziec, czy mozliwe jest, ze kontrolka sama gasnie bez wylaczania stacyjki???? Co to za usterka moze byc? Czy jest jakas mozliwosc, aby samemu odczytac kody bledow ABSu??? Pozdrawiam Tomek VB, X18XE, MJ99
  • 0


#2 gbos

gbos

    *Założyciel Klubu VKP*

  • Przyjaciel VKP
  • 1395 postów
  • Dołączył:16 gru 2003
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:ZK/WB
  • Województwo:mazowieckie

Napisany 15 styczeń 2004 - 15:27

jeżeli masz ABS Boscha 5.0 to kod 48 z angielsa :supply voltage - out of limits a jeżeli masz Kelseya: Supply woltage low. Chwilowo nie mam możliwości sprawdzenia tych kodów - co oznaczają. Spróboję się czegoś dowiedzieć ale dopiero w poniedziałek PZDR
  • 0
były trzy:
A 1,6 C16NZ
A 1,8 C18NZ LPG
B 2,0 X20XEV LPG

www.cb-radio.pl

#3 Mickey

Mickey

    *Założyciel Klubu VKP*

  • Przyjaciel VKP
  • 1402 postów
  • Dołączył:15 gru 2003
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wawa
  • Województwo:mazowieckie

Napisany 15 styczeń 2004 - 15:39

jeżeli masz ABS Boscha 5.0 to kod 48 z angielsa :supply voltage - out of limits a jeżeli masz Kelseya: Supply woltage low. Chwilowo nie mam możliwości sprawdzenia tych kodów - co oznaczają. Spróboję się czegoś dowiedzieć ale dopiero w poniedziałek
PZDR


obydwa oznaczaja to samo - na niskie napiecie.

Zacznij od sprawdzenia aku, moze daje za niskie napiecie, pozniej kable przy czujnikach i same czujniki. Narazie tyle, poszukam cos w TISie.
  • 0
Pozdrawiam
Rafał
VB X20XEV CDX '00 - ładna była :(
Służbowa Corolla 1.6
Focus 1.6 Comfort X '02

#4 xshaker

xshaker
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Dołączył:15 sty 2004
  • Skąd:Lucerna / Szwajcaria

Napisany 15 styczeń 2004 - 16:29

jeżeli masz ABS Boscha 5.0 to kod 48 z angielsa :supply voltage - out of limits a jeżeli masz Kelseya: Supply woltage low. Chwilowo nie mam możliwości sprawdzenia tych kodów - co oznaczają. Spróboję się czegoś dowiedzieć ale dopiero w poniedziałek
PZDR


obydwa oznaczaja to samo - na niskie napiecie.

Zacznij od sprawdzenia aku, moze daje za niskie napiecie, pozniej kable przy czujnikach i same czujniki. Narazie tyle, poszukam cos w TISie.


No wlasnie pikus polega na tym, ze wszystko jest ok z zasilaniem. Magicy podali nawet +12V i mase do sterownika bezposrednio z aku - nie wiem, jak to zrobili, ze wzgledu na budowe wtyczki, ale niby to nie pomoglo.

Jade zaraz do serwisu i zobacze w jakim stanie jest auto...

Tomek
  • 0

#5 Mickey

Mickey

    *Założyciel Klubu VKP*

  • Przyjaciel VKP
  • 1402 postów
  • Dołączył:15 gru 2003
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wawa
  • Województwo:mazowieckie

Napisany 15 styczeń 2004 - 16:32

opis z tisa: - usterka zostaje wykryta jezeli napiecie akumulatora przy aktywnym dzialaniu regulacyjnym ukladu ABS (potrzebne jest hamowanie i dzilanie regulacyjne ukladu ABS) lezy w zakresie 5V do 8,6V przez okres 200ms - to samo przy nie dzaialjacym ABS'ie - zakres 5V do 9,4V przez 200ms. itd. Czyli wynika z tego, ze powinienies sprawdzic akumulator. Najlepiej podlacz na troche nowke sztuke i zobacz czy bedzie ok.
  • 0
Pozdrawiam
Rafał
VB X20XEV CDX '00 - ładna była :(
Służbowa Corolla 1.6
Focus 1.6 Comfort X '02

#6 xshaker

xshaker
  • Forumowicz
  • 70 postów
  • Dołączył:15 sty 2004
  • Skąd:Lucerna / Szwajcaria

Napisany 15 styczeń 2004 - 17:36

opis z tisa:
...
...
Czyli wynika z tego, ze powinienies sprawdzic akumulator. Najlepiej podlacz na troche nowke sztuke i zobacz czy bedzie ok.


Auto odebralem. Diagnoza jest taka, jak sugerowaliscie - musze wyrzucic akumulator, a raczej reklamowac bo ma dopiero 8 miesiecy.

Dzieki.
Tomek
  • 0

#7 piotrek_vectraB

piotrek_vectraB
  • Forumowicz
  • 135 postów
  • Dołączył:23 lis 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Vectra B 2000r. 1.6 16V

Napisany 23 listopad 2005 - 22:09

takze mam problem z kontrolka ABS
zaczelo sie latem (akumulator byl oplowski). najczesciej swiecila sie jak bylo cieplej (gdy padal deszcz bylo dobrze) a moze to bylo jakos losowo. Ale pewne jest ze po wymianie akumulatora (nowy ZAP) nie pomoglo. Nadeszly zimne dni i.... uspokoilo sie, no ostatnio tez mi sie zapalila. W oplu powiedzieli ze to wina jakiegos czujnika w komputerze ABS (nie wiem bo ojciec tam byl) i oni wymieniaja tylko caly ukklad ABS wiec polecili aby kupic ta czesc na gieldzie. Ja do czesci uzywanych nie mam zaufania w dodatku nie wiem co to za czesc no i jeszcze to ze jak jest zimno to kontrolka swieci sie rzadziej. co mam zrobic?

Vectra B 1,6 2000 (facelifting)
  • 0

#8 Erfro

Erfro
  • Forumowicz
  • 295 postów
  • Dołączył:09 wrz 2005
  • Skąd:Wrocław
  • Auto:Vectra B Kombi Z18XE

Napisany 27 listopad 2005 - 12:02

Piotrek_VectraB
mam ten sam problem z kontrolka ABS co ty. Jak jest cieplo np latem to kontrolka mi sie zapala czesciej niz teraz zima. Jak zrobilo sie zimno to bardzo rzdko zapala. Przemierzylem juz wszystko co sie dalo i nic nie znalazlem. Pojechalem do ASO na techa i gosc mi powiedzial ze niby cos z zaworami wewnatrz modulu i modul do wymiany. Pytam zeby podal mi numery bledu jakie mu wyskoczyly, a on na to ze juz wykasowal !!! a poniewaz to bylo tak za pol darmo to tyle sie dowiedzialem ze nic dalej nie wiem.
Nie wydaje mi sie zeby modul byl uszkodzony bo abs dziala dobrze (jak nie pali sie kontrolka) a jakby faktycznie bylo cos nie tak z zaworami to albo bylyby dobre albo popalone tak ze cos mi tu nie gra.
Mysle ze to albo cos jest z napieciem, moze gdzies jakis slaby kontakt, bo czujniki posprawdzalem, i kostki wszystkie i zlacza przepsikalem kontaktem, ale nic.
Moze tobie uda sie cos wywalczyc, moze razem cos wymyslimy.
  • 0

#9 Witboj

Witboj

    *Założyciel Klubu VKP*

  • Przyjaciel VKP
  • 6312 postów
  • Dołączył:15 gru 2003
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łódź
  • Województwo:łódzkie

Napisany 27 listopad 2005 - 13:36

U mnie problemem była kosta łacząca tył i przód instalacji ABS, konkretnie jeden z kabli. Trzeba go było ostateczni wyjąc z tej kostki z zlutować na stałe. Ale u mnie pojawiał się błąd braku sygnału z jedengo z czujników. Podejrzewam, że jednak w tej kostce są tez inne kabelki...
  • 0

#10 VectorB1

VectorB1
  • Forumowicz
  • 56 postów
  • Dołączył:22 mar 2004
  • Skąd:Raszyn
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Opel Vectra B `99

Napisany 27 listopad 2005 - 14:00

U mnie też latem ABS nie działał. Teraz jak jest mokro i wilgotno czasem działa czasem nie działa. Sprawdzałem juz wszystko. Witboj gdzie jest ta kostka, bo sprawdzając elektryke musiałem ją przeoczyć.
  • 0
Sławek
VB 1999 X18XE1
Srebrny Sedan

#11 Erfro

Erfro
  • Forumowicz
  • 295 postów
  • Dołączył:09 wrz 2005
  • Skąd:Wrocław
  • Auto:Vectra B Kombi Z18XE

Napisany 27 listopad 2005 - 16:58

Witboj,
gdzie jest ta kostka bo chyba tez ja przeoczylem?
Prosze o info.
  • 0

#12 piotrek_vectraB

piotrek_vectraB
  • Forumowicz
  • 135 postów
  • Dołączył:23 lis 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Vectra B 2000r. 1.6 16V

Napisany 27 listopad 2005 - 18:57

Moze tobie uda sie cos wywalczyc, moze razem cos wymyslimy.


ja przy aucie sam nic nie grzebie bo jest ono mojego ojca (ale ostatnio ja nim jezdze), i zawsze jak cos bylo nie tak (w zasadzie nic sie w niej nie zepsulo), wymiana rozrzadu byly robione w ASO, naprawy pokolizyjne takze. I jakbym sam zaczal cos rozkrecac i zmieniac w elektyce to juz bym auta do reki nie dostal :(

Ale tez bym z checia sie dowiedzial gdzie jest owa kostka.
Od tej pory nie widzialem zapalonej kontrolki wiec zostawiam to jak jest chyba ze nadejdzie lato i znowu sie bedzie swiecic to pomysle nad tym.
  • 0

#13 Jaro_Kraków

Jaro_Kraków
  • Przyjaciel VKP
  • 953 postów
  • Dołączył:28 paź 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kraków
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:Skoda Octavia II Elegance 1,9 TDI

Napisany 28 listopad 2005 - 12:04

no cóż - problem kolegów jest mi znany i informacja - moduł ABS do wymiany, nawet już mam na oku używkę. Akumulator zmieniałem w wakację, ale nie miało to wpływu. Teraz zrobiło się zimno i generalnie cały czas działa. Chętnie usłyszę jakąś podpowiedź, która może zaskutkować pozytywnie :) i oszczędnościami.
  • 0
Pozdrawiam

Jaro_Kraków

Skoda Octavia cieszy mnie, a Srebrna Strzała cieszy już kogoś innego

www.apisto.pl - 2 zbiorniki stoją i cieszą oczy :D

#14 Erfro

Erfro
  • Forumowicz
  • 295 postów
  • Dołączył:09 wrz 2005
  • Skąd:Wrocław
  • Auto:Vectra B Kombi Z18XE

Napisany 29 listopad 2005 - 09:03

Prosba do Witboja o info gdzie jest ta kostka co laczy tyl z przodem abs'u.
  • 0

#15 piotrek_vectraB

piotrek_vectraB
  • Forumowicz
  • 135 postów
  • Dołączył:23 lis 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Vectra B 2000r. 1.6 16V

Napisany 01 grudzień 2005 - 15:01

zauwazylem jeszcze jeden problem w tym przypadku
dzis jak odpalalem silnik (byl juz cieply bo chodzil wczesniej) nie zgasla mi kontrolka ABS a wiec zgasilem silnik i chce go odpalic ponownie:
1.stacyjka
2.czekam az zgasnie lampka ABS
3.rozruch
i zaczal sie problem (krecil rozrusznik kilka razy i dopiero odpalil) nie wiem czy to moze immobileiser czy jednak cos z elektryka?
ps akumulator jest dobry - zapalalem potem kilka razy i gasilem i bylo dobrze
  • 0

#16 Erfro

Erfro
  • Forumowicz
  • 295 postów
  • Dołączył:09 wrz 2005
  • Skąd:Wrocław
  • Auto:Vectra B Kombi Z18XE

Napisany 01 grudzień 2005 - 16:09

Tez tak mam, ze jak jest cieply to czasami nie gasnie. Juz to dawno dawno temu zauwazylem w moim watku na tym forum to pisalem. Jednak do tej pory nic nie wyczailem dlaczego tak sie dziej. czy to jest zaleznosc jakas to na 100% nie jestem pewien.
Czekam na info ot Witboja odnosnie tej kostki i sie doczekac nie moge.
  • 0

#17 piotrek_vectraB

piotrek_vectraB
  • Forumowicz
  • 135 postów
  • Dołączył:23 lis 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Vectra B 2000r. 1.6 16V

Napisany 01 grudzień 2005 - 21:06

ale chodzi mi o to ze jak lampka nie gasnie to wylaczam silnik, wlaczam stacyjke czekam az lamka gasnie i znowu chce zapalic silnik a wtedy jest problem z odpaleniem bo kreci rozrusznik kilka razy i dopiero odpala. To sie dzieje tylko wtedy jak wystepuje problem z ABS bo noramlnie pali bez zarzutu.
  • 0

#18 Erfro

Erfro
  • Forumowicz
  • 295 postów
  • Dołączył:09 wrz 2005
  • Skąd:Wrocław
  • Auto:Vectra B Kombi Z18XE

Napisany 02 grudzień 2005 - 09:01

Wydaje mi sie ze to przypadek, co zaobserwowales. Po prostu jak ci lampka zgasnie to nie wylaczasz juz silnika i nie odpalasz 2 raz, a jakbys tak zrobil, to pewnie tez mialbyc utrudnione odpalenie (sprobuj). Po prosty ciezko odpala drugi raz zaraz po zgaszeniu silnika.
Moze sie myle.
W kazdym badz razie, wczoraj gosc wybiegl mi na ulice i dalem po hamulcach. ABS dzialal jak nalezy, bil w pedal az milo :-), a dziwne ze czasami jak jade sobie spokojnie to ni stąd ni zowąd zapala sie ta nieszczesna kontrolka (oczywiscie wtedy juz abs nie dziala)
I czy ktos moze mi podpowiedziec co to moze byc?
Czujniki na 100% dobre, wience zebate tez.
  • 0

#19 piotrek_vectraB

piotrek_vectraB
  • Forumowicz
  • 135 postów
  • Dołączył:23 lis 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Vectra B 2000r. 1.6 16V

Napisany 02 grudzień 2005 - 13:59

wlasnie nie, pisalem wczesniej:
"zapalalem potem kilka razy i gasilem i bylo dobrze"
czyli jak jest kontrolka wpozadku to moge kilka razy zapalac i gasic po chwili i nie ma problemu

a dzis mialem taka przygode ze nie moglem z pilota otworzyc samochodu musialem normalnie znaczy wlozyc kluczyk do zamka i przekrecic (wlaczyl sie alarm), i pilot nadal nie dzialal nawet nie moglem odpalic samochodu. Otworzylem maske wyl syrene i znowu probowalem zapalic i nic. W koncu pilot zalapal i jest dobrze.
Baterie w pilocie zmienialem miesiac temu bo juz lampka ledwo swiecila (teraz sie swiecila dobrze a tez pilot nie dzialal). Moze schodze z tematu ale w sumie zarowno ABS jak i immobileiser to elektryka a wiec moze mi komputer siada. Nie wiem bo sie na tym nie znam.
  • 0

#20 Erfro

Erfro
  • Forumowicz
  • 295 postów
  • Dołączył:09 wrz 2005
  • Skąd:Wrocław
  • Auto:Vectra B Kombi Z18XE

Napisany 20 styczeń 2006 - 08:58

Nie ma takiego zjawiska jak siadanie komputera, albo jest dobry albo nie.
Wydaje mi sie ze masz slaby akumulator, napiecie siada zbyt nisko i od tego moze komp glupiec, a na pewno nie otworzy zamkow (silownikow) bo tak mialem jak mi aku padal.
No a z ta kontrolka ABS to dziwna sprawa, bo ja tez zauwazylem za jak sie rozgrzewa auto to wtedy sie kontrolka zapala, jakby cos z temperatura, choc to dziwne (do konca w to nie wierzylem, myslalem ze to przypadek) tak ze skoro tak mowisz z tym odpalaniem to faktycznie tak musi byc, choc jest to dziwne przyznaje.
  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_