Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

Wspomaganie Kierownicy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
19 odpowiedzi na ten temat

#1 DODOX

DODOX
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Dołączył:14 wrz 2006
  • Skąd:Sochaczew
  • Auto:Vectra 1.6 GLS

Napisany 13 styczeń 2007 - 11:20

Prosze o porade. Musze wymienić płyn wspomagania. Jak to zrobic?.
  • 0
Dodox


#2 Dominiks

Dominiks
  • Klubowicz
  • 1190 postów
  • Dołączył:18 sty 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lubaczów/Nowy Dzików
  • Województwo:podkarpackie
  • Nr klubowy:321
  • Auto:Była VA z C18NZ+BLOS, Jest VB 1.6 16V prawie GSI
  • Oddział VKP:Podkarpacki

Napisany 13 styczeń 2007 - 17:15

Odkręcasz rurkę przy pompie, podstawiasz naczynie, otwierasz zbiorniczek odpalasz auto kręcisz w prawo lewo az wszystko wyleci.
Zakrecasz rurkę, wlewasz nowy płyn, odpalasz auto, krecisz w prawo lewo do oporu i uzupelniasz płyn.
Najlepiej jak oba kola bedą w powietrzu bo ciężko będzie krecić bez płynu. ;)
  • 0

Dodany obrazek

W tym roku: I miejsce zręcznościówka i II miejsce 1/4 mili- w swojej klasie ;)


#3 Laser

Laser
  • Forumowicz
  • 2332 postów
  • Dołączył:26 cze 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:łódzkie

Napisany 13 styczeń 2007 - 21:51

Wbrew pozora wymienic plyn we wspomaganiu to nie takie proste.
Co ciekawe nawet ksiazka tego nie podaje - tak jak w przypadku skrzyni zalecane jest tylko kontrolowanie poziomu i ew dolewki - wiec jak masz klarowny plyn to go nie ruszaj, ew dolej zeby sie zgadzalo ze znakami na bagnecie.

Ale jesli juz musisz ...

Oczywiscie nie problem wylac stary zalac nowy - sek w tym ze w tym ukladzie czesto jest duzo zanieczyszczen.

Ze spuszczaniem na chodzacym silniku tez bym uwazal - bo pompa pracuje w przelozeniu 1:1 z walem korbowym i bez plynu lepiej zeby nie pracowala.

Jesli chcesz to zrobic w miare starannie to imo zlej ile sie da z maglownicy, i przewodow luzujac moze rzeczywiscie przy pompie a zeby pompa na sucho nie pracowala to dolac nowego plynu przy okazji przeplukac uklad *juz na pracujacym* zlac znowu ten plyn z plukanki i wlac swiezy ( ew powtorzyc plukanie jak jeszcze nie bedzie czysty ).

Po wymianie i moze podczas plukanki dobrze by bylo miec podniesiona przednia os - chodzi oto zeby pompa nie miala dodatkowego obciazenia nie dosc ze moze miec chwilowe przerwy w doplywie plynu to jeszcze obciazenie.

Aha co do ostatecznego odpowietrzenia - odpalasz silnik i pozwalasz zeby sie ROZGRZAL na WOLNYCH obrotach.

Jak sie nagrzeje to POWOLI krecisz kiera raz w lewo raz w prawo ale tylko o niewielki kat. Powtorzyc dwa trzy razy. Potem juz o pelny obrot od zera do oporu w lewo potem do zera i w prawo i do zera POWOLI, mozna powtorzyc pare razy.

Przy odpowietrzaniu STALE kontrolowac poziom plynu ! przed odpowietrzaniem zalag co do maximum, nadwyzke najwyzej potem sie odciagnie.

Ostatecznie skontrolowac i skorygowac poziom - rozgrzany olej ( 80st ) musi siegac GORNEGO znaku na bagnecie.
  • 0

#4 DODOX

DODOX
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Dołączył:14 wrz 2006
  • Skąd:Sochaczew
  • Auto:Vectra 1.6 GLS

Napisany 14 styczeń 2007 - 00:41

Ok :) . A jesli odkrecił bym przewód powrotu płynu w najniższym miejscu?. Czy to przy pracujacym silniku nie spowodowałoby uszkodzenia pompy?.
Myslę że tryb pracy układu wspomagania jest : zbiorniczek wyrównawczy, pompa, maglownica, zbiorniczek wyrównawczy.

Pomocy!!!
  • 0
Dodox

#5 camerlengo

camerlengo
  • Forumowicz
  • 19 postów
  • Dołączył:14 gru 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wyszków
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Była Vectra A CDX 1.8i LPG Jest Vectra B 1.8 16V

Napisany 10 luty 2007 - 21:33

Mam pytanie do Lasera dotyczące opisywanej kontroli płynu. Piszesz że przy 80stopniach płyn powinien sięgać górnego znaku. Teraz powiedz, bo zawsze się nad tym zastanawiałem i nawet książka o tym nie mówi czy kontrolę przeprowadzamy od razu po odkręceniu czy najpierw odkręcamy zbiorniczek, wycieramy bagnet, wsadzamy ale nie zakręcając i sprawdzamy. Jakby nie patrzył jest spora różnica w ilości płynu przy zakręconym wieczku i odkręconym. Ja ogólnie zawsze sprawdzam przy odkręconym, jeśli nawet zaniżam odczyt to napewno nigdy nie stwierdzę że jest niby ok a faktycznie jest za mało.
I jeszcze jedno pytanko, czy wasze pompy też są takie mokre jak u mnie, nawet w Corsie u żony gdzie jest taka sama pompa obudowa jest cała w oleju, a ubytku oleju w układzie nie obserwuję.
Pozdrawiam
  • 0

#6 Laser

Laser
  • Forumowicz
  • 2332 postów
  • Dołączył:26 cze 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:łódzkie

Napisany 10 luty 2007 - 21:42

Z ta kontrola ilosci plynu w tych zbiorniczkach to jest masakra :) - Sam naprawiam niby mowi zeby sprawdzac albo na rozgrzanym albo na zimnym przy czym rozgrzany to majacy 80st a zimny otoczenia ( ciekawe jest to stwierdzenie - bo wiadomo jak rozne sa temperatury otoczenia :) ) ale przy zalozeniu ze sprawdzamy na rozgrzanym to:

- odkrecamy korek z podzialka
- wyciagamy bagnet
- wycieramy
- KŁADZIEMY na pojemniku
- wyciagamy i sprawdzamy odczyt.

Przy rozgrzanym silniku plyn powinien siegac gornego znaku a przy zimnym nie powinno byc go mniej niz ponizej dolnego znaku.

Z ta mokroscia to rzeczywiscie dziwne, ale to nie tyle mokra pompa co jakby ma taka wilgotna powloke, nie cieknie wiec niech sobie bedzie :)
  • 0

#7 zamela

zamela
  • Forumowicz
  • 1013 postów
  • Dołączył:10 sty 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Pleszew
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:VB x20DTL Combi 97r/VB x18xe + BRC 96r

Napisany 19 luty 2007 - 00:05

kilka dni temu jak spojazalem w moj zbiorniczek od oleju wspomagania to sie wystraszylem ten olej byl czarny jak smola wiec wylalem wszystko co bylo poprszez odkrecenie na dole jednego węza pozniej wiadomo pokrecilem keirą wybralem szczykawka no i zalalem nowy plyn po przejechaniu kilkunastu km kolor oleju nie przypomina barwy czerwonej mam wrazenei ze w tych węzykach musi byc duzo osadu syfu i nie wiem czy mam to wszystko rozkrecac czyscic czy co bo plukanie olejem chyba nie wchodzi w gre bo z kasa nie podolam :/
  • 0

#8 Laser

Laser
  • Forumowicz
  • 2332 postów
  • Dołączył:26 cze 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:łódzkie

Napisany 19 luty 2007 - 17:48

W wezach to swoja droga - duzo syfu zbiera sie w rowniez w maglownicy - co do plukania ciagle nowym olejem to rzeczywiscie marnotrastwo, wyjsciem jest spuszczenie tego oleju ktory zalales jako nowy odstawienie go na noc zeby osiadl zebrac to co bedzie klarowne znowu do ukladu na plukanie potem znowu to samo az bedzie w miare na koncu zalac juz nowym plynem.

Nie wiem jak jest z plukaniem ukladu przy uzyciu innych preparatow - nie mam wiedzy na ten temat a nie chce zle doradzic ( chodzi oto ze to pluczywo moze sie nie dac tak dokladnie usunac z ukladu i potem rozcienczy nowy plyn )

Edytowany przez Laser, 24 luty 2007 - 21:57.

  • 0

#9 zamela

zamela
  • Forumowicz
  • 1013 postów
  • Dołączył:10 sty 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Pleszew
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:VB x20DTL Combi 97r/VB x18xe + BRC 96r

Napisany 17 marzec 2007 - 22:01

mam pytanie dlaczego wspomaganie dosyc ciezko pracuje i kiera ciezki sie kreci ???? wspomaganie dziala bo roznica miedzy zgaszonym a zapoalonym silnikiem jest duza ale jak porownuje wspomaganie z VB do mojej VA to jest dzien do nocy u mnie musze czasem 2 rekoma kreic a ulomek nie jestem heh nie wiem czyja to wina dodam ze plyn niedawno wymienialem



sprawa 2 czy maglowenice da rade samemu wymienic ??? czy jest tam potrzebny jakis specjalistyczny sprzet ??? ew ile mechanicy zycza sobie za takie cos ?? wiadomo budzet ograniczony

Edytowany przez zamela, 17 marzec 2007 - 22:44.

  • 0

#10 Adrian 87

Adrian 87
  • Forumowicz
  • 16 postów
  • Dołączył:03 kwi 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gdańsk
  • Województwo:pomorskie
  • Auto:Opel Vectra X16SZ BP/LPG 95r.

Napisany 03 kwiecień 2007 - 16:24

Witam.Jestem tu nowy i mam pytanko:)

Mam Opla Vectre A 95r, 1.6 benzyna LPG. Po wymianie kół zimowych na letnie mje wspomaganie zaczęło troszke ciężej chodzic,Powietrze jest w oponach jest ok.
Pytanie 2:Gdzie jest zboirniczek w silniku od wspomagania>czy wogole takie cos istnieje?

Proszę o szybką odpowiedź.dzięki.
  • 0

#11 zamela

zamela
  • Forumowicz
  • 1013 postów
  • Dołączył:10 sty 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Pleszew
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:VB x20DTL Combi 97r/VB x18xe + BRC 96r

Napisany 03 kwiecień 2007 - 16:29

taki czarny zbiorniczek z czerwonym plynem wew znajduje sie na lewo od akumulatora obok cewki zaplonowej czyli wylotu kabli od świec
  • 0

#12 Adrian 87

Adrian 87
  • Forumowicz
  • 16 postów
  • Dołączył:03 kwi 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gdańsk
  • Województwo:pomorskie
  • Auto:Opel Vectra X16SZ BP/LPG 95r.

Napisany 03 kwiecień 2007 - 16:44

A ten płyn to można dolewać czy tez tylko go się wymienia?
  • 0

#13 Laser

Laser
  • Forumowicz
  • 2332 postów
  • Dołączył:26 cze 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:łódzkie

Napisany 03 kwiecień 2007 - 17:44

A ten płyn to można dolewać czy tez tylko go się wymienia?


Jesli z czerwonego i co wazne klarownego zmienil barwe na przypominajaca bloto lub poprostu jest brudny to wypadalo by wymienic, jesli tylko jest go za malo to dolac. ( najlepiej oryginalnego - wbrew pozorom nie jest drogi )
  • 0

#14 suhy77

suhy77
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Dołączył:03 cze 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:OPEL VECTRA 1.8 16V SEDAN 96r.

Napisany 01 lipiec 2007 - 21:38

Witam,w środę spadł mi przewód cisnieniowy od wspomagania .Założyłem opaskę dolałem oleju i zaczął się problem. Słychać w środku auta podczas kręcenia kierownicą dziwne tarcie , skrzypienie. Nie jest zbyt głośne ale jest. Na zewnątrz i pod maską nic nie słychać. Pozdrawiam :{
  • 0
Dodany obrazek

#15 Laser

Laser
  • Forumowicz
  • 2332 postów
  • Dołączył:26 cze 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:łódzkie

Napisany 01 lipiec 2007 - 22:44

Witam

Sproboj najpierw odpowietrzyc uklad - kola w gore i na zapalonym silniku i poluzowanym korku krecisz pare razy od deski do deski. Potem ustawiasz kola prosto i patrzysz czy plynu nie za malo.
  • 0

#16 marniu79

marniu79
  • Forumowicz
  • 490 postów
  • Dołączył:26 kwi 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:WSC
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:BMW E39

Napisany 02 lipiec 2007 - 13:42

Witam kolegę z mojego miasta ,
czemu musisz wymienić płyn , jaki powód
może przyczyna leży nie w płynie a w maglu !!!
  • 0

#17 Cellarseb

Cellarseb
  • Forumowicz
  • 8 postów
  • Dołączył:15 lip 2007
  • Skąd:Szczecin
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:vectra A 1.6 z gazem

Napisany 15 lipiec 2007 - 15:41

A ja mam pytanie innego typu, czy zwykły śmiertelnik jest w stanie reanimować przekładnie ze wspomaganiem? cieknie i cieknie więc sie zastanawiam czy kupić reperaturkę koszt 150zł czy może urzywaną przekładnie?
  • 0

#18 Dominiks

Dominiks
  • Klubowicz
  • 1190 postów
  • Dołączył:18 sty 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lubaczów/Nowy Dzików
  • Województwo:podkarpackie
  • Nr klubowy:321
  • Auto:Była VA z C18NZ+BLOS, Jest VB 1.6 16V prawie GSI
  • Oddział VKP:Podkarpacki

Napisany 16 lipiec 2007 - 21:08

Wszyscy jesteśmy zwykłymi śmiertelnikami. :D
I wszyscy-no większość- :) sami sobie dajemy radę z większością przypadków.
Ja osobiście uznaję zasadę: Jeżeli ktoś to kiedyś zrobił i złożył, to na pewno da się rozebrać i złożyć
Nie koniecznie naprawić. Bo różnie to może być. Coś jest już wyrobione, wytarte i bez ingerencji poważniejszych środków się może nie obejść.

Edytowany przez Dominiks, 16 lipiec 2007 - 21:09.

  • 0

Dodany obrazek

W tym roku: I miejsce zręcznościówka i II miejsce 1/4 mili- w swojej klasie ;)


#19 marniu79

marniu79
  • Forumowicz
  • 490 postów
  • Dołączył:26 kwi 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:WSC
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:BMW E39

Napisany 16 kwiecień 2008 - 19:52

Witam
odgrzewam temat

dziś wymieniłem maglownice i po odpaleniu auta tak jak bym wcale wspomagania nie miał ,
silnik trochę popracował słyszałem jak by taki cichy bulgot i zaraz po delikatnym przekręceniu kierownicy raz w lewo raz w prawo wspomaganie sie troszkę poprawiło ale nie do końca
na starym maglu Saginaw ( teraz ZF) było znacznie lżej , w czym tkwi problem zrobiłem coś nie tak , płyn zalany nowy nigdzie nie cieknie sam już nie wiem ...
  • 0

#20 Rysiek_Gdz

Rysiek_Gdz
  • Forumowicz
  • 94 postów
  • Dołączył:26 gru 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Grudziądz
  • Województwo:kujawsko-pomorskie
  • Auto:Opel Vectra C 1.9 CDTI 150 KM Liftback

Napisany 01 kwiecień 2010 - 22:32

Witam.
Proszę o poradę, coś dzieje się z wspomaganiem kierownicy po odpaleniu słychać lekkie buczenie, na początku nie mogłem skojarzyć co to tak buczy ale gdy zaczynam kręcić kierownicą tak jak by zanikało jak tylko wyprostuję kierownicę znów buczy,gdy gaszę silnik słychać bulgot. Kierownicą kręci się dobrze, błędów na kom niema.
  • 0
Dodany obrazek




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_