Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

ściąganie samochodu w prawo


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
21 odpowiedzi na ten temat

#1 tomwin

tomwin
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Dołączył:04 kwi 2006
  • Skąd:Wieliczka

Napisany 14 grudzień 2006 - 15:52

Witam wszystkich. mam mały problem auto ściąga mi w prawo ,byłem na ustawieniu zbieżności z przodu,(2 razy) i nic jak ściągało w prawo tak ściąga dalej. co może być przyczyną?
  • 0


#2 hapko

hapko
  • Moderator
  • 6883 postów
  • Dołączył:07 sie 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Nr klubowy:214
  • Auto:VC GTS 2.0T & AH kombi 2.0T
  • Oddział VKP:Zachodniopomorski

Napisany 14 grudzień 2006 - 15:54

Od kiedy Ci ściąga ? Robiłeś jakieś naprawy ? Zmieniałeś koła na zimowe ?
  • 0
VC Dodany obrazek
AH Dodany obrazek

Były: Escort 94' 1,6 16V I VB 96' x20xev II VB 97' x20xev CA 89' 1,2 VA 2000 92' c20xe CB 00' x12xe' III VB 01' Zender y22dtr

#3 Sebcio

Sebcio
  • Przyjaciel VKP
  • 201 postów
  • Dołączył:24 maj 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Zgierz
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:VB X20XEV sedan

Napisany 14 grudzień 2006 - 15:59

cisnienie kol masz jednakowe we wszystkich??
  • 0
BYŁA - SZAMPAŃSKA VB 1,8 CD kombi ~ JEST - CZARNA VB 100-edition 2,0 sedan

#4 .:Andy:.

.:Andy:.
  • Forumowicz
  • 405 postów
  • Dołączył:31 sie 2006
  • Skąd:Nowa Iwiczna/Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Vectra B 2.0 DTH

Napisany 14 grudzień 2006 - 16:06

a tnie Ci opony? moze kola wymieniales i masz zle wywarzone albo krzywe felgi??
  • 0

#5 tomwin

tomwin
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Dołączył:04 kwi 2006
  • Skąd:Wieliczka

Napisany 14 grudzień 2006 - 16:10

jak kupiłem auto to tak minimalni ściągało i nie przeszkadzało mi to w ogóle (myślałem stare opony może przez to) no i kiedy kupiłem nowe opony pojechałem ustawić zbieżność żeby był spokój. A tu nic dalej ściąga i tak 2razy mi ustawiali i nic dalej ściąga.

[ Dodano: Czw 14 Gru, 2006 ]
opony mam nowe felgi proste i wyważone ciśnienie jednakowe
  • 0

#6 hapko

hapko
  • Moderator
  • 6883 postów
  • Dołączył:07 sie 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Nr klubowy:214
  • Auto:VC GTS 2.0T & AH kombi 2.0T
  • Oddział VKP:Zachodniopomorski

Napisany 14 grudzień 2006 - 17:42

Więc najprawdopodoniej Twoją Verka była trafiona a w warsztacie gdzie ustawiałeś zbieżność nie potrafią tego skorygować aby auto jechało prosto.
  • 0
VC Dodany obrazek
AH Dodany obrazek

Były: Escort 94' 1,6 16V I VB 96' x20xev II VB 97' x20xev CA 89' 1,2 VA 2000 92' c20xe CB 00' x12xe' III VB 01' Zender y22dtr

#7 Laser

Laser
  • Forumowicz
  • 2332 postów
  • Dołączył:26 cze 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:łódzkie

Napisany 14 grudzień 2006 - 18:09

Witam

Raz w Accordzie spotkalem sie z przypadkiem sciagania, geometria ustawiona idealnie pare razy przez rozne warsztaty i mimo ze idealna tak sciagalo.

Rozwiazanie okazalo sie banalne - przelozenie kol LEWA<=>PRAWA sprobowac zawsze mozesz ale bardzo mozliwa jest wersja hapka.

Aha jeszcze jedno - w jakim stanie masz zawieszenie - amortyzatory itp ?
  • 0

#8 tomwin

tomwin
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Dołączył:04 kwi 2006
  • Skąd:Wieliczka

Napisany 14 grudzień 2006 - 19:09

zawieszenie jest w stanie dobrym. z zamianą kół nie bardzo bo są kierunkowe. Powiedzcie mi jak jest z tylnim zawieszeniem jest tam możliwa regulacja zbieżności. (przód samochodu napewno nie był ruszony ale tył coś chyba był robiony a dokładniej koło lewe i wachacz, podłoga z tyłu i w bagażniku raczej nie była ruszona) tylnie koło wydaje się jakby było centymetr przesunięte do tyłu. może trzeba szukać przyczyny z tyłu?
  • 0

#9 hapko

hapko
  • Moderator
  • 6883 postów
  • Dołączył:07 sie 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Nr klubowy:214
  • Auto:VC GTS 2.0T & AH kombi 2.0T
  • Oddział VKP:Zachodniopomorski

Napisany 14 grudzień 2006 - 19:56

może trzeba szukać przyczyny z tyłu?



Oczywiście, wszystkie 4 koła muszą prosto jechać. Moja poprzednia Vectra była trafiona w tylne koło i było przesunięte do przodu tak że aż czasem ocierało. Mimo wszystko mój mechanik potrafił ustawić tak koła że auto nie szło do końca prosto ale nie ściągało ;) dzięki temu nie miałem problemów ze sprzedaniem auta.
  • 0
VC Dodany obrazek
AH Dodany obrazek

Były: Escort 94' 1,6 16V I VB 96' x20xev II VB 97' x20xev CA 89' 1,2 VA 2000 92' c20xe CB 00' x12xe' III VB 01' Zender y22dtr

#10 tomwin

tomwin
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Dołączył:04 kwi 2006
  • Skąd:Wieliczka

Napisany 15 grudzień 2006 - 09:39

czyli może być tak jak myślałem, na razie dzięki. Pojeżdże po mechanikach zobaczę co powiedzą,
  • 0

#11 Lukasz Filipek

Lukasz Filipek
  • Forumowicz
  • 80 postów
  • Dołączył:21 wrz 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Mallow co. Cork IRL
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:Vectra B x16xel

Napisany 22 grudzień 2006 - 02:24

Sprawdź sobie tylne zawieszenie a konkretnie tuleje pływające to raz, a dwa jak pojedziesz robić geometrie to niech sprawdzą 4 koła a nie 2. W Viki tylne koła też posiadają regulację zbieżności.
  • 0
Filiposs wyspiarz

#12 Paweł M

Paweł M
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Dołączył:23 cze 2006
  • Skąd:Częstochowa

Napisany 25 grudzień 2006 - 12:55

Moja VB juz w dniu zakupu sciagalo w prawo. Liczylem tez ze to tylko zbieznosc. Niestety ustawienie nie pomoglo. Juz bylem na reklamacji ustawienia zbiezn. kiedy to gosc ktory ustawia spytal mnie jak sie maja oponki z przodu. Dobre pytanie pomyslalem sobie. Ano byly w kiepskim stanie, zjechane (przez to sciaganie) i wogole leciwe (5 lat). Padla diagnoza "wymienic i bedziemy myslec co dalej". Wiec wymienilem na dobre noweczki i.... nagle auto zaczelo isc wlasciwym torem (czyt. do przodu bez sciagania). Na reklamacje juz nie pojechalem.
  • 0
Vectra B 1.6 16V 1996r. (przebieg 165 tys.) hatchback

#13 krzys138

krzys138
  • Klubowicz
  • 136 postów
  • Dołączył:06 gru 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:krapkowice
  • Województwo:opolskie
  • Nr klubowy:955
  • Auto:VECTRA C 1,9CDTI 2006
  • Oddział VKP:Opolski

Napisany 12 lipiec 2007 - 18:08

witam mam podobny problem ale z nowymi oponami a mianowicie po zakupie nowych opon ściąga mi na prawo byłem na zbieżności i miałem złą zbieżność, ale przez około 400 kl. jezdziłem na tej nie zgodnej zbieżności i prawdopodobnie zdarło mi troszkę więcej prawą oponę tak mi powiedzieli jak mi ustawiali zbieżnośc mam takie pytanie czy po przejechaniu około 400 kilometrów mogła śię tak przytrzeć opona i czy jak teraz jest dobra zbieżność to śię opony dotrą do prawidłowego stanu żeby nie ściągało .a jeszcze jedno czy przy oponach 205 morze ściągać w prawą stronę jak pochylona droga

Edytowany przez krzys138, 18 lipiec 2007 - 19:15.

  • 0

#14 pieczka

pieczka
  • Forumowicz
  • 241 postów
  • Dołączył:18 gru 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Toledo 1.9 TDI 105KM

Napisany 20 lipiec 2007 - 07:07

przyczyna ściagania na prawo albo na lewo może być blokujący się cylinderek. trzeba troche pojeździć i dotknąc cylinderka po stronie w którą ściaga auto. jak jest gorący to już mamy przyczynę. często to jest przyczyną ściągania.

Edytowany przez pieczka, 20 lipiec 2007 - 07:08.

  • 0

#15 akurnik

akurnik
  • Forumowicz
  • 103 postów
  • Dołączył:06 kwi 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Grodzisk Mazowiecki
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Vectra B 1.6 16V

Napisany 03 wrzesień 2007 - 07:06

A ja odświerzę nieco temat. Moja vectra też ściąga mi na prawo. Przed wymianą amortyzatorów i sprężyn jechała prosto. Amortyzatory się skończyły i w końcu je wymieniłem i wsadziłem nowe SACHS ze starymi sprężynami. I było super. Ale pomyślałem sobie skoro robię remont zawieszenia to raz a porządnie i postanowiłem wymienić zaraz potem sprężyny, łożyska amortyzatorów i poduszki. Po ponownym zdemontowaniu już nowych amortyzatorów, założeniu nowych części i zamontowaniu samochód ściąga dosyć mocno w prawo. To musi być jakiś gruby błąd. Jak pojechałem na geometrię to powiedzieli mi, że zbieżność idealna 1mm a co do pochylenia kół to nie jest jak w książce ale jest jednakowo lewe koło i prawe i nie ma potrzeby ustawiać.

Nie wiem co to może być. Na nowych sprężynach samochód poszedł ostro do góry (prawie 10 cm). Może to pośrednio wina tych sprężyn???
  • 0
Był Fiat 125p 1983r wersja LUX, Hyundai Pony 1991 r. z dołożoną klimą ;-).
Jest Opel Kadett K38 1938 r, Fiat 1100 103 E Nuova 1955r, Fiat 126p 1978r, Opel Vectra B 1997r z dołożoną klimą, Kawasaki Zephyr 750 wszystko bez LPG ;o)Dodany obrazek

#16 120

120
  • Forumowicz
  • 332 postów
  • Dołączył:07 sie 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Częstochowa
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Mercedes W124 Coupe, Saxo 1.6 16V VTS

Napisany 18 wrzesień 2007 - 07:18

Witam. Panowie przyczyn może być wiele.
1. Zbieżność
2. Ciśnienie w oponach
3. Stan opon (taka sama rzeźba bieżnika w przeciwnym wypadku zawsze ściąga)
4. Czy autko nie miało dzwona z przodu i źle zrobione zawieszenie z przodu
5 A u mnie problemem jest to, że hamulec ręczny przytrzymuje tylnie prawe koło i dlatego mnie ciągnie na prawo.
Ale na pewno trzeba zacząć od ustawienia zbieżności to podstawa.
Czasami bywa tak jak kolega napisał powyżej w Punto żony wystarczyło zamienić koła z przodu prawe na lewe i autko chodzi jak nowe (po prostu oponki były już leciwe) - warunek , że oponki nie są kierunkowe.
Pozdrawiam :)
  • 0
"... i spojrzał Pan na naszą pracę i był zadowolony a potem zapytał o nasze zarobki - usiadł i zapłakał..."

VB 2.0 DTH Caravan + CHIP (125PS i 261Nm), E30 320i czarne coupe.

#17 akurnik

akurnik
  • Forumowicz
  • 103 postów
  • Dołączył:06 kwi 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Grodzisk Mazowiecki
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Vectra B 1.6 16V

Napisany 18 wrzesień 2007 - 18:06

Ku woli jasności napiszę, że problem u mnie ustąpił po powrocie do starych sprężyn. Nowe sprężyny miały źle zakończone dolne zwoje i nie siedziały dobrze w gniazdach. Pozdrawiam.
  • 0
Był Fiat 125p 1983r wersja LUX, Hyundai Pony 1991 r. z dołożoną klimą ;-).
Jest Opel Kadett K38 1938 r, Fiat 1100 103 E Nuova 1955r, Fiat 126p 1978r, Opel Vectra B 1997r z dołożoną klimą, Kawasaki Zephyr 750 wszystko bez LPG ;o)Dodany obrazek

#18 opelvectra

opelvectra
  • Forumowicz
  • 12 postów
  • Dołączył:30 sty 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Karów
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:Opel Vectra C 2.2 GTS

Napisany 05 marzec 2009 - 18:07

mam pytanie jak jadę to wszystko jest ok nic nie ściąga ale jak przyhamuje to ściąga mnie w prawo i kierownica skręca w lewo.

1 w kolach jest jednakowe ciśnienie
2 geometria wczoraj ustawiana jest oki
  • 0

#19 Barthez83

Barthez83
  • Forumowicz
  • 15 postów
  • Dołączył:01 mar 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:opel vectra b 2.0 xev

Napisany 07 marzec 2009 - 20:02

mam pytanie jak jadę to wszystko jest ok nic nie ściąga ale jak przyhamuje to ściąga mnie w prawo i kierownica skręca w lewo.

1 w kolach jest jednakowe ciśnienie
2 geometria wczoraj ustawiana jest oki

sprawdz sobie przede wszystkim siły hamowania na poszczególnych kołach oraz stan tulei wahaczy przednich,jeśli któraś z nich jest wyrobiona to auto może w ten sposób się zachowywać.
  • 0

#20 opelvectra

opelvectra
  • Forumowicz
  • 12 postów
  • Dołączył:30 sty 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Karów
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:Opel Vectra C 2.2 GTS

Napisany 10 marzec 2009 - 19:09

Dziękuje bardzo za pomoc jednak były te tulejki przednie!!!! do wymiany!!
  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_