Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

Wspomaganie kierownicy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
17 odpowiedzi na ten temat

#1 n30n_neon

n30n_neon
  • Forumowicz
  • 561 postów
  • Dołączył:22 sie 2005
  • Skąd:Warszawa/Łomianki
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:seicento

Napisany 20 październik 2006 - 00:18

Sprawa jest taka, zregenerowałem wąż od pompy wspomagania do maglownicy(koszt 60zł) mechanicy założyli i spokojnie wyjechałem z warsztatu, kręcoc sobie małym palcem kierownice z uśmiecham na mordzie, ale .....jechałem tak z 5km prostą drogą i nagle przy skręcaniu w prawo myślałem ze mi auto zgasło bo normalnie wogóle nie było wspomagania, nic nie piszczało nie zgrzytało jak to objaw małej ilości płynu .. nic kompletnie jak by samochodzik wyłączono i weź nim kieruj...zajechałem do warsztatu a tam mówią ze pompa padła bo płyn jest i nigdzie nie cieknie...zgasiłem silnik pogadałem umówiłem się na wizyte z pompą i zapalając silnik i wyjerzdzająć nagle wspomaganie normalnie chodziło, bez zgrzytów bez pisków, dojechałem do domu i pod domem znów nie działa, po 2 godzinach podszedłem do zimnego auta i co się okazuje ???? działa .... już nie wiem co to może być ...

Licze się z tym ze może to być pompa z reszta która pasi od lublina ale czy może jest to inna sprawa ??
  • 0


#2 piteron

piteron
  • Forumowicz
  • 230 postów
  • Dołączył:05 lip 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:WARSZAWA

Napisany 20 październik 2006 - 00:26

mam to samo z tym że takiej tragedii nie ma po prostu jak motor złapie temperaturę to kręci się zdecydowanie ciężej
  • 0

#3 jakoku

jakoku
  • Forumowicz
  • 481 postów
  • Dołączył:28 gru 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Grajewo
  • Województwo:podlaskie
  • Auto:Opel Vectra B X18XE1

Napisany 22 październik 2006 - 16:46

pompa ma wąż od wspomagania do maglownicy.
Problem tkwi w tej maglownicy, niestety
  • 0

#4 n30n_neon

n30n_neon
  • Forumowicz
  • 561 postów
  • Dołączył:22 sie 2005
  • Skąd:Warszawa/Łomianki
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:seicento

Napisany 22 październik 2006 - 19:27

Od następnego dnia rano wspomaganie chodzi aż miło, nie wiem co jest ale zrobiłem już ze 200km i nawet na momęt nie straciłem "pomocy w skręcaniu". Mechanik mówił ze jest to sprawa jakiegoś zaworku który znajduje sie w pompie wspomagania.
  • 0

#5 piteron

piteron
  • Forumowicz
  • 230 postów
  • Dołączył:05 lip 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:WARSZAWA

Napisany 22 październik 2006 - 22:24

napisz cos więcej
we wtorek jadę ze swoją,ale nie wiem na co naprowadzić speca w aso :mrgreen:
  • 0

#6 Miły

Miły
  • Moderator
  • 13156 postów
  • Dołączył:11 lip 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Międzyzdroje
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Nr klubowy:225
  • Auto:VC 2,0T GTS Z20NET i LPG :)
  • Oddział VKP:Zachodniopomorski

Napisany 22 październik 2006 - 22:35

Może była zapowietrzona po prostu?
  • 0

#7 Laser

Laser
  • Forumowicz
  • 2332 postów
  • Dołączył:26 cze 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:łódzkie

Napisany 23 październik 2006 - 07:20

Może była zapowietrzona po prostu?


Hehe - dokladnie, mechaniory po wymianie weza pewnie nawet nie pomysleli zeby odpowietrzyc prawidlowo uklad stad taki efekt. Powietrze w ukladzie trafilo do pompy i miales to co miales - szkoda tylko ze nastapilo to podczas jazdy a nie w prawidlowych warunkach warsztatowych z podniesiona przednia osia na wolnych obrotach ( najmniejszy bol dla pompy jest wtedy ).

Sprawdz teraz poziom plynu czy jest prawidlowy - jak ubylo to dolej !.
  • 0

#8 n30n_neon

n30n_neon
  • Forumowicz
  • 561 postów
  • Dołączył:22 sie 2005
  • Skąd:Warszawa/Łomianki
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:seicento

Napisany 23 październik 2006 - 08:38

napisz cos więcej

Mi mechaniory mówili też o jakimś zaworku pod śrubą węża, na pompie wspomagania.
Mówili ze jest to część która wchodzi w skład pompy i jest niedostępna w sklepach. Mówili zebym przyjechał na czyszczenie tego zaworku, bo właśnie widzieli to ze mi raz działa raz nie i od razu gadał o jakimś zaworku, nie pomyślał o zapowietrzeniu a się go pytałem. Ale z tego co widze to kolejny raz jak oddałem tam auto dają, ostro d***, wniosek , mam bardzo blisko ale już tam nie podjadę :razz:

Powiem wam ze na 80% stawiali walniętą pompe i wręcz do mnie z pretęsjami ze to ja rozwaliłem pompe śmigając na wyciekającym płynie.

Ja już też myślałem ze to pompa wspomagania bo wogóle się nie ruszała, pasek się kręcił samochód chodził a ona cisza zupełna i to było dla mnie dziwne.
  • 0

#9 piteron

piteron
  • Forumowicz
  • 230 postów
  • Dołączył:05 lip 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:WARSZAWA

Napisany 23 październik 2006 - 10:47

czyli jak naprawione masz czy dalej to samo
mi mechanik przez tel powiedział że na 50/50
pompa albo magiel
o zaworku nie wspomniał
odpowietrzanie to chyba każdy na postoju może sobie zrobić
napisz konkretnie bo juz nie wiem co mysleć w jednym poście piszesz że naprawione a w następnym ze juz nie :roll:
  • 0

#10 n30n_neon

n30n_neon
  • Forumowicz
  • 561 postów
  • Dołączył:22 sie 2005
  • Skąd:Warszawa/Łomianki
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:seicento

Napisany 23 październik 2006 - 19:56

a gdzie w ostatnim napisałem ze nie ??

wszystko śmiga tak jak powinno.
  • 0

#11 piteron

piteron
  • Forumowicz
  • 230 postów
  • Dołączył:05 lip 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:WARSZAWA

Napisany 24 październik 2006 - 00:17

jakoś tak z kontekstu wywnioskowałem
czyli co wymiana pompy mnie czeka
czy tylko wymiana płynu odpowietrzenie i ten zaworek
  • 0

#12 n30n_neon

n30n_neon
  • Forumowicz
  • 561 postów
  • Dołączył:22 sie 2005
  • Skąd:Warszawa/Łomianki
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:seicento

Napisany 24 październik 2006 - 08:46

Ja na twoim miejscu najpierw wymienił bym cały płyn i zeczywiście dowiedział się co z tym zaworkiem, wątpie zeby panowie z aso wiedzieli coś o zaworku bo jak mi mówił mechanior to to nie jest część zamienna, albo poprostu mi jakieś bajki opowiadał.Dzięki klubowi wiemy ze pompa jest taka sama jak od lublina chyba, więc i koszty dyrastycznie spadają jeśli miała by być to pompa wspomagania.
  • 0

#13 piteron

piteron
  • Forumowicz
  • 230 postów
  • Dołączył:05 lip 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:WARSZAWA

Napisany 24 październik 2006 - 10:33

napisz co zrobiłeś u siebie że pomogło
dokładnie krok po kroku
własnie wróciłem z aso i kiszka,płyn wymienili odpowietrzyli,magiel nie cieknie,pompa tez jest sucha
i dalaej d***,jak odpaliłem przez moment było ok,ale wystarczyło przejechać kilometr i to samo :evil: :evil: :evil:
  • 0

#14 n30n_neon

n30n_neon
  • Forumowicz
  • 561 postów
  • Dołączył:22 sie 2005
  • Skąd:Warszawa/Łomianki
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:seicento

Napisany 24 październik 2006 - 17:43

napisz co zrobiłeś u siebie że pomogło
dokładnie krok po kroku

ja nie miałem takich objawów jak ty, mi całkowicie siadało wspomaganie jak juz ustaliliśmy tutaj, przez zapowietrzenie. Nic z tym nie zrobiłem,miałem zgłosić się następnego dnia rano do zakładu na regulacje/ czyszczenie tego zaworka w pompie wspomagania, ale się nie zjawiłem bo wspomaganie chodzi.Nawet niewiem czy ten zaworek istnieje... mówie tylko to co mówili mi mechanicy.Może podjedz lub zadzwoń gdzieś gdzie regenerują pompy wspomagania, tam na pewno się znają i powiedzą lub doradzą.
  • 0

#15 tomdts

tomdts
  • Forumowicz
  • 176 postów
  • Dołączył:27 cze 2004
  • Skąd:Tomaszów Maz

Napisany 28 listopad 2006 - 00:00

Z tego co piszecie to wyglądami to na regulator ciśnienia oleju w układzie wspomagania.
Regulator znajduje się przy pompie wspomagania i zdarza się że jak wpadnie jakiś paproch między tłoczek a kanał zwrotny cała pora idzie w gwizdek i olej zamiast kierowany być na maglownicę krąży w pompie taka sama zasada jest przy osiągnięciu ciśnienia maksymalnego i wtedy regulator kieruje ciśnienia na obieg zamknięty tak aby nie rozwaliło maglownicy.

POwodzenia TomdtS
  • 0
Vectra 1.8 16V x18xe

#16 piteron

piteron
  • Forumowicz
  • 230 postów
  • Dołączył:05 lip 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:WARSZAWA

Napisany 28 listopad 2006 - 01:34

a czy da się to naprawic ,wyczyścić
czy pozostaje wymiana pompy
  • 0

#17 n30n_neon

n30n_neon
  • Forumowicz
  • 561 postów
  • Dołączył:22 sie 2005
  • Skąd:Warszawa/Łomianki
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:seicento

Napisany 28 listopad 2006 - 17:10

podobno nadaje się do do czyszczenia, ja byłem juz umówiony na czyszczenie tego ale okazało się nie potrzebne.
  • 0

#18 tomdts

tomdts
  • Forumowicz
  • 176 postów
  • Dołączył:27 cze 2004
  • Skąd:Tomaszów Maz

Napisany 30 listopad 2006 - 17:03

a czy da się to naprawic ,wyczyścić
czy pozostaje wymiana pompy


wszystko się da.
  • 0
Vectra 1.8 16V x18xe




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_