Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

Jaki silnik wybrać ??? 1,9CDTi, 2,0TD, 2,2DTi


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
207 odpowiedzi na ten temat

#1 dresiek

dresiek
  • Forumowicz
  • 133 postów
  • Dołączył:31 sie 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Białystok
  • Województwo:podlaskie
  • Auto:Vectra C, GTS 1,8 Stag Premium

Napisany 31 sierpień 2006 - 09:58

Witam!!!
Jestem zainteresowany kupnem Vecterki C. Możecie poradzić jaki silnik byłby najlepszy i dlaczego.
Interesują mnie tylko diesel:

1,9 CDTi
2,0 TD
2,2 DTi

o mocy 125 KM (tak w granicach 130KM, wiecej raczej nie);
Samochód służyłby przeważnie do jazdy po mieśćie.

Dzięki z góry i POzdrawiam!!!
  • 0


#2 Michael1916

Michael1916
  • Forumowicz
  • 189 postów
  • Dołączył:26 maj 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:VC 1.9 CDTI 150KM HB 2005r

Napisany 31 sierpień 2006 - 10:06

Witam!!!
Jestem zainteresowany kupnem Vecterki C. Możecie poradzić jaki silnik byłby najlepszy i dlaczego.
Interesują mnie tylko diesel:

1,9 CDTi
2,0 TD
2,2 DTi

o mocy 125 KM (tak w granicach 130KM, wiecej raczej nie);
Samochód służyłby przeważnie do jazdy po mieśćie.

Dzięki z góry i POzdrawiam!!!



Najlepszy jest wiadomo najnowszy 1.9 CDTI. Nie dosc ze najmocniejszy to jeszcze najcichszy ze wszystkich dotychczasowych oplowskich dieselkow.
  • 0

#3 seerus

seerus
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Dołączył:08 sie 2005
  • Skąd:IV RP :(((

Napisany 31 sierpień 2006 - 10:06

weź 2.2 DTI, oznaczenie silnika DTR.

Dlaczego?

Ano dlatego że:
1. CDTI - to silniki fiata, słuchałem , chodza głośno i niepryzjemnie, szzegolnie jak zimne
2. Zadna duza roznica 2.2 DTI vs. 1.9 CDTI 150 koni, a nie mowiac juz o wersji 8V, 120KM
3. CDTI to common rail - system o wiele bardziej wralizwy na złe paliwo, pompa rozdzielaczowa ( rotacyjna) w 2.2 DTI jest mniej podatna na uszkodzenia i tańsza w ewentualnej naprawie. pozatym 2.2 DTI to motor dostepny juz conajmniej 5,6 lat, jest wiec duzo wiecej czesci na rynku wtórnym przy ewentualnej naprawie, pczy CDTI tylko serwisy.


To tyle. Jakies uwagi, ktos?

SEER
  • 0

#4 dresiek

dresiek
  • Forumowicz
  • 133 postów
  • Dołączył:31 sie 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Białystok
  • Województwo:podlaskie
  • Auto:Vectra C, GTS 1,8 Stag Premium

Napisany 31 sierpień 2006 - 10:11

Dzięki za podpowiedzi.

Pozdrawiam!!!
  • 0

#5 Michael1916

Michael1916
  • Forumowicz
  • 189 postów
  • Dołączył:26 maj 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:VC 1.9 CDTI 150KM HB 2005r

Napisany 31 sierpień 2006 - 10:13

weź 2.2 DTI, oznaczenie silnika DTR.

Dlaczego?

Ano dlatego że:
1. CDTI - to silniki fiata, słuchałem , chodza głośno i niepryzjemnie, szzegolnie jak zimne
2. Zadna duza roznica 2.2 DTI vs. 1.9 CDTI 150 koni, a nie mowiac juz o wersji 8V, 120KM
3. CDTI to common rail - system o wiele bardziej wralizwy na złe paliwo, pompa rozdzielaczowa ( rotacyjna) w 2.2 DTI jest mniej podatna na uszkodzenia i tańsza w ewentualnej naprawie. pozatym 2.2 DTI to motor dostepny juz conajmniej 5,6 lat, jest wiec duzo wiecej czesci na rynku wtórnym przy ewentualnej naprawie, pczy CDTI tylko serwisy.


To tyle. Jakies uwagi, ktos?

SEER



Wlasnie w tym tygodniu jezdzilem Vectra z 2.2DTI. Moge powiedziec jedno - nie ma absolutnie zadnego porownaniu do mojego 1.9 CDTI 150KM. Silnik 2.2 DTI w porownaniu chodzi jak traktor a czlowiek przyzwyczajony do wiekszej mocy odczuwa duzy niedosyt co do marnych 125KM wersji 2.2 DTI. Te silniki dzieli dwie silnikowe ery wiec jakiekolwiek porownanie obydwu jednostek nie ma nawet sensu.
  • 0

#6 seerus

seerus
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Dołączył:08 sie 2005
  • Skąd:IV RP :(((

Napisany 31 sierpień 2006 - 10:19

Te silniki dzieli dwie silnikowe ery wiec jakiekolwiek porownanie obydwu jednostek nie ma nawet sensu.



Mysle ze najlepszy silnik FIATA zostanie najlepszym silnikiem FIATA i tyle.
Ciekawe dlaczego do najnowszych modeli zrezygnowali z modeli fiata, i opracowali nowego Diesla 150PS 2.0?
SEER
  • 0

#7 Kali

Kali
  • Forumowicz
  • 2391 postów
  • Dołączył:20 gru 2004
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 31 sierpień 2006 - 10:19

Porownujcie do CDTi wersja 120PS. Tak zreszta napisal autor.
  • 0

#8 Michael1916

Michael1916
  • Forumowicz
  • 189 postów
  • Dołączył:26 maj 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:VC 1.9 CDTI 150KM HB 2005r

Napisany 31 sierpień 2006 - 10:26

Te silniki dzieli dwie silnikowe ery wiec jakiekolwiek porownanie obydwu jednostek nie ma nawet sensu.



Mysle ze najlepszy silnik FIATA zostanie najlepszym silnikiem FIATA i tyle.
Ciekawe dlaczego do najnowszych modeli zrezygnowali z modeli fiata, i opracowali nowego Diesla 150PS 2.0?
SEER


Akurat silniki Fiata sa bardzo dobre. Co do nowego diesla to, nie jestem pewien, ale wydaje mi sie ze jest...koreanski :lol:
  • 0

#9 Michael1916

Michael1916
  • Forumowicz
  • 189 postów
  • Dołączył:26 maj 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:VC 1.9 CDTI 150KM HB 2005r

Napisany 31 sierpień 2006 - 10:27

Porownujcie do CDTi wersja 120PS. Tak zreszta napisal autor.


Masz racje. Wersja 120Km mialaby pewnie podobna dynamike jednak kultura pracy silnika pozostaje nieporownywalna.
  • 0

#10 VectorC

VectorC
  • Forumowicz
  • 37 postów
  • Dołączył:23 lip 2006
  • Skąd:Giżycko

Napisany 31 sierpień 2006 - 10:34

Porownujcie do CDTi wersja 120PS. Tak zreszta napisal autor.


Masz racje. Wersja 120Km mialaby pewnie podobna dynamike jednak kultura pracy silnika pozostaje nieporownywalna.


Dokładnie niedość że strasznie głośno pracuje to jeszcze mnie w nim denerwuje strasznie wrażliwe sprzęgło w poruwnaniu do DTI :mad:
  • 0
Vectra C 1.9cdti 120KM 2005r

#11 Petrol

Petrol
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Dołączył:04 sty 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:poludnie
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Vectra 1.9cdti, Zafira 1.9cdti aut.

Napisany 31 sierpień 2006 - 10:36

Seerus ma racje dokladnie dlatego ja wybralem 2.2. Kupujac moja Vectre mialem do wyboru 2.2 i 1.9 (120km)- cena byla ta sama i moglem porownac te silniki, jezeli chodzi o glosnosc pracy to nie zauwalylem zeby CDTI byl cichszy, mniej wjecej ten sam poziom. Do tego 2.2 ciagnie bardzo fajnie od dolu i 5 biegow zupelnie wystarczy w 1.9 masz 6 biegow i sporo machania w miescie (chyba ze Ci to nie przeszkadza) zreszta sam srzedawca opla bardziej zachwalal DTI (choc moze na wiedzy ludzi z opla za bardzo bym nie polegal)
To tyle i zycze dobrego wyboru!
  • 0

#12 seerus

seerus
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Dołączył:08 sie 2005
  • Skąd:IV RP :(((

Napisany 31 sierpień 2006 - 10:51

Seerus ma racje dokladnie dlatego ja wybralem 2.2. Kupujac moja Vectre mialem do wyboru 2.2 i 1.9 (120km)- cena byla ta sama i moglem porownac te silniki, jezeli chodzi o glosnosc pracy to nie zauwalylem zeby CDTI byl cichszy, mniej wjecej ten sam poziom. Do tego 2.2 ciagnie bardzo fajnie od dolu i 5 biegow zupelnie wystarczy w 1.9 masz 6 biegow i sporo machania w miescie (chyba ze Ci to nie przeszkadza) zreszta sam srzedawca opla bardziej zachwalal DTI (choc moze na wiedzy ludzi z opla za bardzo bym nie polegal)
To tyle i zycze dobrego wyboru!



Nareszczie jakies rosądne zdanie, a nie podniecanie się' Ze moje lepsze"
Ja mam 3,2 benzyna i moge sie w... na diesla, jednak mialem i wiem co dobre.

SEER
  • 0

#13 Pawnick

Pawnick
  • Forumowicz
  • 1253 postów
  • Dołączył:18 maj 2006
  • Auto:VC GTS 2,2 YDTR

Napisany 31 sierpień 2006 - 11:04

Opinia dobrego fachowca zajmujacymi się regeneracją i naprawa diesli: Po pierwsze sam dieslem nie jeździ, Po drugie - jeżeli diesel, to nie system common rail ( w europejskich w tańszych markach: Fiat, Renault), jak już to honda. Są to silniki o dużej kulturze pracy i niskim spalaniu, ale niestety trwałoscią i niezawodnością nie dorównują TDI i pompowtryskom VW-Audi. Są b. wrażliwe na paliwo i wysilone. Sprawdzają się głównie w Europie Zach., gdzie jakość paliwa jest b. dobra, a samochód nie jest używany z reguły dłużej niż 2-lata. W dti awaryjny może być jedynie osprzęt, natomiast sam silnik jest b. trwały. Co do problemów z turbiną, to oczywisciwe musi byś ona właściwie traktowana. Nie pada sama z siebie. Dotyczy to też tych silników z common rail. Suma sumarrum: jak ktoś chce mniej awarujnosci i dłużej pojeździć, albo kupuje silnik z dużym przebiegiem-raczej DTI, TDI. Nowe sa już tylko z Commonem, więc wyboru nie ma.
P.S. nie pisze tego bo mam DTI, ale cytuję opinię fachowca, który na dieslach zjadł zęby :wink:
  • 0

#14 Michael1916

Michael1916
  • Forumowicz
  • 189 postów
  • Dołączył:26 maj 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:VC 1.9 CDTI 150KM HB 2005r

Napisany 31 sierpień 2006 - 11:12

Opinia dobrego fachowca zajmujacymi się regeneracją i naprawa diesli: Po pierwsze sam dieslem nie jeździ, Po drugie - jeżeli diesel, to nie system common rail ( w europejskich w tańszych markach: Fiat, Renault), jak już to honda. Są to silniki o dużej kulturze pracy i niskim spalaniu, ale niestety trwałoscią i niezawodnością nie dorównują TDI i pompowtryskom VW-Audi. Są b. wrażliwe na paliwo i wysilone. Sprawdzają się głównie w Europie Zach., gdzie jakość paliwa jest b. dobra, a samochód nie jest używany z reguły dłużej niż 2-lata. W dti awaryjny może być jedynie osprzęt, natomiast sam silnik jest b. trwały. Co do problemów z turbiną, to oczywisciwe musi byś ona właściwie traktowana. Nie pada sama z siebie. Dotyczy to też tych silników z common rail. Suma sumarrum: jak ktoś chce mniej awarujnosci i dłużej pojeździć, albo kupuje silnik z dużym przebiegiem-raczej DTI, TDI. Nowe sa już tylko z Commonem, więc wyboru nie ma.
P.S. nie pisze tego bo mam DTI, ale cytuję opinię fachowca, który na dieslach zjadł zęby :wink:


Tak,tak fachowiec zjadl zeby na dieslach tylko ze zaden 1.9 CDTI nie jest starszy niz 2 lata wiec bajki o jego awaryjnosci nie sa poparte zadnymi statystykami ani doswiadczeniem...
Tak jak pisalem jezdzilem pare dni temu 2.2 DTI i z cala odpowiedzialnoscia mowie wam ze gdybym mial kupic samochod z tym silnikiem to...kupilbym benzyne.
  • 0

#15 seerus

seerus
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Dołączył:08 sie 2005
  • Skąd:IV RP :(((

Napisany 31 sierpień 2006 - 11:15

1.9 CDTI nie jest starszy niz 2 lata



Chyba sie urwałeś chłoipie z choinki.

Silniki Fiata ( ALFA Romeo) to PIERWSZY COMMON RAIL na swiecie........, a był to rok 1998.

SEER
  • 0

#16 Michael1916

Michael1916
  • Forumowicz
  • 189 postów
  • Dołączył:26 maj 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:VC 1.9 CDTI 150KM HB 2005r

Napisany 31 sierpień 2006 - 11:25

1.9 CDTI nie jest starszy niz 2 lata



Chyba sie urwałeś chłoipie z choinki.

Silniki Fiata ( ALFA Romeo) to PIERWSZY COMMON RAIL na swiecie........, a był to rok 1998.

SEER



Oczywiscie mowilem o obecnych 1.9 CDTI a nie o wczesniejszych fiatowskich wersjach.
  • 0

#17 seerus

seerus
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Dołączył:08 sie 2005
  • Skąd:IV RP :(((

Napisany 31 sierpień 2006 - 11:33

Oczywiscie mowilem o obecnych 1.9 CDTI a nie o wczesniejszych fiatowskich wersjach.


A to przepraszam co?
BMW?

Myślisz ze ktoś by wydawał pieniadze na opracowywanie nowego silnika, zamiast poprawienie 1.9 JTD? BUHAHAHAHA :twisted: :twisted:

SEER
  • 0

#18 Pawnick

Pawnick
  • Forumowicz
  • 1253 postów
  • Dołączył:18 maj 2006
  • Auto:VC GTS 2,2 YDTR

Napisany 31 sierpień 2006 - 11:34

Opinia dobrego fachowca zajmujacymi się regeneracją i naprawa diesli: Po pierwsze sam dieslem nie jeździ, Po drugie - jeżeli diesel, to nie system common rail ( w europejskich w tańszych markach: Fiat, Renault), jak już to honda. Są to silniki o dużej kulturze pracy i niskim spalaniu, ale niestety trwałoscią i niezawodnością nie dorównują TDI i pompowtryskom VW-Audi. Są b. wrażliwe na paliwo i wysilone. Sprawdzają się głównie w Europie Zach., gdzie jakość paliwa jest b. dobra, a samochód nie jest używany z reguły dłużej niż 2-lata. W dti awaryjny może być jedynie osprzęt, natomiast sam silnik jest b. trwały. Co do problemów z turbiną, to oczywisciwe musi byś ona właściwie traktowana. Nie pada sama z siebie. Dotyczy to też tych silników z common rail. Suma sumarrum: jak ktoś chce mniej awarujnosci i dłużej pojeździć, albo kupuje silnik z dużym przebiegiem-raczej DTI, TDI. Nowe sa już tylko z Commonem, więc wyboru nie ma.
P.S. nie pisze tego bo mam DTI, ale cytuję opinię fachowca, który na dieslach zjadł zęby :wink:


Tak,tak fachowiec zjadl zeby na dieslach tylko ze zaden 1.9 CDTI nie jest starszy niz 2 lata wiec bajki o jego awaryjnosci nie sa poparte zadnymi statystykami ani doswiadczeniem...
Tak jak pisalem jezdzilem pare dni temu 2.2 DTI i z cala odpowiedzialnoscia mowie wam ze gdybym mial kupic samochod z tym silnikiem to...kupilbym benzyne.

Jak dobrze przeczytasz moją wypowiedź, to zauwazysz że ja pisałem o silnikach z systemem coommo rail, a nie konkretnie tym zakładanym w Vectrze 1,9 fiatowskim CDTI. Commony są nowocześniejsze, ale barzdiej awaryjne w stosunku do TDI i pompowtrysków, bo wynika to z ich konstrukcji. Jak nie będzie już wyboru, to trudno trza będzie je brać ( póki co jest jezscze wybór). Być może wrócę do benzyny, choć na razie nie mam zastzreżeń do swojego diesla
  • 0

#19 dresiek

dresiek
  • Forumowicz
  • 133 postów
  • Dołączył:31 sie 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Białystok
  • Województwo:podlaskie
  • Auto:Vectra C, GTS 1,8 Stag Premium

Napisany 31 sierpień 2006 - 11:43

Przed napisaniem tego postu byłem raczej za 2,2DTi , rownież z tego względu, że każdy wie jakie jest u nas paliwo. Ja mieszkam bliżej granicy wschodniej ;-) Nie mówie, że lał bym tańsza benzynkę do opla ;-) ale każdy wie, że co stacja to inne paliwo leją. Różnie z tym u nas tu bywa. Widzę po waszych opinioach, że raczej wszyscy się zgadzacie iż silnik 1,9CDTi jest bardziej wrażliwy na gorsze paliwo. Troche czasu jeszcze do namysłu mam więc się poważnie zastanowie.

Jeszcze raz dzięki za wasze opinie i POzdrawiam!!!
  • 0

#20 Piotr z Gdańska

Piotr z Gdańska
  • Forumowicz
  • 1928 postów
  • Dołączył:11 mar 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:pomorskie
  • Auto:irydium silber metalic - niestety nie opel

Napisany 31 sierpień 2006 - 12:08

Sprzedaję auto. Kupię sobie beczkę 2,4 diesel - przebieg niewazny - to sobie bezawaryjnie pojeżdzę. Olać wszystkie stojace na kazdym rogu zepsute nowoczesne diesle. Zawalidrogi pospychać wprost na złomowiska. :wink:

Testowałem 120KM w wersji sedan u dilera. Udało mi się kupić 150 KM w kombiku - tak jak chciałem. Przejechałem już 20 kkm. Jedno i drugie jeździ podobnie. Nie wykorzystuję pełnej mocy i momentu non stop. Ale przydaje się. Gdybym dzis miał wybór pomiędzy obydwoma wersjami - przy zakupie nowgo auta oczywiście i różnicę w cenie na piziomie 1000 euro wziłąbym jednak silnik mocniejszy. Ale przyznaję, że decyzja jest trudna - szczególnie w opcji 7 letniej gwarancji. Choc ja bym z tej gwarancji nie skorzystał, bo nie zamierzam tak długo trzymać auta.[/u]
  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_