Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

Kontrole filtra cząstek stałych w CDTI ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
197 odpowiedzi na ten temat

#101 Ralf1974

Ralf1974
  • Forumowicz
  • 10 postów
  • Dołączył:25 lis 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:vectra kombi opc 1,9 150KM

Napisany 26 listopad 2009 - 19:57

o ile wiem to powinno to następować po 20-30 tyś.
  • 0


#102 chemik

chemik
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Dołączył:29 cze 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław
  • Auto:VC kombi 1,9 CDTI powered by prawa stopa...

Napisany 26 listopad 2009 - 20:47

ja ma przejechane 175tkm jeżdżę tym autem od roku (2005, 1, cdti 120 ps) i nigdy nie zauważyłem wypalania DPF, czyżbym go nie miał??


Sprawdz tabliczke znamionowa na slupku... Temat walkowany tysiace razy...


o ile wiem to powinno to następować po 20-30 tyś.


Zle wiesz... Zazwyczaj wypalanie aktywne wlacza sie co 800-1100km... Zalezy od stylu jazdy i tego co i jak pozlicza sterownik i dopasuje do skomplikowanego algorytmu...
  • 0

#103 Jacek Krajewski

Jacek Krajewski
  • Forumowicz
  • 48 postów
  • Dołączył:08 mar 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gdynia
  • Województwo:pomorskie
  • Auto:Vectra C 1,9DTH automat 2006

Napisany 30 styczeń 2010 - 23:31

Filtr ten działa bez obsługowo i oczyszcza się przez wypalanie, aby to było możliwe musi mieć odpowiednią temperaturę. Jeśli jej nie ma wtedy silnik przełancza się w specjalny tryb i zaczyna mrugać kontrolka, jest to ta sama kontrolka co do świec żarowych, czyli ta sprężynka. Normalnie trwa to do 10 minut i samochód wraca do normalnej pracy. Wczasie wypalania najlepiej jest jechać ze stała prędkością około 100 Km/h, nie trzeba mu wymiatać pajęczyn.A czyszczenie odbywa się w zależności od sposobu jazdy, paliwa i gdzie i jakie trasy sie robi i może być nawet co 150 kilometrów

Jezeli wypalanie co 150 km to norma to ciekawe jak funkcjonuja taksowki w Niemczech.
Mam niestety ten problem (mnie wypala sie co 500km) i serwisy sa bezradne.
  • 0
Vectra B 1,8 1996 // Vectra B 2,0 1999 // Vectra C 1,9CDTI 2006

#104 paul69

paul69
  • Forumowicz
  • 71 postów
  • Dołączył:29 paź 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ketrzyn
  • Województwo:warmińsko-mazurskie
  • Auto:Veci 1,9 cdtiiiiiiiiiiiitp

Napisany 07 luty 2010 - 10:28

Joł
czy ktoś ma coś takiego ,że jeszcze przed wypaleniem sadzy delikatnie falują obroty - a po procesie wypalanie wszystko wraca do normy.
PS obroty falują kilka dni przed wypaleniem komina.
czy to norma albo cos sie koci????

Edytowany przez kberest, 07 luty 2010 - 10:32.
Przenoszę do istniejącego tematu o filtrze dPF

  • 0
History: vectra a 1,8 , vectra b 2,0 dti i 2,2 dti obecnie veci C 150 ps the best

#105 kberest

kberest
  • Przyjaciel VKP
  • 2180 postów
  • Dołączył:03 lis 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:Insignia A20DTH (sedan)

Napisany 07 luty 2010 - 10:33

Joł
czy ktoś ma coś takiego ,że jeszcze przed wypaleniem sadzy delikatnie falują obroty - a po procesie wypalanie wszystko wraca do normy.
PS obroty falują kilka dni przed wypaleniem komina.
czy to norma albo cos sie koci????


Dwa razy miałem falowanie obrotów w granicach 700-1000, ale na kilka minut przed uruchomieniem wypalania.
  • 0

#106 radeqs

radeqs
  • Forumowicz
  • 767 postów
  • Dołączył:09 sty 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ruda Śląska
  • Województwo:śląskie
  • Auto:VC Caravan 19 CDTI 150 km '06

Napisany 07 luty 2010 - 13:06

Joł
czy ktoś ma coś takiego ,że jeszcze przed wypaleniem sadzy delikatnie falują obroty - a po procesie wypalanie wszystko wraca do normy.
PS obroty falują kilka dni przed wypaleniem komina.
czy to norma albo cos sie koci????

Kilkadziesiąt kilometrów przed rozpoczęciem wypalania DPF'a na wolnych obrotach mam falowanie +/- 50 obr/min. To chyba normalne jak wydech jest lekko przydławiony.
Pozdrawiam
  • 0

#107 Adrian440

Adrian440
  • Forumowicz
  • 81 postów
  • Dołączył:13 lut 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szydłowiec
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:OPEL VECTRA; 1.9 CDTI 150KM; 2006r

Napisany 14 marzec 2010 - 11:07

Witam Panowie.
Jaki płyn zastosować do przepłukania filtra? Czy musi być to wyłącznie specjalny i dedykowany do DPF'u płyn, czy można użyć jakiegoż agresywnego rozpuszczalnika? Filtr jest wypełniony porcelaną także nie zaszkodzi mu :) A może zalać ropą i podpalić i sprężonym powietrzem przedmuchać go od tyłu, co Wy na to?
  • 0

#108 trzepol

trzepol
  • Forumowicz
  • 206 postów
  • Dołączył:21 lip 2008
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Signum 1.9CDTI 150KM

Napisany 29 marzec 2010 - 06:59

Panowie

Pare razy zaobserwowalem w swoim 1.9 cdti z dpf nagly wzrost spalania. Dzisiaj nastapilo to ponownie jadac trasa gdzie pali ok 6,5 palil ok 10, na jalowym ok 4 l/h dodatkowo jakby lekko obroty plywaly.
Czy to oznacza wypalanie filtra bo zadnej kontrolki na desce rozdzielczej nie widzialem. Auto jest z 2007.
Jesli to wypalanie filtra to jak dlugo to trwa ?
  • 0

#109 jabolkg

jabolkg
  • Klubowicz
  • 7860 postów
  • Dołączył:26 paź 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kamienna Góra, Krzeszów
  • Województwo:dolnośląskie
  • Nr klubowy:465
  • Auto:VC 1.9 Kombi Klekot, KIA Sorento CRDI Honda CBR

Napisany 29 marzec 2010 - 07:09

Wypalał ci się DPF, żadnej kontrolki nie ma w żadnym mi znanym samochodzie z filtrem cząstek stałych, wypalanie trwa tyle ile musi, zależnie od stopnia nasycenia w sumie średnio można powiedzieć, że około 10 minut. Nie radzę przerywać tego wypalania, lepiej wskoczyć w trakcie wypalania gdzieś na trasę i przegonić autko.
  • 0
Było BMW 318, opel kadet 1.3, opel astra 1.8, opel vectraB V6 a teraz VC turbo kombi klekot CDTI :) jednym słowem fan opla od lat

Dodany obrazek

Naród wspaniały, tylko ludzie ch^&e (Józef Piłsudski)

Regeneracja kolektorów 1,9 CDTI 150KM o szczegóły pytać na PW Strona o kolektorach CDTI Kliknij


#110 dabros

dabros
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Dołączył:16 sty 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:podlaskie
  • Auto:VC 1.9 CDTI 150KM '06

Napisany 30 marzec 2010 - 08:55

Wypalał ci się DPF, żadnej kontrolki nie ma w żadnym mi znanym samochodzie z filtrem cząstek stałych, wypalanie trwa tyle ile musi, zależnie od stopnia nasycenia w sumie średnio można powiedzieć, że około 10 minut. Nie radzę przerywać tego wypalania, lepiej wskoczyć w trakcie wypalania gdzieś na trasę i przegonić autko.



Użytkownik gregoriusd7 dnia 28 kwiecień 2008 - 18:15 napisał
Filtr ten działa bez obsługowo i oczyszcza się przez wypalanie, aby to było możliwe musi mieć odpowiednią temperaturę. Jeśli jej nie ma wtedy silnik przełancza się w specjalny tryb i zaczyna mrugać kontrolka, jest to ta sama kontrolka co do świec żarowych, czyli ta sprężynka. Normalnie trwa to do 10 minut i samochód wraca do normalnej pracy. Wczasie wypalania najlepiej jest jechać ze stała prędkością około 100 Km/h, nie trzeba mu wymiatać pajęczyn.A czyszczenie odbywa się w zależności od sposobu jazdy, paliwa i gdzie i jakie trasy sie robi i może być nawet co 150 kilometrów

więc z tą kontrolką.... nic takiego nie będzie?
  • 0
sygnatura.... ;)

#111 dinoq1w2e3r4

dinoq1w2e3r4
  • Forumowicz
  • 599 postów
  • Dołączył:12 sie 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Vectra C 1.9 CDTI 150KM kombi, Insignia 2.0 T 4x4

Napisany 30 marzec 2010 - 12:39

Z tą kontrolką to jest chyba jakaś opcja włączana komputerem - u mnie zanim postawiłem auto do wypalenia filtra komputerowo nie świeciła kontrolka, po wizycie w serwisie zaczęła mrygać ta od świec żarowych w momęcie wypalania.
  • 0

#112 jabolkg

jabolkg
  • Klubowicz
  • 7860 postów
  • Dołączył:26 paź 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kamienna Góra, Krzeszów
  • Województwo:dolnośląskie
  • Nr klubowy:465
  • Auto:VC 1.9 Kombi Klekot, KIA Sorento CRDI Honda CBR

Napisany 31 marzec 2010 - 08:43

Kontrolka zależy od softu.
W pierwszych modelach za każdym razem przy wypalaniu migała kontrolka, do dziś jest to opisane w instrukcjach, ale jak wiadomo większość kierowców to faceci a facet, jak to facet instrukcji nie czyta, włączyła się jakaś kontrolka zaczęło coś migać więc biegiem do serwisu bo auto przecież na gwarancji. W pewnym momencie ASO były tak zawalone pseudo reklamacjami, że postanowiono zmienić soft i kontrolki już nie mrygały a ASO mają nowy zarobek w postaci zabawy w DPFami, jednemu wypalą serwisowo, innemu wcisną nowy, kasa leci interes się kręci ;)

Edytowany przez jabolkg, 31 marzec 2010 - 08:44.

  • 0
Było BMW 318, opel kadet 1.3, opel astra 1.8, opel vectraB V6 a teraz VC turbo kombi klekot CDTI :) jednym słowem fan opla od lat

Dodany obrazek

Naród wspaniały, tylko ludzie ch^&e (Józef Piłsudski)

Regeneracja kolektorów 1,9 CDTI 150KM o szczegóły pytać na PW Strona o kolektorach CDTI Kliknij


#113 dabros

dabros
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Dołączył:16 sty 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:podlaskie
  • Auto:VC 1.9 CDTI 150KM '06

Napisany 31 marzec 2010 - 12:13

zdecydowanie lepiej byłoby gdyby migała.
zawsze to jakieś info rzucające się w oczy kierowcy że coś się w aucie/z autem dzieje.
  • 0
sygnatura.... ;)

#114 Yanic

Yanic
  • Forumowicz
  • 909 postów
  • Dołączył:16 lut 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:Vectra C Z19DT kombi

Napisany 31 marzec 2010 - 13:05

zdecydowanie lepiej byłoby gdyby migała.
zawsze to jakieś info rzucające się w oczy kierowcy że coś się w aucie/z autem dzieje.

jestem tego samego zdania - jesli ktos ma swiadomosc - moze mozna to aktywowac aby za kazdym razem nas informowalo?
  • 0

#115 dabros

dabros
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Dołączył:16 sty 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:podlaskie
  • Auto:VC 1.9 CDTI 150KM '06

Napisany 31 marzec 2010 - 20:32

Ostatnie dwa dni czytałem intensywnie o dpf wymieniłem kilka zdań z Adrianem440 i od razu dziękuję mu za info odnośnie spalania chwilowego. Ale do rzeczy....

Moją VC jak do tej pory przejechałem 4tysie i nie zauważyłem żeby działo się coś z moim dpf'em ale dziś... chyba mnie rozdziewiczył. Nadmienię że ostatni tydzień jeździłem krótkie odcinki od 3 do 10km jednorazowo.
Leciałem dziś popołudniu do rodziny na wioskę, dystans 11km z tego 2 po mieście reszta w pedał. Jechałem 110-120km/h wąska asfaltówka ale świeżo wylana, nie patrzyłem na chwilowe, pilnowałem drogi. Dojeżdżam do posesji i ostatnie 200 metrów droga gruntowa więc zapiąłem 2, 1200 obr/min i jadę po dziurach, wtedy rzut oka na chwilowe: 29l/100km i od razu myśla: "filtr się wypala". zatrzymuję stoję chwilę a spalanie: 3,2 l/h, otwieram drzwi, czuję spalony plastik, lukam pod auto, nie widzę nic.
bogaty w wiedzę z forum i info od Adriana440 (jeszcze raz dzięki) wysadziłem rodzinkę a sam ogień na tłoki i zrobiłem dodatkowe 5 km. wracam znowu droga gruntowa patrzę na chwilowe na tym samym biegu i wysokości obrotów : 4,5-5,4 l/100km. zatrzymałem się i obserwuję spalanie: 0,4l/h nawet na 0,3l/h wskakiwało chwilami. poczekałem jeszcze parę chwil i zgasiłem silnik.

Najprawdopodobniej wypalał mi się filtr jednak:
- żadna kontrolka nie migała,
- jechałem po trasie 120/h więc żadnego dymu nie zważyłem,
- po zatrzymaniu czułem zapach spalonego plastiku,
- gdyby nie BC nie wiedziałbym że cokolwiek miało miejsce bo silnik pracował równo tak jak zawsze.
I całe szczęście że mam ten BC a sam go aktywowałem jakieś 1700km temu za 50 pln w serwisie (podobno ktoś się zakręcił i dlatego tak tanio).
I jeszcze jedno: bacznie obserwowałem chwilowe przed zgaszeniem auta i zawsze było 0.5 wskakujące czasem na 0.6l/h. Po dzisiejszej akcji jest 0.4 wskakujące czasem na 0.3l/h.
Może te różnice to też jakiś znak dla nas że niedługo filtr może się wypalać? Zwróciliście na to uwagę u Was?

Moja refleksja jest taka że trochę lipę robią.
Kontrolka wyłączona, BC nie ma.
Więc jak kierowca ma pomóc aby cały ten proces w aucie przebiegał poprawnie? Paranoja.
Sprwdziłem stan licznika, sprawdzę za ile mi się znowu wypali, jeśli oczywiście zauważę.
  • 0
sygnatura.... ;)

#116 kapsel13

kapsel13
  • Forumowicz
  • 3 postów
  • Dołączył:01 kwi 2010
  • Województwo:śląskie
  • Auto:opel

Napisany 01 kwiecień 2010 - 09:36

hej mam pytanko czy podczas wypalania filtra pdf załancza ci wentylator silnika bo mi sie załancza z gory dzieki za odp
  • 0

#117 dabros

dabros
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Dołączył:16 sty 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:podlaskie
  • Auto:VC 1.9 CDTI 150KM '06

Napisany 01 kwiecień 2010 - 10:24

hej mam pytanko czy podczas wypalania filtra pdf załancza ci wentylator silnika bo mi sie załancza z gory dzieki za odp

nic nie słyszałem a maski nie podniosłem, na wskaźniku temp wskazywało między 85 a 90 a że i trasą leciałem to albo nie włączał się albo nie słyszałem.
w sumie to jeszcze ani razu go nie słyszałem :blush:

ciepło jet i ładnie temperaturę łapie, dziś go rozgrzeje i zostawię na postoju i postaram się wsłuchać co i jak z tym wentylatorem.

Edytowany przez dabros, 01 kwiecień 2010 - 10:28.

  • 0
sygnatura.... ;)

#118 Adrian440

Adrian440
  • Forumowicz
  • 81 postów
  • Dołączył:13 lut 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szydłowiec
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:OPEL VECTRA; 1.9 CDTI 150KM; 2006r

Napisany 01 kwiecień 2010 - 15:45

dabros to był napewno DPF :) Pozdro
  • 0

#119 MAXXIMUS

MAXXIMUS
  • Forumowicz
  • 1 postów
  • Dołączył:01 kwi 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:śląskie

Napisany 01 kwiecień 2010 - 20:10

Witam wszystkich , chcę kupić sobie Vektre 1,9 cdti 120KM 2004/2005 czy w tych modelach z tego roku montowali to ekologiczne ustrojstwo , czy mogę jakoś rozpoznać czy auto ma PDF .Może ktoś poleci inny dobry silnik dzięki i pozdrawiam.
  • 0

#120 dabros

dabros
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Dołączył:16 sty 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:podlaskie
  • Auto:VC 1.9 CDTI 150KM '06

Napisany 01 kwiecień 2010 - 20:20

Witam wszystkich , chcę kupić sobie Vektre 1,9 cdti 120KM 2004/2005 czy w tych modelach z tego roku montowali to ekologiczne ustrojstwo , czy mogę jakoś rozpoznać czy auto ma PDF .Może ktoś poleci inny dobry silnik dzięki i pozdrawiam.

lukasz na słupek po otwarciu drzwi pasażera, jest tabliczka, jak w kwadracie znajduje się liczba 0,50 to i dpf jest :D
  • 0
sygnatura.... ;)




2 użytkowników czyta ten temat

1 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych użytkowników


    andrewch1

Skin Designed By Duke_