Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
* * * * * 4 głosów

AWARYJNOŚĆ POMPY WTRYSKOWEJ W DIESLU


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
1165 odpowiedzi na ten temat

Ankieta: Czy wymieniałeś(aś) lub regenerowałeś(aś) pompę wtryskową, jeżeli tak to po jakim przebiegu? (1451 użytkowników głosowało)

Nie możesz zobaczyć wyników ankiety, dopóki w niej nie zagłosujesz. Proszę się zalogować i oddać głos aby zobaczyć wyniki.
Głosuj Goście nie mogą głosować

#321 opel2706

opel2706
  • Forumowicz
  • 4 postów
  • Dołączył:27 paź 2007
  • Skąd:starogard gdański
  • Województwo:pomorskie
  • Auto:opel vectra 2.0 dti

Napisany 01 listopad 2007 - 11:14

Witam panie i panów, teoretycznie wiem nieco więcej na temat awaryjności pomp wtryskowych w silniku 2.0 DTI 74KW, gdyż oddałem moją pompę do serwisu BOSCH w Gdańsku. po zdiagnozowaniu pompy poinformowano mnie telefonicznie o tym, że przytarty jest tłok, uszkodzony sterownik, do wymiany nadają się jakieś tam zaworki i koszt naprawy wyniesie 2,900 PLN a jeżeli okaże się, że należy wymienić obudowę to koszty wzrosną do 3,900PLN. Oczywiście zapytałem się o cenę nowej pompy otrzymałem odpowiedź, że cena nowej pompy wynosi 7,200 PLN i trzeba zdać starą.

PS Na forum czytałem, że w większości awari auta jeżdziły tylko nie były do końca sprawne.W moim przypadku było tak przez cały okres eksploatowania auta nie było żadnych oznak typu zapalających się kontrolek pokazywaniu błędów itd. olej w silniku ,filtr oleju, paliwa nawet przeciw pyłkowy zmieniałem regularnie paliwo tankowałem tylko na stacjach. Tego feralnego dnia umyłem tylko karoserię auta silnik odpalił normalnie wróciłem z myjni do garażu zgasiłem silnik i po pewnym czasie już go nie mogłem uruchomić. :(
  • 0


#322 gizbern

gizbern
  • Forumowicz
  • 652 postów
  • Dołączył:29 kwi 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Działoszyn-Poland-EU
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:Vectra DTH 2000r.

Napisany 01 listopad 2007 - 14:21

Witam panie i panów, teoretycznie wiem nieco więcej na temat awaryjności pomp wtryskowych w silniku 2.0 DTI 74KW, gdyż oddałem moją pompę do serwisu BOSCH w Gdańsku. po zdiagnozowaniu pompy poinformowano mnie telefonicznie o tym, że przytarty jest tłok, uszkodzony sterownik, do wymiany nadają się jakieś tam zaworki i koszt naprawy wyniesie 2,900 PLN a jeżeli okaże się, że należy wymienić obudowę to koszty wzrosną do 3,900PLN. Oczywiście zapytałem się o cenę nowej pompy otrzymałem odpowiedź, że cena nowej pompy wynosi 7,200 PLN i trzeba zdać starą.

Nic nowego nie napisałeś.

Tego feralnego dnia umyłem tylko karoserię auta silnik odpalił normalnie wróciłem z myjni do garażu zgasiłem silnik i po pewnym czasie już go nie mogłem uruchomić. sad.gif

Zawsze tak jest że chodzi dopóki sie nie zepsuje.Mycie nie miało nic do tego. :D
  • 0

#323 opel2706

opel2706
  • Forumowicz
  • 4 postów
  • Dołączył:27 paź 2007
  • Skąd:starogard gdański
  • Województwo:pomorskie
  • Auto:opel vectra 2.0 dti

Napisany 01 listopad 2007 - 19:04

Nic nowego nie napisałeś.
Zawsze tak jest że chodzi dopóki sie nie zepsuje.Mycie nie miało nic do tego. :D

Nie jestem naiwny i wiem, że mycie nie zaszkodziło pompie. Opisując mój przykład celowo podałem kwoty, gdyż czytając forum trafiłem na posty opisujące ceny napraw i nowych oryginalnych pomp, chyba, że ceny były w euro. Jeżeli tak to przepraszam:)
  • 0

#324 Darek_dk1

Darek_dk1
  • Forumowicz
  • 46 postów
  • Dołączył:07 maj 2006
  • Skąd:Wrocław

Napisany 01 listopad 2007 - 19:36

Dokładnie jest tak jak opisałeś. U mnie też pracowała, nie było żadnych podejrzanych objawów. I pewnego pięknego dnia wyłaczyłem silnik i już nie odpaliłem. Niestety stało się to 300 km. od domu. Do kosztów naprawy doliczyłem koszty lawety. Koszty naprawy 2800 PLN (naprawa elektroniki plus mechanika plus kalibracja w Krotoszynie).
Niestety takie są diesle oplowskie, a dokładnie pompy VP44.

Pozdrawiam.
  • 0
Darek_dk1

#325 MarekGda

MarekGda
  • Forumowicz
  • 1 postów
  • Dołączył:06 wrz 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gdańsk
  • Województwo:pomorskie
  • Auto:Saab 9-3 SS, Nissan QQ+2, Peugeot Boxer

Napisany 04 listopad 2007 - 00:28

Opel2706- w Starogardzie Gdańskim na Poziomkowej za Autohandlem masz warsztat który robi pompy w 2.0dth
  • 0

#326 opel2706

opel2706
  • Forumowicz
  • 4 postów
  • Dołączył:27 paź 2007
  • Skąd:starogard gdański
  • Województwo:pomorskie
  • Auto:opel vectra 2.0 dti

Napisany 07 listopad 2007 - 16:38

Opel2706- w Starogardzie Gdańskim na Poziomkowej za Autohandlem masz warsztat który robi pompy w 2.0dth

Dzięki, ale jak już wcześniej napisałem, pompę oddałem do regeneracji do serwisu w Gdańsku, gdyż takie namiary dostałem w serwisie opla
  • 0

#327 Jarek2644

Jarek2644
  • Forumowicz
  • 1 postów
  • Dołączył:02 lip 2007
  • Skąd:Głogów
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:Opel Vectra B 2.0 DTI

Napisany 07 listopad 2007 - 21:56

139,000km jeszcze śmiga :)
  • 0

#328 kosa0000

kosa0000
  • Forumowicz
  • 37 postów
  • Dołączył:30 paź 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:VECTRA C 2.0 DTI

Napisany 08 listopad 2007 - 18:47

169 035 (oryginal) i jeszcze jezdzi
  • 0

#329 Pawel C

Pawel C
  • Forumowicz
  • 16 postów
  • Dołączył:04 paź 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Zamość
  • Województwo:lubelskie
  • Auto:vectra 2.0 16V Di kombi 97r.

Napisany 10 listopad 2007 - 18:50

Witam wszystkich vectrowiczów i nie tylko:)!
Moja Vectar jest z 97 r. 2.0 16V Di, przebieg 132 tyś. jak narazie pompa bez regeneracji, nadmieniam ze auto kupilem 3 lata temu (listopad 2004) w Holandii z przebiegiem 80 tyś. ( książka serwisowa ).
Jak dotąd wymienłem 1 świecę ( rok temu ). Poza tym nie moge powiedzieć nic złego na to auto.
Paliwo kupuję tylko na firmowych stacjach, przede wszystkim orlen.
Pozdrawiam i życze wszystkim wielkej satysfakcji z użytkowania najpiękniejszego auta na świecie :) oraz szerokiej drogi.
  • 0

#330 Konr@d

Konr@d
  • Forumowicz
  • 84 postów
  • Dołączył:13 sie 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Tomaszów Mazowiecki
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:vectra B combi 2.0 DTI 16V

Napisany 10 listopad 2007 - 19:17

2.0dti 16v rok 2000. 193000 km i nadal śmiga!!!
  • 0
Konr@d

#331 mlody72

mlody72
  • Forumowicz
  • 5 postów
  • Dołączył:17 paź 2007
  • Skąd:Poznan
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:Opel Vectra B 2.2 dti

Napisany 14 listopad 2007 - 13:38

Witam wszystkich!
Moja Viki 2.2 DTI 2001 r. od maja u mnie, a w kraju od lutego 2007 przebieg 170.000 tyś.(na liczniku)
Niestety spełniły się najgorsze prognozy-POMPA PADŁA!!! Właśnie się to wszystko naprawia. Serdeczne pozdro dla KLUBOWICZÓW! Szerokości...
  • 0

#332 mlody72

mlody72
  • Forumowicz
  • 5 postów
  • Dołączył:17 paź 2007
  • Skąd:Poznan
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:Opel Vectra B 2.2 dti

Napisany 15 listopad 2007 - 15:26

Witam wszystkich!
Moja Viki 2.2 DTI 2001 r. od maja u mnie, a w kraju od lutego 2007 przebieg 170.000 tyś.(na liczniku)
Niestety spełniły się najgorsze prognozy-POMPA PADŁA!!! Właśnie się to wszystko naprawia. Serdeczne pozdro dla KLUBOWICZÓW! Szerokości...

Pompa wymieniona-VIKI ożywiona! Dodatkowo wymienione wszystkie przelewy. Koszt 3000 PLN. Pozdro wszystkim...
  • 0

#333 jaris

jaris
  • Forumowicz
  • 269 postów
  • Dołączył:25 sie 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Brodnica
  • Województwo:kujawsko-pomorskie
  • Auto:VC 1.9 cdti szklarnia

Napisany 17 listopad 2007 - 08:23

190 tys. na blacie (myślę, że do tego + ???? tys.) i właśnie zrobiona.

Edytowany przez jaris, 18 listopad 2007 - 09:38.

  • 0

#334 Jericho

Jericho
  • Forumowicz
  • 1099 postów
  • Dołączył:21 lut 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:VW Passat B5 Variant 1.8T TIPTRONIC '04.

Napisany 17 listopad 2007 - 19:52

no ja mam pomysl .. silników DTL i DTH ... szczegolnie w oplach ... odpalac na zaciąg nie mozna - wszyscy tk robimy ale ponoc nie i juz

Czemu szczegolnie?? W TDi masz pasek i latwiej go zerwac a uszkodzenia beda podobne jak w dieslu opelka. W oplu masz lancuch ktory wieksze obciazenia wytrzymuje i jest niby dozywotni, co w praktyce srednio wynosi ok 400-500tyskm (dane z innych for).
Ja tez kiedys pisalem ze nie mozna, a jednak sam sie skusilem do tego bo zabraklo paliwka. Po odpaleniu na zaciag auto jezdzilo bez zadnych problemow.
  • 0

#335 nlio

nlio
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Dołączył:31 lip 2007
  • Skąd:okolice Kęt
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:Opel Vectra Kombii 2,2 DTI 2001 r.

Napisany 23 listopad 2007 - 13:05

No i dopadło również mnie... Viki 2,2 DTI, 2001 r. kupiona w sierpniu... Zapewne sprzedajacy czuł, że coś jest nie tak i się pozbył problemu (a nabył ją pół roku wcześniej). Najpierw pojawił sie problem zimnego odpalania, teraz spadł pierwszy, obfity śnieg nie odpaliła w ogóle... Po zastosowaniu samostartu odpaliła ale strasznie kopciła i nie mogła wejść na swoje obroty, a jak już się udało to na chwilę, po czym gasnęła. Zaholowałem do mechanika AUTO CZĘŚCI NOSTER Andrychów, ul. Krakowska 125, zczytał błędy zadzwonił do kolegi do Mototronik Witold Gerdel w Warszawie i powiedział iż jakieś sekcje w pompie padły(jakiś wałek czyli tłoczek). Musi wysłać pompę właśnie do Warszawy do tego kolegi. Gdzie On ją naprawi. Cena około 1600 zł. Plus jeszcze wymontowanie pompy - gość powiedział że do 2000 zł się zamknie koszt cały, chociaż nigdy nie wiadomo czy coś jeszcze I teraz będę bez autka jakieś dwa tygodnie...:(

Moje pytania:
1. Czy orientujecie się czy w tym Mototroniku dobrze regenerują pompy i całą elektronikę.

2. Czy również może wchodzić w grę wymiana sterownika?

3. Czy w tym przypadku również czyścić kolektor dolotowy i, wymieniać trawersy pod wtryskami i przelewy?

4. Czy muszę coś programować w komputerze po regeneracji pompy - jakieś ustawienia?

Dziękuję i pozdrawiam...

Edytowany przez nlio, 23 listopad 2007 - 13:06.

  • 0

#336 jaris

jaris
  • Forumowicz
  • 269 postów
  • Dołączył:25 sie 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Brodnica
  • Województwo:kujawsko-pomorskie
  • Auto:VC 1.9 cdti szklarnia

Napisany 23 listopad 2007 - 13:17

No i dopadło również mnie... Viki 2,2 DTI, 2001 r. kupiona w sierpniu... Zapewne sprzedajacy czuł, że coś jest nie tak i się pozbył problemu (a nabył ją pół roku wcześniej). Najpierw pojawił sie problem zimnego odpalania, teraz spadł pierwszy, obfity śnieg nie odpaliła w ogóle... Po zastosowaniu samostartu odpaliła ale strasznie kopciła i nie mogła wejść na swoje obroty, a jak już się udało to na chwilę, po czym gasnęła. Zaholowałem do mechanika AUTO CZĘŚCI NOSTER Andrychów, ul. Krakowska 125, zczytał błędy zadzwonił do kolegi do Mototronik Witold Gerdel w Warszawie i powiedział iż jakieś sekcje w pompie padły(jakiś wałek czyli tłoczek). Musi wysłać pompę właśnie do Warszawy do tego kolegi. Gdzie On ją naprawi. Cena około 1600 zł. Plus jeszcze wymontowanie pompy - gość powiedział że do 2000 zł się zamknie koszt cały, chociaż nigdy nie wiadomo czy coś jeszcze I teraz będę bez autka jakieś dwa tygodnie...:(

Moje pytania:
1. Czy orientujecie się czy w tym Mototroniku dobrze regenerują pompy i całą elektronikę.

2. Czy również może wchodzić w grę wymiana sterownika?

3. Czy w tym przypadku również czyścić kolektor dolotowy i, wymieniać trawersy pod wtryskami i przelewy?

4. Czy muszę coś programować w komputerze po regeneracji pompy - jakieś ustawienia?

Dziękuję i pozdrawiam...


Masz numer błędu? Zawsze trzeba brać pod uwagę także (może tylko?) elektronikę. Ja nie czyściłem kolektora, ani nie zmieniałem uszczelniaczy pod wtryskami, a jedynie przelewy i filtr powietrza (za jednym odpowietrzeniem załatwiłem kilka spraw). Pompa po regeneracji powinna być już skalibrowana, więc wystarczy założyć, ustawić na znakach, odpowietrzyć(!!!), odpalić i śmigać. Zwracam uwagę na odpowietrzanie, bo mechanicy w mojej okolicy zaciągają samochód na sznurku, "aż załapie" i w ten sposób pompa po naprawie ma już swoje traumatyczne przeżycia. Sam niedawno przerabiałem awarię na niedawno kupionym aucie, więc naprawdę współczuję, bo wiem, jak to boli (kieszeń).
  • 0

#337 nlio

nlio
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Dołączył:31 lip 2007
  • Skąd:okolice Kęt
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:Opel Vectra Kombii 2,2 DTI 2001 r.

Napisany 23 listopad 2007 - 13:57

Masz numer błędu? Zawsze trzeba brać pod uwagę także (może tylko?) elektronikę. Ja nie czyściłem kolektora, ani nie zmieniałem uszczelniaczy pod wtryskami, a jedynie przelewy i filtr powietrza (za jednym odpowietrzeniem załatwiłem kilka spraw). Pompa po regeneracji powinna być już skalibrowana, więc wystarczy założyć, ustawić na znakach, odpowietrzyć(!!!), odpalić i śmigać. Zwracam uwagę na odpowietrzanie, bo mechanicy w mojej okolicy zaciągają samochód na sznurku, "aż załapie" i w ten sposób pompa po naprawie ma już swoje traumatyczne przeżycia. Sam niedawno przerabiałem awarię na niedawno kupionym aucie, więc naprawdę współczuję, bo wiem, jak to boli (kieszeń).


No właśnie nie wziąłem numeru błędu - z tego co mi powiedział mechanik(z rozmowy z kolegą od pomp) błędy wskazywały na mechaniczne uszkodzenie pompy(uszkodzenie wałka rozruchowego czy coś w tym stylu)

No właśnie bo teraz nie wiem czy mówić mechanikowi żeby również wymienił przelewy, ale przemyślę to jeszcze, bo faktycznie za jednym odpowietrzeniem można by to zrobić... Musze się zorientować czy mają urządzenie do odpowietrzania...

No zgadza się, że to boli po kieszeni i to strasznie... No ale niestety - cóż zrobić...

Już zdobyłem kody błędów... Są następujące:

P0115,
P1345,
P1590,
P1220,
P1651.
Czy wiecie co one oznaczaja?? Wiem, że 1220 - coś z kątem wtrysku, a 1651 - nieprawidłowy sygnał magistrali, 1590 - usterka nieznana... Czy to typowe błędy dla awarii pompy...??

Pan mi jeszcze powiedział, iż nie trzeba odpowietrzać układu, gdyż wyciąga samą pompę, po czym ją zakłada po regeneracji i ona sama powinna pociągnąć paliwo, bo ona nie ma odpowietrzania... Troszkę mnie takie stwierdzenia niepokoją...

Edytowany przez nlio, 23 listopad 2007 - 14:30.

  • 0

#338 jaris

jaris
  • Forumowicz
  • 269 postów
  • Dołączył:25 sie 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Brodnica
  • Województwo:kujawsko-pomorskie
  • Auto:VC 1.9 cdti szklarnia

Napisany 23 listopad 2007 - 20:55

No właśnie nie wziąłem numeru błędu - z tego co mi powiedział mechanik(z rozmowy z kolegą od pomp) błędy wskazywały na mechaniczne uszkodzenie pompy(uszkodzenie wałka rozruchowego czy coś w tym stylu)

No właśnie bo teraz nie wiem czy mówić mechanikowi żeby również wymienił przelewy, ale przemyślę to jeszcze, bo faktycznie za jednym odpowietrzeniem można by to zrobić... Musze się zorientować czy mają urządzenie do odpowietrzania...

No zgadza się, że to boli po kieszeni i to strasznie... No ale niestety - cóż zrobić...

Już zdobyłem kody błędów... Są następujące:

P0115,
P1345,
P1590,
P1220,
P1651.
Czy wiecie co one oznaczaja?? Wiem, że 1220 - coś z kątem wtrysku, a 1651 - nieprawidłowy sygnał magistrali, 1590 - usterka nieznana... Czy to typowe błędy dla awarii pompy...??

Pan mi jeszcze powiedział, iż nie trzeba odpowietrzać układu, gdyż wyciąga samą pompę, po czym ją zakłada po regeneracji i ona sama powinna pociągnąć paliwo, bo ona nie ma odpowietrzania... Troszkę mnie takie stwierdzenia niepokoją...


No to ci sie nazbierało. Ja miałem tylko 1220 - "błąd kąta wtrysku". Pozostałe wpisz do szukajki, na pewno rozszyfrujesz. A co do odpowietrzania, to hmm... sporo na forum znajdziesz na ten temat, ale temat zawsze kończy się na stwierdzeniu: "te pompy trzeba odpowietrzać". Nie trzeba jachś cudownych maszyn. Wystarczy zwykła wysysarka do oleju. Powodzenia w bojach z mechanikami.
  • 0

#339 invivo

invivo
  • Forumowicz
  • 131 postów
  • Dołączył:29 paź 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Świętochłowice
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Chrysler Sebring Convertible 2.7 V6

Napisany 24 listopad 2007 - 18:02

189tys i nie wymieniana, chodzi super B)
  • 0

#340 pawgeb

pawgeb
  • Forumowicz
  • 3 postów
  • Dołączył:26 lis 2007
  • Województwo:dolnośląskie

Napisany 26 listopad 2007 - 19:01

Czesc.Moja Vectra (2.0 wersja mocniejsza) ma przejechane aktualnie 292 tys i jakos nic nie wskazuje na to, ze pompa mi padnie. Pozdrawiam,Pawel
  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_