Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

odpowietrzanie układu paliwowego VECTRA B 2.0 DTI


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
28 odpowiedzi na ten temat

#1 jarek legion

jarek legion
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Dołączył:17 kwi 2006
  • Skąd:legionowo

Napisany 12 maj 2006 - 08:25

czy układ można odpowietrzyć samemu,po wymianie przewodów przelewowych,nie za bardzo się orientuję.jakiej długości kupić te przewody,i ojakiej średnicy ponieważ jedni piszą 3.2 a inni 4.0.proszę o odpowiedż.
pozdrawiam

edit dudi:prosze o umieszczanie tematów w odpowiednich działach!!!
  • 0
jarek


#2 Kobi

Kobi
  • Forumowicz
  • 91 postów
  • Dołączył:28 kwi 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Odrzykoń
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:Viki B 2.0DTL kombi;Reno Clio II Sport

Napisany 12 maj 2006 - 20:13

Mozna!poszukaj na forum a znajdziesz!
  • 0

#3 jarek legion

jarek legion
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Dołączył:17 kwi 2006
  • Skąd:legionowo

Napisany 12 maj 2006 - 20:39

szukałem ale jakoś nie mogę znależć
  • 0
jarek

#4 Kobi

Kobi
  • Forumowicz
  • 91 postów
  • Dołączył:28 kwi 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Odrzykoń
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:Viki B 2.0DTL kombi;Reno Clio II Sport

Napisany 13 maj 2006 - 08:38

Jesli nadal nic nie znalazles podaj jakis numer pod ktorym mozna sie z toba skontaktowac to ci wytlumacze.Pozdro.
  • 0

#5 Waldi

Waldi

    *Założyciel Klubu VKP*

  • Przyjaciel VKP
  • 567 postów
  • Dołączył:15 gru 2003
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin

Napisany 16 maj 2006 - 06:52

Tego silnika się nie odpowietrza !!!
Jest tak zrobiony , że sam to zrobi za ciebie.
Nie kombinuj.
  • 0
Vectra B 2.0DTi Caravan
Kupię klimę do mojej Viki

#6 pablo815

pablo815
  • Forumowicz
  • 82 postów
  • Dołączył:24 gru 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kraków
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:VB 2.0 DTH '99

Napisany 16 maj 2006 - 07:55

Tego silnika się nie odpowietrza !!!
Jest tak zrobiony , że sam to zrobi za ciebie.
Nie kombinuj.


NIEPRAWDA :!: :!:
cytuję za Poradnikiem Serwisowym 1/2005, str. 8.
"Pompa VP44 jest smarowana paliwem i nie może pracować na sucho ponieważ, w przeciwieństwie do pompy VP30, nie jest pompą samoodpowietrzającą się."

Owszem, Etzold pisze (Sam naprawiam - VB), że pompa odpowietrza się sama w trakcie rozruchu. Pisze też, że w dieslu jest dodatkowa pompka paliwa w baku :shock:
Z tej książki użytkownicy DTL/DTH wiele się nie dowiedzą.
  • 0
życie jest podłe

#7 Waldi

Waldi

    *Założyciel Klubu VKP*

  • Przyjaciel VKP
  • 567 postów
  • Dołączył:15 gru 2003
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin

Napisany 16 maj 2006 - 12:54

Tego silnika się nie odpowietrza !!!
Jest tak zrobiony , że sam to zrobi za ciebie.
Nie kombinuj.


NIEPRAWDA :!: :!:
cytuję za Poradnikiem Serwisowym 1/2005, str. 8.
"Pompa VP44 jest smarowana paliwem i nie może pracować na sucho ponieważ, w przeciwieństwie do pompy VP30, nie jest pompą samoodpowietrzającą się."

Owszem, Etzold pisze (Sam naprawiam - VB), że pompa odpowietrza się sama w trakcie rozruchu. Pisze też, że w dieslu jest dodatkowa pompka paliwa w baku :shock:
Z tej książki użytkownicy DTL/DTH wiele się nie dowiedzą.


Ok
wiem , że VP44 sama się odpowietrza, a czy ma osobny zawór do odpowietrzenia tego niewiem, ale kiedyś jak zbrakło mi paliwa i zadzwoniłem do ASO to mi powiedzieli , że nie ma takiego zaworu. Nie wiem kto ma rację, ale pompa potrafi się sama odpowietrzyć.
  • 0
Vectra B 2.0DTi Caravan
Kupię klimę do mojej Viki

#8 pablo815

pablo815
  • Forumowicz
  • 82 postów
  • Dołączył:24 gru 2004
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kraków
  • Województwo:małopolskie
  • Auto:VB 2.0 DTH '99

Napisany 17 maj 2006 - 08:07

Jestem tylko użytkownikiem mojego samochodu a nie specjalistą f-my BOSCH (czego czasem bardzo żałuję :wink: ) i wiem tylko tyle czego się dowiem z książek, gazet, itd.
W cytowanym Poradniku stoi że pompa się sama nie odpowietrza. A Etzold w książce od Zafiry, silnik DTH (taki sam jak w VB), pisze już że ... pompa się sama nie odpowietrza.
Na forum przeważa opinia że odpowietrza się podczas kręcenia.
Zwariować można poprostu.
Reasumując: wolę nie ryzykować kręcenia w nieskończoność - ze strachu że wcześniej padnie pompa niż akku.
  • 0
życie jest podłe

#9 Waldi

Waldi

    *Założyciel Klubu VKP*

  • Przyjaciel VKP
  • 567 postów
  • Dołączył:15 gru 2003
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin

Napisany 18 maj 2006 - 06:10

Jestem tylko użytkownikiem mojego samochodu a nie specjalistą f-my BOSCH (czego czasem bardzo żałuję  :wink: ) i wiem tylko tyle czego się dowiem z książek, gazet, itd.
W cytowanym Poradniku stoi że pompa się sama nie odpowietrza. A Etzold w książce od Zafiry, silnik DTH (taki sam jak w VB), pisze już że ... pompa się sama nie odpowietrza.  
Na forum przeważa opinia że odpowietrza się podczas kręcenia.
Zwariować można poprostu.
Reasumując: wolę nie ryzykować kręcenia w nieskończoność - ze strachu że wcześniej padnie pompa niż akku.


MASZ RACJĘ
A jeżeli będziesz bardzo dociekliwy - to ZOBACZ jak to zrobią w ASO. A potem daj znać. Flaszka nie potrzebna.
  • 0
Vectra B 2.0DTi Caravan
Kupię klimę do mojej Viki

#10 OchMan

OchMan
  • Forumowicz
  • 505 postów
  • Dołączył:02 cze 2006
  • Województwo:wielkopolskie

Napisany 20 wrzesień 2006 - 22:21

Tego silnika się nie odpowietrza !!!
Jest tak zrobiony , że sam to zrobi za ciebie.
Nie kombinuj.

Nieprawda !
Ja po czyszczeniu kolektora ssacego musialem odpowietrzac uklad, bo krecilem rozrusznikiem z 5 minut prawie wyczerpalem akumulator i nie odpowietrzyla sie sama.
Odpowietrzanie mozna zrealizwoac nastepujaco:
Poluzowac jeden z przewodow paliwowych wchodzacych do wtryskiwacza, zaraz pod plastikowa oslona silnika, druga osoba siedzi w kabinie i kreci rozrusznikiem, jak zacznie cieknac paliwo to dokrecamy przewod paliwowy. Analogicznie postepujemy z innymi przewodami. Mi silnik odpalil po odpowietrzniu 1 przewodu ;)
  • 0
pzdr
OchMan

#11 Tomasz76

Tomasz76
  • Forumowicz
  • 816 postów
  • Dołączył:11 kwi 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Zawiercie
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Opel Astra X20DTL

Napisany 21 wrzesień 2006 - 18:38

powiem tyle ze OchMan, ma rację to najlepszy i pewny sposób, sama się nigdy nie odpowietrzy
  • 0

#12 ArturL

ArturL
  • Forumowicz
  • 1348 postów
  • Dołączył:24 maj 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:nie mam już omegi :)

Napisany 21 wrzesień 2006 - 21:27

Nie odpowietrzy się.
W serwisie podłączają przelew do pompy próżniowej, czekają, aż bąble przestaną lecieć i łączą przelew. Kilka - (naście) obrotów rozrusznikiem i brmmmm.
Można tak jak OchMan.
  • 0

#13 OchMan

OchMan
  • Forumowicz
  • 505 postów
  • Dołączył:02 cze 2006
  • Województwo:wielkopolskie

Napisany 21 wrzesień 2006 - 22:12

Nie odpowietrzy się.
W serwisie podłączają przelew do pompy próżniowej, czekają, aż bąble przestaną lecieć i łączą przelew. Kilka - (naście) obrotów rozrusznikiem i brmmmm.
Można tak jak OchMan.

Chyba ze tak ale my tu dywagujemy o warunkach domowych prostych warsztatow gdzie raczej nikt nie ma pomyp prozniowej ;)
  • 0
pzdr
OchMan

#14 Jericho

Jericho
  • Forumowicz
  • 1099 postów
  • Dołączył:21 lut 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:VW Passat B5 Variant 1.8T TIPTRONIC '04.

Napisany 22 wrzesień 2006 - 19:02

po czyszczeniu kolektora ssacego musialem odpowietrzac uklad, bo krecilem rozrusznikiem z 5 minut prawie wyczerpalem akumulator i nie odpowietrzyla sie sama.


No to niezle :twisted:

Poluzowac jeden z przewodow paliwowych wchodzacych do wtryskiwacza, zaraz pod plastikowa oslona silnika, druga osoba siedzi w kabinie i kreci rozrusznikiem, jak zacznie cieknac paliwo to dokrecamy przewod paliwowy. Analogicznie postepujemy z innymi przewodami. Mi silnik odpalil po odpowietrzniu 1 przewodu


To juz poprawnie zrobione. ja mialem 4y poluzowane i dokrecalem pokolei. W sumie 2 krecenia wyszly plus 3e na odpalenie. Przez pierwsze 10sek chodzil nierowno, i potem OK. Zrobione po czyszczeniu kolektora ponad 2kkm i dalej jest OK.
  • 0

#15 www

www
  • Forumowicz
  • 8 postów
  • Dołączył:28 gru 2006
  • Skąd:krosno

Napisany 30 grudzień 2006 - 11:54

Ja tez tak próbowałem odpowietrzyć mój układ paliwowy i nie wiem czy się udało bo silnik po tym zabiegu nie zaskoczył.

Odkręciłem wszystkie nakrętki od wtryskiwaczy i poluzowałem przewody.
Podczas kręcenia paliwo nie tryskało lecz ciekło z przewodów, potem zakręciłem nakrętki naładowałem aku i kilka razy kręciłem bez skutku. Mam pytanie czy to paliwo to przypadkiem nie miało za małego ciśnienia?? z jednego wtryskiwacza wyciekało dopiero kiedy odchyliłem nieco przewód.
Dodam że tydzień wcześniej auto nie odpaliło i w ASO powiedzieli że układ był zapowietrzony, dziwne bo od czasu kiedy wymieniałem filtr paliwa (2 miesiące) wszystko było ok. Po odpowietrzeniu w ASO samochód przez 5 dni był na obserwacji i palił na dotyk. Potem zrobiłem kilka kilometrów i wystarczyła jendna noc by znów zaliczyć lawete.
  • 0

#16 Jericho

Jericho
  • Forumowicz
  • 1099 postów
  • Dołączył:21 lut 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:VW Passat B5 Variant 1.8T TIPTRONIC '04.

Napisany 30 grudzień 2006 - 15:13

Z probuj poodlaczyc pod Techa i zczytac bledy.Moze cos pokaze.
Jak nie to chyba aku dalej slaby. Sproboj odpalic na nim inny samochod. Najlepiej tez diesla.
  • 0

#17 www

www
  • Forumowicz
  • 8 postów
  • Dołączył:28 gru 2006
  • Skąd:krosno

Napisany 31 grudzień 2006 - 13:45

Mój aku kręcił jak szalony ale ileż można.
Może ciśnienie, które robi pompa jest za małe do otwarcia zaworów.
Nie mam doświadczenia w tej kwestii ale wydaje mi się że paliwo idące do wtryskiwaczy powinno mieć duże ciśnienie a więc tryskać a nie tylko wylewać się z tych rurek a tak jest u mnie.

Pozdrawiam.
  • 0

#18 otest

otest
  • Klubowicz
  • 2219 postów
  • Dołączył:12 lut 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Mikołów
  • Województwo:śląskie
  • Nr klubowy:372
  • Auto:VB X20DTH '98 / CIVIC 1,8 SPORT '07
  • Oddział VKP:Śląski

Napisany 31 grudzień 2006 - 14:17

Najpierw znajdz przyczyne zapowietrzania bo pompa VP44 nie jest samoodpowietrzajaca. jesli zlapala powietrze to naprawde trzeba dlugo krecic by sie pojawilo czyste paliwo na wtryskiwaczach Przez to dlugie krecenie mozna zatrzec pompe wiec nie nalezy tego naduzywac - moze juz masz zatarta??.
Nie napisalec czy przelewy masz wymienione i czy laczniki przelewow sa w dobrym stanie. Mozliwe ze w aso na obserwacji auto stalo na hali a ty go trzymales na zewnatrz i to spowodowalo ze wezyki sie rozszczelnily... To samo tyczy obudowy i pokrywy filtra paliwa .
Gdzies opisywalem swoj sposub odpowietrzani - nie byl idealny ale skuteczny Polegal on na zaciagnieciu paliwa z baku przez ten najdluzszy przewod idacy od pompy do przewow. Dzieki temu pompa nie musiala odpowietrzac filtra i przewodow. Niewielka ilosc powietrza znajdujaca sie w pompie jest dosc szybko usuwana przez pompe. zwlaszcza po zluzowaiu przewodow wysokiego cisnienia.
A przy okazji paliwo powinno ci z tych przewodow sikac jak z karchera...
  • 0
## MINIPORADY ## - Spis interesujacych porad z forum VKP
VECTRA Dodany obrazek
Najmniejsze spalanie 5,67 przy sredniej predkosci 73,5 km/h :) (Mikołów- Chełmża- Mikołów 810 km)
Ograniczenia sygnatury - Ż-E-N-A-D-A

#19 www

www
  • Forumowicz
  • 8 postów
  • Dołączył:28 gru 2006
  • Skąd:krosno

Napisany 31 grudzień 2006 - 15:29

Nie napisalec czy przelewy masz wymienione i czy laczniki przelewow sa w dobrym stanie. Mozliwe ze w aso na obserwacji auto stalo na hali a ty go trzymales na zewnatrz i to spowodowalo ze wezyki sie rozszczelnily... To samo tyczy obudowy i pokrywy filtra paliwa .


Problem polega na tym że układ się zapowietrza co stwierdzili w ASO. Ale nie dali sobie wytłumaczyć że zapowietrzanie nie zależy od czasu. W ASO odpowietrzyli wszystko jak trzeba i auto stało na parkingu. Odpalali go przez 2 dni potem stało spokojnie przez 3 dni (święta) po czym ponownie odpalili i nie było problemu. Przyjechałem po viki i sam widze że pali po czum zrobiłem 10km i zostawiłem auto na 2 godziny po których odpalił na dotyk ale po ok. 3s nieruwnej pracy zgasł. Zakręciłem ok. 10s i dopiero zaskoczył. Zrobiłem 200km i w następny dzień juz nie wstał silnik, zajechałem aku.
Obudowe i pokrywe filtru paliwa dokładnie oglądnąłem, żadnych pęknięć czy też zarysowań. Naładowałem aku i żeby mieć pewność że paliwo dochodzi do pompy odłączyłem przewód za filtrem paliwa i uniosłem go do góry a na końcu założyłem coś w rodzaju lejka z paliwem, poleciało troche bąbelków powietrza po czym odkręciłem przewody przy wtryskiwaczach i zakręciłem rozrusznikiem. Jak mówie paliwo wylewało się z przewodów małymi porcjami, nie tryskało. Zakręciłem przewody i z już mam nadzieje odpowietrzonym układem zakręciłem, nawet nie zakaszlał.
Jak już napisałem moje zapowietrzanie nie zależy od czasu, nie wiem jak jest zbudowana pompa ale czy możliwy jest aby "od ułożenia się pompy" raz była szczelna i autko odpalało po 3 dniach postoju a innym razem miało już problemy po 2 godzinach postoju?? bo tak się właśnie u mnie dzieje. Kiedy kupiłem samochód (3 miesiące temu) od razu wymienili mi w ASO uszczelniacze pod wtryskiwaczami bo ciężko zapalał i potem nie było żadnych problemów do zeszłego tygodnia.

Pozdrawiam.
  • 0

#20 Jericho

Jericho
  • Forumowicz
  • 1099 postów
  • Dołączył:21 lut 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Auto:VW Passat B5 Variant 1.8T TIPTRONIC '04.

Napisany 31 grudzień 2006 - 17:05

ączyłem przewód za filtrem paliwa i uniosłem go do góry a na końcu założyłem coś w rodzaju lejka z paliwem

Wg mnie, jesli odlaczyles faktycznie za filtrem, czyli przewod idacy prosto z baku do filtra to cale paliwko na tym wlasnie odcinku zeszlo ci do baku i teraz pompa moze miec problem z zaciagnieciem go na tym odcinku. Sprobuj moze jakas butelke (min 2L) podlaczyc prosto pod filtr i wtedy odpalaj. Jesli zaskoczy na moment, to prawdopodobnie bedzie tak jak napisalem.
  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_