Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

Problem z EGR w Z30dt


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

#1 weynrob

weynrob
  • Forumowicz
  • 238 postów
  • Dołączył:09 lut 2012
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łowicz
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:Opel Vectra Sport Caravan 3.0 CDTi OPC Line

Napisany 05 sierpień 2013 - 07:43

witam na wstępie napisze ze nie działa mi ENTER na tym forum :) i musze pisać wszystko w jednym ciągu--ale do rzeczy--objawy sa takie-dopóki silnik nie zagrzeje się np. do 90 st samochod jedzie ok-no może czasami jakos dziwnie szarpie-ale jak już jest motor zagrzany robia się jajca-brak mocy itp.-wczoraj sam zgasł jak zjechałem na cpn-po wystygnięciu-10-15 min można znowu kawalek przejechać :D poniżej bledy sczytane pare min temu czekam na jakies sugestie rady i wskazówki - oto bledyP0100 - <Nieznany kod błędu>
(52) - Nie występuje
P0409 - Za niskie napięcie zaworu wartości rzeczywistej recyr- kulacji gazu wydechowego (EGR)
(03) - Nie występuje
P0400 - Za silny przepływ recyrkulacji spalin
(11) - Nie występuje
P0409 - Obieg prądowy recyrkulacji spalin - wartość poza wymaganym zakresem (zawór otwarty)
(62) - Nie występuje
U2108 - CAN-BUS - brak komunikacji z ABS/TC
(70) - Nie występuje
P0409 - Nieprawidłowy sygnał zaworu wartość rzeczywista recyr- kulacji gazu wydechowego (EGR)
(52) - Nie występuje dodam ze odlaczalem wtyczke od tego egr-a i niektóre bledy mogą być wlasnie od tego-poprzednim razem był blad ostatni czyli P0409

Edytowany przez weynrob, 05 sierpień 2013 - 09:27.

  • 0


#2 Unicorn

Unicorn
  • Forumowicz
  • 1577 postów
  • Dołączył:12 lip 2011
  • Płeć:Nie ustawione
  • Skąd:Skądś
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:VW Transporter 1.9 TD+ ABL 1998r.

Napisany 05 sierpień 2013 - 08:00

Ja proponuje oddać EGR do czyszczenia wraz z całym kolektorem dolotowym w moim przypadku to pomogło radzę też sprawdzić wszystkie gumowe przewody może gdzieś dostaje się lewe Powietrze. W przypadku czyszczenia EGR-a i dolotu zapłaciłem 200 zł a wymiana jednego przewodu gumowego (w warsztacie po za aso guma cięta z metra) kosztowało mnie to 100 zł w porównaniu do cny samego egra około 2500 zł i i gumy która w aso występuje tylko w komplecie z jakimś plastikiem 600 zł oszczędność była kosmiczna :)
  • 0

#3 weynrob

weynrob
  • Forumowicz
  • 238 postów
  • Dołączył:09 lut 2012
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łowicz
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:Opel Vectra Sport Caravan 3.0 CDTi OPC Line

Napisany 05 sierpień 2013 - 08:50

egr do z30dt to koszt ok 850 pln i nie wiem czy oplaca się go czyscic-przerabial ktoś ten temat w tym motorze?
  • 0

#4 nika84-24

nika84-24
  • Forumowicz
  • 1392 postów
  • Dołączył:18 lip 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:knurów
  • Województwo:DE
  • Auto:insignia kombi 2.0cdti

Napisany 05 sierpień 2013 - 09:36

Unicorn 2500zł to cena do y30dt a Ty miałeś "Z", do "Z" cena około 900zł
  • 0

#5 Unicorn

Unicorn
  • Forumowicz
  • 1577 postów
  • Dołączył:12 lip 2011
  • Płeć:Nie ustawione
  • Skąd:Skądś
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:VW Transporter 1.9 TD+ ABL 1998r.

Napisany 05 sierpień 2013 - 12:25

jak ja patrzyłem na ceny w Aso to była cena 2500 zł

zreszta to nie ważne czyszczenie egr-a i tak wyszło mnie taniej niz kupienie nowego egr-a :D

egr do z30dt to koszt ok 850 pln i nie wiem czy oplaca się go czyscic-przerabial ktoś ten temat w tym motorze?


No własnie pisze ci że czysciłem EGr-a w Z30DT gdyż miałem VIKI z Z30DT
  • 0

#6 weynrob

weynrob
  • Forumowicz
  • 238 postów
  • Dołączył:09 lut 2012
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łowicz
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:Opel Vectra Sport Caravan 3.0 CDTi OPC Line

Napisany 05 sierpień 2013 - 12:54

no wyjalem to ustrojstwo-trochę okopcone sadza i po podlaczeniu pod kostke i przekręceniu stacyjka ten "grzybek" sobie lata trochę w gore trochę w dol :) jakies sugestie co dalej i w jaki sposób?
  • 0

#7 MIŚOR

MIŚOR
  • Forumowicz
  • 356 postów
  • Dołączył:16 paź 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:śląskie
  • Auto:V6 CDTI Z30DT KOMBI

Napisany 08 sierpień 2013 - 10:51

Przy okazji wymiany scv, tylko oskrobałem trochę z nagaru i nie przyglądałem się. Da się dostać do napędu? Może nie ma pełnej amplitudy ruchu? Na Twoim miejscu, próbowałbym rozczłonkować chwasta.
  • 0

#8 blt

blt
  • Forumowicz
  • 2 postów
  • Dołączył:06 cze 2012
  • Województwo:UK
  • Auto:Signum 3.0 V6 CDTI 2006

Napisany 14 sierpień 2013 - 09:16

Mam podobny problem w moim Signum. Pojawil sie okolo rok temu oddalem EGR na czyszczenie i jak reka odjal... niestety jakis tydzien temu zaczelo sie od nowa. W UK EGR w aso kosztuje 145GBP to Z30DT (Y30DT to kosmiczny koszt ponda 500GBP). Zaprzyjazniony mechanik z aso mowil mi ze czysczenie daje spokoj tyko na chwile i zalecil wymaine.
  • 0

#9 zbigos74

zbigos74
  • Klubowicz
  • 3696 postów
  • Dołączył:08 paź 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kłodzko obecnie Wawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:1044
  • Auto:VC GTS 2.2DTI MY2003,Corsa D 1,3CDTI MY2008
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 14 sierpień 2013 - 09:46

Kolega weynrob przerabial ostatnio temat egra w z30dt, w Katowicach jest gosc ktory regeneruje egry i nie kasuje za duzo, moze Robert poda namiary
  • 0
Programowanie TECH2 - aktualizacja sterowników silnika, Elobau out, aktualizacja softu UWA itp.
Modyfikacja kolektorów dolotowych 1.9cdti 150KM (zaślepianie, wymiana)
Mody mechaniczne (wymiana hamulców, regeneracja zacisków), mechanika ogólna, rozrządy.
Wykonuję swapy silników.
Kontakt na PW, lub tel. 604150592. Zapraszam

#10 nika84-24

nika84-24
  • Forumowicz
  • 1392 postów
  • Dołączył:18 lip 2010
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:knurów
  • Województwo:DE
  • Auto:insignia kombi 2.0cdti

Napisany 17 sierpień 2013 - 21:09

Mam podobny problem w moim Signum. Pojawil sie okolo rok temu oddalem EGR na czyszczenie i jak reka odjal... niestety jakis tydzien temu zaczelo sie od nowa. W UK EGR w aso kosztuje 145GBP to Z30DT (Y30DT to kosmiczny koszt ponda 500GBP). Zaprzyjazniony mechanik z aso mowil mi ze czysczenie daje spokoj tyko na chwile i zalecil wymaine.


I ma racje, jak już raz się problem pojawi to już kapa. Trzeba czyścić jeszcze nim problemy się pojawią.
  • 0

#11 weynrob

weynrob
  • Forumowicz
  • 238 postów
  • Dołączył:09 lut 2012
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łowicz
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:Opel Vectra Sport Caravan 3.0 CDTi OPC Line

Napisany 19 sierpień 2013 - 13:39

mi robil klient z katowic -znalazłem go na allegro-wpisując egr regeneracja czy cos takiego-wszystko bez problemów egr zalozony i wszelkie problemy zniknely a jak długo będzie ok to się zobaczy

Edytowany przez weynrob, 19 sierpień 2013 - 13:40.

  • 0

#12 JareckiRSV

JareckiRSV
  • Klubowicz
  • 310 postów
  • Dołączył:09 lut 2012
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa - Bemowo
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:1006
  • Auto:Opel Vectra 3,0CDTI SW
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 19 sierpień 2013 - 13:47

U mnie wystarczyło wyjecie, rozebranie i porządne wyczyszczenie i posmarowanie. Działa bez problemów, nie wyrzuca błędów. Jakoś strasznie okopcony nie był ale widocznie juz na tyle, ze generowal jakieś błędy.
  • 0

#13 Unicorn

Unicorn
  • Forumowicz
  • 1577 postów
  • Dołączył:12 lip 2011
  • Płeć:Nie ustawione
  • Skąd:Skądś
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:VW Transporter 1.9 TD+ ABL 1998r.

Napisany 19 sierpień 2013 - 14:16

u mnie zrobiono dokładnie to samo dodatkowo został wymyty cały układ dolotowy :)

i kosztowało mnie to tylko 200 zł
  • 0

#14 JareckiRSV

JareckiRSV
  • Klubowicz
  • 310 postów
  • Dołączył:09 lut 2012
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa - Bemowo
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:1006
  • Auto:Opel Vectra 3,0CDTI SW
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 19 sierpień 2013 - 14:20

W moim przypadku nie było czasu na czyszczenie kolektora bo i tak sie wbilem chłopakom do warsztatu na krzywy ryj a następnego dnia startowałem w 400km trasę. Kolektor przy okazji przeglądu wyczyści sie i powinno banglac :)

  • 0

#15 Unicorn

Unicorn
  • Forumowicz
  • 1577 postów
  • Dołączył:12 lip 2011
  • Płeć:Nie ustawione
  • Skąd:Skądś
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:VW Transporter 1.9 TD+ ABL 1998r.

Napisany 19 sierpień 2013 - 15:36

Moja była VIKI po tym zabiegu zmieniła się nie do poznania :) żwawiej reagowała na gaz albo to było moje subiektywne odczucie bo przed tym zabiegiem dośc często mnie sie tryb awaryjny załaczał :P
  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_