Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

Swap C20XE Motronic 2.5 a 2.8 roznice?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
3 odpowiedzi na ten temat

#1 vix

vix
  • Forumowicz
  • 2 postów
  • Dołączył:12 kwi 2013
  • Województwo:podkarpackie

Napisany 12 kwiecień 2013 - 16:18

Witam wszystkich, potrzebuje pomocy przy moim swapie, mianowicie jestem w trakcie swapu C20XE do Opla Frontery no i napotkalem problem. Mianowicie: aparat zaplonowy nie miesci sie w przedziale silnikowym nawet po wycieciu kawalka sciany grodziowej, przeszkadza nagrzewnica. Chce zalozyc elektroniczny zaplon DIS wtedy powinno sie wszystko zmiescic. Pytanie do znawcow: Co musze wymienic zeby zalozyc elektroniczny zaplon? Na liscie mam narazie: Walek rozrzadu wydechowy, cewka z 2.8, modul zaplonowy, czy reszte osprzetu tez musze wymienic na ten 2.8? (wiazka, komp, przeplywka, kolektory przepustnice czujniki itd)
  • 0


#2 Janus

Janus
  • Forumowicz
  • 1502 postów
  • Dołączył:11 gru 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Pruszków
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Astra H 1,7CDTI / VA C20NE + LPG

Napisany 12 kwiecień 2013 - 19:10

Witam wszystkich, potrzebuje pomocy przy moim swapie, mianowicie jestem w trakcie swapu C20XE do Opla Frontery no i napotkalem problem. Mianowicie: aparat zaplonowy nie miesci sie w przedziale silnikowym nawet po wycieciu kawalka sciany grodziowej, przeszkadza nagrzewnica. Chce zalozyc elektroniczny zaplon DIS wtedy powinno sie wszystko zmiescic. Pytanie do znawcow: Co musze wymienic zeby zalozyc elektroniczny zaplon? Na liscie mam narazie: Walek rozrzadu wydechowy, cewka z 2.8, modul zaplonowy, czy reszte osprzetu tez musze wymienic na ten 2.8? (wiazka, komp, przeplywka, kolektory przepustnice czujniki itd)


Powinno sie zmiescic czy jestes pewien na 100% ze sie zmiesci?? Robiles pomiary u kogos kto ma C20XE na Motronicu? Do czego bedziesz uzywal tego auta? Bo ten silnik to moc ma owszem, ale moment obrotowy zaczyna sie tam, gdzie w C20NE czy C20SE zaczyna sie konczyc.

A odpowiadajac na twoje pytanie - WYDAJE mi sie ze roznica miedzy Mot 2.5 a 2.8 byla w zaplonie DIS i przeplywce. O roznicach w wiaze mam b/d.
  • 0

#3 VectraPG

VectraPG
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Dołączył:10 gru 2012
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Krosno
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:Rzeźbi się :)

Napisany 12 kwiecień 2013 - 19:29

Nie wiem czy Ci sie bedzie opłacało przejść na mot. 2.8 bo praktycznie wszystko w nim jest inne zaczynając od:

Różne sterowniki wiadomo, przepływomierz mot 2.5 ma wtyk na 6pinów w tym wbudowany czujnik temp. zaś mot. 2.8 przepływka na 4piny i oddzielny czujnik temp.
2.8 czujnik położenia przepustnicy 3piny nie regulowany, 2.5 stycznik 4 piny wymaga pozycjonowania i nie wiem czy przy tym nie różne przepustnice bo np, c20ne miało inne ze względu na inny rozstaw śrub mocowania TPS no i 2.8 ma większe kanały dolotowe w kolektorze,
Inne wtryski i regulator cisnienia paliwa, mot 2.8 ma niebieskie 240ccm/3bar natomiast mot 2.5 ma 214ccm/2,5bara
Cewka kontra DIS tak jak już wspomniałeś i co ta tym wszystkim idzie inna wiazka silnika,
Inny wałek wydechowy ze względu na czujnik położenia wałka wydechowego, inne koła zębate wałków i wału korbowego, różne długości pasków rozrządu i różnice w ilości i kształcie zębów, inna liczba rolek . Równocześnie z przejściem na M2.8 wprowadzono szeroki pasek do napędu alternatora, pompy wspomagania i opcjonalnie sprężarki klimatyzacji oraz wprowadzono cięższe koło zamachowe i inną tarcze sprzęgła M2.8 9 kg M2.5 6 kg . W starszych silnikach zakładano aluminiowe pokrywy świec natomiast w młodszych plastikowe.

Nie wiem może i jeszcze jakies różnice są ale to tak na szybko to co je różni :)

Edytowany przez VectraPG, 12 kwiecień 2013 - 19:30.

  • 0

#4 vix

vix
  • Forumowicz
  • 2 postów
  • Dołączył:12 kwi 2013
  • Województwo:podkarpackie

Napisany 13 kwiecień 2013 - 08:29

Powinno sie zmiescic czy jestes pewien na 100% ze sie zmiesci?? Robiles pomiary u kogos kto ma C20XE na Motronicu? Do czego bedziesz uzywal tego auta? Bo ten silnik to moc ma owszem, ale moment obrotowy zaczyna sie tam, gdzie w C20NE czy C20SE zaczyna sie konczyc.

A odpowiadajac na twoje pytanie - WYDAJE mi sie ze roznica miedzy Mot 2.5 a 2.8 byla w zaplonie DIS i przeplywce. O roznicach w wiaze mam b/d.

Jestem na miliard procent pewien bo mam wlozony blok C20XE i glowica z kopulka nie wejdzie nawet po wycieciu sciany grodziowej, przeszkadza nagrzewnica - brakuje ok 80mm
  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_